Reklama
W dbaniu o swoją urodę jesteśmy indywidualist(k)ami

Firma Philips opublikowała wyniki piątej edycji corocznego badania Philips Global Beauty Index, w którym wzięło udział ponad 12 000 kobiet z 12 państw. To obszerne, międzynarodowe badanie pozwala poznać postawy i przekonania kobiet z całego świata na temat tego, czym jest dla nich piękno, jaką rolę odgrywa w ich życiu oraz co oferuje im przemysł kosmetyczny. Najważniejszym wnioskiem z tegorocznych badań jest rosnące zainteresowane kobiet rozwiązaniami dostosowanymi do ich indywidualnych potrzeb.

 

 

Tegoroczna edycja badania Philips Global Beauty Index ukierunkowana jest na przyszłość. Firma Philips przeanalizowała zmiany zachodzące w rytuałach pielęgnacyjnych w różnych miejscach na świecie oraz rolę, jaką w przyszłości odegrają nowe technologie i spersonalizowane rozwiązania. Wyniki ukazują nie tylko najbardziej wyczekiwane zmiany, lecz również kształtującą się nową definicję piękna. Badanie zwraca uwagę, w jaki sposób technologie wspomagają kobiety w świadomym dobieraniu produktów i jak wpływają na to gdzie, jak i kiedy kobiety szukają wskazówek na temat pielęgnacji urody.

Choć kobiety dalej czerpią inspiracje z rozmaitych źródeł i są otwarte na różne technologie, najważniejszą zmianą jest fakt, że obecnie poszukują rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb, dzięki którym mogą zidentyfikować własne problemy związane ze zdrowiem i urodą oraz zaradzić im.

W tym roku przypada piąta edycja dorocznego badania Global Beauty Index. To bardzo ekscytujące, bo wyniki zebrane w pięciu badaniach pozwalają nam wyciągnąć istotne wnioski na temat dawnych i obecnych trendów w dziedzinie piękna. Na ich podstawie możemy też postawić trafniejsze założenia na temat tego, jak będą się one rozwijały – wyjaśnia Iza Rogulska, Communication Manager, Philips Polska.

 

Zindywidualizowane porady

Tegoroczne badanie wskazuje, że w kategorii technologii pielęgnacyjnych kobiety najbardziej wyczekują zindywidualizowanych porad na temat pielęgnacji włosów i skóry (65%). Dużą rolę w pielęgnacji prawdopodobnie będą odgrywać aplikacje mobilne – ponad połowa respondentek (58%) chętnie skorzystałaby z aplikacji, która bada poziom nawilżenia skóry, stan porów oraz pojawiające się z czasem linie zmarszczek. Podobnie jest w przypadku włosów – 57% ankietowanych chętnie skorzystałoby z aplikacji, która uwzględni rodzaj i strukturę włosów, ich wymarzony wygląd oraz inne preferencje, a następnie przełoży te dane na idealnie dobraną kombinację składników pielęgnacyjnych.

 

Poczucie atrakcyjności

Wyniki tegorocznej ankiety wskazują, że 60% kobiet ogólnie uważa się za atrakcyjne. Mimo że to niższy wynik niż w zeszłym roku (65%), jest on o 13 p.p. wyższy od wyniku uzyskanego w pierwszej edycji badania w 2015 r. (47%), co wskazuje na pozytywny trend. Może to być związane z bardziej całościowym podejściem kobiet do urody; zdecydowana większość respondentek uważa, że pozytywne nastawienie (88%) i poczucie równowagi emocjonalnej (84%) to najważniejsze elementy definicji własnego piękna.

Co więcej, już ponad sześć na dziesięć kobiet postrzega urodę całościowo, a 44% kobiet uważa, że w ciągu następnych pięciu lat podejście łączące zdrowie i piękno będzie coraz częstsze w branży.

 

Inspiracje na temat pielęgnacji urody z różnych źródeł

Wraz z rozwojem technologii pojawiło się więcej niż kiedykolwiek miejsc, w których można znaleźć inspirację i wskazówki na temat pielęgnacji urody. Podczas gdy wiele kobiet zagląda do społeczności online po poradę, tegoroczne badanie Philips Global Beauty Index pokazuje, że tak naprawdę kobiety w tych kwestiach najczęściej polegają na bliskich. Zaskakujący jest fakt, że w kwestiach pielęgnacyjnych aż 49% kobiet zasięga informacji wśród przyjaciół, rodziny lub znajomych. To o wiele wyższy odsetek niż wynik dla osób szukających porad w mediach społecznościowych (37%).

Mimo to aż jedna na cztery kobiety (25%) przegląda blogi lub vlogi w poszukiwaniu nowych produktów i marek do pielęgnacji urody. Wynik ten, zdecydowanie wyższy niż w przypadku osób czerpiących informacje od celebrytek (15% w skali światowej), wskazuje, jak wiele zyskali influencerzy w relatywnie krótkim czasie.

 




Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki na przełomie roku 2020/2021!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Koncentrat
z witaminą C rozjaśniający ENERGY

FLOSLEK

Pojemność:
30 ml

Nocna maska
intensywnie rewitalizująca
MORNING GLOW

FLOSLEK

Pojemność:
50 ml

Wiadomości branżowe

Ostatnie dwa lata nie należą do tych najlepszych dla branży usług beauty. Pandemia mocno wpłynęła na działalność prowadzoną przez właścicieli i menadżerów obiektów, świadczących profesjonalne usługi beauty. To efekt wielu czynników, które też odsłoniły słabe strony branży. Czas jednak zapomnieć o tych trudnych...
Działania online, choć przez wielu uważane za efektywne i wygodne, nie zastąpią spotkań na żywo, kiedy przy aromatycznej kawie można się poznać, porozmawiać i wymienić opinią na interesujący temat. Właśnie dlatego, miłośnicy kosmetyków naturalnych, od wielu miesięcy czekali na stacjonarne Targi Ekocuda, które...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Ciąża to wyjątkowy czas w życiu kobiety. Wymaga szczególnej troski o zdrowie i regularnych badań. Przyszłe mamy potrzebują też wiedzy z zakresu przebiegu ciąży oraz porad, jak mogą lepiej...
Czytaj więcej

Dla Niego

"Pracuj ciężko, baw się ostro" – taka idea przyświeca mężczyznom, dla których powstała najnowsza seria LaQ Doberman o zapachu seksu i biznesu. Czego mogą spodziewać się po niej panowie?...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

15 maja wystartowała ogólnopolska akcja „Niezapominajka” Fundacji Świętego Mikołaja 15 maja obchodzony jest Dzień Niezapominajki. Z tej okazji Fundacja Świętego Mikołaja rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną, której celem jest zwrócenie uwagi na sytuację dzieci potrzebujących pomocy....Czytaj więcej

  ■ Procter & Gamble wspiera młode kobiety w rozwoju kariery w sektorach technologicznych i IT P&G od lat dąży do budowania świata wolnego od uprzedzeń i stereotypowego myślenia, w którym każdy ma prawo głosu i równe szanse. Równość płci na rynku pracy znacząco wpływa na rozwój biznesu...Czytaj więcej

  ■ „Liść robi różnicę”– start proekologicznej kampanii społecznej Liść, nosorożec i ekologia – co łączy te trzy elementy? Kampania społeczna „Liść robi różnicę”, stworzona przez markę Paclan we współpracy z wrocławskim Zoo i Fundacją Zoo Wrocław Dodo. Producent artykułów...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2021 COSMED Consulting / serwisuroda.pl