Reklama
Polacy przychylniej patrzą w lustro

Aż 7 na 10 Polaków twierdzi, że czuje się dobrze z tym, jak wygląda, choć wielu przyznaje, że dzięki idealnemu ciału byliby pewniejsi siebie, szczęśliwsi i mieliby większy wpływ na swoje sukcesy, m.in. w życiu zawodowym. To wyniki najnowszego globalnego badania Havas Worldwide „iBody: nowe granice” z cyklu Prosumer Reports. Polacy zostali w nim zdefiniowani jako „entuzjaści holizmu”, którzy w kompleksowy i zrównoważony sposób dbają o jakość codziennego życia.

 

 


Zmieniamy się na lepsze

Ponad połowa badanych zadeklarowała, że w ciągu ostatnich lat porzuciła niezdrowe nawyki żywieniowe. Niemal co drugi Polak przyznaje,że częściej uprawia sport. Stoją za tym różne powody: respondenci z pokolenia Y chcą być w świetnej kondycji (47%), osoby w wieku 35-54 lata redukują nadmiar stresu (44%), a jeszcze starszym po prostu sprawia to przyjemność. Ludzie nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie deklarują pozytywną relację ze swoim ciałem, nazywając je źródłem szczęścia (62%), przyjemności (60%), siły (46%) i dumy (40%).

Części ciała, które Polacy akceptują u siebie bez większych zastrzeżeń, to według badania dłonie, stopy i pośladki. W każdym przypadku maksymalnie 2% badanych w Polsce kobiet i mężczyzn chciałoby je zmienić, gdyby miało taką możliwość. Zdecydowany prym wśród części ciała do wymiany wiedzie brzuch. Warto jednak zaznaczyć, że aż 30% Polaków i 14% Polek zadeklarowało, że nie zmieniłoby niczego w swoim wyglądzie.

Jesteśmy ogólnie zadowoleni ze swojego wyglądu i kondycji, nie ulegamy presji medialnej ani społecznej. Nie chcemy na siłę sztucznie udoskonalać ani zmieniać naszych ciał, choć coraz uważniej i z coraz większym zaangażowaniem dbamy o nie na co dzień – tak podsumowuje wyniki badania Marek Staniszewski, CSO Havas Worldwide w Polsce. I jednocześnie podkreśla, że w takim podejściu istotną rolę mogą też odgrywać marki, stając się ważnymi partnerami w naszej codziennej trosce o zdrowie, zachowanie dobrej formy i dobrego samopoczucia.

 

 

Naturalność wciąż w modzie

Polscy respondenci z dystansem podchodzą do ingerencji w swoje ciała wynikającej z możliwości, jakie stwarza technologia oraz do przyszłości rysującej się pod znakiem nanochipów kontrolujących zarówno sprawność fizyczną, jak i psychiczną. Jedynie 34% uważa, że dla społeczeństwa dobre byłoby używanie tabletek umożliwiających podniesienie IQ, pozwalających żyć 100 lat i więcej (37%) czy zupełnie zmieniających wygląd (18%). Jednak już 6 na 10 respondentów wyraża pozytywne opinie na temat testów badających u płodu ryzyko rozwinięcia się chorób, które mogą zagrażać życiu dziecka w przyszłości.

Połowa ankietowanych boi się ryzyka utraty prywatności czy zahamowania działania naturalnych barier ochronnych organizmu wskutek coraz większej ingerencji technologii w nasze ciała. Ale gdyby tylko nadarzyła się okazja, co piąty prosument i co czwarty zwykły konsument wybrałby życie jako cyborg – pół maszyna, pół człowiek.

Dla połowy badanych w Polsce największym zagrożeniem, jakie niesie ze sobą rozwój technologiczny, jest „społeczność w tak dużym stopniu skoncentrowana na ciele, że zapomni o rozwoju umysłu i duszy”. Prawie 80% badanych odpowiedziało, że idealne ciało to ciało naturalne, a 70% uważa, że świat byłby zdecydowanie piękniejszy, gdyby ludzie przestali się tak bardzo przejmować swoim wyglądem zewnętrznym.

 

 

O badaniu

Grupa Havas Worldwide we współpracy z firmą Market Probe International przeprowadziła ankietę z udziałem 10 131 osób w wieku powyżej 18 lat reprezentujących 28 krajów: Arabię Saudyjską, Australię, Belgię, Brazylię, Chiny, Czechy, Estonię, Francję, Hiszpanię, Holandię, Indie, Irlandię, Japonię, Kanadę, Kolumbię, Litwę, Łotwę, Malezję, Meksyk, Niemcy, Polskę, Portugalię, RPA, Singapur, USA, Wielką Brytanię, Włochy i Zjednoczone Emiraty Arabskie. W Polsce w badanu wzięło udział 502 respondentów. Próba składała się w 20% z prosumentów, a w 80% ze zwykłych konsumentów. Na potrzeby niniejszego raportu osoby w wieku od 18 do 34 lat określono mianem generacji Y.

 

Kim są prosumenci?

Prosumenci to obecnie najbardziej wpływowe osoby, liderzy rynku, od ponad dekady będący przedmiotem badań Havas Worldwide. Niezależnie od swojego bezpośredniego wkładu w rozwój gospodarki prosumenci są ważni przede wszystkim dlatego, że wpływają na zachowania konsumenckie innych osób, na przykład na wybór przez nie określonych marek. Dzisiejsze zachowania prosumentów zostaną przejęte przez zwykłych konsumentów za 6-18 miesięcy.





Komentarze
2015-09-02 21:08:14
~Magdalena Jarkiewicz No proszę,jestem zaskoczona,zaskoczona pozytywnie.Nie spodziewałam się ,że jednak lubimy siebie.A nasz wygląd nie spędza nam snu z powiek.Nie dążymy za wszelką cenę,do wyimaginowanego ideału.Stawiamy na naturalność i inteligencję.
2015-08-13 22:25:35
~martus2833 Może jeszcze nie jest z nami tak źle? W dobie kultu piękna liczą się też bardziej wartościowe cechy.
2015-08-04 20:13:03
~Lexi To chyba reakcja obronna przez zalewającymi media wizerunkami "zrobionych" celebrytek, które miały być piękne, a są niemal takie same. Rozsądek każe docenić indywidualność, czyli to co mamy za darmo, a jest o wiele bardziej interesujące niż taśmowo poprawiane noski, naciągnięte twarze i wary - wulgary.
Grunt to rozsądek.
2015-07-28 17:46:33
~Beatris20 Miło się czyta , że dla wielu osób wygląd to nie wszystko i wolałoby tabletki na inteligencję niż piękno:) Cieszę się, bo obawiałam się że u nas także dominuje kult pięknego ciała ponad wszytsko. Sama uważam, że piękno to nie odłączny element dobrego serca i dobrze działającego móżgu a nie tylko ładna buzia i zgrabne ciało.
Super, że Polacy coraz bardziej dbają o siebie, rzucają nałogi, zdrowo się odzywiają i cwiczą :) byle wiecej takich dobrych wiadomości.
2015-07-24 12:56:40
~kal1979 Wyniki są ciekawe, raczej myślałam, że jest gorzej a tu proszę. To dobrze, że wyższe wartości uznawane są za bardziej wartościowe niż te fizyczne.

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Foodie Miód Manuka Regenerujące Masło do ciała
Soraya

Regenerujące masło do ciała z Miodem Manuka, pochodzącego z najczystszych regionów Nowej Zelandii.

Ujędrniający Krem-Serum Intensywna Depigmentacja
Dermika

Ujędrniający krem-serum z wysokim stężeniem składnika depigmentacyjnego skutecznie walczy z przebarwieniami.

Wiadomości branżowe

Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Branża usług beauty jak nigdy do tej pory podlega wielu i jednocześnie szybkim zmianom. Czynników, które wpływają na ten stan rzeczy jest kilka. Przede wszystkim najważniejszym jest sam konsument, który jest świadomy swoich potrzeb, co należy w tym przypadku rozumieć iż ma on w stosunku do wizyty w salonie konkretne...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Miesiączka to nieodłączny element życia każdej kobiety. Kojarzona z bólem i dyskomfortem jest jednak oznaką prawidłowego rozwoju i zdrowia. Podczas menstruacji większość kobiet skarży...
Czytaj więcej

Dla Niego

Korzystanie z zabiegów medycyny estetycznej przez mężczyzn nie jest już w Polsce tematem tabu. Coraz więcej panów chce wyglądać młodziej i lepiej czuć się we własnej skórze. Z jakich...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Pobiegli wspólnie dla podopiecznych domów dziecka 13 października 2018 r. odbył się 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok, organizowany z okazji obchodów Światowego Dnia Wzroku. Wyjątkowe wydarzenie miało charakter sportowy i rodzinny, ale przede wszystkim – charytatywny....Czytaj więcej

Wyjątkowa lekcja WF-u w Poznaniu dzięki Always i Fundacji Otylii Ruch, to zdrowie – o prawdziwości tego powiedzenia mogły się przekonać uczennice z Wielkopolski, które 12 października 2018 r. wzięły udział w niezwykłej lekcji wychowania fizycznego. Młode Wielkopolanki  ćwiczyły pod okiem polskich...Czytaj więcej

Targi Mody Poznań Za nami kolejna edycja Targów Mody Poznań, a tym samym największych w Polsce targów dla branży fashion o charakterze kontraktacyjnym. Przypadający na ostatnie dni wakacji termin targów, upłynął pod znakiem umów handlowych, prezentacji trendów na najbliższe sezony...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl