Reklama
Indywidualne podejście do pielęgnacji – chwilowy trend czy przyszłość branży?

Żyjemy w czasach rozwoju technicznego i technologicznego co przekłada się na podwyższenie standardów naszego życia. Jednak XXI wiek i towarzyszący mu rozwój, niesie ze sobą również wiele zjawisk oraz zewnętrznych bodźców, które są źródłem wielu niekorzystnych czynników źle wpływających na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne. Ma to również swoje odzwierciedlenie w naszym wyglądzie. Skóra ludzka działa jak barometr czy papierek lakmusowy - reaguje na wszelkiego rodzaju zaburzenia zewnętrzne, ale również wewnętrzne organizmu.

 

 

To jak odżywiamy się, ile mamy lat, w jakich warunkach klimatycznych żyjemy, w jakim środowisku, czy jesteśmy wypoczęci … to wszystko ma wpływ na stan naszej skóry. A skóra odgrywa dla każdego człowieka wiele istotnych funkcji życiowych. Przede wszystkim jest największym organem naszego ciała, który jak płaszcz przeciwdeszczowy, ochrania nas przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi – promieniowanie słoneczne, deszcz, wiatr, śnieg, mróz czy drobnoustrojami. Te wszystkie czynniki nie są dla niej obojętne i sprawiają, że jej wygląd ulega zmianie czym nie jesteśmy zadowoleni. Powód jest prozaiczny – uroda każdego człowieka w głównej mierze jest określana właśnie na podstawie naszego wyglądu. Można jednak zadać pytanie - dlaczego tak bardzo zależy nam na tym aby dobrze wyglądać i podobać się innym? Powodów jest tak naprawdę wiele, ale ich kwintesencję najlepiej oddają słowa wypowiedziane przez Arystotelesa, który powiedział – „Piękno jest lepszą rekomendacją od najlepszego listu polecającego”.

Jeśli więc na aspekt urody przykładano uwagę już w tak odległych czasach można stwierdzić, że dbanie o wygląd to coś więcej niż przysłowiowe „strojenie się w piórka”. To nasz „image” i pewnego rodzaju kapitał na który pracujemy każdego dnia. Nie bez znaczenia zatem jest co wybieramy oraz co stosujmy po to aby wyglądać codziennie idealnie. Rynek oferuje obecnie wiele narzędzi, dzięki którym możemy utrwalać i korygować nasz wygląd. Jednymi z nich są kosmetyki, które pełnią wiele funkcji – od podstawowej codziennej pielęgnacji, po pielęgnację specjalistyczną. Oferta tych produktów z roku na rok znacząco poszerza się w związku z czym różnorodność kosmetyków dostępnych na rynku czasami wprawia nas w zakłopotanie i pojawia się pytanie - co wybrać? Do tego należy pamiętać, że wybór powinien być zawsze podyktowany indywidualnymi względami tj. typ skóry, jej stan, warunki atmosferyczna na jakie jest narażona w danym momencie, pora roku i dnia itp. Ta złożoność czynników wpływających na naszą skórę spowodowała, że coraz częściej specjaliści mówią o potrzebie rozwijania koncepcji personalizacji kosmetyków. Idea ta ostatnio jest przedmiotem zainteresowania kosmetologów i wróży się, że niebawem będzie standardem obowiązującym producentów nowoczesnych kosmetyków. Każdy z nas jest indywidualnością, jedyną i niepowtarzalną, złożoną kombinacją cech, dlaczego zatem kosmetyki – nieodłączny element naszej codzienności, mają być zawsze jednakowe?

Indywidualizacja kosmetyków jest widoczna nie tylko wśród kosmetyków pielęgnacyjnych, kosmetyki kolorowe również można już dobierać według indywidualnych upodobań. W Paryżu działa laboratorium, które wytwarza szminki, pomadki i cienie na życzenie klienta, po wcześniejszym ustaleniu koloru skóry, włosów i oczu. Zebrane dane trafiają do kolorystów, którzy dobierają odpowiednie pigmenty, a raz opracowana receptura jest przechowywana, by klientki mogły w przyszłości wrócić po kolejne opakowania tylko swoich kosmetyków. Podobnie jest z zapachami - światowej klasy perfumiarze czekają w swych pracowniach na klientów który chcą posiadać swój własny, jedyny i niepowtarzalny flakon perfum.

Kierunek indywidualnej, spersonalizowanej pielęgnacji znalazł zastosowanie w koncepcie marki Jean Vidal, w której ofercie znajdziemy Krem IndywidualnyTM. To wyjście naprzeciw rosnącym wymaganiom świadomych klientów i dający możliwość skomponowania kremu według własnych upodobań każdej osoby. Krem IndywidualnyTM Jean Vidal to projekt złożony z trzech elementów: bazy kremu na dzień do jednego z typów cery: normalnej, suchej, tłustej i wrażliwej, bazy kremu na noc do analogicznych typów cery oraz fiolek zawierających substancje aktywne. Bazy zawierają w sobie sprawdzone składniki odpowiadające na naturalne, wspomniane już podstawowe potrzeby skóry. Resztę składników klient może dobrać sam, bo sam najlepiej zna swoją cerę i wie czego potrzebuje. Wybór fiolek jest szeroki, znajdują się wśród nich składniki dobrane pod kątem potrzeb skóry związanych z upływem czasu, składniki wykorzystujące sprawdzone w kosmetologii rośliny, składniki energetyzujące, odżywcze, odświeżające. To znakomita alternatywa zwłaszcza dla tych, którzy lubią przygotowywać domowe maseczki, peelingi czy ziołowe płukanki i  tych,  którzy lubią mieć wpływ na to co nakładają na skórę. Część fiolek to roztwory substancji aktywnych w oleju ze słodkich migdałów, połączenie kremu i olejku zawartego w fiolce daje uniwersalne 2 w 1, konsystencję kremu i właściwości olejku czy skoncentrowanego serum. Poza tym wysokie stężenia składników aktywnych zawartych w fiolkach zapewniają ich optymalną skuteczność.

Marka Jean Vidal rozumie naturalne mechanizmy funkcjonowania skóry i dlatego kosmetyki zawierają składniki nawilżające i wiążące wodę, emolienty, ceramidy, kolagen morski, komórki macierzyste filtry UV. Prawidłowo nawilżona i chroniona skóra na długie lata pozostanie jędrna i gładka, epatująca naturalnym, zdrowym blaskiem. Jak zapewnia sam producent - kosmetyki dostarczają skórze tego czego najbardziej potrzebuje, dalej skóra radzi sobie sama, bo z natury to potrafi.






Komentarze
2016-07-23 12:33:34
~Agusia713 Pielęgnacja to podstawa i wie o tym dokładnie każda z nas. Panów również ten temat dotyczy. :) Według mnie poranna pielęgnacja jest jednym z najlepszych i najbardziej satysfakcjonujących możliwych wyborów, dlaczego ? Bo to właśnie dzięki niej czujemy się wyśmienicie. Potrafię to porównać tylko do jednej rzeczy.. Każdego poranka świeża i aromatyczna kawa przywraca nas do życia i jest to bezdyskusyjnie jedno z najlepszych uczuć jakich możemy doznać. Tak samo działa poranna pielęgnacja naszej twarzy i cała - po prostu przywraca naszą skórę do życia! :D Dzięki temu każdy dzień rozpoczynamy z uśmiechem na twarzy. :)
2015-10-28 17:00:45
~szakirka Przede wszystkim ważna jest systematyczność we wszystkim do czego się zabieramy i tak jest na przykład z gimnastyką czy też pielęgnacją naszej skóry ,podejście indywidualne to znakomita sprawa ,ponieważ wraz z wiekiem zmieniamy się my i potrzeby naszej skóry .
Zgadzam się skóra jest naszym naturalnym płaszczem ochronnym i musimy o nią dbać odpowiednio ,aby nie tylko zachować młody i piękny wygląd na długie lata ,ale też by chroniła nas przed tym co może nam zagrażać z zewnątrz .
Wspaniale ,że rynek się stale rozwija i oferuje nam szereg nowości z których możemy czerpać garściami i dostosowywać je do naszych aktualnych potrzeb ,ale róbmy to świadomie i zachowajmy zdrowy rozsądek ,bo coś co służy przyjaciółce ,nie musi służyć mi ,a wręcz przeciwnie może nawet zaszkodzić ,to tak podobnie jak z perfumami na kimś zapach jest fenomenalny ,a kupimy je dla siebie i pachną źle na naszej skórze ;)
Uważam ,że indywidualna spersonalizowana pielęgnacja to strzał w dziesiątkę .
2015-10-28 06:44:24
~kazia.l Zgadzam się z przewodnią myślą artykułu, że w dbaniu o siebie potrzebne podejście całościowe i nastawione na konkretny, indywidualny przypadek. Przez całe życie paliłam papierosy, czego skutki malują się na mojej twarzy. Nie dbałam o zdrowe odżywianie, zmagam się z nadwagą. Ale pragnę podkreślić, że nigdy nie jest za późno, by zacząć walkę o swój wygląd i dokonać metamorfozy nie tyle samego wyglądu, ale stylu życia. Tutaj dobre, sprawdzone kosmetyki będą dopełnieniem naszej nowej filozofii na życie. Chętnie sięgnę po nową dla mnie markę Jean Vidal, bo wierzę, że każda z nas jest indywidualnością i zasługuje na wyjątkową, skrojoną na miarę, pielęgnację. Pozdrawiam serdecznie :-)
2015-10-25 21:18:55
~Beatris20 JEan Vidal pierwszy raz słyszę o tej marce- ale indywidualne podejście do pielęgancji to bardzo dobre rozwiązanie, każdy jest inny, ma inne geny, jest podatny na inne czynniki , żyjemy w óżnych waunkach, róznie jemy i nawet róznie sie stresujemy. W pielęgnacji podejście indywidualne jest tym bardziej ważne.
2015-10-24 10:26:58
~Ola W Nie znałam tej marki wcześniej. Byłam właśnie na ich stronie i jest kilka produktów które bardzo mi spodobały się m.in. wieloskładnikowe mleczko do ciała, krem visage i serum do włosów.
2015-10-23 10:28:48
~wiki2011 Wydaje się mi, że takie podejście jest kwestią czasu. Coś co jest dobre dla każdego jest dobre dla nikogo, niestety taka jest prawda. Jest ktoś kto ma skórę suchą, ale czy to oznacza, że druga osoba z takim samym problemem może stosować to samo? Może ale czy to będzie efektywne i szyte na miarę?

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki na przełomie roku 2020/2021!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Koncentrat
z witaminą C rozjaśniający ENERGY

FLOSLEK

Pojemność:
30 ml

Nocna maska
intensywnie rewitalizująca
MORNING GLOW

FLOSLEK

Pojemność:
50 ml

Wiadomości branżowe

Ostatnie dwa lata nie należą do tych najlepszych dla branży usług beauty. Pandemia mocno wpłynęła na działalność prowadzoną przez właścicieli i menadżerów obiektów, świadczących profesjonalne usługi beauty. To efekt wielu czynników, które też odsłoniły słabe strony branży. Czas jednak zapomnieć o tych trudnych...
Działania online, choć przez wielu uważane za efektywne i wygodne, nie zastąpią spotkań na żywo, kiedy przy aromatycznej kawie można się poznać, porozmawiać i wymienić opinią na interesujący temat. Właśnie dlatego, miłośnicy kosmetyków naturalnych, od wielu miesięcy czekali na stacjonarne Targi Ekocuda, które...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Ciąża to wyjątkowy czas w życiu kobiety. Wymaga szczególnej troski o zdrowie i regularnych badań. Przyszłe mamy potrzebują też wiedzy z zakresu przebiegu ciąży oraz porad, jak mogą lepiej...
Czytaj więcej

Dla Niego

"Pracuj ciężko, baw się ostro" – taka idea przyświeca mężczyznom, dla których powstała najnowsza seria LaQ Doberman o zapachu seksu i biznesu. Czego mogą spodziewać się po niej panowie?...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

15 maja wystartowała ogólnopolska akcja „Niezapominajka” Fundacji Świętego Mikołaja 15 maja obchodzony jest Dzień Niezapominajki. Z tej okazji Fundacja Świętego Mikołaja rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną, której celem jest zwrócenie uwagi na sytuację dzieci potrzebujących pomocy....Czytaj więcej

  ■ Procter & Gamble wspiera młode kobiety w rozwoju kariery w sektorach technologicznych i IT P&G od lat dąży do budowania świata wolnego od uprzedzeń i stereotypowego myślenia, w którym każdy ma prawo głosu i równe szanse. Równość płci na rynku pracy znacząco wpływa na rozwój biznesu...Czytaj więcej

  ■ „Liść robi różnicę”– start proekologicznej kampanii społecznej Liść, nosorożec i ekologia – co łączy te trzy elementy? Kampania społeczna „Liść robi różnicę”, stworzona przez markę Paclan we współpracy z wrocławskim Zoo i Fundacją Zoo Wrocław Dodo. Producent artykułów...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2021 COSMED Consulting / serwisuroda.pl