Reklama
Architektura SPA

Architektura to niezwykle rozbudowana i złożona dziedzina nauki, która obecnie wybiega dużo dalej poza ramy do których się przyzwyczailiśmy. Na przestrzeni lat znaczenie tego słowa poszerzało się o kolejne składowe.

Potoczne rozumienie związane jest z pochodzeniem słowa architektura: architectura (łac.), zapożyczonego przez Rzymian z greckiego architekton czyli budowniczy. Bogatszą definicję przedstawia rzymski architekt Witruwiusz, twórca jedynego zachowanego antycznego traktatu “O architekturze ksiąg dziesięć”, który podaje, że architektura polega na zachowaniu trzech zasad: trwałości (Firmitas), użyteczności (Utilitas) i piękna (Venustas). Jednym słowem to wszystko czego oczekujemy od dzisiejszych rozwiązań, które winny być nie tylko funkcjonalne i trwałe, ale także ponadczasowe oraz piękne. Powstające rozwiązania to coraz częściej dzieła sztuki, a nie klasyczne budowle. Obecnie definicja architektury poza sensem tradycyjnym (budynki, miasta) niesie w sobie także wymiar społeczny, czyli nie mniej ni więcej wypełnienie miast i przestrzeni treścią, relacjami społecznymi itp.

W XXI wieku życie toczy się bardzo szybko, przyzwyczajeni jesteśmy do zawrotnego tempa, często nie mając wolnej chwili na rozrywkę, refleksję, kontakt ze sztuką. Początkowo do sztuki zaliczano malarstwo, architekturę i rzeźbę. W obecnych czasach coraz rzadziej możemy się jednak spotkać z tradycyjnym malarstwem czy rzeźbą. Częściej są to grafiki komputerowe i fotografie, czy wreszcie budynki, rozwiązania architektoniczne otaczające nas na każdym kroku. Dzieła artystyczne XXI wieku cechuje przede wszystkim oryginalność oraz kontrowersyjność. W dziedzinie architektury w XXI wieku często jest podobnie, mówiąc o teraźniejszości należy wspomnieć o stylu postmodernistycznym. Architektura postmodernistyczna cechuje się pluralizmem i złożonością. Zdaniem postmodernistów, architektura nie musi ulegać duchowi czasu i postępowi technicznemu, powinna natomiast zależeć od kontekstu, nastroju czy wreszcie osobistych upodobań architekta i inwestora. W obecnej dobie rozwoju cywilizacji nie można zamknąć sztuki współczesnej w jednolitych formułach. Sztuka poprzez dzieła artystów reaguje na ogromny potencjał, możliwości i zagrożenia otaczającego świata. Każde dzieło należy rozpatrywać indywidualnie, ponieważ sztuka XXI wieku jest tak różnorodna, że na jednym obrazie będziemy mogli dostrzec zachowany ład, porządek i idealną harmonię, zaś na drugim bujną fantazje artysty.

Ważne jest zatem tworzenie projektów indywidualnych, wychodzących poza przysłowiowy nawias. Nie inaczej jest w dziedzinie nam bliskiej, czyli spa i wellness. Spa  to miejsce szczególne, obszar bliski naturze, które kojarzy nam się z odpoczynkiem, ciszą, poprawą stanu psycho-fizycznego. Dlatego też tak ważne jest odpowiednie zaprojektowanie tych miejsc. Najlepsi projektanci spa mają moralną odpowiedzialność za tworzenie struktur i wnętrz bezpiecznych i estetycznych. Przez cały etap konstrukcyjny zespół powinien pracować wspólnie, aby stworzyć synergię światła i przestrzeni. Mamy tu na myśli architektów, dekoratorów wnętrz, architektów krajobrazu itp.

Architektura spa jest ściśle związana z całą koncepcją strategiczną ośrodka i powinna opierać się na holistycznym planowaniu. Różne rodzaje spa mają różne założenia, a co za tym idzie ich wizerunek jest też inny, inaczej będziemy tworzyć miejsca oparte o zabiegi  (np. spa na lotnisku), inne na stylu życia (np. eco spa). Spokój i relaks w projekcie można uzyskać wybierając naturalne i proste materiały. Zewnętrzne ściany basenu i sauny można pokryć rodzajem drewna, które da wrażenie ciepła, a jednocześnie będzie odporne na wilgoć. Na podłodze prysznica można ułożyć mozaikę drobnych kamieni, które poza tym, że ładnie wyglądają, dają efekt masażu stóp podczas prysznica.

Najważniejsze trendy w spa design:

Puryzm ustępuje naturalnej przytulności

Goście chcą czuć się wygodnie i swobodnie podczas wypoczynku. Natura ma coraz większy wpływ na wystrój wnętrz. Kombinacja naturalnych materiałów, takich jak woda, drewno, kamień itp. z materiałami sztucznymi takimi jak beton, stal i szkło, ma pozytywny wpływ na dobre samopoczucie gości. Ważnym elementem będzie odpowiedni dobór barw. W tym zakresie rok 2012 ma przynieść wiele istotnych zmian. Ciepłe odcienie brązu, beżów, czerwieni, oraz pomarańczy zastąpią: pastelowy błękit, ciemny granat, butelkowa zieleń i żywy fiolet. Kolor niebieski symbolizuje spokój, zaufanie i szczerość, kojarzy się ze stabilizacją i bezpieczeństwem. Wciąż modny będzie turkus oraz zieleń butelkowa. Chłodne błękity i granaty ogrzeją kontrasty z intensywną pomarańczą i żółcią.

Odejście od zwyczajności

Jest generalna tendencja w stronę dobrego samopoczucia i przytulności oraz koncepcji dużych przestrzeni. Pozwala to gościom na odejście od zwyczajności. Nowy trend pojawia się we wzornictwie światła. Inteligentne efekty świetlne są używane do tworzenia relaksującej atmosfery, a nie do oświetlenia pomieszczenia.

Architektura innowacyjna

Sztampowa architektura nie doprowadzi do sukcesu, gdyż niczym się nie wyróżnia. W przyszłości architektura musi być niezwykle kreatywna i innowacyjna, jednocześnie dostosowując się do strategicznego planowania inwestycji. Powielanie rozwiązań z pewnością nie przyniesie spodziewanego rezultatu, liczyć się będzie innowacyjne podejście do architektury i aranżacji, w cenie natomiast pozostanie indywidualny, niepowtarzalny projekt.

Spa holistyczne

Spartańskie wyposażenie spa ustępuje miejsca holistycznemu doświadczaniu spa i stymuluje pięć zmysłów. Najbardziej innowacyjne trendy wyposażenia spa to holistyczna koncepcja pomieszczenia tworząca wyjątkową atmosferę za pomocą specjalnie zaprojektowanych łóżek, multimedialnych technologii, nagłośnienia, emisji aromatycznych zapachów i inteligentnych efektów świetlnych. Jest to doskonały sposób, aby zaskoczyć swoich gości. Spa musi być oazą dobrego samopoczucia.

Spa są ważne dla dzisiejszej generacji napędzanej stresem. Projekt spa powinien być autentyczny, naturalny i prosty. Architekci i projektanci wnętrz powinni działać wspólnie. Projektanci wnętrz nie powinni patrzeć wyłącznie na aspekt dekoracyjny, ale na estetykę i funkcjonalność. Przy projektowaniu spa należy rozważyć kilka czynników: miejsce, grupa docelowa, rodzaj spa, oświetlenie, materiały i kolory, dźwięki i aromaty. Wszystkie te elementy powinny z sobą współgrać, tworząc niezapomniane miejsce, do którego z przyjemnością będziemy powracać.

NOVA GROUP to firma dostarczająca najlepszej jakości urządzenia takich marek jak Viora, Asclepion Laser Technologies, Hironic, Starvac Group, Hapro, KBL, Sybaritic, Panda i innych do klinik medycyny estetycznej,  salonów kosmetycznych, SPA i Wellness na terenie Polski i poza jej granicami. Firma składa się ze specjalistów, którzy doradzają swoim klientom wybór najlepszego urządzenia, szkolą i służą pomocą. Firma posiada rozwiązania skierowane do nowoczesnych placówek zajmujących się zdrowiem i urodą. W wyborze propozycji do swojej oferty kierują się nowatorską technologią, która wiąże się z udowodnioną badaniami skutecznością oraz wysoką jakością wykonania. Ich sprzęt to zarówno urządzenia kształtujące sylwetkę, modelujące owal twarzy, usuwające trądzik czy redukujące cellulit. To wielofunkcyjny sprzęt, który sprawdzi się w każdym profesjonalnym gabinecie.


Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj na przełomie roku 2019/20 punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

REGENERATING
BODY BALM
Regenerujący
balsam do ciała

Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

NOURISHING SHOWER GEL Odżywczy żel
pod prysznic
Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

Wiadomości branżowe

Zarząd Health and Beauty Media Sp. z o.o. informuje, iż w związku ze zmianą sytuacji epidemiologicznej, tj. faktem potwierdzenia w Polsce pierwszego przypadku zarażenia koronawirusem 2019-nCoV, wywołującym chorobę COVID-19, i po konsultacji z Wystawcami i Partnerami podjęto trudną, ale w  mniemaniu firmy słuszną decyzję o...
Kongres ma na celu ukazanie w szerokim ujęciu tematyki urody, określanej także jako rynek lub branżą beauty. Przede wszystkim firma COSMED Consulting, właściciel portalu serwisuroda.pl, pragnie poruszyć m.in. tematy nadal mało jeszcze popularne oraz zapoznać specjalistów branży beauty i ich klientów z nowościami różnych...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Nietrzymanie moczu uważane jest za jeden z ważniejszych problemów zdrowotnych XXI wieku i ma status choroby społecznej. Potrafi znacznie obniżyć jakość życia, dlatego w przypadku...
Czytaj więcej

Dla Niego

Pomimo nieopisanego postępu, jaki dokonał się przez lata w dziedzinie stomatologii oraz faktu, że ból w czasie leczenia to już przeszłość, ogromna liczba Polaków nadal panicznie boi się...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Kampania Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) Sektor tekstylny, odzieżowy, skórzany i obuwniczy (TCLF) to europejski potentat, źródło nowych trendów i innowacji. Szacuje się, że roczny obrót w Europie wynosi ponad 200 mld euro, a około 225 000 firm zatrudnia...Czytaj więcej

Miasto Żyje Modą – 17-23.02.2020 Miasto Żyje Modą to projekt „miejski”, towarzyszący odbywającym się w dniach 19-20.02.2020 Targom Mody Poznań. Jego głównym założeniem jest promocja projektantów, marek modowych, miejsc oraz wydarzeń, które łączy jedno – moda i najnowsze...Czytaj więcej

Sezon na lody nie kończy się na lecie Badanie przeprowadzone przez instytut Kantar Public na zlecenie firmy Koral pokazało, że ponad trzy piąte Polaków (68%) je lody zimą. Co ciekawe lody zimą zdecydowanie chętniej jedzą młodsze pokolenia – wśród młodzieży w wieku 15-17 lat jedzenie lodów zimą...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2020 COSMED Consulting / serwisuroda.pl