W dbaniu o swoją urodę jesteśmy indywidualist(k)ami

Firma Philips opublikowała wyniki piątej edycji corocznego badania Philips Global Beauty Index, w którym wzięło udział ponad 12 000 kobiet z 12 państw. To obszerne, międzynarodowe badanie pozwala poznać postawy i przekonania kobiet z całego świata na temat tego, czym jest dla nich piękno, jaką rolę odgrywa w ich życiu oraz co oferuje im przemysł kosmetyczny. Najważniejszym wnioskiem z tegorocznych badań jest rosnące zainteresowane kobiet rozwiązaniami dostosowanymi do ich indywidualnych potrzeb.

 

 

Tegoroczna edycja badania Philips Global Beauty Index ukierunkowana jest na przyszłość. Firma Philips przeanalizowała zmiany zachodzące w rytuałach pielęgnacyjnych w różnych miejscach na świecie oraz rolę, jaką w przyszłości odegrają nowe technologie i spersonalizowane rozwiązania. Wyniki ukazują nie tylko najbardziej wyczekiwane zmiany, lecz również kształtującą się nową definicję piękna. Badanie zwraca uwagę, w jaki sposób technologie wspomagają kobiety w świadomym dobieraniu produktów i jak wpływają na to gdzie, jak i kiedy kobiety szukają wskazówek na temat pielęgnacji urody.

Choć kobiety dalej czerpią inspiracje z rozmaitych źródeł i są otwarte na różne technologie, najważniejszą zmianą jest fakt, że obecnie poszukują rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb, dzięki którym mogą zidentyfikować własne problemy związane ze zdrowiem i urodą oraz zaradzić im.

W tym roku przypada piąta edycja dorocznego badania Global Beauty Index. To bardzo ekscytujące, bo wyniki zebrane w pięciu badaniach pozwalają nam wyciągnąć istotne wnioski na temat dawnych i obecnych trendów w dziedzinie piękna. Na ich podstawie możemy też postawić trafniejsze założenia na temat tego, jak będą się one rozwijały – wyjaśnia Iza Rogulska, Communication Manager, Philips Polska.

 

Zindywidualizowane porady

Tegoroczne badanie wskazuje, że w kategorii technologii pielęgnacyjnych kobiety najbardziej wyczekują zindywidualizowanych porad na temat pielęgnacji włosów i skóry (65%). Dużą rolę w pielęgnacji prawdopodobnie będą odgrywać aplikacje mobilne – ponad połowa respondentek (58%) chętnie skorzystałaby z aplikacji, która bada poziom nawilżenia skóry, stan porów oraz pojawiające się z czasem linie zmarszczek. Podobnie jest w przypadku włosów – 57% ankietowanych chętnie skorzystałoby z aplikacji, która uwzględni rodzaj i strukturę włosów, ich wymarzony wygląd oraz inne preferencje, a następnie przełoży te dane na idealnie dobraną kombinację składników pielęgnacyjnych.

 

Poczucie atrakcyjności

Wyniki tegorocznej ankiety wskazują, że 60% kobiet ogólnie uważa się za atrakcyjne. Mimo że to niższy wynik niż w zeszłym roku (65%), jest on o 13 p.p. wyższy od wyniku uzyskanego w pierwszej edycji badania w 2015 r. (47%), co wskazuje na pozytywny trend. Może to być związane z bardziej całościowym podejściem kobiet do urody; zdecydowana większość respondentek uważa, że pozytywne nastawienie (88%) i poczucie równowagi emocjonalnej (84%) to najważniejsze elementy definicji własnego piękna.

Co więcej, już ponad sześć na dziesięć kobiet postrzega urodę całościowo, a 44% kobiet uważa, że w ciągu następnych pięciu lat podejście łączące zdrowie i piękno będzie coraz częstsze w branży.

 

Inspiracje na temat pielęgnacji urody z różnych źródeł

Wraz z rozwojem technologii pojawiło się więcej niż kiedykolwiek miejsc, w których można znaleźć inspirację i wskazówki na temat pielęgnacji urody. Podczas gdy wiele kobiet zagląda do społeczności online po poradę, tegoroczne badanie Philips Global Beauty Index pokazuje, że tak naprawdę kobiety w tych kwestiach najczęściej polegają na bliskich. Zaskakujący jest fakt, że w kwestiach pielęgnacyjnych aż 49% kobiet zasięga informacji wśród przyjaciół, rodziny lub znajomych. To o wiele wyższy odsetek niż wynik dla osób szukających porad w mediach społecznościowych (37%).

Mimo to aż jedna na cztery kobiety (25%) przegląda blogi lub vlogi w poszukiwaniu nowych produktów i marek do pielęgnacji urody. Wynik ten, zdecydowanie wyższy niż w przypadku osób czerpiących informacje od celebrytek (15% w skali światowej), wskazuje, jak wiele zyskali influencerzy w relatywnie krótkim czasie.

 




Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj na przełomie roku 2019/20 punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

REGENERATING
BODY BALM
Regenerujący
balsam do ciała

Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

NOURISHING SHOWER GEL Odżywczy żel
pod prysznic
Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

Wiadomości branżowe

Zarząd Health and Beauty Media Sp. z o.o. informuje, iż w związku ze zmianą sytuacji epidemiologicznej, tj. faktem potwierdzenia w Polsce pierwszego przypadku zarażenia koronawirusem 2019-nCoV, wywołującym chorobę COVID-19, i po konsultacji z Wystawcami i Partnerami podjęto trudną, ale w  mniemaniu firmy słuszną decyzję o...
Kongres ma na celu ukazanie w szerokim ujęciu tematyki urody, określanej także jako rynek lub branżą beauty. Przede wszystkim firma COSMED Consulting, właściciel portalu serwisuroda.pl, pragnie poruszyć m.in. tematy nadal mało jeszcze popularne oraz zapoznać specjalistów branży beauty i ich klientów z nowościami różnych...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Nietrzymanie moczu uważane jest za jeden z ważniejszych problemów zdrowotnych XXI wieku i ma status choroby społecznej. Potrafi znacznie obniżyć jakość życia, dlatego w przypadku...
Czytaj więcej

Dla Niego

Pomimo nieopisanego postępu, jaki dokonał się przez lata w dziedzinie stomatologii oraz faktu, że ból w czasie leczenia to już przeszłość, ogromna liczba Polaków nadal panicznie boi się...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Kampania Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) Sektor tekstylny, odzieżowy, skórzany i obuwniczy (TCLF) to europejski potentat, źródło nowych trendów i innowacji. Szacuje się, że roczny obrót w Europie wynosi ponad 200 mld euro, a około 225 000 firm zatrudnia...Czytaj więcej

Miasto Żyje Modą – 17-23.02.2020 Miasto Żyje Modą to projekt „miejski”, towarzyszący odbywającym się w dniach 19-20.02.2020 Targom Mody Poznań. Jego głównym założeniem jest promocja projektantów, marek modowych, miejsc oraz wydarzeń, które łączy jedno – moda i najnowsze...Czytaj więcej

Sezon na lody nie kończy się na lecie Badanie przeprowadzone przez instytut Kantar Public na zlecenie firmy Koral pokazało, że ponad trzy piąte Polaków (68%) je lody zimą. Co ciekawe lody zimą zdecydowanie chętniej jedzą młodsze pokolenia – wśród młodzieży w wieku 15-17 lat jedzenie lodów zimą...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2020 COSMED Consulting / serwisuroda.pl