Reklama
Kim są klienci salonów beauty?

Kobiety w wieku 24-35 lat stanowią największą grupę klientów umawiających się do salonów piękności online. Zabiegi rezerwujemy najchętniej w poniedziałki o godzinie 10:00, wydając średnio 150 zł na wizytę. Co ciekawe dzięki kanałowi online ponad 30 procent wizyt jest umawianych po godzinach otwarcia salonów. Analiza danych z rynku pokazuje jeszcze wiele innych ciekawych zjawisk i tendencji branży usług beauty. Czy wiesz na przykład, że piątą najpopularniejszą usługą rezerwowaną przez mężczyzn jest manicure?

 

 

Od kiedy wielu klientów porzuciło telefoniczne umawianie się do kosmetyczki możemy zauważyć kilka zaskakujących zmian. Dowodem na to są informacje zebrane w przez właściciela platformy lavito.pl. I tak na przykład raport sporządzony na podstawie tych danych pokazuje, że najchętniej umawiamy wizyty tuż po rozpoczęciu pracy. Co jeszcze ciekawego skrywa w sobie branża usług beauty?

Zdecydowanie więcej kobiet (88%) umawia wizyty w salonach. Panowie stanowią jedynie 12% użytkowników, jednak ich liczba stale rośnie. Panie najczęściej stawiają na tanie i regularnie powtarzane zabiegi. Najpopularniejszymi zabiegami są manicure, henna brwi i rzęs, bądź regulacja brwi. Panowie częściej odwiedzają fryzjerów oraz masażystów. Na uwagę zasługuje fakt, że coraz chętniej wybierane są usługi takie jak: manicure, pedicure, bądź depilacja woskiem.

Klienci są najaktywniejsi w poniedziałek (20% rezerwacji z całego tygodnia). Choć wydawałoby się, że niedziela jest dobrym dniem do planowania przyszłego tygodnia, to przypada na nią zaledwie 9% rezerwacji z całego tygodnia.

Dzięki możliwości całodobowej rezerwacji ponad 30% wizyt umawianych jest w godzinach 20-7 rano. W ciągu dnia najchętniej umawiamy się od godziny 9 do 11, czyli kiedy teoretycznie powinniśmy być skupieni na pracy.

Najczęściej o wyborze salonu decydują ceny zabiegów prezentowane w ofercie (25%). Nie dotyczą one jednak pojedynczych promocji (12%) a stałych cenników. Ważne są również opinie i rekomendacje znajomych (24%). Co ciekawe częściej wybieramy miejsce zabiegu ze względu na znajomość specjalistów (8%) niż popularność marki salonu (6%). Zwraca to uwagę na istotność budowania własnych, personalnych marek przez specjalistów w branży beauty.

Poniżej prezentujemy szczegółowe informacje raportu przygotowanego przez właściciela platformy lavito.pl, który powstał na podstawie badania ankietowego wśród 1017 osób oraz danych z serwisu lavito.pl za okres 05.06.2017 - 05.07.2017.

 

Kim są osoby umawiające usługi w Salonach online?
Zdecydowanie więcej Pań (88%) umawia wizyty w salonach. Panowie stanowią jedynie 12% użytkowników, jednak ich liczba stale rośnie. Mają na to wpływ obecne w modzie i lifestyle’u trendy, rosnąca świadomość mężczyzn dotycząca usług, ale także samo podejście salonów w kreowaniu oferty. Coraz częściej starają się one tworzyć dedykowane dla mężczyzn usługi, które nie różnią się od klasycznych zabiegów metodą wykonania, lecz jedynie sposobem jej komunikowania. Świetnym przykładem jest manicure męski/biznesowy. Usługa, która dotychczas była utożsamiana jako kobieca, stała się obecnie piątą najpopularniejszą usługą rezerwowaną przez panów.

 

Struktura wiekowa klientów
Największą grupą klientów są użytkownicy w wieku 25-34 lat (60%). Drugą grupą są klienci 34-45 lat (18%), jednak już niedługo zapewne wyprzedzi ją grupa wiekowa 18-24 (16%). Jest to najszybciej rosnąca grupa użytkowników. Jej dynamika może brać się z szybkiego przyswajania nowinek technologicznych, jaką są aplikacje do rezerwacji wizyt online. Młodsi klienci rozszerzają swoje zainteresowanie poza podstawowe zabiegi takie jak strzyżenie, bądź farbowanie włosów i coraz chętniej spoglądają na droższe oferty jak depilacja laserowa. Grupa wiekowa 45-54 i 55+ ma swoją niską reprezentację w postaci 3% badanych każda, co może wiązać się z przywiązaniem do klasycznych form umawiania wizyt (rozmowa telefoniczna).

 

Najpopularniejsze zabiegi
Wśród kobiet największą popularnością cieszą się tanie i regularnie robione zabiegi jak manicure i henna brwi i rzęs. Ciekawą obserwacją jest duża sezonowość zabiegów, gdzie najbardziej ruchliwymi zabiegami pod względem pór roku są depilacja i pedicure.

Panowie charakteryzują się o wiele niższą ruchliwością sezonową w wyborze zabiegów. Uwagę w najpopularniejszych zabiegach zwraca coraz szersza oferta zabiegów, wcześniej utożsamianych jako kobiece (depilacja woskiem, pedicure, regulacja brwi). Dodatkową ciekawostką jest czwarty najpopularniejszy zabieg u mężczyzn – strzyżenie dzieci. Może to wyraz męskiej praktyczności, by 2 wizyty zrealizować za jednym razem, a może po prostu salon jest małą ucieczką mamy od codziennych obowiązków?

 

 

W jakich godzinach umawiamy wizyty?
Rezerwacje online różnią się od klasycznego umawiania przez telefon tym, że są możliwe całą dobę. Dzięki temu nawet późną nocą spokojnie można wybrać termin, o czym świadczyć może fakt, że ponad 30% rezerwacji dokonywanych jest w godzinach od 20 do 7 rano, czyli po godzinach otwarcia salonów. Najpopularniejszą godziną wieczorną jest 21, gdzie wiele kobiet dokonuje rezerwacji. W ciągu dnia natomiast są to godziny 10-12, gdzie teoretycznie większość osób powinno pracować.

 

W jakie dni tygodnia najchętniej rezerwujemy wizyty?
Każdy tydzień ma zbliżoną do siebie dynamikę. Klienci najchętniej umawiają się w poniedziałek (20%), po czym wykres niemal liniowo maleje aż do soboty (8%). Niewielkie odbicie notowane jest w niedzielę (9%), gdzie klienci planują swój przyszły tydzień. Na początku tygodnia często rezerwacje dokonywane są rano na ten sam dzień.

 

Urządzenia
Ilość rezerwacji online dokonywanych na telefonach zrównała się obecnie z ilością rezerwacji przez komputery stacjonarne. Stała dynamika wzrostu w kanałach mobile daje jasny sygnał, że aplikacje i mobilne strony www, wyprzedzą niedługo desktop jako narzędzie do umawiania wizyt. Zebrane dane potwierdzają także malejące wykorzystanie tabletów, których miejsce zastępują wielofunkcyjne smartphony.


Ile wydajemy na wizytę?
Najczęściej wydajemy na jedną wizytę 100-200zł (30%). Wizyty do 50zł (22%) i 50-100zł (29%) związane są z zabiegami wymagającymi regularnego powtarzania (zabiegi na twarz, manicure, henna).  Średni koszyk zamówienia w serwisie stale wzrasta. Powoli też rośnie ilość zamówień na wizyty droższe niż 300zł (5%), co ma związek z popularyzacją medycyny estetycznej. Wysokość zamówienia ma też swoją korelację ze znajomością salonu, bądź platformy do umawiania. Na pierwszą próbę wybieramy zazwyczaj łatwe i tanie zabiegi.

 

Jak często umawiamy się do Salonów?
Salony odwiedzamy najczęściej raz w miesiącu (38%). Częstotliwość wizyt stale wzrasta przez co rośnie liczba użytkowników umawiających się klika razy w miesiącu (22%), a nawet raz w tygodniu (3%). Statystyczny użytkownik umawia się jednak 10 razy w ciągu roku.

 

Na co zwracamy uwagę wybierając Salon?
Najczęściej o wyborze salonu decydują ceny zabiegów prezentowane w ofercie (25%). Nie dotyczą one jednak pojedynczych promocji (12%) a stałych cenników. Wysokość cen za ten sam zabieg może być powiązana z profesjonalizmem wykonywanych usług w imię reguły droższe=lepsze. Istotnym czynnikiem przy wyborze jest także lokalizacja salonu. Klienci najchętniej wybierają miejsca blisko domu (54% odpowiedzi na pytanie „W jakich okolicach szukasz salonów”), a także w pobliżu pracy (25% odpowiedzi na pytanie „W jakich okolicach szukasz salonów”).

 

 

Większą wagę przy wyborze salonu ma także znajomość personelu (8%) niż samej marki salonu (6%). Świadczy o tym także wynik odpowiedzi na pytanie o typ salonu, do którego umawiamy się najchętniej, gdzie 95% użytkowników poparło mniejsze, kameralne salony, przy 5% preferencji na rzecz dużych sieciowych salonów. Specjaliści w branży beauty wypracowują swoją własną markę, która bazuje na zaufaniu do umiejętności.






Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Bądź aktywny, bierz udział w życiu naszego portalu i jego fanpage. Ciesz się profitami Fun & More CLUB.

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Foodie Miód Manuka Regenerujące Masło do ciała
Soraya

Regenerujące masło do ciała z Miodem Manuka, pochodzącego z najczystszych regionów Nowej Zelandii.

Ujędrniający Krem-Serum Intensywna Depigmentacja
Dermika

Ujędrniający krem-serum z wysokim stężeniem składnika depigmentacyjnego skutecznie walczy z przebarwieniami.

Wiadomości branżowe

Branża usług beauty jak nigdy do tej pory podlega wielu i jednocześnie szybkim zmianom. Czynników, które wpływają na ten stan rzeczy jest kilka. Przede wszystkim najważniejszym jest sam konsument, który jest świadomy swoich potrzeb, co należy w tym przypadku rozumieć iż ma on w stosunku do wizyty w salonie konkretne...
27 i 28 października 2018 roku wydawca magazynu Art of Beauty organizuje dwa branżowe wydarzenia. Są to dwa kongresy o zróżnicowanym profilu tematycznym. Jeden poświęcony jest pielęgnacji skóry problematycznej, drugi zaś podejmuje zagadnienia kosmetologii estetycznej. Adresatami konferencji są kosmetolodzy i właściciele...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Po wakacjach najczęściej wraca się wypoczętym i zrelaksowanym, ale może też przydarzyć się nam nieprzyjemna pamiątka – infekcja intymna, która zburzy całą radość z urlopu. Niestety,...
Czytaj więcej

Dla Niego

Korzystanie z zabiegów medycyny estetycznej przez mężczyzn nie jest już w Polsce tematem tabu. Coraz więcej panów chce wyglądać młodziej i lepiej czuć się we własnej skórze. Z jakich...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Pobiegli wspólnie dla podopiecznych domów dziecka 13 października 2018 r. odbył się 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok, organizowany z okazji obchodów Światowego Dnia Wzroku. Wyjątkowe wydarzenie miało charakter sportowy i rodzinny, ale przede wszystkim – charytatywny....Czytaj więcej

Wyjątkowa lekcja WF-u w Poznaniu dzięki Always i Fundacji Otylii Ruch, to zdrowie – o prawdziwości tego powiedzenia mogły się przekonać uczennice z Wielkopolski, które 12 października 2018 r. wzięły udział w niezwykłej lekcji wychowania fizycznego. Młode Wielkopolanki  ćwiczyły pod okiem polskich...Czytaj więcej

Targi Mody Poznań Za nami kolejna edycja Targów Mody Poznań, a tym samym największych w Polsce targów dla branży fashion o charakterze kontraktacyjnym. Przypadający na ostatnie dni wakacji termin targów, upłynął pod znakiem umów handlowych, prezentacji trendów na najbliższe sezony...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl