Reklama
Co 2. Polak nie bada regularnie wzroku

Aż 90 procent Polaków w wieku 18-65 ma różne problemy ze wzrokiem i oczami, a ponad 60 procent ma zdiagnozowaną wadę wzroku – wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research w ramach kampanii „Czas na wzrok”. Jednocześnie, tylko co 2. osoba bada wzrok regularnie – raz w roku. Ten stan rzeczy chcą zmienić organizatorzy kampanii „Czas na wzrok”. Właśnie startuje III edycja tej akcji. Organizatorzy przeprowadzą kompleksowe działania informacyjno-edukacyjne.

 

 

Alarmujące dane

Problemy ze wzrokiem, które najczęściej deklarują Polacy to: ogólne pogorszenie wzroku (39 procent wskazań), problemy z widzeniem dalszych odległości (36 procent), szybkie męczenie się oczu (32 procent), suchość i podrażnienie oczu (26 procent) oraz problemy z widzeniem z bliskich odległości (21 procent). Chociaż 88 procent badanych zadeklarowało, że nie wyobrażają sobie życia bez zmysłu wzroku, to aż co 5. osoba bada wzrok raz na 5 lat lub nawet rzadziej. Regularną kontrolę – raz w roku – wykonuje tylko co 2. Polak. Dodatkowo nie wiemy, gdzie możemy wzrok kontrolować – tylko 2 na 5 osób wie, że wadę wzroku może badać nie tylko okulista, ale także optyk i optometrysta.

 

„Epidemia” krótkowzroczności wśród młodych

Aż 59 procent osób w wieku 18-39 lat ma zdiagnozowaną wadę wzroku. Natomiast inne problemy ze wzrokiem deklaruje znacznie więcej osób. Co dolega młodym dorosłym? Wśród najmłodszych (18-24) to przede wszystkim krótkowzroczność – problemy z widzeniem dalszych odległości deklaruje niemal co 2. osoba w tym wieku. Inne dolegliwości to szybkie męczenie się oczu, suchość i podrażnienie, a także ogólne pogorszenie wzroku.

Są to klasyczne problemy państw wysokorozwiniętych – w Polsce dotykają już ludzi z każdego pokolenia. Praca przed monitorem komputera, wielogodzinne korzystanie ze smartfonu i tabletu, praca w klimatyzowanych pomieszczeniach, niska jakość snu i nieodpowiednia dieta – to wszystko wpływa na nasz wzrok i powoduje, że w coraz młodszym wieku dokuczają nam różne problemy. Pomimo tych problemów tylko 38 procent młodych dorosłych bada wzrok raz w roku, a 33 procent – raz na 2-3 lata. A zalecenie są jasne – jeśli jesteśmy narażeni na długotrwałe oddziaływanie światła niebiesko-fioletowego, czyli tego emitowanego przez m.in. monitory w laptopach czy smartfonach – musimy kontrolować wzrok raz w roku. - tłumaczy Sylwia Szarkiewicz, optometrysta, ekspertka kampanii „Czas na wzrok”

 

Prezbiopia, czyli dolegliwość osób 40+

Rozmazany tekst smsa w telefonie, gorsze widzenie po zmroku, szybkie męczenie się oczu – to oznaki prezbiopii, z którą zmagają się niemal wszystkie osoby po 40-tce. Prezbiopia jest efektem naturalnych zmian układu wzrokowego zachodzących wraz z wiekiem. Objawia się trudnościami z wyraźnym widzeniem z bliska, szczególnie przy słabym oświetleniu. Jak pokazują tegoroczne badania, znacznego pogorszenia jakości widzenia doświadcza prawie każdy Polak 40+ (94 procent). Rozwiązaniem problemu prezbiopii jest korzystanie z okularów progresywnych, czyli takich, które zastępują dwie, a nawet trzy pary okularów, używanych zamiennie do różnych czynności (praca, czytanie, prowadzenie samochodu). A jak często należy badać wzrok? Po 40. roku życia kontrola wzroku raz w roku jest koniecznością – jednak nie robi tego aż 64 procent Polaków.

 

 

Problemy ze wzrokiem u dzieci

W ramach badania realizowanego przez SW Research, zapytano także rodziców, jakie problemy ze wzrokiem obserwują u swoich dzieci i jak dbają o ich wzrok. Okazało się, że aż co 5. rodzic nie kontroluje wzroku swojego dziecka – w ogóle, ale – co napawa optymizmem - pozostałe 80 procent robi to regularnie. Niepokojący jest natomiast fakt, że 38 procent rodziców potwierdziło, że ich dziecko ma zdiagnozowaną wadę wzroku. A jak rodzice dbają o wzrok najmłodszych? Przede wszystkim nie pozwalają im odrabiać lekcji i czytać przy słabym oświetleniu oraz ograniczają czas spędzony przed telefonem, tabletem, komputerem i telewizorem. 38 procent jako metodę dbania o wzrok wskazuje regularne (raz w roku) badanie wzroku, a 29 procent wie, że zbilansowana dieta ma pozytywny wpływ na oczy i wzrok. Natomiast, popularne są też mity związane z dbaniem o wzrok – 37 procent wskazań padło na „Dbam, żeby nie czytało przy lampce nocnej” (jeśli lampka ma odpowiednie światło, to nie wpływa negatywnie na wzrok) i 17 procent wskazań na podawanie suplementów (suplementy nie mają żadnego wpływu na wzrok, są zbędne).

 

„Badaj wzrok, raz na rok!” – główne zadanie III edycji kampanii „Czas na wzrok”

27 lutego zainaugurowano III edycję kampanii CZAS NA WZROK, której celem jest edukowanie, zachęcanie i ułatwianie Polakom regularnego badania wzroku.

I i II edycja kampanii „Czas na wzrok” była skierowana do osób 40+ i koncentrowała się na problemie prezbiopii. Nasze działania spotkały się z tak dobrym przyjęciem, że postanowiliśmy nie tylko kontynuować naszą akcję, ale również rozszerzyć jej formułę. W 2020 roku naszym najważniejszym celem jest promocja regularnych badań wzroku. Chcemy, aby każdy Polak zaczął kontrolować ostrość wzroku raz w roku. – wyjaśnia Adam Mamok, Prezes Grupy Essilor, organizator kampanii „Czas na wzrok”

 

Jakie działania zostaną zrealizowane w ramach tegorocznej akcji?

Organizatorzy przeprowadzą kompleksowe działania informacyjno-edukacyjne w internecie oraz mediach społecznościowych. W połowie marca wystartuje odświeżona strona kampanii, na której będzie można znaleźć porady i rozwiązania, jak najlepiej dbać o wzrok. Będzie można także wykonać na niej darmowy test ostrości wzroku – w każdym miejscu, na każdym urządzeniu – wystarczy tylko dostęp do internetu. To narzędzie w prosty sposób pozwoli ocenić, czy powinniśmy zasięgnąć porady optyka. Na stronie będzie można również odszukać salony optyczne – partnerów akcji „Czas na wzrok” – a także pobrać voucher na różnego rodzaju dodatkowe benefity, np. zniżki czy gwarancje. Dodatkowo, zostaną przeprowadzone różnorodne akcje edukacyjne we współpracy z partnerami – już teraz swój udział w kampanii „Czas na wzrok” potwierdził Urząd Dzielnicy Wilanów, marka Ford oraz znany deweloper, firma Robyg.

 

Źródło danych: „Czego oczy nie widzą, tego sercu… żal, czyli jak Polacy (nie) dbają o wzrok?” - badanie opinii, postaw i wiedzy na temat dbania o wzrok, przeprowadzone na zlecenie Grupy Essilor przez SW Research w lutym 2020, na reprezentatywnej grupie Polaków n=1417 w wieku 18-65 lat.

 

 

 

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj na przełomie roku 2019/20 punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

REGENERATING
BODY BALM
Regenerujący
balsam do ciała

Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

NOURISHING SHOWER GEL Odżywczy żel
pod prysznic
Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

Wiadomości branżowe

Zarząd Health and Beauty Media Sp. z o.o. informuje, iż w związku ze zmianą sytuacji epidemiologicznej, tj. faktem potwierdzenia w Polsce pierwszego przypadku zarażenia koronawirusem 2019-nCoV, wywołującym chorobę COVID-19, i po konsultacji z Wystawcami i Partnerami podjęto trudną, ale w  mniemaniu firmy słuszną decyzję o...
Kongres ma na celu ukazanie w szerokim ujęciu tematyki urody, określanej także jako rynek lub branżą beauty. Przede wszystkim firma COSMED Consulting, właściciel portalu serwisuroda.pl, pragnie poruszyć m.in. tematy nadal mało jeszcze popularne oraz zapoznać specjalistów branży beauty i ich klientów z nowościami różnych...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Nietrzymanie moczu uważane jest za jeden z ważniejszych problemów zdrowotnych XXI wieku i ma status choroby społecznej. Potrafi znacznie obniżyć jakość życia, dlatego w przypadku...
Czytaj więcej

Dla Niego

Pomimo nieopisanego postępu, jaki dokonał się przez lata w dziedzinie stomatologii oraz faktu, że ból w czasie leczenia to już przeszłość, ogromna liczba Polaków nadal panicznie boi się...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Kampania Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) Sektor tekstylny, odzieżowy, skórzany i obuwniczy (TCLF) to europejski potentat, źródło nowych trendów i innowacji. Szacuje się, że roczny obrót w Europie wynosi ponad 200 mld euro, a około 225 000 firm zatrudnia...Czytaj więcej

Miasto Żyje Modą – 17-23.02.2020 Miasto Żyje Modą to projekt „miejski”, towarzyszący odbywającym się w dniach 19-20.02.2020 Targom Mody Poznań. Jego głównym założeniem jest promocja projektantów, marek modowych, miejsc oraz wydarzeń, które łączy jedno – moda i najnowsze...Czytaj więcej

Sezon na lody nie kończy się na lecie Badanie przeprowadzone przez instytut Kantar Public na zlecenie firmy Koral pokazało, że ponad trzy piąte Polaków (68%) je lody zimą. Co ciekawe lody zimą zdecydowanie chętniej jedzą młodsze pokolenia – wśród młodzieży w wieku 15-17 lat jedzenie lodów zimą...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2020 COSMED Consulting / serwisuroda.pl