Reklama
Czy usługi beauty to dobry pomysł na biznes?

W ostatnich latach widzimy wyraźny wzrost liczby otwieranych obiektów, w których świadczone są szeroko pojmowane usługi kosmetyczne. Charakteryzuje je zróżnicowany profil w zależności od oferty, wielkości czy lokalizacji. Znajdziemy wśród nich salony kosmetyczne, ośrodki Spa i  Day Spa oraz coraz popularniejsze wyspecjalizowane gabinety z mono usługami typu podologia, depilacja, manicure i pedicure, no i oczywiście usługi fryzjerskie. Obok nich pojawiły się również gabinety medycyny estetycznej, o których głośno ostatnio za sprawą nazwisk lekarzy, którzy na ekranach naszych telewizorów przemieniają Polaków. Wszystkie łączy wspólna misja – sprawić aby klient przeszedł wymarzoną przemianę, był wyedukowany w zakresie codziennej pielęgnacji i co najważniejsze – zadowolony. To niełatwe wyzwanie. Jeszcze trudniejsze dla osób, które rozważają rozpoczęcie biznesu w tej branży.

 

 

Postanowiliśmy zgłębić ten temat i dlatego zaprosiliśmy do rozmowy z nami osobę, która z branżą kosmetyczną związana jest od lat. Katarzyna Wilk - koordynator zespołu redakcyjnego portalu serwisuroda.pl w rozmowie z  Sebastianem Tatarkiem. Otwierał on salony kosmetyczne i fryzjerski, ośrodki Spa w okresie kiedy rynek usług kosmetycznych dopiero tworzył się w Polsce. Wtedy również wspierał zagraniczne firmy we wprowadzaniu profesjonalnych marek kosmetycznych na rynek. Doświadczenie z tego właśnie czasu zaowocowało wyspecjalizowaniem się w branży kosmetycznej i finalnie otwarciem firmy COSMED Consulting, która w 2016 roku poszerza zakres oferty o dystrybucję nowej marki EsthiCell PROFESSIONAL.

 

Czy salon kosmetyczny to faktycznie dobry biznes?

ST: W ostatecznym rozrachunku oczywiście tak. Aby jednak taka działalność przyniosła oczekiwane korzyści finansowe musi być na początku dobrze przemyślana. Należy pamiętać, że zwrot kosztów z tego rodzaju inwestycji jest dłuższy niż przy innym rodzaju biznesu. Usługi beauty pomimo, że są popularne to jednak zbudowanie bazy klientów trwa. Myślenie, że dziś otwieram salon i jutro są klienci jest dość mylne. Jeśli jednak inwestycja otwarcia takiego lokalu będzie dobrze przemyślana czyli m. in. stworzona odpowiednia oferta, wybrana dobra lokalizacja, a później właściwie zarządzana, to oczywiście możemy liczyć na sukces. Muszę jednak podkreślić w ramach wieloletniego doświadczenia jako praktyk i wbrew temu co myślą inni, szczególnie początkujący - jego osiągnięcie nie będzie łatwe i należy spodziewać się na początku wiele pracy.

 

Jakie błędy najczęściej popełniają osoby otwierające salon kosmetyczny?

ST: Takich błędów jest bardzo wiele. W szczególności obarczone są nimi osoby, które jako inwestorzy nie mieli wcześniej styczności z branżą usług kosmetycznych. Nie jest wcale ona taka łatwa jak powszechnie się uważa. Przede wszystkim jest specyficzna i szczegółowe poznanie jej jest kluczowe dla powodzenia takiego przedsięwzięcia. Jednak nawet osoby, które znają tą branżę ponieważ pracowały np. jako kosmetyczka czy fryzjer, nie są w stanie w 100% poprawnie przeanalizować taką inwestycję. Wynika to z tego, że ich wiedza praktyczna ogranicza się tylko do miejsc, w których wcześniej pracowały czyli nie jest kompleksowa. Otwierając salon należy spojrzeć na taką inwestycję znacznie szerzej niż tylko wybór marek kosmetycznych, rodzaj usług itp. Należy odnieść się również do rynku i innych branż, które często są prekursorami trendów dla branży usług beauty.
Do najczęstszych błędów należą:
• brak wcześniejszej analizy przedsięwzięcia i opracowania jego budżetu;
• źle dobrana oferta do lokalizacji i grupy docelowej inwestycji;
• niewłaściwy wybór marek kosmetycznych i urządzeń tworzących ofertę usługową;
• w końcu brak planów marketingowych.

 

Co powinna zrobić osoba, która chce otworzyć salon?

ST: Tak na prawdę odpowiedź na wcześniejsze pytanie, pokazuje od czego należy zacząć aby dobrze rozpocząć taką inwestycję. Przede wszystkim należy oszacować jakim budżetem dysponujemy. W jego ramach należy uwzględnić nie tylko same koszty związane z uruchomieniem salonu, ale również wynagrodzenia pracowników na okres minimum trzech miesięcy. Inwestorzy często otwierają salony bez żadnego marginesu dodatkowych środków na rozwój oraz bieżące funkcjonowanie. W związku z tym, że przez pierwsze miesiące nie będzie dużych przychodów (niektórzy mylnie tak zakładają), właściciele w wyniku braku środków podejmują decyzję o zamknięciu salonu. Niestety to nadal dość częsta sytuacja.

 

W jakim kierunku rozwija się branża? To dość istotna informacja dla inwestorów.

ST: Wąska specjalizacja to jeden z głównych trendów branży. To odpowiedź na przybywających coraz więcej nowych salonów. Często dochodzi do sytuacji, że koło siebie funkcjonuje nawet kilka salonów o podobnym profilu. W chwili kiedy jeden w salonów wyspecjalizuje się (np. manicure, depilacja, podologia, trychologia, medycyna estetyczna) pozostałe przestają być bezpośrednią konkurencją.





Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

OH! my LIPS Zestaw do makijażu ust
Eveline Cosmetics

Extension Volume Push Up Tusz do rzęs
Eveline Cosmetics

Wiadomości branżowe

Spółka Centrum Targowo-Kongresowe, zarządzająca obiektem Global Expo wybudowanym na dawnych terenach FSO, podpisała 5-letnią umowę o współpracy z Health and Beauty Media należącą do wiodącego organizatora targów kosmetycznych w Europie – Health and Beauty Group. W ramach kontraktu w latach 2019-2023 na terenie niedawno...
Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Deser, telefon komórkowy, a może sen? Od dawna wiadomo, że włosy odgrywają istotną rolę w kwestii poczucia własnej wartości. Czy sposób w jaki utrzymujesz relacje z innymi oraz twoje...
Czytaj więcej

Dla Niego

Skóra mężczyzny różni się od kobiecej – głównie ze względu na różnice w gospodarkach hormonalnych obydwu płci. U panów jest ona o około 20% grubsza i wydziela dwa razy więcej sebum,...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

O czterech takich, co mają wizję Wielkie firmy nie powstają przypadkiem. Twórcy takich gigantów, jak Apple czy Google przebyli długą drogę i zanim osiągnęli sukces, wiele razy się potknęli. Zaczynali w przysłowiowym garażu, z minimalnymi środkami na rozruch, ale towarzyszyła im jasna wizja,...Czytaj więcej

#ZmieńMyślenie z AVON Polki czują się bezpiecznie w swoim otoczeniu, ale tylko niewiele więcej niż połowa z nich wierzy w skuteczność systemu prawnego, gdy doświadcza niefizycznych form przemocy – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji AVON w 15 krajach świata.     Dlatego od...Czytaj więcej

KEVIN.MURPHY pierwszą marką kosmetyczną na świecie, wykorzystującą OWP Każdy kawałek plastiku, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany, w dalszym ciągu znajduje się na Ziemi. Proces rozkładu tworzyw sztucznych wynosi nawet do 1000 lat. W wodach oceanicznych znajduje się już ponad 5...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl