Reklama
Cafe News

Dnia 7 grudnia w Warszawie odbyła się konferencja "Partnerstwo dla Narodowego Planu dla Chorób Rzadkich". Oficjalnie ogłoszono, że prace nad Narodowym Planem dla Chorób Rzadkich zostały rozpoczęte. Wstępny projekt powinien być gotowy w połowie 2012 roku, a uruchomienie będzie możliwe w 2013 r. W związku z tymi planami w Ministerstwie Zdrowia powołany został Zespół ds. Chorób Rzadkich. Na przewodniczącego tego zespołu mianowano Jacka Gralińskiego. Narodowy Plan dla chorób rzadkich opracowywany będzie zgodnie z rekomendacjami Rady Unii Europejskiej, które sugerują, że we wszystkich państwach członkowskich najpóźniej do 2013 r. powinny być utworzone krajowe plany na rzecz osób dotkniętych chorobami rzadkimi – powiedział Jacek Graliński.

Organizacje pacjentów razem z grupą ekspertów do końca lutego 2012 roku mają za zadanie przygotować wzorzec projektu, który zostanie przedstawiony przewodniczącemu zespołu ds. Chorób Rzadkich przy Ministerstwie Zdrowia. Nie przypadkowo wybrano taki termin, bowiem 29 lutego obchodzony jest Dzień Chorób Rzadkich. Ta wyjątkowa data symbolizuje rzadkość z jaką występują poszczególne choroby zaliczane do grupy chorób rzadkich. Materiał, przygotowany przez doświadczonych ekspertów i przedstawicieli różnych organizacji pacjentów, będzie bazą wyjściową dla zespołu działającego przy Ministerstwie Zdrowia do opracowania Narodowego Planu dla Chorób Rzadkich.

Naszym celem jest, aby na początku 2012 roku projekt Narodowego Planu dla Chorób Rzadkich przygotowany w oparciu o społeczną formułę konsultacji, został przekazany Zespołowi ds. Chorób Rzadkich przy Ministrze Zdrowia w celu ostatecznego przygotowania i międzyresortowego uzgodnienia docelowego dokumentu - powiedział Mirosław Zieliński, Prezes Krajowego Forum na rzecz terapii chorób rzadkich ORPHAN.

Douglas, właściciel największej sieci perfumerii w Polsce, w listopadzie otworzył nowy sklep w Centrum Handlowym Targówek w Warszawie. Jest to 96. salon w Polsce i 12. w Warszawie. Nowy sklep o powierzchni 120 m kw. jest najmniejszą perfumerią Douglas. Znajduje się na parterze centrum handlowego, obok Zary. Nowa perfumeria oferuje dużo marek na wyłączność, m.in. Sensai Kanebo, Collistar, Nouba czy Elie Saab. Oprócz kosmetyków w salonie znajdują się również cztery stanowiska do makijażu. W październiku i listopadzie otworzyliśmy siedem sklepów - w Kielcach, Szczecinie, Krakowie, Ostrowie, Kaliszu, Toruniu i w Warszawie. W najbliższych miesiącach zaprosimy klientów do naszej setnej perfumerii - powiedziała Agnieszka Mosurek-Zava, prezes Douglas Polska.

Podczas 36. finału Miss Polonia, który odbył się w Centrum Folklorystycznym "Matecznik - Mazowsze" w Otrębusach k. Warszawy zwyciężyła Pomorzanka Marcelina Zawadzka. Kim jest ta młoda osoba, czym się zajmuje? Jak się okazuje, jest studentką kosmetologii w Wyższej Szkole Zawodowej Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia w Warszawie. Wybrała kierunek Kosmetologia ze specjalizacją kosmetologia estetyczna. Za dwa lata będzie bronić pracę magisterską. Jak powiedziała sama Miss mimo licznych obowiązków, jakie ją czekają - nie zamierza rezygnować z nauki.

Firma Aquatonale wprowadziła jako pierwsza na rynku polskim nową linię kosmetyków z tauryną. Stres, zmęczenie, szkodliwe działania środowiska, w którym żyjemy to główne czynniki mające szkodliwe działanie dla skóry. Dzięki zaawansowanej formule substancji aktywnych o udowodnionej skuteczności Aquatonale oferuje linię Vitality Line zapewniając swoim klientom kurację o działaniu stymulującym i usuwającym oznaki zmęczenia. Dzięki zawartości tauryny – substancji energetyzującej, zabieg przywraca naturalny blask, zdrowy koloryt i promienny wygląd cery. Tauryna – pochodna cysteiny, która pomaga utrzymać strukturę i przepuszczalność błony komórkowej. Ma zdolności zachowania równowagi w komórkach skóry podatnych na stres, przywraca witalność skórze.

17 listopada Sephora, lider rynku kosmetyków luksusowych oraz innowacyjna sieć perfumerii w Polsce, otworzyła swoją pierwszą perfumerię w Kielcach, w Galerii Echo. W tym dniu perfumeria była czynna w godzinach 9.00-21.00. Salon perfumeryjny o powierzchni całkowitej wynoszącej 350 m2, mieszczący się na parterze centrum handlowego, jest 88. lokalizacją Sephora w Polsce.

Z tej okazji dla klientów przygotowano ciekawe atrakcje i liczne promocje. Wszystkie osoby, które odwiedziły salon perfumeryjny Sephora, mogły skorzystać z bardzo atrakcyjnych rabatów, a do zakupów zostały dołączone miłe upominki.

Specjalnie z okazji wielkiego otwarcia przygotowaliśmy dla wszystkich klientów Sephora wspaniałe atrakcje. Między innymi można było zapoznać się z najnowszymi obowiązującymi trendami, a także odkryć marki dostępne wyłącznie w Sephora, np. zapachy Jimmy Choo, Swarovski, Zippo i Viktor&Rolf, czy też marki pielęgnacyjne np. absolutny hit w pielęgnacji – amerykańską markę dr. brandt" – powiedział Michał Dominik, dyrektor generalny Sephora Polska i Czechy.

Pediatrzy apelują, żeby nowoczesne szczepionki były bezpłatne dla wszystkich dzieci, pisze "Dziennik Gazeta Prawna". Teraz budżet oszczędza rocznie kilkadziesiąt milionów złotych, bo rodzice za lepsze szczepionki płacą z własnej kieszeni. Firmy farmaceutyczne zarabiają ponad 200 mln zł rocznie na szczepieniach dla dzieci do pierwszego roku życia. Połowa z tych pieniędzy pochodzi z budżetu Ministerstwa Zdrowia. Reszta idzie z kieszeni rodziców. Jak wynika z badań Centrum Zdrowia Dziecka, blisko dwie trzecie rodziców kupuje tzw. szczepionki skojarzone, mimo że ich tańsze odpowiedniki są dostępne bezpłatnie. Cena jednej dawki waha się od 120 do 200 zł. Rocznie należy podać trzy dawki. Przy założeniu, że rocznie rodzi się ok. 420 tys. dzieci (95% z nich jest szczepionych), na kupno szczepionek rodzice przeznaczają ok. 90 mln zł. Powodów jest kilka, poczynając od chęci zaoszczędzenia dziecku niepotrzebnego wielokrotnego kłucia, po informacje od lekarzy, którzy zalecają szczepionki skojarzone jako lepsze, o wyższej wydajności, bezpieczniejsze, o mniejszej liczbie działań ubocznych. Dzięki takiemu zachowaniu rodziców, którzy wyręczają ministerstwo w zakupie obowiązkowych szczepień, budżet oszczędza nawet kilkadziesiąt milionów złotych rocznie. Środowisko pediatrów apeluje, by zmienić tę sytuację i wprowadzić do kalendarza szczepień refundowanych te lepsze preparaty, za które obecnie płacą rodzice z własnej kieszeni. (PAP)

Inkretyny należą do grupy hormonów jelitowych. Wytwarzane w komórkach K albo L przewodu pokarmowego w odpowiedzi na bodźce pokarmowe. Hormony te działają na następujących płaszczyznach: po pierwsze, nasilają wydzielanie insuliny przez komórki beta trzustki, hamując jednocześnie sekrecję glukagonu, po drugie, spowalniają proces opróżniania się żołądka i hamują apetyt a do tego zwiększają insulino-wrażliwość. Do opisywanej grupy należą, m.in.: GLP-1 (ang. glucagon-like peptide) oraz GIP (gastric inhibitory peptide). Nowa generacja leków przeciwcukrzycowych wzbudza spore nadzieje wśród pacjentów oczekujących lepszej kontroli cukrzycy. Niestety leki inkretynowe pozostają w refundacyjnym "przedpokoju". Wciąż nie ma jeszcze skrystalizowanego pomysłu, jak szerzej uchylić drzwi do stosowania tych preparatów w rodzimej diabetologii.

Otwarcie pierwszej w Warszawie drogerii Jasmin odbyło się 18 października. Placówka jest zlokalizowana na poziomie -1 w galerii handlowej Dworca Centralnego, przy wejściu na peron 3. Sieć Jasmin działa już niemal w całej Polsce. Głównym dostawcą artykułów jest Polska Grupa Drogeryjna. PGD proponuje właścicielom niezależnych drogerii prowadzenie wspólnej polityki handlowej i marketingowej oraz atrakcyjną wizualizację sklepów. Oprócz marek czołowych producentów, w ofercie Jasmin można znaleźć także marki własne PGD. Operatorem sieci Jasmin jest spółka Drogerie Aster, której głównym udziałowcem jest Polska Grupa Drogeryjna. Polska Grupa Drogeryjna (PGD) jest liderem hurtowej dystrybucji artykułów drogeryjnych w Polsce. Ma 12 tys. odbiorców oraz 20 tys. mkw. powierzchni magazynowej. Należy do Grupy EKO Holding, notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Od kwietnia 2010, na bazie przejętej spółki Drogerie Aster buduje franczyzową sieć drogerii Jasmin. Należy do niej już ponad 150 drogerii.

 

Perfumeria Douglas otworzyła największy i jedyny w Polsce autoryzowany sklep internetowy. Rosnące zainteresowanie polskich klientów handlem elektronicznym sprawiło, że firmy dbające o swoje interesy przenoszą swoją ofertę sprzedażową również do wirtualnej rzeczywistości. Perfumeria Douglas otworzył swój pierwszy polski salon w 2001 roku. Dziesięć lat później Perfumeria Douglas wprowadza do sprzedaży online ponad 10 tys. produktów i 126 renomowanych marek. Teraz zamiast tradycyjnej wizyty w jednym z 96 firmowych salonów klienci mogą nabyć swoje ulubione kosmetyki również za kliknięciem myszki. Do oferty w sklepie internetowym klienci Perfumerii Douglas mają dostęp przez 24 godziny na dobę, dzięki czemu mogą nabyć ulubione kosmetyki w dogodnej dla siebie porze. Odwiedzając sklep internetowy można, nie wychodząc z domu, przeglądać tysiące renomowanych produktów w czterech kategoriach: Zapachy, Pielęgnac

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Bądź aktywny, bierz udział w życiu naszego portalu i jego fanpage. Ciesz się profitami Fun & More CLUB.

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

MASKA HIALURONOWA
L’Biotica

Maska w postaci nasączonej tkaniny z kwasem hialuronowym. Intensywnie nawilża, nadaje uczucie świeżości i sprężystości, a także hamuje proces powstawania zmarszczek.

MASKA DO STÓP ZŁUSZCZAJĄCA
L’Biotica

Wypełniona jest aktywnie działającym płynem na bazie kwasów roślinnych. Maska skutecznie usuwa martwy, zrogowaciały naskórek, odciski oraz zgrubienia skóry.

Wiadomości branżowe

27 i 28 października 2018 roku wydawca magazynu Art of Beauty organizuje dwa branżowe wydarzenia. Są to dwa kongresy o zróżnicowanym profilu tematycznym. Jeden poświęcony jest pielęgnacji skóry problematycznej, drugi zaś podejmuje zagadnienia kosmetologii estetycznej. Adresatami konferencji są kosmetolodzy i właściciele...
Lider Biznesu Beauty, czyli największa biznesowa konferencja dla managerów obiektów beauty, spa i medycyny estetycznej w tym roku odbędzie się 28 i 29 maja. Tradycyjnie już wydarzenie będzie miało miejsce w warszawskim hotelu AirPort Okęcie. Temat wiodący tegorocznej edycji konferencji to - zarządzanie, motywowanie i...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Codzienność potrafi przyprawić nas o ból głowy. Życie w ciągłym biegu, problemy w pracy i goniące terminy powodują permanentny stres, który negatywnie odciska się nie tylko na naszej...
Czytaj więcej

Dla Niego

Golenie ciała jest już dla wielu mężczyzn codziennym nawykiem. Współczesny mężczyzna coraz częściej sięga po maszynkę do golenia, nie tylko po to by zgolić wąsy czy brodę, ale by...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

KEVIN.MURPHY dla MMC – pokaz jesień-zima 2018/19 W poniedziałek 4 czerwca w warszawskiej Królikarni, odbył się pokaz kolekcji jesień-zima 2018/19 duetu MMC. W klasycznym wnętrzu pałacu i muzeum rzeźby, MMC Studio zaprezentowało najnowszą kolekcję. Dopełnieniem kreacji, które cechowały niebanalne...Czytaj więcej

#CREATEYOURSTYLE - pod tym hasłem Schwarzkopf obchodzi w tym roku 120 urodziny Indywidualizm, pewność siebie, własny styl. I oczywiście modne, autentyczne fryzury do noszenia na co dzień, które idealnie odzwierciedlają osobowość. Tak w 2018 roku Schwarzkopf świętuje 120-lecie marki....Czytaj więcej

Parlamentarzyści kontra choroby tarczycy 25 maja 2018 r. obchodzony jest Światowy Dzień Tarczycy. Z tej okazji organizacja Polskie Amazonki Ruch Społeczny pod patronatem Marszałka Sejmu RP przygotowała akcję profilaktyczną, w ramach której Parlamentarzyści skorzystali z badań USG tarczycy i poznali...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl