Reklama
Lojalność klienta – wartość bezcenna

Uroda1

Klasyczne kampanie reklamowe przy użyciu narzędzi ATL nie przynoszą już tak spektakularnych efektów jak w latach 90-tych. Firmy zrozumiały, że oczywistym stało się postrzeganie relacji rynkowych w kategoriach długofalowych. Jednorazowa transakcja nie jest rozpatrywana jako docelowa korzyść organizacji dlatego zaczęto w działaniach wykraczać poza sam akt zakupu.

Wyrazem tego jest poszukiwanie nowych metod komunikacji z rynkiem bazujących na budowaniu lojalności klienta. W związku z tym pojawiło się wiele nowych narzędzi, które łączy cel jakim jest przywiązanie konsumentów do określonej marki. Korzyści są obustronne. Firma pozyskuje lojalnego klienta, a klient produkt (lub usługę), który jest powtarzalny i prezentuje konkretne cechy, bliskie ich odbiorcy. W ten sposób nawiązuje się więź emocjonalna, która wykracza już poza obszar korzyści, a wkracza w sferę psychologiczną. Taki związek trudno rozerwać, dlatego wiele marek stara się przyciągnąć do siebie jak najszersze grono zwolenników i wczepić w nich lojalność. Niestety obecnie sam fakt, że coś jest "bardzo dobre" przestaje być wystarczające. Dotyczy to głównie marek z wyższych półek. Co nie oznacza, że budowanie lojalności jest domeną wyłącznie produktów ekskluzywnych. Dlatego w celu dostarczenia nabywcą satysfakcji z kontaktu z firmą, jego produktu lub usługi, producenci wykorzystują instrumenty budujące lojalność.

Odpowiedzią na to są między innymi tzw. programy lojalnościowe. Niestety nie ma jednego takiego programu, który pasował by do każdego przypadku. Dla danej marki/firmy taki program powstaje indywidualnie. Powód tego jest oczywisty – rozpatrywane elementy będą różniły się w pewnych etapach powstawania i funkcjonowania programu lojalnościowego, a przede wszystkim powinno nam zależeć aby stworzyć dla naszych klientów coś co będzie unikatowe i odróżni nas od konkurencji. A więc na co zwrócić uwagę?

Po pierwsze: program powinien być wykorzystany w sposób zaplanowany i skoordynowany z innymi działaniami marketingowymi, a więc dostosowany zarówno do ogólnej strategii marketingowej, jak i charakterystyki rynku docelowego, cech sprzedawanego produktu czy sieci dystrybucji. Po drugie: program taki nie powinien służyć tylko do osiągnięcia krótkotrwałego wzrostu sprzedaży, ale przede wszystkim do budowania i podtrzymywania długotrwałych, pozytywnych relacji z wybranymi, czyli najbardziej atrakcyjnymi dla firmy, klientami.

Przed przystąpieniem do projektowania elementów programu konieczne są następujące czynności:

• Określenie celów programu

• Identyfikacja adresatów programu

• Określenie korzyści dla uczestników programu

• Oszacowanie budżetu

• Wybór kanałów komunikacji z obecnymi i przyszłymi uczestnikami programu

• Plan wdrażania programu

• Analizowanie funkcjonowania programu i wprowadzanie odpowiednich korekt.

Branża FMCG to segment rynku, który najczęściej do tej pory wykorzystywał programy lojalnościowe. Jednak w związku z rozwojem innych gałęzi rynkowych, to narzędzie znajduje zastosowanie również na innych rynkach. W ostatnich latach nastąpił rozkwit na rynku usług. Pomimo, że jest on stosunkowo młody, jego przedstawiciele śmiało i chętnie sięgają po rozwiązania innych branż. Karty stałego klienta, kluby konsumenckie, eventy, konkursy z nagrodami czy rabaty to instrumenty, które coraz częściej widzimy jako odbiorcy różnych usług.

Ciekawe jaki kolejny krok wykonają usługodawcy, aby przywiązać nas do swoich usług?

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

AGE PREVENT Cream
Krem anti-aging do twarzy

Produkt o wielokierunkowym działaniu przeciwstarzeniowym.

AGE PREVENT Peeling
Peeling enzymatyczno-chemiczny

Preparat  o delikatnym działaniu złuszczającym i wyrównującym koloryt.

Wiadomości branżowe

Powoli zaczynamy odliczanie do weekendu 6-7 kwietnia, kiedy to na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich rozpocznie się największe w Polsce wydarzenie urodowe dla ekspertów w dziedzinie makijażu, stylizacji paznokci i fryzjerstwa. Prócz profesjonalnej oferty produktowej, będzie można wziąć udział w licznych...
Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Okres prenatalny wymaga zastosowania właściwej diety, bogatej w wartości odżywcze wspierające rozwój płodu w poszczególnych trymestrach, a także zapewniające niezbędne składniki mineralne...
Czytaj więcej

Dla Niego

Skóra mężczyzny różni się od kobiecej – głównie ze względu na różnice w gospodarkach hormonalnych obydwu płci. U panów jest ona o około 20% grubsza i wydziela dwa razy więcej sebum,...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

O czterech takich, co mają wizję Wielkie firmy nie powstają przypadkiem. Twórcy takich gigantów, jak Apple czy Google przebyli długą drogę i zanim osiągnęli sukces, wiele razy się potknęli. Zaczynali w przysłowiowym garażu, z minimalnymi środkami na rozruch, ale towarzyszyła im jasna wizja,...Czytaj więcej

#ZmieńMyślenie z AVON Polki czują się bezpiecznie w swoim otoczeniu, ale tylko niewiele więcej niż połowa z nich wierzy w skuteczność systemu prawnego, gdy doświadcza niefizycznych form przemocy – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji AVON w 15 krajach świata.     Dlatego od...Czytaj więcej

KEVIN.MURPHY pierwszą marką kosmetyczną na świecie, wykorzystującą OWP Każdy kawałek plastiku, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany, w dalszym ciągu znajduje się na Ziemi. Proces rozkładu tworzyw sztucznych wynosi nawet do 1000 lat. W wodach oceanicznych znajduje się już ponad 5...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl