Reklama
ABC sprzedaży – elementarne zasady dla każdej branży

Prowadzenie firmy, która nie generuje sprzedaży, to jedynie hobby. A przecież dzisiaj przedsiębiorcy konkurują już nie tylko z firmami z „własnego podwórka”, ale często także z korporacjami z innych regionów świata. W planowaniu sprzedaży warto więc oprzeć się o dostępną na rynku wiedzę - by nie wyważać otartych drzwi i omijać najczęściej popełniane przez innych błędy. Przedstawiamy sprzedażowe ABC.

 

 

 


Umiejętność sprzedaży to cenne know-how, które coraz częściej nazywane jest także najważniejszą kompetencją przyszłości. Każdy przedsiębiorca, niezależnie od branży i wielkości prowadzonego przez siebie biznesu, powinien poszerzać swoją praktyczną wiedzę w tym zakresie.

 

Strategia sprzedaży
Aby prowadzony przez nas biznes generował zyski, kluczowe będzie dostarczanie odpowiednich produktów i usług właściwym klientom we właściwym czasie. Strategia sprzedaży powinna definiować nasze grupy docelowe i ich preferencje, strategię cenową, modele i techniki sprzedaży oraz sposób dotarcia do klienta. Jeszcze zanim zaczniemy przekonywać go do kupna naszego produktu czy usługi, musimy zaplanować jakimi kanałami będziemy realizować sprzedaż. Do wyboru mamy sprzedaż bezpośrednią oraz za pośrednictwem kanałów zdalnych (telefon, Internet). Decydując się na pierwszy model musimy pamiętać, że najważniejsza będzie w nim osoba sprzedawcy. Nie tylko jego wiedza i umiejętności, ale także podejście do klienta. To jak rozmawiamy z potencjalnym klientem z pewnością zaważy na naszej relacji biznesowej. Niezależnie od tego, czy pracujemy z dużymi kontrahentami czy z klientem indywidualnym bezpośredni kontakt powinien bazować na wzajemnym szacunku i zrozumieniu oczekiwań drugiej strony - wyjaśnia Anna Flaga, prezes fundacji Twoja Inicjatywa!, organizatora cyklu konferencji dla przedsiębiorców. Chcemy nauczyć przedsiębiorców nie tylko jak skutecznie prowadzić działania sprzedażowe, ale także jakich technik używać, by pozyskać i utrzymać klienta – przekonuje prezes Anna Flaga.

 

Produkt i usługa
Nasz produkt wcale nie musi wyróżniać się na rynku, by firma odniosła sukces. Ważna jest, jak już mówiliśmy, umiejętność definiowania potrzeb potencjalnych klientów oraz praktyczna wiedza o tym, jak je zaspokajać. Ale nawet jeśli konkurencja ma podobną ofertę do naszej, warto poszukać cech nas wyróżniających. Może wykonujemy daną usługę szybciej? A może do wytworzenia produktu wykorzystujemy lepszej jakości składniki? Znalezienie cech charakterystycznych tylko dla nas pomocne będzie przy tworzeniu opisu produktu (ważny w działaniach marketingowych) oraz ustalaniu polityki cenowej. Powszechnie wiadomo, że dla klientów najistotniejsza jest cena nabywanego dobra. Dlatego oprócz oferty podstawowej warto pomyśleć o dodatkowych promocjach, rabatach sezonowych, atrakcyjnych wyprzedażach czy możliwości negocjowania cen przy większych zamówieniach. Klient, który zauważy naszą elastyczność w tym zakresie, z pewnością zostanie z nami dużej i będzie bardziej skłonny wydawać u nas swoje pieniądze.

 

Klient - B2B czy B2C?
Inne mechanizmy działają przy sprzedaży kierowanej do klientów biznesowych (z ang. B2C – business to business), a inne do klientów indywidualnych (B2C – business to customer). W pierwszym przypadku chodzi o nawiązanie trwałych relacji pomiędzy naszą firmą, a inną firmą na rynku. Liczba naszych klientów nie przekracza z reguły kilkudziesięciu, a wartość zakupów w przeliczeniu na jednego nabywcę jest o wiele większa, niż w modelu B2C. Transakcje odbywają się na wynegocjowanych wcześniej warunkach, dlatego tak ważne jest, by do pierwszych rozmów z kontrahentem dobrze się przygotować. Należy pamiętać, że zdobycie potencjalnego klienta w procesie B2B jest o wiele dłuższe i bardziej pracochłonne, niż w przypadku współpracy z klientem indywidualnym. Wynika to z faktu, że mniejsza jest liczba potencjalnych klientów, a firmy uważniej „przyglądają się” każdej wydanej złotówce. W przypadku B2C nasza firma nawiązuje relację z klientem detalicznym, których liczba jest niemal nieograniczona. Rozliczenie transakcji następuje w dniu zakupu lub dostawy produktu, ale wartość zakupu w przeliczeniu na nabywcę jest o wiele mniejsza. Aby pozyskać klienta indywidualnego kluczowa jest umiejętność odpowiedniej prezentacji produktu. Nie trzeba być urodzonym sprzedawcą, by efektywnie sprzedawać. Wielu przedsiębiorców musiało się tego nauczyć, tak jak zasad zarządzania ludźmi czy finansami. Aby skutecznie zarządzać procesem sprzedaży trzeba poznać mechanizmy funkcjonowania rynku, umieć nawiązywać relacje oraz opanować podstawowe techniki negocjacyjne.

 

 

Całą tę wiedzę zdobędą przedsiębiorcy, którzy wezmą udział w module dedykowanym sprzedaży w ramach cyklu konferencji  12 kroków do sukcesu. Więcej szczegółów można znaleźć tu.



Komentarze
2015-10-23 22:38:46
~Maria-nblog Uważam, ze takie szkolenie przyda się i osobom dopiero planującym otwarcie firmy i tym, którzy posiadają ją dawna. Dla młodego przedsiębiorcy to na pewno bardzo potrzebna wiedza, która pozwoli mu uniknąć wielu błędów (zwłaszcza na początku). Właściciel dłużej działającej firmy będzie z kolei mógł poszukać inspiracji do dalszego rozwoju. Bo nigdy nie ma tak żeby czegoś nie szło poprawić. Dlatego optymalizacja i ciągły rozwój to klucz do sukcesu :) Sama bym się na taki wykład wybrała, bo kto wie czy za kilka lat nie założę własnej firmy.
2015-09-25 22:47:43
~Beatris20 Podsa awowe dobre rady, ale jak zacząc taki biznes? Gdzie szukac dostawców? W jaki sposób znaleść gdzie mozemy kupić dobrze i tanio a sprzedać z zyskiem? Nie pogrążyć się w reklamacjach ? Trochę szczęścia też trzeba miec i mnóstwo wiedzy i kontaktów.

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

OH! my LIPS Zestaw do makijażu ust
Eveline Cosmetics

Extension Volume Push Up Tusz do rzęs
Eveline Cosmetics

Wiadomości branżowe

Spółka Centrum Targowo-Kongresowe, zarządzająca obiektem Global Expo wybudowanym na dawnych terenach FSO, podpisała 5-letnią umowę o współpracy z Health and Beauty Media należącą do wiodącego organizatora targów kosmetycznych w Europie – Health and Beauty Group. W ramach kontraktu w latach 2019-2023 na terenie niedawno...
Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Deser, telefon komórkowy, a może sen? Od dawna wiadomo, że włosy odgrywają istotną rolę w kwestii poczucia własnej wartości. Czy sposób w jaki utrzymujesz relacje z innymi oraz twoje...
Czytaj więcej

Dla Niego

Skóra mężczyzny różni się od kobiecej – głównie ze względu na różnice w gospodarkach hormonalnych obydwu płci. U panów jest ona o około 20% grubsza i wydziela dwa razy więcej sebum,...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

O czterech takich, co mają wizję Wielkie firmy nie powstają przypadkiem. Twórcy takich gigantów, jak Apple czy Google przebyli długą drogę i zanim osiągnęli sukces, wiele razy się potknęli. Zaczynali w przysłowiowym garażu, z minimalnymi środkami na rozruch, ale towarzyszyła im jasna wizja,...Czytaj więcej

#ZmieńMyślenie z AVON Polki czują się bezpiecznie w swoim otoczeniu, ale tylko niewiele więcej niż połowa z nich wierzy w skuteczność systemu prawnego, gdy doświadcza niefizycznych form przemocy – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji AVON w 15 krajach świata.     Dlatego od...Czytaj więcej

KEVIN.MURPHY pierwszą marką kosmetyczną na świecie, wykorzystującą OWP Każdy kawałek plastiku, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany, w dalszym ciągu znajduje się na Ziemi. Proces rozkładu tworzyw sztucznych wynosi nawet do 1000 lat. W wodach oceanicznych znajduje się już ponad 5...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl