Reklama
Czy usługi beauty to dobry pomysł na biznes?

W ostatnich latach widzimy wyraźny wzrost liczby otwieranych obiektów, w których świadczone są szeroko pojmowane usługi kosmetyczne. Charakteryzuje je zróżnicowany profil w zależności od oferty, wielkości czy lokalizacji. Znajdziemy wśród nich salony kosmetyczne, ośrodki Spa i  Day Spa oraz coraz popularniejsze wyspecjalizowane gabinety z mono usługami typu podologia, depilacja, manicure i pedicure, no i oczywiście usługi fryzjerskie. Obok nich pojawiły się również gabinety medycyny estetycznej, o których głośno ostatnio za sprawą nazwisk lekarzy, którzy na ekranach naszych telewizorów przemieniają Polaków. Wszystkie łączy wspólna misja – sprawić aby klient przeszedł wymarzoną przemianę, był wyedukowany w zakresie codziennej pielęgnacji i co najważniejsze – zadowolony. To niełatwe wyzwanie. Jeszcze trudniejsze dla osób, które rozważają rozpoczęcie biznesu w tej branży.

 

 

Postanowiliśmy zgłębić ten temat i dlatego zaprosiliśmy do rozmowy z nami osobę, która z branżą kosmetyczną związana jest od lat. Katarzyna Wilk - koordynator zespołu redakcyjnego portalu serwisuroda.pl w rozmowie z  Sebastianem Tatarkiem. Otwierał on salony kosmetyczne i fryzjerski, ośrodki Spa w okresie kiedy rynek usług kosmetycznych dopiero tworzył się w Polsce. Wtedy również wspierał zagraniczne firmy we wprowadzaniu profesjonalnych marek kosmetycznych na rynek. Doświadczenie z tego właśnie czasu zaowocowało wyspecjalizowaniem się w branży kosmetycznej i finalnie otwarciem firmy COSMED Consulting, która w 2016 roku poszerza zakres oferty o dystrybucję nowej marki EsthiCell PROFESSIONAL.

 

Czy salon kosmetyczny to faktycznie dobry biznes?

ST: W ostatecznym rozrachunku oczywiście tak. Aby jednak taka działalność przyniosła oczekiwane korzyści finansowe musi być na początku dobrze przemyślana. Należy pamiętać, że zwrot kosztów z tego rodzaju inwestycji jest dłuższy niż przy innym rodzaju biznesu. Usługi beauty pomimo, że są popularne to jednak zbudowanie bazy klientów trwa. Myślenie, że dziś otwieram salon i jutro są klienci jest dość mylne. Jeśli jednak inwestycja otwarcia takiego lokalu będzie dobrze przemyślana czyli m. in. stworzona odpowiednia oferta, wybrana dobra lokalizacja, a później właściwie zarządzana, to oczywiście możemy liczyć na sukces. Muszę jednak podkreślić w ramach wieloletniego doświadczenia jako praktyk i wbrew temu co myślą inni, szczególnie początkujący - jego osiągnięcie nie będzie łatwe i należy spodziewać się na początku wiele pracy.

 

Jakie błędy najczęściej popełniają osoby otwierające salon kosmetyczny?

ST: Takich błędów jest bardzo wiele. W szczególności obarczone są nimi osoby, które jako inwestorzy nie mieli wcześniej styczności z branżą usług kosmetycznych. Nie jest wcale ona taka łatwa jak powszechnie się uważa. Przede wszystkim jest specyficzna i szczegółowe poznanie jej jest kluczowe dla powodzenia takiego przedsięwzięcia. Jednak nawet osoby, które znają tą branżę ponieważ pracowały np. jako kosmetyczka czy fryzjer, nie są w stanie w 100% poprawnie przeanalizować taką inwestycję. Wynika to z tego, że ich wiedza praktyczna ogranicza się tylko do miejsc, w których wcześniej pracowały czyli nie jest kompleksowa. Otwierając salon należy spojrzeć na taką inwestycję znacznie szerzej niż tylko wybór marek kosmetycznych, rodzaj usług itp. Należy odnieść się również do rynku i innych branż, które często są prekursorami trendów dla branży usług beauty.
Do najczęstszych błędów należą:
• brak wcześniejszej analizy przedsięwzięcia i opracowania jego budżetu;
• źle dobrana oferta do lokalizacji i grupy docelowej inwestycji;
• niewłaściwy wybór marek kosmetycznych i urządzeń tworzących ofertę usługową;
• w końcu brak planów marketingowych.

 

Co powinna zrobić osoba, która chce otworzyć salon?

ST: Tak na prawdę odpowiedź na wcześniejsze pytanie, pokazuje od czego należy zacząć aby dobrze rozpocząć taką inwestycję. Przede wszystkim należy oszacować jakim budżetem dysponujemy. W jego ramach należy uwzględnić nie tylko same koszty związane z uruchomieniem salonu, ale również wynagrodzenia pracowników na okres minimum trzech miesięcy. Inwestorzy często otwierają salony bez żadnego marginesu dodatkowych środków na rozwój oraz bieżące funkcjonowanie. W związku z tym, że przez pierwsze miesiące nie będzie dużych przychodów (niektórzy mylnie tak zakładają), właściciele w wyniku braku środków podejmują decyzję o zamknięciu salonu. Niestety to nadal dość częsta sytuacja.

 

W jakim kierunku rozwija się branża? To dość istotna informacja dla inwestorów.

ST: Wąska specjalizacja to jeden z głównych trendów branży. To odpowiedź na przybywających coraz więcej nowych salonów. Często dochodzi do sytuacji, że koło siebie funkcjonuje nawet kilka salonów o podobnym profilu. W chwili kiedy jeden w salonów wyspecjalizuje się (np. manicure, depilacja, podologia, trychologia, medycyna estetyczna) pozostałe przestają być bezpośrednią konkurencją.





Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Foodie Miód Manuka Regenerujące Masło do ciała
Soraya

Regenerujące masło do ciała z Miodem Manuka, pochodzącego z najczystszych regionów Nowej Zelandii.

Ujędrniający Krem-Serum Intensywna Depigmentacja
Dermika

Ujędrniający krem-serum z wysokim stężeniem składnika depigmentacyjnego skutecznie walczy z przebarwieniami.

Wiadomości branżowe

Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Branża usług beauty jak nigdy do tej pory podlega wielu i jednocześnie szybkim zmianom. Czynników, które wpływają na ten stan rzeczy jest kilka. Przede wszystkim najważniejszym jest sam konsument, który jest świadomy swoich potrzeb, co należy w tym przypadku rozumieć iż ma on w stosunku do wizyty w salonie konkretne...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Miesiączka to nieodłączny element życia każdej kobiety. Kojarzona z bólem i dyskomfortem jest jednak oznaką prawidłowego rozwoju i zdrowia. Podczas menstruacji większość kobiet skarży...
Czytaj więcej

Dla Niego

Korzystanie z zabiegów medycyny estetycznej przez mężczyzn nie jest już w Polsce tematem tabu. Coraz więcej panów chce wyglądać młodziej i lepiej czuć się we własnej skórze. Z jakich...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Pobiegli wspólnie dla podopiecznych domów dziecka 13 października 2018 r. odbył się 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok, organizowany z okazji obchodów Światowego Dnia Wzroku. Wyjątkowe wydarzenie miało charakter sportowy i rodzinny, ale przede wszystkim – charytatywny....Czytaj więcej

Wyjątkowa lekcja WF-u w Poznaniu dzięki Always i Fundacji Otylii Ruch, to zdrowie – o prawdziwości tego powiedzenia mogły się przekonać uczennice z Wielkopolski, które 12 października 2018 r. wzięły udział w niezwykłej lekcji wychowania fizycznego. Młode Wielkopolanki  ćwiczyły pod okiem polskich...Czytaj więcej

Targi Mody Poznań Za nami kolejna edycja Targów Mody Poznań, a tym samym największych w Polsce targów dla branży fashion o charakterze kontraktacyjnym. Przypadający na ostatnie dni wakacji termin targów, upłynął pod znakiem umów handlowych, prezentacji trendów na najbliższe sezony...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl