#Porozmawiajmyotwarcie: kobieta, farmaceuta i koronawirus

Pandemia COVID-19 w Polsce poskutkowała wprowadzeniem licznych ograniczeń w kontaktach międzyludzkich. Dotyczy to również wizyt w przychodniach i aptekach, z których korzysta się tylko w naglących przypadkach. W obecnym czasie izolacji nie jest łatwo znaleźć sprawdzone odpowiedzi na pytania związane ze zdrowiem, dlatego, w ramach programu Recepta na Sukces, umożliwiony został bezpłatny kontakt z lekarzem rodzinnym, lekarzem ginekologiem i farmaceutą w formie wideoczatu.

 

 


Z uwagi na duże zainteresowanie, do grona specjalistów w programie dołączyła farmaceutka, która będzie dostępna 8 kwietnia w godzinach od 17:00-19:00 oraz 15 kwietnia – od 19:00-21:00. Obecnie można również skontaktować się z lekarzem ginekologiem (w poniedziałki i piątki w godz. 17.00-19.00) oraz lekarzem rodzinnym (we wtorki w godz. 17.00-19.00 i czwartki w godz. 19.00-21.00).

Aby skorzystać z możliwości kontaktu z farmaceutą lub lekarzem, wystarczy wejść na Facebookowy profil projektu „Recepta na sukces” – w utworzonym wydarzeniu znajdują się wszystkie informacje i instrukcja krok po kroku jak skontaktować się ze specjalistami. Więcej informacji na profilu FB programu.

 

#Porozmawiajmyotwarcie

W trakcie rozmowy z farmaceutą istnieje możliwość zasięgnięcia rzetelnej informacji o tym, w jaki sposób można bezpiecznie dbać o swoje zdrowie. Można będzie uzyskać wskazówki, w jaki sposób zachować bezpieczeństwo w aptece, żeby nie zagrażać zdrowiu swojemu i innych klientów. To jednak nie wszystko, ponieważ tym, czego najbardziej potrzebują pacjenci, jest dobra rozmowa.

Jak zauważa mgr Agnieszka Stankiewicz, farmaceutka biorąca udział w programie: Niby każdy przyzwyczaił się już do kolejek i tego, że należy zachować odstęp, ale aktualne obostrzenia rodzą w ludziach frustrację, a nawet agresję. Apteka staje się często sceną takich wydarzeń. Dużym problemem są dla niektórych strefy samoobsługowe z dermokosmetykami, które w przeciwieństwie do drogerii, zostały zamknięte dla klientów apteki. Zamknięcie stref samoobsługowych jest  konieczne ze względów bezpieczeństwa. Niezbędna jest wzmożona ostrożność – tłumaczy mgr Agnieszka Stankiewicz, i dodaje - Pacjenci przychodzą do apteki nie tylko po leki, ale także… kupić szampon lub krem do twarzy. To daje im poczucie normalności, że to, co dzieje się teraz, kiedyś przeminie. Jeśli nie mogą dokonać zakupu w strefie samoobsługowej, to budzi ich frustrację. Warto tłumaczyć i wyjaśniać jak bezpiecznie korzystać z usług apteki – także online.

 

Z myślą o studentach farmacji i medycyny

Sytuacje, o których wspomina farmaceutka Agnieszka Stankiewicz związane są z przyszłym środowiskiem pracy obecnych studentów farmacji. Dlatego akcja bezpłatnych rozmów z farmaceutą i lekarzami stanowi nie tylko pomoc dla kobiet w czasie epidemii, ale także jest wstępem do VI edycji programu „Recepta na Sukces”. W jego ramach została zainicjowana kampania społeczno-edukacyjna pod hasłem „Porozmawiajmy otwarcie o… ”#porozmawiajmyotwarcie. W ramach kampanii będą podejmowane działania zwiększające świadomość studentów medycyny i farmacji, a także lekarzy i farmaceutów w zakresie potrzeb komunikacyjnych kobiet podczas konsultacji ginekologicznej lub farmaceutycznej. Działania mają także zwiększyć świadomość pacjentek w zakresie tego, jakich informacji na temat ich życia intymnego potrzebuje lekarz czy farmaceuta, by móc we właściwy sposób zatroszczyć się o ich zdrowie.

 

Impulsem do wsparcia studentów, w tym studentów farmacji, są, oprócz aktualnego zapotrzebowania, także głębokie zmiany, jakie zachodzą w obszarze społecznych oraz systemowych i ustawowych oczekiwań związanych z zawodem farmaceuty. Dlatego też program objęły swoim patronatem dwie organizacje studenckie: Polskie Towarzystwo Studentów Farmacji oraz Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland. We współpracy z ekspertami oraz organizacjami studenckimi zainicjowana zostanie publiczna debata na temat roli komunikacji w budowaniu relacji z pacjentkami.






Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj na przełomie roku 2019/20 punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Serum
z natką
3 w 1
FLOSLEK

Pojemność: 30 ml

Krem z groszkiem
na noc

FLOSLEK

Pojemność: 50 ml

Wiadomości branżowe

Koniec lutego to idealny moment na kolejne zakupy i przygotowania do nadchodzącego sezonu wiosna-lato 2020, ale również uzupełnienie garderoby o perełki z sezonu jesień-zima 2019/2020. Powoli, z nadzieją na szybką wiosnę i zielone pąki kwiatów na drzewach, kozaki będą ustępować lżejszym botkom, mokasynom, balerinom oraz...
Rozpoczęły się przygotowania do kolejnej edycji targów LOOK i beauty VISION 2020. Największe wydarzenie dla branży profesjonalistów w Polsce, odbędzie się w dniach 4-5 kwietnia 2020, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. To wyjątkowa edycja, ponieważ organizator świętować będzie jubileuszową, 20. edycję. Z...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Czy mogę pić kawę w ciąży? Czy kawa w ciąży jest szkodliwa? Wiele przyszłych mam zadaje sobie to pytanie. Lekarze jednoznacznie wskazują, że można pić kawę w ciąży, ale trzeba zmienić...
Czytaj więcej

Dla Niego

Często osoby, które starają się żyć zdrowo i aktywnie, zastanawiają się, czy mogą pozwolić sobie na słodką przekąskę. Jak poradzić sobie z zapotrzebowaniem na „coś słodkiego”?...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Kampania Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) Sektor tekstylny, odzieżowy, skórzany i obuwniczy (TCLF) to europejski potentat, źródło nowych trendów i innowacji. Szacuje się, że roczny obrót w Europie wynosi ponad 200 mld euro, a około 225 000 firm zatrudnia...Czytaj więcej

Miasto Żyje Modą – 17-23.02.2020 Miasto Żyje Modą to projekt „miejski”, towarzyszący odbywającym się w dniach 19-20.02.2020 Targom Mody Poznań. Jego głównym założeniem jest promocja projektantów, marek modowych, miejsc oraz wydarzeń, które łączy jedno – moda i najnowsze...Czytaj więcej

Sezon na lody nie kończy się na lecie Badanie przeprowadzone przez instytut Kantar Public na zlecenie firmy Koral pokazało, że ponad trzy piąte Polaków (68%) je lody zimą. Co ciekawe lody zimą zdecydowanie chętniej jedzą młodsze pokolenia – wśród młodzieży w wieku 15-17 lat jedzenie lodów zimą...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2020 COSMED Consulting / serwisuroda.pl