Reklama
Naturalne kosmetyki najpopularniejszym ekotrendem

To właśnie chęć dbania o siebie i o swoje zdrowie skłania prawie 2/3 z nas do wyboru kosmetyków naturalnych. Jednakże nie są to jedyne czynniki, ponieważ potrzeba dbania o środowisko, bycia blisko z naturą oraz czyjaś rekomendacja również mogą zachęcić do zakupu ekologicznych produktów. Wpływ na środowisko rozpatrujemy także w kontekście ochrony zagrożonych gatunków. Prawie 1/3 Polaków wymienia używanie naturalnych produktów jako zachowanie, które każdy może podjąć w walce o przetrwanie naszej planety.

 

 

Wyniki badania opinii przeprowadzonego dla marki Clochee  potwierdzają, że czujemy się częścią natury i chcemy o siebie dbać. W jaki sposób to robimy? Odpowiedź na to  i wiele innych pytań znajdziemy w raporcie „Człowiek pod ochroną”.

Zdecydowanej większości z nas (86%) zdarza się kupować produkty naturalne i ekologiczne. Przy ich wyborze kierujemy się przede wszystkim składem (54%), natomiast w dalszej kolejności patrzymy na jakość (43%),pochodzenie produktu (35%) i cenę (34%). Jak wynika z badania, za naturalne uważamy te produkty, które nie zawierają składników chemicznych (57%), pochodzą z roślin (55%) i nie są przetworzone (51%). Jakie wobec tego składniki uznajemy za korzystne dla człowieka, a z których wolelibyśmy zrezygnować? Dobroczynny wpływ na swoje zdrowie zauważamy w przypadku kwasów omega-3, -6, -9 (51%), wyciągów z ziół i nektarów kwiatów (36%), aloesu (36%) oraz wosku pszczelego (33%). Natomiast jako najbardziej szkodliwe substancje podajemy rtęć (52%), metale ciężkie (50%) i konserwanty (29%).

Świadomość zagrożeń płynących z „chemii” dostarczanej w pożywieniu, produktach codziennego użytku powinna zmobilizować nas do zastanowienia się nad tym, gdzie zmierzamy. Człowiek jako jednostka ma wpływ na przyszłość świata. Wybory, jakich dokonujemy, powinny być zatem niezwykle istotne nie tylko dla nas i naszego zdrowia, ale i dla kondycji naszej planety. Zgodnie z trendem „życie w zgodzie z naturą” wielu z nas wybiera produkty naturalne i ekologiczne, pochodzące od lokalnych producentów. Wzrasta zatem w nas samych świadomość, iż dbając o siebie, dbamy też o przyrodę i mamy realny wpływ na przetrwanie środowiska naturalnego – zauważa Magdalena Zielonka, biotechnolog, specjalista ds. rozwoju i bezpieczeństwa produktu Clochee.

 

 

 

 

Mamy coraz większą świadomość, iż musimy dbać o przyrodę, gdyż w ten sposób dbamy również o siebie. Życie w zgodzie z naturą staje się dla nas niezwykle istotne, a pomocne w tym okazują się takie trendy jak stosowanie naturalnych kosmetyków (57%), wegetarianizm czy weganizm (51%), a także wybieranie produktów od lokalnych producentów (48%). Co wobec tego robimy dla samych siebie? Oprócz zdrowego odżywiania (38%), wysypiania się (38%) czy uprawiania sportu (34%), dla części Polaków dbanie o siebie oznacza właśnie stosowanie naturalnych produktów, w tym także kosmetyków (19%).

Wszystko, co dobre, powraca. Dotyczy to również naturalnej pielęgnacji. Już w starożytności wykorzystywano wyłącznie naturalne składniki – rośliny, minerały, więc nie powinno dziwić, że tendencja do sięgania po proekologiczne, organiczne, a przede wszystkim zawierające jak największą ilość naturalnych surowców kosmetyki znacząco wzrasta. Wynika to z pewnością z dbania o zdrowie tzn. nie tylko odżywianie, aktywny tryb życia, ale właśnie kosmetyki, pielęgnacja domowa to „clue” pięknego wyglądu. W sektorze beauty, także wśród kosmetyków profesjonalnych, gabinetowych zauważamy znaczny wzrost zainteresowania.



Badanie zrealizowane na zlecenie marki kosmetyków naturalnych Clochee, w dniach 10-13.09.2018 r. przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. Do udziału w badaniu zaproszono osoby powyżej 18 roku życia. Zebrano łącznie 1006 ankiet.

 

 

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki na przełomie roku 2020/2021!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Koncentrat
z witaminą C rozjaśniający ENERGY

FLOSLEK

Pojemność:
30 ml

Nocna maska
intensywnie rewitalizująca
MORNING GLOW

FLOSLEK

Pojemność:
50 ml

Wiadomości branżowe

Ostatnie dwa lata nie należą do tych najlepszych dla branży usług beauty. Pandemia mocno wpłynęła na działalność prowadzoną przez właścicieli i menadżerów obiektów, świadczących profesjonalne usługi beauty. To efekt wielu czynników, które też odsłoniły słabe strony branży. Czas jednak zapomnieć o tych trudnych...
Działania online, choć przez wielu uważane za efektywne i wygodne, nie zastąpią spotkań na żywo, kiedy przy aromatycznej kawie można się poznać, porozmawiać i wymienić opinią na interesujący temat. Właśnie dlatego, miłośnicy kosmetyków naturalnych, od wielu miesięcy czekali na stacjonarne Targi Ekocuda, które...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Ciąża to wyjątkowy czas w życiu kobiety. Wymaga szczególnej troski o zdrowie i regularnych badań. Przyszłe mamy potrzebują też wiedzy z zakresu przebiegu ciąży oraz porad, jak mogą lepiej...
Czytaj więcej

Dla Niego

"Pracuj ciężko, baw się ostro" – taka idea przyświeca mężczyznom, dla których powstała najnowsza seria LaQ Doberman o zapachu seksu i biznesu. Czego mogą spodziewać się po niej panowie?...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

15 maja wystartowała ogólnopolska akcja „Niezapominajka” Fundacji Świętego Mikołaja 15 maja obchodzony jest Dzień Niezapominajki. Z tej okazji Fundacja Świętego Mikołaja rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną, której celem jest zwrócenie uwagi na sytuację dzieci potrzebujących pomocy....Czytaj więcej

  ■ Procter & Gamble wspiera młode kobiety w rozwoju kariery w sektorach technologicznych i IT P&G od lat dąży do budowania świata wolnego od uprzedzeń i stereotypowego myślenia, w którym każdy ma prawo głosu i równe szanse. Równość płci na rynku pracy znacząco wpływa na rozwój biznesu...Czytaj więcej

  ■ „Liść robi różnicę”– start proekologicznej kampanii społecznej Liść, nosorożec i ekologia – co łączy te trzy elementy? Kampania społeczna „Liść robi różnicę”, stworzona przez markę Paclan we współpracy z wrocławskim Zoo i Fundacją Zoo Wrocław Dodo. Producent artykułów...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2021 COSMED Consulting / serwisuroda.pl