Reklama
Technologie a lojalność w branży usług beauty

Do 2021 roku branża kosmetyczna ma osiągnąć wartość 20 mld zł, co potwierdza, że perspektywy jej rozwoju są obiecujące. Ten potencjał zauważają także właściciele salonów urody, którzy stale inwestują w swoje placówki, oferując usługi kosmetyczne na coraz wyższym poziomie. Popularnością cieszą się nowoczesne rozwiązania technologiczne, które nie tylko ułatwiają codzienną obsługę klientów, ale dbają też o budowanie ich lojalności. A jakie narzędzia dostępne są obecnie na rynku?

 

 

 

Bez analizy zachowań klientów trudno stwierdzić, w czym tkwi sukces lub porażka firmy, dlatego tak istotne jest wsparcie technologiczne w codziennej obsłudze salonu. W tym celu na rynku powstaje wiele rozwiązań, które usprawniają funkcjonowanie nowoczesnej firmy nastawionej na rozwój. Odsetek salonów korzystających z elektronicznych systemów, które dają klientom możliwość umówienia wizyty online, jest wciąż niewielki. Jednak tendencja na korzystanie z narzędzi IT, aplikacji czy innych usług technologicznych jest rosnąca, dzięki temu, że pojawia się coraz więcej rozwiązań dedykowanych branży kosmetycznej. Do najpopularniejszych z nich należą:

Booksy – polski serwis, który ułatwia przedsiębiorcom zarządzanie rezerwacjami i płatnościami, a klientom oferuje szybki i prosty sposób umówienia się na wizytę. Jest dostępny w 80 krajach na całym świecie, a liczba rezerwacji dochodzi do 1 miliona miesięcznie;

Versum – oprogramowanie, które pomaga zarządzać kalendarzem, personelem, zaopatrzeniem magazynu, bazą klientów oraz prowadzić zautomatyzowane działania marketingowe. Do serwisu należy również portal dobrakosmetyczka.pl, który poszerza bazę o salony urody;

ZenCard – technologia, która pozwala zarządzać programami lojalnościowymi. Zachęca klientów do częstszych wizyt w salonie, przyznając im punkty lub stemple za zabiegi i nagradzając dodatkowymi benefitami. Dotychczasowa karta lojalnościowa jest wirtualnie umieszczona na karcie płatniczej, a naliczanie zniżek odbywa się automatycznie podczas płatności na terminalu.

 

Wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań w branży beauty umożliwia indywidualne dotarcie do każdego klienta. Nasza technologia pozwala obserwować zachowania zakupowe konsumentów poprzez analizę wartości koszyka i częstotliwość wizyt. Dla właścicieli salonów kosmetycznych jest to bezcenna wiedza, która pozwala trafnie dopasowywać działania marketingowe i sprzedażowe. Rozwiązanie ZenCard ułatwia także cały proces zarządzania komunikacją z klientami, dzięki czemu pracownicy salonów mogą skupić się na pozostałych aspektach działalności biznesu – wyjaśnia Jarek Sygitowicz, współzałożyciel firmy ZenCard.

Połączenie narzędzi dbających o obsługę przedsprzedażową (Booksy, Versum) wraz z technologiami wspierającymi lojalizację (ZenCard) zapewnia spójną opiekę nad klientami. Wiedzą o tym także właściciele salonów kosmetycznych, którzy wprowadzają nowoczesne rozwiązania ułatwiające pracę i podnoszące komfort klientów korzystających z dostępnych usług.

 

ZenCard

ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych, które działa na terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także w sklepach internetowych. ZenCard powstał w 2013 roku, a jego założycielami są Krzysztof Klimczak, Jarosław Sygitowicz i Marek Rogoziński. Rewolucyjną technologię wsparły fundusze LMS Invest oraz SpeedUp Group, a do jej rozwoju przyczynił się także udział w programie akceleracyjnym MasterCard Start Path. W 2017 roku ZenCard stał się częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.

 

* W artykule posłużono się danymi z raportu o stanie branży kosmetycznej w Polsce 2017. 15 lat rozwoju, wrzesień 2017.

 


Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

OH! my LIPS Zestaw do makijażu ust
Eveline Cosmetics

Extension Volume Push Up Tusz do rzęs
Eveline Cosmetics

Wiadomości branżowe

Spółka Centrum Targowo-Kongresowe, zarządzająca obiektem Global Expo wybudowanym na dawnych terenach FSO, podpisała 5-letnią umowę o współpracy z Health and Beauty Media należącą do wiodącego organizatora targów kosmetycznych w Europie – Health and Beauty Group. W ramach kontraktu w latach 2019-2023 na terenie niedawno...
Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Deser, telefon komórkowy, a może sen? Od dawna wiadomo, że włosy odgrywają istotną rolę w kwestii poczucia własnej wartości. Czy sposób w jaki utrzymujesz relacje z innymi oraz twoje...
Czytaj więcej

Dla Niego

Skóra mężczyzny różni się od kobiecej – głównie ze względu na różnice w gospodarkach hormonalnych obydwu płci. U panów jest ona o około 20% grubsza i wydziela dwa razy więcej sebum,...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

O czterech takich, co mają wizję Wielkie firmy nie powstają przypadkiem. Twórcy takich gigantów, jak Apple czy Google przebyli długą drogę i zanim osiągnęli sukces, wiele razy się potknęli. Zaczynali w przysłowiowym garażu, z minimalnymi środkami na rozruch, ale towarzyszyła im jasna wizja,...Czytaj więcej

#ZmieńMyślenie z AVON Polki czują się bezpiecznie w swoim otoczeniu, ale tylko niewiele więcej niż połowa z nich wierzy w skuteczność systemu prawnego, gdy doświadcza niefizycznych form przemocy – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji AVON w 15 krajach świata.     Dlatego od...Czytaj więcej

KEVIN.MURPHY pierwszą marką kosmetyczną na świecie, wykorzystującą OWP Każdy kawałek plastiku, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany, w dalszym ciągu znajduje się na Ziemi. Proces rozkładu tworzyw sztucznych wynosi nawet do 1000 lat. W wodach oceanicznych znajduje się już ponad 5...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl