W dbaniu o swoją urodę jesteśmy indywidualist(k)ami

Firma Philips opublikowała wyniki piątej edycji corocznego badania Philips Global Beauty Index, w którym wzięło udział ponad 12 000 kobiet z 12 państw. To obszerne, międzynarodowe badanie pozwala poznać postawy i przekonania kobiet z całego świata na temat tego, czym jest dla nich piękno, jaką rolę odgrywa w ich życiu oraz co oferuje im przemysł kosmetyczny. Najważniejszym wnioskiem z tegorocznych badań jest rosnące zainteresowane kobiet rozwiązaniami dostosowanymi do ich indywidualnych potrzeb.

 

 

Tegoroczna edycja badania Philips Global Beauty Index ukierunkowana jest na przyszłość. Firma Philips przeanalizowała zmiany zachodzące w rytuałach pielęgnacyjnych w różnych miejscach na świecie oraz rolę, jaką w przyszłości odegrają nowe technologie i spersonalizowane rozwiązania. Wyniki ukazują nie tylko najbardziej wyczekiwane zmiany, lecz również kształtującą się nową definicję piękna. Badanie zwraca uwagę, w jaki sposób technologie wspomagają kobiety w świadomym dobieraniu produktów i jak wpływają na to gdzie, jak i kiedy kobiety szukają wskazówek na temat pielęgnacji urody.

Choć kobiety dalej czerpią inspiracje z rozmaitych źródeł i są otwarte na różne technologie, najważniejszą zmianą jest fakt, że obecnie poszukują rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb, dzięki którym mogą zidentyfikować własne problemy związane ze zdrowiem i urodą oraz zaradzić im.

W tym roku przypada piąta edycja dorocznego badania Global Beauty Index. To bardzo ekscytujące, bo wyniki zebrane w pięciu badaniach pozwalają nam wyciągnąć istotne wnioski na temat dawnych i obecnych trendów w dziedzinie piękna. Na ich podstawie możemy też postawić trafniejsze założenia na temat tego, jak będą się one rozwijały – wyjaśnia Iza Rogulska, Communication Manager, Philips Polska.

 

Zindywidualizowane porady

Tegoroczne badanie wskazuje, że w kategorii technologii pielęgnacyjnych kobiety najbardziej wyczekują zindywidualizowanych porad na temat pielęgnacji włosów i skóry (65%). Dużą rolę w pielęgnacji prawdopodobnie będą odgrywać aplikacje mobilne – ponad połowa respondentek (58%) chętnie skorzystałaby z aplikacji, która bada poziom nawilżenia skóry, stan porów oraz pojawiające się z czasem linie zmarszczek. Podobnie jest w przypadku włosów – 57% ankietowanych chętnie skorzystałoby z aplikacji, która uwzględni rodzaj i strukturę włosów, ich wymarzony wygląd oraz inne preferencje, a następnie przełoży te dane na idealnie dobraną kombinację składników pielęgnacyjnych.

 

Poczucie atrakcyjności

Wyniki tegorocznej ankiety wskazują, że 60% kobiet ogólnie uważa się za atrakcyjne. Mimo że to niższy wynik niż w zeszłym roku (65%), jest on o 13 p.p. wyższy od wyniku uzyskanego w pierwszej edycji badania w 2015 r. (47%), co wskazuje na pozytywny trend. Może to być związane z bardziej całościowym podejściem kobiet do urody; zdecydowana większość respondentek uważa, że pozytywne nastawienie (88%) i poczucie równowagi emocjonalnej (84%) to najważniejsze elementy definicji własnego piękna.

Co więcej, już ponad sześć na dziesięć kobiet postrzega urodę całościowo, a 44% kobiet uważa, że w ciągu następnych pięciu lat podejście łączące zdrowie i piękno będzie coraz częstsze w branży.

 

Inspiracje na temat pielęgnacji urody z różnych źródeł

Wraz z rozwojem technologii pojawiło się więcej niż kiedykolwiek miejsc, w których można znaleźć inspirację i wskazówki na temat pielęgnacji urody. Podczas gdy wiele kobiet zagląda do społeczności online po poradę, tegoroczne badanie Philips Global Beauty Index pokazuje, że tak naprawdę kobiety w tych kwestiach najczęściej polegają na bliskich. Zaskakujący jest fakt, że w kwestiach pielęgnacyjnych aż 49% kobiet zasięga informacji wśród przyjaciół, rodziny lub znajomych. To o wiele wyższy odsetek niż wynik dla osób szukających porad w mediach społecznościowych (37%).

Mimo to aż jedna na cztery kobiety (25%) przegląda blogi lub vlogi w poszukiwaniu nowych produktów i marek do pielęgnacji urody. Wynik ten, zdecydowanie wyższy niż w przypadku osób czerpiących informacje od celebrytek (15% w skali światowej), wskazuje, jak wiele zyskali influencerzy w relatywnie krótkim czasie.

 




Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

EsthiCell PURE NATURE ANTI-AGING CREAM-SERUM / Krem-Serum odmładzający do twarzy i szyi

Preparat typu krem i serum 2 w 1.


EsthiCell MULTI-ACTIVE PEELING / Wielozadaniowy peeling naprawczy


Zawiera enzymy roślinne, kwas migdałowy, ekstrakty roślinne oraz korund.

Wiadomości branżowe

Rozpoczęły się przygotowania do kolejnej edycji targów LOOK i beauty VISION 2020. Największe wydarzenie dla branży profesjonalistów w Polsce, odbędzie się w dniach 4-5 kwietnia 2020, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. To wyjątkowa edycja, ponieważ organizator świętować będzie jubileuszową, 20. edycję. Z...
Celem kongresu jest zapoznanie uczestników z problematyką leczenia i pielęgnacji skóry problematycznej, a także przyczyn zewnętrznych i wewnętrznych tych problemów. Tegoroczna edycja kongresu obejmuje interdyscyplinarną wiedzę z zakresu kosmetologii, zdrowia, psychologii. W programie znajdą się wykłady, podczas których...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Co łączy takie zawody jak kosmetyczka, fryzjerka, lekarz, pielęgniarka, kucharz, kelner czy nauczyciel? Osoby, które je wykonują przez większość czasu w pracy chodzą lub stoją. Długie...
Czytaj więcej

Dla Niego

Gęsta i zadbana, a także odpowiednio dobrana do kształtu twarzy broda stanowi jeden z ważnych atrybutów męskości, a od kilku sezonów nie wychodzi z mody. Co jednak zrobić jeśli nasz zarost...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

65% Polaków nadal nie zdecydowało, czy skorzysta z Pracowniczych Planów Kapitałowych Aż 65% Polaków nie wie, jaką decyzję podejmie w sprawie partycypacji w Pracowniczych Planach Kapitałowych. Co czwarty (25%) uważa, że PPK ma więcej zalet niż wad, a co piąty (20%) ma odmienne zdanie. To wyniki badań...Czytaj więcej

Dr Szczyt otwiera nową klinikę w Warszawie Dr Szczyt to chirurg plastyk, który w swojej klinice od ponad 15 lat pomaga Polakom i uczy jak rozsądnie korzystać z chirurgii plastycznej. Teraz, wspólnie ze swoim wieloletnim współpracownikiem i przyjacielem dr Michałem Charytonowiczem, ulicy Waflowej 7a...Czytaj więcej

Rexona Wyzwanie 5000 kroków „Więcej ruchu, więcej z życia” przekonuje marka Rexona, zachęcając do podjęcia aktywności fizycznej i zmiany stylu życia na zdrowszy. Dlaczego? Bowiem, jak pokazują badania aż  38 procent Polaków przyznaje się do zerowej aktywności ruchowej, a brak ruchu przyczynia...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl