Reklama
Technologie a lojalność w branży usług beauty

Do 2021 roku branża kosmetyczna ma osiągnąć wartość 20 mld zł, co potwierdza, że perspektywy jej rozwoju są obiecujące. Ten potencjał zauważają także właściciele salonów urody, którzy stale inwestują w swoje placówki, oferując usługi kosmetyczne na coraz wyższym poziomie. Popularnością cieszą się nowoczesne rozwiązania technologiczne, które nie tylko ułatwiają codzienną obsługę klientów, ale dbają też o budowanie ich lojalności. A jakie narzędzia dostępne są obecnie na rynku?

 

 

 

Bez analizy zachowań klientów trudno stwierdzić, w czym tkwi sukces lub porażka firmy, dlatego tak istotne jest wsparcie technologiczne w codziennej obsłudze salonu. W tym celu na rynku powstaje wiele rozwiązań, które usprawniają funkcjonowanie nowoczesnej firmy nastawionej na rozwój. Odsetek salonów korzystających z elektronicznych systemów, które dają klientom możliwość umówienia wizyty online, jest wciąż niewielki. Jednak tendencja na korzystanie z narzędzi IT, aplikacji czy innych usług technologicznych jest rosnąca, dzięki temu, że pojawia się coraz więcej rozwiązań dedykowanych branży kosmetycznej. Do najpopularniejszych z nich należą:

Booksy – polski serwis, który ułatwia przedsiębiorcom zarządzanie rezerwacjami i płatnościami, a klientom oferuje szybki i prosty sposób umówienia się na wizytę. Jest dostępny w 80 krajach na całym świecie, a liczba rezerwacji dochodzi do 1 miliona miesięcznie;

Versum – oprogramowanie, które pomaga zarządzać kalendarzem, personelem, zaopatrzeniem magazynu, bazą klientów oraz prowadzić zautomatyzowane działania marketingowe. Do serwisu należy również portal dobrakosmetyczka.pl, który poszerza bazę o salony urody;

ZenCard – technologia, która pozwala zarządzać programami lojalnościowymi. Zachęca klientów do częstszych wizyt w salonie, przyznając im punkty lub stemple za zabiegi i nagradzając dodatkowymi benefitami. Dotychczasowa karta lojalnościowa jest wirtualnie umieszczona na karcie płatniczej, a naliczanie zniżek odbywa się automatycznie podczas płatności na terminalu.

 

Wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań w branży beauty umożliwia indywidualne dotarcie do każdego klienta. Nasza technologia pozwala obserwować zachowania zakupowe konsumentów poprzez analizę wartości koszyka i częstotliwość wizyt. Dla właścicieli salonów kosmetycznych jest to bezcenna wiedza, która pozwala trafnie dopasowywać działania marketingowe i sprzedażowe. Rozwiązanie ZenCard ułatwia także cały proces zarządzania komunikacją z klientami, dzięki czemu pracownicy salonów mogą skupić się na pozostałych aspektach działalności biznesu – wyjaśnia Jarek Sygitowicz, współzałożyciel firmy ZenCard.

Połączenie narzędzi dbających o obsługę przedsprzedażową (Booksy, Versum) wraz z technologiami wspierającymi lojalizację (ZenCard) zapewnia spójną opiekę nad klientami. Wiedzą o tym także właściciele salonów kosmetycznych, którzy wprowadzają nowoczesne rozwiązania ułatwiające pracę i podnoszące komfort klientów korzystających z dostępnych usług.

 

ZenCard

ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych, które działa na terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także w sklepach internetowych. ZenCard powstał w 2013 roku, a jego założycielami są Krzysztof Klimczak, Jarosław Sygitowicz i Marek Rogoziński. Rewolucyjną technologię wsparły fundusze LMS Invest oraz SpeedUp Group, a do jej rozwoju przyczynił się także udział w programie akceleracyjnym MasterCard Start Path. W 2017 roku ZenCard stał się częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.

 

* W artykule posłużono się danymi z raportu o stanie branży kosmetycznej w Polsce 2017. 15 lat rozwoju, wrzesień 2017.

 


Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Bądź aktywny, bierz udział w życiu naszego portalu i jego fanpage. Ciesz się profitami Fun & More CLUB.

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Eliksir myjący
PACZULA WONNA
ODŻYWCZO
-REGENERUJĄCY

● papaja ● mango
● marakuja ● keratyna
WS ACADEMY

Esencja odżywcza
PACZULA WONNA
ODŻYWCZO-REGENERUJĄCA
● papaja ● mango
● marakuja ● keratyna
WS ACADEMY

Wiadomości branżowe

25 marca 2018 roku przy współpracy z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi w ramach targów Beauty Vision, odbędzie się VI edycja Kongresu Salon Kosmetyczny XXI wieku, organizowanego przez wydawcę magazynu „art of BEAUTY”. W tegorocznej edycji wzięto pod uwagę tematy, które najczęściej pojawiały się w badaniu gabinetów...
18 marca 2018 roku w Warszawie, przy ulicy Bobrowieckiej 9, odbędzie się VII Kongresie Anti-Aging, organizowanym przez wydawcę magazynu „art of BEAUTY”. W siódmej już edycji tego wydarzenia wzięto  pod uwagę takie tematy, które najczęściej pojawiały się w badaniu gabinetów kosmetologicznych, które zrealizowano w...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Myślisz, że do urologa chodzą tylko mężczyźni? Nic bardziej mylnego! Ten specjalista pomaga między innymi kobietom, które cierpią z powodu nietrzymania moczu. To problem, który dotyczy...
Czytaj więcej

Dla Niego

Jaki jest szykowny mężczyzna? Zazwyczaj w swoich stylizacjach kieruje się klasyką. Dba o to, by mieć zawsze świetnie skrojony garnitur. Z kurtuazją dobiera dodatki. Choć to nie wszystko....
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Olimpijski rower Mai Włoszczowskiej z Rio zlicytowany na aukcji WOŚP za ponad 50 tys. zł. Najpierw dwa kółka, które towarzyszyły jej w 2016 r. w drodze po srebrny medal, sprzedano podczas styczniowej aukcji charytatywnej na Gali Mistrzów Sportu. Następnie rower został wystawiony na licytacji Wielkiej...Czytaj więcej

Motywacja, empatia, odpowiedzialność, odwaga i determinacja. To kluczowe cechy charakteryzujące silne kobiety. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez markę Vichy wśród liderek polskich organizacji działających w sferze pożytku publicznego. W ramach programu Vichy...Czytaj więcej

Pod koniec lutego odbędą się w Poznaniu Targi Mody Przedsiębiorcy z branży fashion spotykają się dwa razy w roku na Targach Mody Poznań – największym w kraju evencie dla sektora mody – aby poznać nowe trendy i zainwestować w towar, który będzie pożądany przez klientów. Wydarzenie odbywające...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl