Reklama
Przełomowa technologia pomoże bezpiecznie korzystać ze słońca?

O tym, że ucztowanie lata w pełni słońca może być ryzykowne dla skóry i zdrowia, wie wiele osób. Jednak jak pokazują badania, wiedza nie zawsze idzie w parze z praktyką. Może teraz będzie to możliwe. Firma L’Oréal udostępniła klientom pierwszy interaktywny plaster UV, który pomoże im racjonalnie i bezpiecznie korzystać ze słońca. Dzięki wykorzystaniu dermatologicznego potencjału elektroniki, połączonego z technologią mobilną, stworzył przełomowe narzędzie wspierające profilaktykę chorób skóry.

 

 

 

Badania przeprowadzone przez La Roche Posay, jedną z marek należących do grupy L'Oréal, pokazują, że tylko 27% osób regularnie stosuje krem do twarzy z filtrem. Tylko co piąty badany stara się przebywać w cieniu, a jedynie 5 procent nosi długie rękawy lub ubrania chroniące przed słońcem*. Wyniki pokazują, że wiele osób korzysta ze słońca zbyt ryzykownie, co budzi poważne obawy ekspertów. W odpowiedzi na ten problem L’Oréal zaprojektował plaster UV, który pozwala indywidualnie kontrolować nasłonecznienie i stworzył aplikację, która edukuje użytkowników, jak świadomie korzystać ze słońca.

L’Oréal od lat poszukuje najskuteczniejszych i innowacyjnych rozwiązań w zakresie pielęgnacji i ochrony skóry. Dziś, obok nauki pomaga nam również technologia IT. Widzimy, że np. technologie mobilne mogą zrewolucjonizować to, jak monitorujemy ekspozycję skóry na promienie UV. Jesteśmy pierwszym producentem kosmetyków, który udostępnia nowatorskie rozwiązania, dzięki którym edukujemy społeczeństwo, jak odpowiednio chronić skórę przed wpływem czynników zewnętrznychwyjaśnia Wioletta Rosołowska, Prezes L’Oréal Polska.

 

Wygoda i bezpieczeństwo

Plaster jest ultracienki i elastyczny, odporny na wodę i dostosowany do potrzeb wrażliwej skóry. Przyklejony w dowolnym miejscu na ciele trzyma się na skórze do pięciu dni i można na niego nakładać krem przeciwsłoneczny. Zawiera światłoczułe barwniki, które zmieniają kolor w kontakcie z promieniami UV, pokazując różne stopnie ekspozycji na słońce. Pozwala na mierzenie poziomu ekspozycji zarówno na promienie UVA, jak i UVB. Pomiar ten odbywa się w czasie rzeczywistym.

 

Technologia, która uczy

Plaster można zeskanować przy pomocy aplikacji mobilnej My UV Patch, która analizuje różnorodne światłoczułe punkty. Dzięki inteligentnemu algorytmowi wykorzystującemu indywidualne informacje o użytkowniku – fototyp, rodzaj skóry, lokalizacja, informacje o pogodzie. Aplikacja wyświetla dwa wskaźniki: stopień zagrożenia promieniowaniem słonecznym i przyjętą dzienną dawkę słońca. Aplikacja dostępna jest dla systemu iOS oraz Android.

 

 

Plaster UV powstał dzięki współpracy wiodących ekspertów z różnych dziedzin. Inkubator Technologii L’Oréal, zajmujący się innowacjami technologicznymi, współpracował z MC10 Inc., firmą produkującą pionierskie, inteligentne i elastyczne systemy wykorzystywane w biometrycznej analizie zdrowotnej. L’Oréal nawiązał też partnerskie relacje z firmą PCH, która zaprojektowała unikalny czujnik, który można wykorzystać w masowej produkcji. Natomiast marka La Roche-Posay, partner dermatologów, podjęła współpracę z mobilną agencją My Studio Factory, która opracowała aplikację, mającą uczyć użytkowników bezpiecznego zachowania na słońcu.

 

W ramach pilotażu L’Oréal udostępni 300 000 plastrów UV w ponad 15 krajach. Plaster będzie rozdawany za darmo w wybranych gabinetach dermatologicznych oraz aptekach. W Polsce plastry będą dostępne w ramach II edycji kampanii profilaktyczno-edukacyjnej La Roche Posay „Zostań Skin Checkerem”. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie www.skinchecker.pl. Kampania ma na celu wzrost świadomości na temat profilaktyki nowotworów skóry, w tym czerniaka, poprzez zachęcenie do regularnej kontroli znamion u siebie i swoich bliskich. Działania edukacyjne skierowane do konsumentów są rezultatem społecznych zobowiązań L’Oréal w ramach programu „Dzielenia się pięknem ze wszystkimi”.

 

*W badaniu udział wzięło 20 tys. osób w 23 krajów.






Komentarze
2016-07-25 19:02:14
~NataliaKP Genialne! Bardzo kibicuję spopularyzowaniu tego plasterka! Ostatnio widziałam go wśród małych urządzonek monitorujących ekspozycję na słońce (dokładnie tutaj: http://www.wareable.com/health-and-wellbeing/smart-uv-protection-wearables) i zastanawiałam się, czy i kiedy pojawi się w Polsce. Niby świadomość jest niska, ale ... pamiętanie o samym kremie czy spreju to jedno, a samodzielna ocena ekspozycji na słońce to jednak nie taka prosta sprawa. Pół biedy jeśli po prostu leży się albo siedzi w jednym miejscu.
Wiadomo, że po kąpieli zawsze lepiej dołożyć kosmetyku, tym bardziej, że woda nie tylko zmywa filtry, ale też inaczej absorbuje promieniowanie UV. Ale ile razy w życiu zastanawiałam się w trakcie przejażdżki rowerowej mam na sobie krem czy tylko pot i czy cokolwiek jeszcze chroni moją skórę... Nie mówiąc już o słonku w innym klimacie, przebywaniu w cieniu, w ruchu i setkach innych rzeczy.
Fajnie wiedzieć o akcji, jeśli aplikacja nie zmuli mi telefonu ani nie będzie bardzo bateriochłonna, to chętnie spróbuję ;)
2016-07-24 19:53:56
~Anna To nieprawdopodobne jak technologia poszła do przodu. Czy ktoś 10 la temu pomyślałby o takim rozwiązaniu? Pomysł jest świetny i sama napewno z niego skorzystam. Takie plasterki powinny być do kupienia w każdej drogerii, wtedy bardzo zmniejszyłby się odsetek zachorowań na raka skóry. Bardzo pomocny gadżet, szczególnie dla takich maniaków kąpieli słonecznych jak ja.
2016-07-23 18:58:37
~Wiktoria B. Witam,
bardzo dziękuję za ten artkuł, z chęcią go przeczytałam. Niestety na moim telefonie nie da się zainstalować tej aplikacji. Ale pomysł mega fajny, nowoczesny i na pewno skuteczny ;).
2016-07-22 12:48:12
~Beatris20 Dziękuję za artykuł, chętnie zostałabym skinchekerem ale niestety z tego co widzę mój smartfon na systemie Windows nie będzie mógł korzystać z aplikacji. :/ muszę zastanowić się nad zmianą smartfona bo wiele takich trudność mnie napotyka.
Loreal brawo za prowadzenie takich badan i wprowadzanie fajnych, technologicznie rozwiniętych nowości. Plasterek bardzo mnie ciekawi a także jak zostałaby oceniona moja ekspozycja na słońce, ponieważ staram się być czujna i uważna.

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Foodie Miód Manuka Regenerujące Masło do ciała
Soraya

Regenerujące masło do ciała z Miodem Manuka, pochodzącego z najczystszych regionów Nowej Zelandii.

Ujędrniający Krem-Serum Intensywna Depigmentacja
Dermika

Ujędrniający krem-serum z wysokim stężeniem składnika depigmentacyjnego skutecznie walczy z przebarwieniami.

Wiadomości branżowe

Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Branża usług beauty jak nigdy do tej pory podlega wielu i jednocześnie szybkim zmianom. Czynników, które wpływają na ten stan rzeczy jest kilka. Przede wszystkim najważniejszym jest sam konsument, który jest świadomy swoich potrzeb, co należy w tym przypadku rozumieć iż ma on w stosunku do wizyty w salonie konkretne...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Miesiączka to nieodłączny element życia każdej kobiety. Kojarzona z bólem i dyskomfortem jest jednak oznaką prawidłowego rozwoju i zdrowia. Podczas menstruacji większość kobiet skarży...
Czytaj więcej

Dla Niego

Korzystanie z zabiegów medycyny estetycznej przez mężczyzn nie jest już w Polsce tematem tabu. Coraz więcej panów chce wyglądać młodziej i lepiej czuć się we własnej skórze. Z jakich...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Pobiegli wspólnie dla podopiecznych domów dziecka 13 października 2018 r. odbył się 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok, organizowany z okazji obchodów Światowego Dnia Wzroku. Wyjątkowe wydarzenie miało charakter sportowy i rodzinny, ale przede wszystkim – charytatywny....Czytaj więcej

Wyjątkowa lekcja WF-u w Poznaniu dzięki Always i Fundacji Otylii Ruch, to zdrowie – o prawdziwości tego powiedzenia mogły się przekonać uczennice z Wielkopolski, które 12 października 2018 r. wzięły udział w niezwykłej lekcji wychowania fizycznego. Młode Wielkopolanki  ćwiczyły pod okiem polskich...Czytaj więcej

Targi Mody Poznań Za nami kolejna edycja Targów Mody Poznań, a tym samym największych w Polsce targów dla branży fashion o charakterze kontraktacyjnym. Przypadający na ostatnie dni wakacji termin targów, upłynął pod znakiem umów handlowych, prezentacji trendów na najbliższe sezony...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl