Reklama
Polacy bardziej aktywni w programach lojalnościowych

47% Polaków przyznaje, że korzysta z programów lojalnościowych. W porównaniu z ubiegłym rokiem wzrósł odsetek osób, które uczestniczą w więcej niż jednym programie oraz które są aktywne w programach. Najbardziej znanym programem lojalnościowym jest PAYBACK – aż 38% uczestników programów lojalnościowych deklaruje uczestnictwo w nim. Korzyści jakie najczęściej wymieniają uczestnicy programów lojalnościowych to możliwość zapłacenia zgromadzonymi punktami za zakupy oraz opcja uzyskania rabatu lub zniżki na produkt czy usługę.

 

 

Odsetek osób korzystających z programów lojalnościowych od kilku lat oscyluje wokół 50%. Wprawdzie w ciągu ostatniego roku odsetek osób deklarujących korzystanie z programów lojalnościowych spadł o 4 punkty procentowe, to warto zauważyć, że respondenci uczestniczą w większej liczbie programów. W zeszłym roku 56% respondentów deklarowało uczestnictwo w jednym programie, zaś w tym roku odsetek takich osób spadł do 42% przy jednoczesnym wzroście odsetka osób uczestniczących w dwóch, trzech czy czterech programach.

Programy lojalnościowe istnieją w świadomości konsumentów od wielu lat. Konsumenci są niejako przyzwyczajeni do tego, że mogą czerpać profity z lojalności wobec danej marki. Mimo iż nie zauważamy, żeby coraz większy odsetek badanych korzystał z programów lojalnościowych to jednak ci, którzy korzystają są coraz aktywniejsi w ramach programów, w których uczestniczą i mają coraz więcej kart – wyjaśnia Natalia Jońca z ARC Rynek i Opinia.

Uczestnicy programów lojalnościowych deklarują też większą aktywność: w zeszłym roku osób bardzo aktywnych, czyli takich, które znają swój status w programie (liczbę punktów) i starają się zawsze korzystać z programu było 29%, zaś w tym roku odsetek ten wzrósł do 38%.

 

 

Aktywność uczestników programów lojalnościowych

 

Źródło: Monitor Programów Lojalnościowych, ARC Rynek i Opinia, sierpień 2015

 

Najczęściej wymienianymi korzyściami uczestnictwa w programach lojalnościowych są: możliwość zapłacenia zgromadzonymi punktami za zakupy oraz możliwość uzyskania rabatu lub zniżki na produkt lub usługę.

 

 

Korzyści uczestnictwa w programach lojalnościowych (TOP 3)
możliwość udzielenia kilku odpowiedzi

 

Źródło: Monitor Programów Lojalnościowych, ARC Rynek i Opinia, sierpień 2015

 

Wśród wad programów najwięcej uczestników dostrzega niską wartość punktów w programie oraz powiązane z tym przeszacowanie wartości nagród. Uczestnicy zauważają również, że osiąganie korzyści w programach wymaga od nich zbyt dużej systematyczności.

 

 

Największe wady programów lojalnościowych (TOP 3)
możliwość udzielenia kilku odpowiedzi

 

Źródło: Monitor Programów Lojalnościowych, ARC Rynek i Opinia, sierpień 2015

 

51% uczestników programów deklaruje, że po zapisaniu się do programu dostrzegają wyraźną zmianę swojego zachowania zakupowego. Najczęściej zmiana dotyczy wyboru miejsca zakupu, tak aby otrzymać punkty lub benefity w programie. Stosunkowo najrzadziej uczestnicy mówią, że w zamian za punkty, kupują produkty na zapas. Jedynie wśród respondentów korzystających z programów lojalnościowych sieci kosmetycznych zaobserwowano nieco inną tendencję – w przypadku tej kategorii produktów respondenci są znacznie częściej skłonni kupować produkty na zapas.

 

 

Informacja o badaniu

Monitor Programów Lojalnościowych to badanie cyklicznie przeprowadzane przez ARC Rynek i Opinia od kilku lat, zrealizowane metodą CATI (ankiety telefoniczne, N=1000) oraz CAWI (ankiety internetowe, N=803) na własnym panelu Epanel.pl, na reprezentatywnej (wiek, płeć, wielkość miejscowości zamieszkania, województwo, wykształcenie), ogólnopolskiej próbie mieszkańców Polski. W badaniu CAWI brały udział pełnoletnie osoby korzystające z programów lojalnościowych.

ARC Rynek i Opinia już od ponad 23 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u. ARC Rynek i Opinia jest od 3 lat partnerem strategicznym projektu Superbrands, nagradzającego liderów wśród marek konsumenckich i biznesowych.





Komentarze
2015-11-25 20:10:49
~szakirka Mam kilka kart ,lubię takie programy ,zbieram z chęcią punkty ,które mogę potem wymienić na rabat lub bon jednak zwracam zawsze uwagę na to czy coś jest mi aktualnie potrzebne ,sama zniżka mnie nie skusi jeśli coś jest mi zbędne ,albo po prostu mi się nie podoba ;)
2015-11-07 09:17:24
~Beatris20 Osobiście posiadam kilka kart lojalnościowych, ale zakładałam je dlatego bo sprzedawca poinformował mnie, że dzięki temu dostanę rabat i to mnie skłoniło do podjęcia takiej decyzji. Znam chwyty manipulacji i dlatego mimo posiadania kart na zakupy wybieram się tam gdzie jest najtaniej. Jezeli chodzi o zbieranie punktów - dla mnie to przy okazji, ważniejszy jest rabat. Robienie zakupów dla samych punktów jest po prostu nieopłacalne. Mam payback bo mnóstwo zakupów robię przez Internet, ale mimo to.ilość moich punktów nie powala, dodatkowo często zapominam zaznaczyć, że mam kartę lojalnościową. Trochę za dużo tego zamieszania i czynności. Ostatnio założyłam kolejną kartę bo dostałam dzięki temu minus 20% rabatu, wiec się opłacało. Podsumowując - karty to dodatek, który nie powinien wpływać na nasze decyzje zakupowe, choć oczywiście firmy liczą na to mocno.

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

OH! my LIPS Zestaw do makijażu ust
Eveline Cosmetics

Extension Volume Push Up Tusz do rzęs
Eveline Cosmetics

Wiadomości branżowe

Spółka Centrum Targowo-Kongresowe, zarządzająca obiektem Global Expo wybudowanym na dawnych terenach FSO, podpisała 5-letnią umowę o współpracy z Health and Beauty Media należącą do wiodącego organizatora targów kosmetycznych w Europie – Health and Beauty Group. W ramach kontraktu w latach 2019-2023 na terenie niedawno...
Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Deser, telefon komórkowy, a może sen? Od dawna wiadomo, że włosy odgrywają istotną rolę w kwestii poczucia własnej wartości. Czy sposób w jaki utrzymujesz relacje z innymi oraz twoje...
Czytaj więcej

Dla Niego

Skóra mężczyzny różni się od kobiecej – głównie ze względu na różnice w gospodarkach hormonalnych obydwu płci. U panów jest ona o około 20% grubsza i wydziela dwa razy więcej sebum,...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

O czterech takich, co mają wizję Wielkie firmy nie powstają przypadkiem. Twórcy takich gigantów, jak Apple czy Google przebyli długą drogę i zanim osiągnęli sukces, wiele razy się potknęli. Zaczynali w przysłowiowym garażu, z minimalnymi środkami na rozruch, ale towarzyszyła im jasna wizja,...Czytaj więcej

#ZmieńMyślenie z AVON Polki czują się bezpiecznie w swoim otoczeniu, ale tylko niewiele więcej niż połowa z nich wierzy w skuteczność systemu prawnego, gdy doświadcza niefizycznych form przemocy – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji AVON w 15 krajach świata.     Dlatego od...Czytaj więcej

KEVIN.MURPHY pierwszą marką kosmetyczną na świecie, wykorzystującą OWP Każdy kawałek plastiku, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany, w dalszym ciągu znajduje się na Ziemi. Proces rozkładu tworzyw sztucznych wynosi nawet do 1000 lat. W wodach oceanicznych znajduje się już ponad 5...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl