Reklama
Technologie a lojalność w branży usług beauty

Do 2021 roku branża kosmetyczna ma osiągnąć wartość 20 mld zł, co potwierdza, że perspektywy jej rozwoju są obiecujące. Ten potencjał zauważają także właściciele salonów urody, którzy stale inwestują w swoje placówki, oferując usługi kosmetyczne na coraz wyższym poziomie. Popularnością cieszą się nowoczesne rozwiązania technologiczne, które nie tylko ułatwiają codzienną obsługę klientów, ale dbają też o budowanie ich lojalności. A jakie narzędzia dostępne są obecnie na rynku?

 

 

 

Bez analizy zachowań klientów trudno stwierdzić, w czym tkwi sukces lub porażka firmy, dlatego tak istotne jest wsparcie technologiczne w codziennej obsłudze salonu. W tym celu na rynku powstaje wiele rozwiązań, które usprawniają funkcjonowanie nowoczesnej firmy nastawionej na rozwój. Odsetek salonów korzystających z elektronicznych systemów, które dają klientom możliwość umówienia wizyty online, jest wciąż niewielki. Jednak tendencja na korzystanie z narzędzi IT, aplikacji czy innych usług technologicznych jest rosnąca, dzięki temu, że pojawia się coraz więcej rozwiązań dedykowanych branży kosmetycznej. Do najpopularniejszych z nich należą:

Booksy – polski serwis, który ułatwia przedsiębiorcom zarządzanie rezerwacjami i płatnościami, a klientom oferuje szybki i prosty sposób umówienia się na wizytę. Jest dostępny w 80 krajach na całym świecie, a liczba rezerwacji dochodzi do 1 miliona miesięcznie;

Versum – oprogramowanie, które pomaga zarządzać kalendarzem, personelem, zaopatrzeniem magazynu, bazą klientów oraz prowadzić zautomatyzowane działania marketingowe. Do serwisu należy również portal dobrakosmetyczka.pl, który poszerza bazę o salony urody;

ZenCard – technologia, która pozwala zarządzać programami lojalnościowymi. Zachęca klientów do częstszych wizyt w salonie, przyznając im punkty lub stemple za zabiegi i nagradzając dodatkowymi benefitami. Dotychczasowa karta lojalnościowa jest wirtualnie umieszczona na karcie płatniczej, a naliczanie zniżek odbywa się automatycznie podczas płatności na terminalu.

 

Wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań w branży beauty umożliwia indywidualne dotarcie do każdego klienta. Nasza technologia pozwala obserwować zachowania zakupowe konsumentów poprzez analizę wartości koszyka i częstotliwość wizyt. Dla właścicieli salonów kosmetycznych jest to bezcenna wiedza, która pozwala trafnie dopasowywać działania marketingowe i sprzedażowe. Rozwiązanie ZenCard ułatwia także cały proces zarządzania komunikacją z klientami, dzięki czemu pracownicy salonów mogą skupić się na pozostałych aspektach działalności biznesu – wyjaśnia Jarek Sygitowicz, współzałożyciel firmy ZenCard.

Połączenie narzędzi dbających o obsługę przedsprzedażową (Booksy, Versum) wraz z technologiami wspierającymi lojalizację (ZenCard) zapewnia spójną opiekę nad klientami. Wiedzą o tym także właściciele salonów kosmetycznych, którzy wprowadzają nowoczesne rozwiązania ułatwiające pracę i podnoszące komfort klientów korzystających z dostępnych usług.

 

ZenCard

ZenCard to narzędzie do tworzenia programów lojalnościowych, które działa na terminalach płatniczych w sklepach stacjonarnych, a także w sklepach internetowych. ZenCard powstał w 2013 roku, a jego założycielami są Krzysztof Klimczak, Jarosław Sygitowicz i Marek Rogoziński. Rewolucyjną technologię wsparły fundusze LMS Invest oraz SpeedUp Group, a do jej rozwoju przyczynił się także udział w programie akceleracyjnym MasterCard Start Path. W 2017 roku ZenCard stał się częścią Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.

 

* W artykule posłużono się danymi z raportu o stanie branży kosmetycznej w Polsce 2017. 15 lat rozwoju, wrzesień 2017.

 


Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Bądź aktywny, bierz udział w życiu naszego portalu i jego fanpage. Ciesz się profitami Fun & More CLUB.

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Foodie Miód Manuka Regenerujące Masło do ciała
Soraya

Regenerujące masło do ciała z Miodem Manuka, pochodzącego z najczystszych regionów Nowej Zelandii.

Ujędrniający Krem-Serum Intensywna Depigmentacja
Dermika

Ujędrniający krem-serum z wysokim stężeniem składnika depigmentacyjnego skutecznie walczy z przebarwieniami.

Wiadomości branżowe

Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Branża usług beauty jak nigdy do tej pory podlega wielu i jednocześnie szybkim zmianom. Czynników, które wpływają na ten stan rzeczy jest kilka. Przede wszystkim najważniejszym jest sam konsument, który jest świadomy swoich potrzeb, co należy w tym przypadku rozumieć iż ma on w stosunku do wizyty w salonie konkretne...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Miesiączka to nieodłączny element życia każdej kobiety. Kojarzona z bólem i dyskomfortem jest jednak oznaką prawidłowego rozwoju i zdrowia. Podczas menstruacji większość kobiet skarży...
Czytaj więcej

Dla Niego

Korzystanie z zabiegów medycyny estetycznej przez mężczyzn nie jest już w Polsce tematem tabu. Coraz więcej panów chce wyglądać młodziej i lepiej czuć się we własnej skórze. Z jakich...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Pobiegli wspólnie dla podopiecznych domów dziecka 13 października 2018 r. odbył się 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok, organizowany z okazji obchodów Światowego Dnia Wzroku. Wyjątkowe wydarzenie miało charakter sportowy i rodzinny, ale przede wszystkim – charytatywny....Czytaj więcej

Wyjątkowa lekcja WF-u w Poznaniu dzięki Always i Fundacji Otylii Ruch, to zdrowie – o prawdziwości tego powiedzenia mogły się przekonać uczennice z Wielkopolski, które 12 października 2018 r. wzięły udział w niezwykłej lekcji wychowania fizycznego. Młode Wielkopolanki  ćwiczyły pod okiem polskich...Czytaj więcej

Targi Mody Poznań Za nami kolejna edycja Targów Mody Poznań, a tym samym największych w Polsce targów dla branży fashion o charakterze kontraktacyjnym. Przypadający na ostatnie dni wakacji termin targów, upłynął pod znakiem umów handlowych, prezentacji trendów na najbliższe sezony...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl