Reklama
Rozpoczęli walkę z pseudo-lekami

Stowarzyszenie Leki tylko z Apteki od kilku miesięcy prowadzi kampanię: STOP kłamstwom w internetowym handlu „lekami”, w której pokazuje jak bezradny jest pacjent wobec nieuczciwych producentów pseudo-leków dostępnych w internecie. Ich producenci obiecują nieosiągalne efekty, przypisują swoim produktom właściwości dostępne wyłącznie lekom, stosują metody psychotechniczne, ale też i zwykłe kłamstwa wprowadzając konsumentów w błąd. Posługują się nieprawdziwymi przekazami reklamowymi z wykorzystaniem fałszywych autorytetów medycznych.

 

 

Główny Inspektor Farmaceutyczny przychyla się do postulatów Stowarzyszenia Leki Tylko z Apteki i deklaruje włączenie się w prace związane ze zmianami w prawie zwiększającymi bezpieczeństwo polskich pacjentów. Przy obecnym stanie prawnym producenci bezkarnie prowadzą swoje działania sprzedażowo-marketingowe; w oczach urzędników i z punktu widzenia przepisów prawa sprzedając suplementy diety lub wręcz środki spożywcze. Podczas kiedy konsumenci odbierają te produkty jako leki (opakowania przypominające leki, produkty w formie tabletek, oprawa graficzna sugerująca lek) i traktują jako leki. Sytuacja ta może stanowić istotne zagrożenie dla ich zdrowia i życia. Akceptacja dla takiego dualizmu wynika z niedoskonałości naszego systemu prawno - kontrolnego.

Potwierdzona diagnoza luki prawnej w tym obszarze była dla nas bodźcem do opracowania rozwiązań, które ukróciłyby nieetyczne działania związane z handlem pseudo-lekami w intrenecie. Skierowaliśmy w tej sprawie pismo do organów władzy ustawodawczej oraz wykonawczej z konkretnymi propozycjami rozwiązań prawnych. W odpowiedzi otrzymaliśmy poparcie m.in. z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Prezydenta, Rzecznika Praw Dziecka oraz Głównego Inspektora Farmaceutycznego, który w odpowiedzi poinformował, że popiera nasze postulaty dotyczące zmian w prawie mające na celu ochronę obywateli przed nieetycznymi przekazami reklamowymi – komentują przedstawiciele stowarzyszenia.

GIF uważa, że polscy pacjenci są wprowadzani w błąd przez niektóre reklamy, co może potencjalnie szkodzić zdrowiu i życiu. Jednocześnie deklaruje włączenia się w przeprowadzenie zmian ustawowych, które zwiększą bezpieczeństwo Polskich pacjentów. Cieszmy się z poparcia dla naszych działań – komentuje Paweł Bernat, prezes Stowarzyszenia Leki Tylko z Apteki. Dbające o obywateli Państwo nie może sobie pozwalać na tolerowanie braku kontroli we wrażliwym obszarze związanym ze zdrowiem. Niezbędne są szybkie zmiany prawa. Będziemy dalej o to zabiegać i informować opinię publiczną o efektach – deklaruje prezes LTZA.

Działania związane z kampanią STOP kłamstwom w internetowym handlu „lekami” opisujące, krok po kroku cały proces, pokazujący bezradność instytucji państwowych wobec nieuczciwych sprzedawców można znaleźć na stronie www.stopklamstwom.pl

 

 

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

AGE PREVENT Cream
Krem anti-aging do twarzy

Produkt o wielokierunkowym działaniu przeciwstarzeniowym.

AGE PREVENT Peeling
Peeling enzymatyczno-chemiczny

Preparat  o delikatnym działaniu złuszczającym i wyrównującym koloryt.

Wiadomości branżowe

Powoli zaczynamy odliczanie do weekendu 6-7 kwietnia, kiedy to na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich rozpocznie się największe w Polsce wydarzenie urodowe dla ekspertów w dziedzinie makijażu, stylizacji paznokci i fryzjerstwa. Prócz profesjonalnej oferty produktowej, będzie można wziąć udział w licznych...
Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Okres prenatalny wymaga zastosowania właściwej diety, bogatej w wartości odżywcze wspierające rozwój płodu w poszczególnych trymestrach, a także zapewniające niezbędne składniki mineralne...
Czytaj więcej

Dla Niego

Skóra mężczyzny różni się od kobiecej – głównie ze względu na różnice w gospodarkach hormonalnych obydwu płci. U panów jest ona o około 20% grubsza i wydziela dwa razy więcej sebum,...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

O czterech takich, co mają wizję Wielkie firmy nie powstają przypadkiem. Twórcy takich gigantów, jak Apple czy Google przebyli długą drogę i zanim osiągnęli sukces, wiele razy się potknęli. Zaczynali w przysłowiowym garażu, z minimalnymi środkami na rozruch, ale towarzyszyła im jasna wizja,...Czytaj więcej

#ZmieńMyślenie z AVON Polki czują się bezpiecznie w swoim otoczeniu, ale tylko niewiele więcej niż połowa z nich wierzy w skuteczność systemu prawnego, gdy doświadcza niefizycznych form przemocy – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji AVON w 15 krajach świata.     Dlatego od...Czytaj więcej

KEVIN.MURPHY pierwszą marką kosmetyczną na świecie, wykorzystującą OWP Każdy kawałek plastiku, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany, w dalszym ciągu znajduje się na Ziemi. Proces rozkładu tworzyw sztucznych wynosi nawet do 1000 lat. W wodach oceanicznych znajduje się już ponad 5...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl