Reklama
Cafe News

Zastosowanie komórek macierzystych w kosmetologii uważa się za przełomowe odkrycie ostatnich lat. Oczywiście, komórek pochodzenia roślinnego. Na rynku pojawiły się preparaty na bazie komórek macierzystych pozyskanych np. z jabłoni szwajcarskiej. Najnowszego odkrycia w tej dziedzinie, jako pierwsi na świecie, dokonali polscy naukowcy. Udało się im wyprowadzić komórki macierzyste z rosnącego poroża jelenia. Odkrycie to, jak przekonują, daje spore możliwości regeneracyjne skóry. Każdy człowiek posiada własne komórki macierzyste (tzw. komórki pnia), które mają zdolność do (potencjalnie) nieograniczonej liczby podziałów oraz różnicowania się do innych typów komórek. W praktyce jednak wraz z upływem czasu spada tempo i ilość podziałów, co oznacza niższą zdolność do regeneracji. Do niedawna komórki macierzyste były głównie wykorzystywane w medycynie, aby zwalczać różnorakie schorzenia. Tymczasem kosmetologia, od chwili zastosowania macierzystych komórek roślinnych, czyli w przeciągu ostatnich lat, nie rezygnuje z olbrzymich możliwości, jakie kryją w sobie te małe komórki i idzie o krok dalej. Jak wiadomo, na ludzi najlepiej działają ludzkie komórki macierzyste i fakt ten wykorzystuje medycyna. Znika częściowo w ten sposób ryzyko ich odrzucenia. W kosmetologii, z braku takich możliwości, pozyskiwano materiał z roślin. Teraz wrocławscy naukowcy zastosują w preparatach kosmetycznych komórki macierzyste MIC-1, uzyskane z rosnącego jeleniego poroża. "(...) będziemy mogli wprowadzić na rynek produkty o unikatowych właściwościach. Badania pokazały, że to może być przełom "– mówi dr hab. Marek Cegielski, dyrektor ds. badań i rozwoju w Stem Cells Spin. Komórki MIC-1 pozwolą na regenerację skóry, pobudzą produkcję kolagenu i elastyny, czyli przyspieszą odbudowę tkanek na dużo wyższym poziomie, niż było to możliwe do tej pory.

1-go maja 2012 roku ruszyła XII edycja konkursu "L'Oreal dla Kobiet i Nauki". 5 laureatek konkursu reprezentujących 5 różnych programów naukowych otrzyma roczne stypendia naukowe. W ten sposób znana firma kosmetyczna rokrocznie udowadnia światu, że "Nauka potrzebuje kobiet". Już od 12 lat oddział L'Oreal Polska, przy wsparciu Polskiego Komitetu ds. UNESCO, zaprasza młode badaczki do składania wniosków o stypendia. Przyznaje je niezależne jury złożone z wybitnych postaci nauki honorując w ten sposób ich osiągnięcia i zachęcając do dalszej pracy. Walczyć zdecydowanie jest o co, bowiem w tym roku 5 wyróżniających się aplikantek tj. między innymi w dziedzinie biologii, medycyny i biotechnologii, otrzyma granty w wysokości od 25 do 30 000 złotych. Trzy 25-tysięczne stypendia doktoranckie otrzymają panie do 35 roku życia, natomiast w przypadku 30-tysięcznych stypendiów habilitacyjnych górna granica wieku wynosi lat 45. Same nagrody wypłacane będą przez rok, w równych miesięcznych ratach.
Konkurs "L'Oreal dla Kobiet i Nauki" powstał w Polsce. Zainspirowany jest umową pomiędzy Grupą L'Oreal i UNESCO "For Women In Science" zawartą w Paryżu, w wyniku której co roku doktorantki i wybitne przedstawicielki nauki z całego świata otrzymują nagrody pieniężne. Sukces polskiej inicjatywy okazał się tak wielki, że dziś już kilkadziesiąt oddziałów firmy prowadzi analogiczne programy, a łączna liczba ich laureatek wynosi 1200 osób.

Actavis, jedna z wiodących firm w rozwoju, produkcji i sprzedaży wysokiej klasy leków odtwórczych, zainicjowała ogólnopolską kampanię edukacyjną dla pacjentów i opiekunów osób przewlekle chorych pod hasłem Pozwól na wsparcie. Celem kampanii jest udzielanie wsparcia pacjentom i ich opiekunom tak, aby mogli współpracować z lekarzami specjalistami w walce o życie i powrót do zdrowia swój i swoich bliskich. Kampania jest skierowana do ogółu społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem pacjentów z chorobami układu krążenia, chorobami metabolicznymi, onkologicznymi i psychicznymi oraz opiekunów osób przewlekle chorych. W ramach kampanii Pozwól na wsparcie chcemy dawać konkretne wskazówki między innymi o tym, jak można pokonać lęk przed chorobą, jak można rozmawiać, ale także kto i gdzie może udzielić wsparcia – tłumaczy mgr Sylwia Świstak-Sawa, psychoonkolog z Centrum Onkologii-Instytutu im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie, ekspert kampanii - Pozwól na wsparcie. Wsparcie osoby przewlekle chorej może dawać jej silną motywację do walki z chorobą. Jak wynika z raportu TNS OBOP, dla 3/4 Polaków wsparcie w chorobie oznacza pomoc w codziennych czynnościach, a dla co trzeciego po prostu rozmowę.
www.pozwolnawsparcie.pl

Przypominamy o najbliższych wydarzeniach branży kosmetycznej:
• 12-13.05.2012 - 25. Międzynarodowy Kongres Kosmetyczny LNE & Spa – Kraków
• 20.05.2012 - ESTETYKA NATURA Forum Kosmetyki Naturalnej, SPA i Wellness - Warszawa
• 25-26.05.2012 - Targi SPA & WELLNESS – Kraków

28 marca br. odbyła się inauguracja otwarcia światowego Centrum Badania Włosa Grupy L'Oreal , którego siedziba mieści się w Saint-Ouen pod Paryżem. Centrum prowadzi prace badawcze skoncentrowane wyłącznie na dziedzinach związanych z koloryzacją, pielęgnacją (szampony i odżywki) i stylizacją włosów, obejmującą zarówno modelowanie fryzury (lakiery, żele, woski), jak i zabiegi trwałej ondulacji, wygładzania oraz prostowania. Celem Centrum ma być zaspokojenie wysoce zróżnicowanych potrzeb konsumentów pragnących uzyskać piękny wygląd włosów. Inwestycja pochłonęła 100 mln euro. Nowe Centrum jest jedną z największych inwestycji w historii badań naukowych Grupy L'Oréal. Jego powierzchnia obejmuje 25 000 m2, a wśród 500 pracowników są między innymi chemicy, fizykochemicy, optycy, specjaliści inżynierii materiałowej, metrologowie, reologowie, informatycy, statystycy. Projekt budynku ośrodka badawczego i odpowiednie udogodnienia pozwalają stworzyć przestrzeń współp racy, która ułatwia wymianę informacji i transfer umiejętności, oferując pracownikom innowacyjne metody i narzędzia, w przyjemnym otoczeniu, o wysokich standardach jakościowych.

W pierwszy weekend marca br. uroczyście otwarto najnowszy ośrodek SPA Kliniki La Perla w stolicy polskich gór - Zakopanem. Mieści się on w Grand Nosalowym Dworze, hotelu malowniczo położonym u stóp Nosala. Pierwszymi gwiazdami, które miały okazję zobaczyć nowe miejsce, byli m.in. Katarzyna Skrzynecka, Anna Mucha, Ola Nieśpielak, Małgorzata Potocka, Violetta Arlak, Sylwia Wysocka czy Małgorzata Pieczyńska. Nie zabrakło także panów, którzy relaks w SPA bardzo sobie cenią - Jacka Kawalca, Marcina Łopuckiego i Roberta Moskwy. Uroczyste otwarcie poprowadziła Anna Mucha i Kalina Ben Sira, prezes Kliniki la Perla. Gości ujęła wspaniała architektura hotelu, która doskonale komponuje się z górami a samo SPA, pomimo imponującego metrażu, sprawia wrażenie bardzo przytulnego i kameralnego. Gwiazdy nie tylko relaksowały się w SPA, ale miały również okazję uczestniczyć w imprezie tanecznej z udziałem góralskiej kapeli i zawodach narciarskich, które bezapelacyjnie wygrała Sylwia Wysocka. Wydarzenie zwieńczyła uroczysta kolacja i pokaz biżuterii Ewy Lewanowicz w ostatnim dniu imprezy. Warto dodać, że właśnie w klinice w Nosalowym Dworze powstaje nowy program Polsat Cafe "7 życzeń", w którym kobiety spełniają swoje marzenie. Polski lider w dziedzinie kobiecego piękna wspiera 7 kobiet w spełnianiu ich 7 życzeń. Wszystkie uczestniczki programu "7 Życzeń" podczas swojej metamorfozy stosowały produkty Noble Health. Każdy produkt został dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb. Bowiem tylko działanie ukierunkowane na konkretny problem jest najbardziej skuteczne.

Czego potrzeba polskiemu systemowi ochrony zdrowia, by w pełni otoczyć opieką dynamicznie rosnącą populację seniorów? Przede wszystkim właściwej koordynacji terapii pacjentów w podeszłym wieku. Zdaniem ekspertów to ostatni moment, aby stworzyć kompleksową politykę zdrowotną i społeczną dedykowaną seniorom. W ciągu najbliższych 20 lat ich liczba w Polsce podwoi się. Szacuje się, że w 2032 r. co czwarty Polak będzie miał skończone 60 lat. Trzykrotnie wzrośnie odsetek osób po 80. roku życia. Jak widać ma to istotne znaczenie dla systemu ochrony zdrowia w Polsce.

Razem z nadejściem wiosny na urodowej mapie Warszawy pojawiło się nowe miejsce, w którym można oddać się pod opiekę ekspertów medycyny estetycznej. To już druga klinika SkinClinic Med & Beauty w Warszawie - powstała ona na Mokotowie, w okolicach Białego Kamienia. Jej otwarcie stało się okazją do powitania w gronie pięknych ambasadorek - Justyny Steczkowskiej i Anny Dereszowskiej. Sukces nowej kliniki świętowały także inne zaprzyjaźnione ze SkinClinic gwiazdy - można tu było spotkać m.in. Edytę Olszówkę, Katarzynę Pakosińską, Odetę Moro-Figurską oraz Maję Sablewską. Nowa klinika przy ulicy Żaryna to siedem przestronnych, luksusowo wyposażonych i urządzonych gabinetów. Domeną obu miejsc jest odkrywanie naturalnego i harmonijnego piękna. Eksperci klinik - lekarze medycyny estetycznej, dermatolodzy i kosmetolodzy - wykorzystują unikalne, autorskie programy zabiegowe i najnowsze technologie oraz kierują się najwyższymi, światowymi standardami. SkinClinic Med & Beauty posiada w swojej ofercie szeroki wachlarz zabiegów anti-agingowych z zakresu medycyny estetycznej i kosmetologii, najskuteczniejsze metody likwidowania tkanki tłuszczowej i modelowania sylwetki, a także ujędrniania skóry, laseroterapii oraz odprężające terapie SPA.

Polska okulistyka pod względem poziomu nowoczesności nie odbiega od standardów europejskich. Nie spełnia ich jednak w zakresie dostępności określonych zabiegów dla pacjentów. Przyczyną jest dyskusyjny podział środków pomiędzy poszczególne ośrodki oraz małe limity świadczeń oferowane przez płatnika. Głównymi przyczynami utraty wzroku w krajach rozwijających się i wysoko rozwiniętych jest zaćma. Kolejne to jaskra, AMD i retinopatia cukrzycowa. Szacuje się, że w Polsce mamy około 800 tys. chorych na zaćmę, którzy kwalifikują się do zabiegu. Aby rozwiązać ten problem należałoby wykonywać minimum 6 tys. operacji na jeden milion mieszkańców. Tymczasem wskaźnik ten wynosi w naszym kraju zaledwie 4,2 tys. operacji. Zajmujemy pod tym względem jedno z ostatnich miejsc w Europie.

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Bądź aktywny, bierz udział w życiu naszego portalu i jego fanpage. Ciesz się profitami Fun & More CLUB.

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

MASKA HIALURONOWA
L’Biotica

Maska w postaci nasączonej tkaniny z kwasem hialuronowym. Intensywnie nawilża, nadaje uczucie świeżości i sprężystości, a także hamuje proces powstawania zmarszczek.

MASKA DO STÓP ZŁUSZCZAJĄCA
L’Biotica

Wypełniona jest aktywnie działającym płynem na bazie kwasów roślinnych. Maska skutecznie usuwa martwy, zrogowaciały naskórek, odciski oraz zgrubienia skóry.

Wiadomości branżowe

Lider Biznesu Beauty, czyli największa biznesowa konferencja dla managerów obiektów beauty, spa i medycyny estetycznej w tym roku odbędzie się 28 i 29 maja. Tradycyjnie już wydarzenie będzie miało miejsce w warszawskim hotelu AirPort Okęcie. Temat wiodący tegorocznej edycji konferencji to - zarządzanie, motywowanie i...
25 marca 2018 roku przy współpracy z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi w ramach targów Beauty Vision, odbędzie się VI edycja Kongresu Salon Kosmetyczny XXI wieku, organizowanego przez wydawcę magazynu „art of BEAUTY”. W tegorocznej edycji wzięto pod uwagę tematy, które najczęściej pojawiały się w badaniu gabinetów...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Myślisz, że do urologa chodzą tylko mężczyźni? Nic bardziej mylnego! Ten specjalista pomaga między innymi kobietom, które cierpią z powodu nietrzymania moczu. To problem, który dotyczy...
Czytaj więcej

Dla Niego

Dodatkowe fałdki na brzuchu to dla nas utrapienie, które jednocześnie potrafi wyzwolić spore pokłady kreatywności. Maskujemy je na różne sposoby – od zakładania na siebie czarnych rzeczy...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Olimpijski rower Mai Włoszczowskiej z Rio zlicytowany na aukcji WOŚP za ponad 50 tys. zł. Najpierw dwa kółka, które towarzyszyły jej w 2016 r. w drodze po srebrny medal, sprzedano podczas styczniowej aukcji charytatywnej na Gali Mistrzów Sportu. Następnie rower został wystawiony na licytacji Wielkiej...Czytaj więcej

Motywacja, empatia, odpowiedzialność, odwaga i determinacja. To kluczowe cechy charakteryzujące silne kobiety. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez markę Vichy wśród liderek polskich organizacji działających w sferze pożytku publicznego. W ramach programu Vichy...Czytaj więcej

Pod koniec lutego odbędą się w Poznaniu Targi Mody Przedsiębiorcy z branży fashion spotykają się dwa razy w roku na Targach Mody Poznań – największym w kraju evencie dla sektora mody – aby poznać nowe trendy i zainwestować w towar, który będzie pożądany przez klientów. Wydarzenie odbywające...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl