Reklama
Zimowa pielęgnacja skóry

Zimowy czas to dla naszej skóry nie lada wyzwanie. Niekorzystnie działają na nią nie tylko zewnętrzne warunki atmosferyczne (mroźne powietrze, wiatr, niskie temperatury), ale też suche, ciepłe powietrze w ogrzewanych lub klimatyzowanych pomieszczeniach o bardzo niskiej wilgotności. Te skrajne, zmienne czynniki wpływają na stan i kondycję skóry twarzy i ciała, która wymaga w tym czasie szczególnie starannej i odpowiedniej pielęgnacji.

 

 

 

Powierzchnia naskórka ma niewidoczną warstwę tłuszczu, która stanowi naturalną barierę zapobiegającą utracie wilgoci przez skórę. W trudnych warunkach atmosferycznych, w przegrzanych pomieszczeniach ta ochronna bariera łatwo może zostać naruszona. Zimą gwałtownie obniża się grubość naturalnej bariery lipidowej (nawet o 40%), zmienia się ilość i skład lipidów a także poziom ceramidów i kwasów tłuszczowych. Nie sprzyja to utrzymaniu właściwego poziomu nawilżenia skóry, staje się ona sucha, szorstka, ściągnięta, zaczerwieniona jest też bardziej podatna na podrażnienia.

Dlatego zimą należy zapewnić skórze właściwą i skuteczną pielęgnację. Warto sięgnąć po kosmetyki o bogatszej konsystencji, zawierające substancje wzmacniające płaszcz hydrolipidowy, chroniące przed utratą wody i łagodzące podrażnienia. Należy także pamiętać o ochronie skóry, szczególnie podczas spacerów, dłuższego przebywania na dworze, czy też uprawiania sportów zimowych. Należy stosować wówczas kosmetyki typowo ochronne z wysokimi filtrami UVA i UVB oraz recepturą zapewniającą skuteczną ochronę. Zawierają one większą ilość lipidów, które natłuszczając skórę stanowią izolację zabezpieczają przed działaniem szkodliwych czynników atmosferycznych (wiatr, mróz). Dodatkowo zmniejszają szorstkość i suchość skóry pozostawiając warstwę ochronną, która zapewnia uczucie gładkości.

Do podstawowego zimowego zestawu kosmetyków pielęgnacyjnych i ochronnych warto dołączyć Bio-Oil  - specjalistyczny olejek do pielęgnacji skóry, który uzupełnia naturalną barierę lipidową skóry i pomaga przywrócić jej funkcję ochronną, jaką jest zatrzymywanie wilgoci. Postać olejku to idealna formuła produktu pielęgnującego skórę. Pozbawiona wody, stanowi idealną bazę dla składników aktywnych, pozwala zachować witaminom i ekstraktom roślinnym swoje właściwości bez konieczności stosowania substancji konserwujących. Forma olejku pozwala na optymalnie nawilżenie oraz natłuszczenie suchej, odwodnionej skóry.

 

 

Receptura Bio-Oil zawiera substancje, które mają właściwości nie tylko nawilżające, ale także regenerujące skórę. To połączenie ekstraktów roślinnych, witamin oraz przełomowego składnika  PurCellin Oil™, który nadaje olejkowi lekką i nietłustą konsystencję, a jednocześnie zapewnia łatwiejszą absorpcję składników aktywnych, do których należą:

WITAMINA E - najczęściej stosowany w pielęgnacji skóry przeciwutleniacz. Wspomaga utrzymanie zdrowego wyglądu skóry, chroni ją przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, zwiększa również poziom nawilżenia naskórka, dzięki czemu skóra staje się miękka, gładka i elastyczna. Ma także właściwości przyspieszające proces odnowy skóry.

OLEJEK Z NAGIETKA – jest skutecznym składnikiem kosmetyków regenerujących i nawilżających suchą, łuszczącą się i wrażliwą skórę. Stymuluje gojenie się ran, wygładza blizny. Łagodzi podrażnienia skóry spowodowane m.in. zranieniami, nadmiernym wiatrem, odmrożeniami, suchym powietrzem.

OLEJEK LAWENDOWY - znany jest ze swoich właściwości antybakteryjnych, regeneracyjnych i kojących. Łagodzi stany zapalne i ułatwia regenerację komórek, przynosi ulgę suchej, łuszczącej się, napiętej skórze.

OLEJEK ROZMARYNOWY - pomaga odżywić skórę oraz utrzymać ją w dobrej kondycji, ma również właściwości kojące oraz łagodzące.

OLEJEK RUMIANKOWY – działa na skórę kojąco i uspokajająco, jest szczególnie wskazany w pielęgnacji skóry wrażliwej, podrażnionej, suchej i zaczerwienionej.

 



Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj na przełomie roku 2019/20 punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

REGENERATING
BODY BALM
Regenerujący
balsam do ciała

Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

NOURISHING SHOWER GEL Odżywczy żel
pod prysznic
Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

Wiadomości branżowe

150 wystawców, 12 czołowych branż beauty, 10 wydarzeń towarzyszących, 30 gwiazd i jedno miejsce – targi B2Beauty Trends Show. Już 16 lutego 2021 roku zapraszamy na PGE Narodowy, by poznać piękną i biznesową stronę Warszawy. Najnowsze trendy w sektorze beauty, warsztaty eksperckie i największe gwiazdy branży. To wszystko...
Koniec lutego to idealny moment na kolejne zakupy i przygotowania do nadchodzącego sezonu wiosna-lato 2020, ale również uzupełnienie garderoby o perełki z sezonu jesień-zima 2019/2020. Powoli, z nadzieją na szybką wiosnę i zielone pąki kwiatów na drzewach, kozaki będą ustępować lżejszym botkom, mokasynom, balerinom oraz...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Ciąża to radosny czas oczekiwania na dziecko - cieszą się nim zwykle nie tylko przyszli rodzice, ale także ich przyjaciele. Na Zachodzie bardzo popularne jest urządzanie przyjęć przed...
Czytaj więcej

Dla Niego

Często osoby, które starają się żyć zdrowo i aktywnie, zastanawiają się, czy mogą pozwolić sobie na słodką przekąskę. Jak poradzić sobie z zapotrzebowaniem na „coś słodkiego”?...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Kampania Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) Sektor tekstylny, odzieżowy, skórzany i obuwniczy (TCLF) to europejski potentat, źródło nowych trendów i innowacji. Szacuje się, że roczny obrót w Europie wynosi ponad 200 mld euro, a około 225 000 firm zatrudnia...Czytaj więcej

Miasto Żyje Modą – 17-23.02.2020 Miasto Żyje Modą to projekt „miejski”, towarzyszący odbywającym się w dniach 19-20.02.2020 Targom Mody Poznań. Jego głównym założeniem jest promocja projektantów, marek modowych, miejsc oraz wydarzeń, które łączy jedno – moda i najnowsze...Czytaj więcej

Sezon na lody nie kończy się na lecie Badanie przeprowadzone przez instytut Kantar Public na zlecenie firmy Koral pokazało, że ponad trzy piąte Polaków (68%) je lody zimą. Co ciekawe lody zimą zdecydowanie chętniej jedzą młodsze pokolenia – wśród młodzieży w wieku 15-17 lat jedzenie lodów zimą...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2020 COSMED Consulting / serwisuroda.pl