Reklama
Polacy bardziej aktywni w programach lojalnościowych

47% Polaków przyznaje, że korzysta z programów lojalnościowych. W porównaniu z ubiegłym rokiem wzrósł odsetek osób, które uczestniczą w więcej niż jednym programie oraz które są aktywne w programach. Najbardziej znanym programem lojalnościowym jest PAYBACK – aż 38% uczestników programów lojalnościowych deklaruje uczestnictwo w nim. Korzyści jakie najczęściej wymieniają uczestnicy programów lojalnościowych to możliwość zapłacenia zgromadzonymi punktami za zakupy oraz opcja uzyskania rabatu lub zniżki na produkt czy usługę.

 

 

Odsetek osób korzystających z programów lojalnościowych od kilku lat oscyluje wokół 50%. Wprawdzie w ciągu ostatniego roku odsetek osób deklarujących korzystanie z programów lojalnościowych spadł o 4 punkty procentowe, to warto zauważyć, że respondenci uczestniczą w większej liczbie programów. W zeszłym roku 56% respondentów deklarowało uczestnictwo w jednym programie, zaś w tym roku odsetek takich osób spadł do 42% przy jednoczesnym wzroście odsetka osób uczestniczących w dwóch, trzech czy czterech programach.

Programy lojalnościowe istnieją w świadomości konsumentów od wielu lat. Konsumenci są niejako przyzwyczajeni do tego, że mogą czerpać profity z lojalności wobec danej marki. Mimo iż nie zauważamy, żeby coraz większy odsetek badanych korzystał z programów lojalnościowych to jednak ci, którzy korzystają są coraz aktywniejsi w ramach programów, w których uczestniczą i mają coraz więcej kart – wyjaśnia Natalia Jońca z ARC Rynek i Opinia.

Uczestnicy programów lojalnościowych deklarują też większą aktywność: w zeszłym roku osób bardzo aktywnych, czyli takich, które znają swój status w programie (liczbę punktów) i starają się zawsze korzystać z programu było 29%, zaś w tym roku odsetek ten wzrósł do 38%.

 

 

Aktywność uczestników programów lojalnościowych

 

Źródło: Monitor Programów Lojalnościowych, ARC Rynek i Opinia, sierpień 2015

 

Najczęściej wymienianymi korzyściami uczestnictwa w programach lojalnościowych są: możliwość zapłacenia zgromadzonymi punktami za zakupy oraz możliwość uzyskania rabatu lub zniżki na produkt lub usługę.

 

 

Korzyści uczestnictwa w programach lojalnościowych (TOP 3)
możliwość udzielenia kilku odpowiedzi

 

Źródło: Monitor Programów Lojalnościowych, ARC Rynek i Opinia, sierpień 2015

 

Wśród wad programów najwięcej uczestników dostrzega niską wartość punktów w programie oraz powiązane z tym przeszacowanie wartości nagród. Uczestnicy zauważają również, że osiąganie korzyści w programach wymaga od nich zbyt dużej systematyczności.

 

 

Największe wady programów lojalnościowych (TOP 3)
możliwość udzielenia kilku odpowiedzi

 

Źródło: Monitor Programów Lojalnościowych, ARC Rynek i Opinia, sierpień 2015

 

51% uczestników programów deklaruje, że po zapisaniu się do programu dostrzegają wyraźną zmianę swojego zachowania zakupowego. Najczęściej zmiana dotyczy wyboru miejsca zakupu, tak aby otrzymać punkty lub benefity w programie. Stosunkowo najrzadziej uczestnicy mówią, że w zamian za punkty, kupują produkty na zapas. Jedynie wśród respondentów korzystających z programów lojalnościowych sieci kosmetycznych zaobserwowano nieco inną tendencję – w przypadku tej kategorii produktów respondenci są znacznie częściej skłonni kupować produkty na zapas.

 

 

Informacja o badaniu

Monitor Programów Lojalnościowych to badanie cyklicznie przeprowadzane przez ARC Rynek i Opinia od kilku lat, zrealizowane metodą CATI (ankiety telefoniczne, N=1000) oraz CAWI (ankiety internetowe, N=803) na własnym panelu Epanel.pl, na reprezentatywnej (wiek, płeć, wielkość miejscowości zamieszkania, województwo, wykształcenie), ogólnopolskiej próbie mieszkańców Polski. W badaniu CAWI brały udział pełnoletnie osoby korzystające z programów lojalnościowych.

ARC Rynek i Opinia już od ponad 23 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u. ARC Rynek i Opinia jest od 3 lat partnerem strategicznym projektu Superbrands, nagradzającego liderów wśród marek konsumenckich i biznesowych.





Komentarze
2015-11-25 20:10:49
~szakirka Mam kilka kart ,lubię takie programy ,zbieram z chęcią punkty ,które mogę potem wymienić na rabat lub bon jednak zwracam zawsze uwagę na to czy coś jest mi aktualnie potrzebne ,sama zniżka mnie nie skusi jeśli coś jest mi zbędne ,albo po prostu mi się nie podoba ;)
2015-11-07 09:17:24
~Beatris20 Osobiście posiadam kilka kart lojalnościowych, ale zakładałam je dlatego bo sprzedawca poinformował mnie, że dzięki temu dostanę rabat i to mnie skłoniło do podjęcia takiej decyzji. Znam chwyty manipulacji i dlatego mimo posiadania kart na zakupy wybieram się tam gdzie jest najtaniej. Jezeli chodzi o zbieranie punktów - dla mnie to przy okazji, ważniejszy jest rabat. Robienie zakupów dla samych punktów jest po prostu nieopłacalne. Mam payback bo mnóstwo zakupów robię przez Internet, ale mimo to.ilość moich punktów nie powala, dodatkowo często zapominam zaznaczyć, że mam kartę lojalnościową. Trochę za dużo tego zamieszania i czynności. Ostatnio założyłam kolejną kartę bo dostałam dzięki temu minus 20% rabatu, wiec się opłacało. Podsumowując - karty to dodatek, który nie powinien wpływać na nasze decyzje zakupowe, choć oczywiście firmy liczą na to mocno.

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Foodie Miód Manuka Regenerujące Masło do ciała
Soraya

Regenerujące masło do ciała z Miodem Manuka, pochodzącego z najczystszych regionów Nowej Zelandii.

Ujędrniający Krem-Serum Intensywna Depigmentacja
Dermika

Ujędrniający krem-serum z wysokim stężeniem składnika depigmentacyjnego skutecznie walczy z przebarwieniami.

Wiadomości branżowe

Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Branża usług beauty jak nigdy do tej pory podlega wielu i jednocześnie szybkim zmianom. Czynników, które wpływają na ten stan rzeczy jest kilka. Przede wszystkim najważniejszym jest sam konsument, który jest świadomy swoich potrzeb, co należy w tym przypadku rozumieć iż ma on w stosunku do wizyty w salonie konkretne...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Miesiączka to nieodłączny element życia każdej kobiety. Kojarzona z bólem i dyskomfortem jest jednak oznaką prawidłowego rozwoju i zdrowia. Podczas menstruacji większość kobiet skarży...
Czytaj więcej

Dla Niego

Korzystanie z zabiegów medycyny estetycznej przez mężczyzn nie jest już w Polsce tematem tabu. Coraz więcej panów chce wyglądać młodziej i lepiej czuć się we własnej skórze. Z jakich...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Pobiegli wspólnie dla podopiecznych domów dziecka 13 października 2018 r. odbył się 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok, organizowany z okazji obchodów Światowego Dnia Wzroku. Wyjątkowe wydarzenie miało charakter sportowy i rodzinny, ale przede wszystkim – charytatywny....Czytaj więcej

Wyjątkowa lekcja WF-u w Poznaniu dzięki Always i Fundacji Otylii Ruch, to zdrowie – o prawdziwości tego powiedzenia mogły się przekonać uczennice z Wielkopolski, które 12 października 2018 r. wzięły udział w niezwykłej lekcji wychowania fizycznego. Młode Wielkopolanki  ćwiczyły pod okiem polskich...Czytaj więcej

Targi Mody Poznań Za nami kolejna edycja Targów Mody Poznań, a tym samym największych w Polsce targów dla branży fashion o charakterze kontraktacyjnym. Przypadający na ostatnie dni wakacji termin targów, upłynął pod znakiem umów handlowych, prezentacji trendów na najbliższe sezony...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl