Reklama
7 grzechów podczas wizyt u fryzjera

Istnieją miejsca i instytucje, w których wymagane jest przestrzeganie pewnych zasad, które są tak oczywiste, że często nawet o nich nie myślimy, a złamanie ich jest dla nas sporym faux pas. Idąc do stomatologa myjemy więc zęby, do okulisty, nie zakładamy soczewek kontaktowych, a planując kupno butów zakładamy najnowsze skarpety. Czy jednak wiemy jakie błędy popełniane są podczas wizyt w salonach w fryzjerskich? Specjaliści włoskiej marki KEMON wskazują te najbardziej istotne. Oto 7 grzechów głównych.

 

 

 

1. Pycha (Ja wiem lepiej!)

Klientka ufa fryzjerowi, ale jednak zawsze wie lepiej. Przecież to ona zna siebie lepiej niż ktokolwiek. Fryzjer, owszem ma wiedzę, talent i doświadczenie. Klientka potrafi mu zaufać, jednak największe zaufanie ma do siebie, bo kto inny zna ją tak dobrze?

Rada: Fryzjer nigdy nie będzie chciał skrzywdzić klientki. Zależy mu na tym, żeby była zadowolona, chwaliła się koleżankom nową fryzurą i wracała do jego salonu. Warto znaleźć dobrego eksperta i zdać się na niego. Obie strony na tym zyskają.

 

2. Zawiść (Jest taka brzydka, ale ma takie świetne włosy.)

Klientka przynosi wycięte z gazety lub znalezione w internecie zdjęcie i chce wyglądać dokładnie tak, jak gwiazda ze zdjęcia. Zapomina przy tym, że wygląd to nie tylko fryzura, a przygotowanie tej ze zdjęcia, przed wyjściem na czerwony dywan trwało minimum trzy godziny.

Rada: Zawsze warto znaleźć inspirację, ale traktować ją jako kierunek, a nie sztywną wytyczną jak ma wyglądać fryzura. Każdą należy dopasować do kształtu twarzy, czy rodzaju włosów, a także typu urody.

 

3. Chciwość (Szybkie podcięcie grzywki to taniej?)

Klientka wbiega do salonu, siada na fotelu i chce mieć szybko i tanio. Jednocześnie równo, dokładnie, symetrycznie podciętą grzywkę, zapominając, że są zawody i zalicza się do nich stylista fryzur, w których szybko i tanio nie znaczy dobrze.

Rada: Podcięcie grzywki nie jest usługą drogą i trwającą dłużej niż kwadrans. Wystarczy znaleźć ten kwadrans, umówić wcześniej wizytę, a fryzjer na pewno podetnie grzywkę tak, że cała fryzura nabierze świeżości.

 

4. Gniew (Jak to mnie nie wciśniesz?)

Klientka dzwoni z płaczem, że za dwa dni ma randkę i musi wyglądać zjawiskowo. Jej fryzjer ma pełen kalendarz, ale ona jest stałą klientką, w tak ważnym momencie życia, przecież on musi… musi… Jak to nie może? Jestem stałą klientką!

Rada: Fryzjer na pewno chce, ale często nawet jeśli bardzo chce, nie może wyznaczyć terminu, ponieważ ma inne zobowiązania. Warto obserwować swoje włosy, by móc stwierdzić po jakim czasie od wizyty przestają wyglądać tak, jak powinny i ustalić sobie regularne wizyty w salonie fryzjerskim. Włosy wtedy zawsze będą w formie i nie zaskoczą nas nagłe sytuacje.

 

5. Gnuśność (Zaspałam…)

Klientka spóźnia się godzinę i wymaga od fryzjera, że przyjmie ją, mimo spóźnienia, bo przecież ona zaspała, przedłużyło jej się spotkanie z przyjaciółką, nie wiedziała w co się ubrać. Fryzjer nie ma jak jej przyjąć, ponieważ jest w trakcie obsługi kolejnej klientki.

Rada: Planując wizytę u fryzjera, warto być w salonie punktualnie. Dobrze wykonana praca fryzjera wymaga tyle czasu ile on mówi, kiedy umawiana jest wizyta. Nie można jej skrócić, bo będzie robiona w pośpiechu, a w konsekwencji mniej dokładnie. A przede wszystkim odbierze klientce ten jeden z niewielu momentów w ciągu dnia kiedy może odpocząć i zadbać o siebie w spokoju.

 

6. Nieumiarkowanie (Ostatnio byłam w innym salonie, a miesiąc temu w jeszcze innym.)

Klientka nie potrafi wybrać jednego salonu, do którego będzie regularnie przychodzić. Przychodzi do fryzjera spontanicznie, kiedy ma chwilę, kiedy jest jej po drodze. W rezultacie żaden fryzjer nie może dobrze poznać jej włosów, a ona sama jest nieustannie niezadowolona z usług.

Rada: Zdecydowanie się na usługi jednego, stałego fryzjera spowoduje, że pozna on włosy klientki i będzie mógł dbać o nie wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie. Klientka będzie w stanie mu zaufać i po pewnym czasie nie będzie chciała już odwiedzać innych salonów.

 

7. Nieczystość (Wiem, że miałam tego nie robić, ale umyłam włosy godzinę temu.)

Klientka przychodzi na farbowanie włosów ze świeżo umytymi włosami, mimo, że fryzjer kolejny raz prosił ją, aby tego nie robiła. Na nieumytych włosach lepiej wchłania się farba i to jest ważniejsze dla fryzjera niż to, że włosy klientki pachną najnowszym szamponem.

Rada: Wiemy, że to niekomfortowe wyjść z domu z nieumytymi włosami, ale w przypadku farbowania włosów, naprawdę dobrze się przemęczyć, dla lepszego efektu. A na bad hair day pomoże czapka albo kapelusz.

 

KEMON to włoska firma rodzinna, która od lat 50. XX wieku produkuje profesjonalne kosmetyki do włosów. Powstają one w zakładzie w San Giustino w Umbrii, a do ich produkcji, obok nowoczesnych rozwiązań kosmetologicznych, wykorzystywane są naturalne składniki roślinne pochodzące z lokalnych upraw organicznych. Produkty te tworzą pełną gamę kosmetyków, koniecznych dla zdrowych i pięknych włosów. KEMON oferuje wiele możliwości, aby zaspokoić potrzeby współczesnych klientek salonów.

 



Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Bądź aktywny, bierz udział w życiu naszego portalu i jego fanpage. Ciesz się profitami Fun & More CLUB.

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

MASKA HIALURONOWA
L’Biotica

Maska w postaci nasączonej tkaniny z kwasem hialuronowym. Intensywnie nawilża, nadaje uczucie świeżości i sprężystości, a także hamuje proces powstawania zmarszczek.

MASKA DO STÓP ZŁUSZCZAJĄCA
L’Biotica

Wypełniona jest aktywnie działającym płynem na bazie kwasów roślinnych. Maska skutecznie usuwa martwy, zrogowaciały naskórek, odciski oraz zgrubienia skóry.

Wiadomości branżowe

Tematyka trychologii staje się coraz bardziej popularna, rośnie zainteresowanie zarówno wśród fryzjerów jak i kosmetologów tą dziedziną usług.  Przyczyną jest rosnąca ilość osób z problemami skóry głowy oraz coraz szersza i udoskonalona oferta przeciwdziałania tym problemom. Trycholog to zawód z przyszłością....
Lider Biznesu Beauty, czyli największa biznesowa konferencja dla managerów obiektów beauty, spa i medycyny estetycznej w tym roku odbędzie się 28 i 29 maja. Tradycyjnie już wydarzenie będzie miało miejsce w warszawskim hotelu AirPort Okęcie. Temat wiodący tegorocznej edycji konferencji to - zarządzanie, motywowanie i...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Uniemożliwiają uprawianie sportu, nie pozwalają na naturalne karmienie niemowlaka, nie wyglądają naturalnie, a nawet trzeba je wymieniać co kilka lat – to tylko niektóre z „rewelacji”,...
Czytaj więcej

Dla Niego

Organizacja wieczoru kawalerskiego to nie lada wyzwanie dla przyjaciół przyszłego pana młodego. Tym bardziej, iż standardowe zabawa w klubie oraz śmieszne gadżety wywołują uśmiech tylko na...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Olimpijski rower Mai Włoszczowskiej z Rio zlicytowany na aukcji WOŚP za ponad 50 tys. zł. Najpierw dwa kółka, które towarzyszyły jej w 2016 r. w drodze po srebrny medal, sprzedano podczas styczniowej aukcji charytatywnej na Gali Mistrzów Sportu. Następnie rower został wystawiony na licytacji Wielkiej...Czytaj więcej

Motywacja, empatia, odpowiedzialność, odwaga i determinacja. To kluczowe cechy charakteryzujące silne kobiety. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez markę Vichy wśród liderek polskich organizacji działających w sferze pożytku publicznego. W ramach programu Vichy...Czytaj więcej

Pod koniec lutego odbędą się w Poznaniu Targi Mody Przedsiębiorcy z branży fashion spotykają się dwa razy w roku na Targach Mody Poznań – największym w kraju evencie dla sektora mody – aby poznać nowe trendy i zainwestować w towar, który będzie pożądany przez klientów. Wydarzenie odbywające...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl