Reklama
Twój biznes cyklicznie potrzebuje rewitalizacji, nie tylko wystroju!

Po lecie najczęściej nasze ciało wymaga kompleksowej rewitalizacji, gdyż w trakcie wypoczynku również doświadczyło ono wielu niekorzystnych czynników zewnętrznych. W wyniku wysokich temperatur i promieniowania słonecznego, skóra utraciła jędrność, pojawiły się przebarwienia, a nawet mogło dojść do silnego jej odwodnienia. W tej sytuacji zmuszeni jesteśmy oddać się w ręce specjalistów, którzy opracują odpowiedni program przywrócenia jej zdrowego wyglądu. Podobnie jest z salonem, w którym świadczone są usługi z zakresu kosmetyki, kosmetologii, fryzjerstwa czy medycyny estetycznej. Każdego dnia takie miejsce ulega eksploatacji, która powoli zmienia jego wygląd. Jego oferta z czasem przestaje być atrakcyjna dla stałych klientów, którzy jak wszyscy lubią nowości. Dzięki nim możemy przyciągnąć nowe osoby. Dlatego jak skóra po lecie, tak i nasz salon po jakimś czasie wymaga rewitalizacji.

 


Każdy salon, którego usługi adresowane są do osób dbających o swój wygląd, posiada różną specyfikę swojej działalności i funkcjonowania na rynku. Frekwencja klientów w takich miejscach, ściśle powiązana jest z ich grafikiem zawodowym i prywatnym. Na szczęście sezonowość w ramach usług kosmetycznych, odgrywa coraz mniejszą rolę ponieważ społeczeństwo ma już większą świadomość o znaczeniu systematyczności w przypadku tego rodzaju usług, natomiast w zależności od różnych czynników może dać o sobie znać w ciągu roku. Dla niektórych salonów okres wakacji jest takim momentem, a na pewno dla większości jest to czas po Sylwestrze. Styczeń i luty w ramach całego roku są jednymi z najchudszych miesięcy dla tej branży, choć nie musi tak być w każdym przypadku. Taki czas warto wykorzystać do wprowadzenia zmian w naszym salonie, jeśli widzimy, że jego oferta widziana jako usługi, ale również aranżacja wnętrza, przestały być atrakcyjne dla klientów. Dobre zmiany, zawsze wprowadzają powiew świeżości, która łamie efekt rutyny i pozwala to samo miejsce odkryć na nowo. Od czego zacząć?

 

Oferta salonu

Najpierw powinniśmy przyjrzeć się ofercie naszego salonu, przeanalizować, czy to co obecnie oferuje on jest zgodne z aktualnymi trendami branży i przede wszystkim dowiedzieć się co na ten temat myślą nasi stali klienci. W tym celu najlepiej przeprowadzić wśród nich anonimową ankietę, w której będzie informacja o tym, że planowane są zmiany w ofercie wynikające m.in. z rozwoju branży i klient proszony jest o podzielenie się informacją na temat tego co zmieniłby w aktualnej ofercie, czy spodobałyby się mu wskazane zmiany – wymienia Sebastian Tatarek, właściciel i konsultant w firmie COSMED  Consulting. To na pozór nieznaczące działanie może przynieść dodatkowe korzyści – sprawić, że adresat ankiety poczuje większą więź z salonem. Dlaczego? Pokazujemy, że zdanie klienta jest dla nas ważne oraz pozwalamy mu brać współudział w planowanych zmianach. Dzięki temu będzie on miał dużą satysfakcję i poczuje silniejszą więź do miejsca, a my będziemy pewni, że zmiany w ofercie spotkają się z pełną akceptacją - dodaje.

W ramach tego co oferuje obecnie branża i co cieszy się największym zainteresowaniem ze strony jej klientów to - upodobanie produktami naturalnymi i tymi z pogranicza medycyny. Dlatego też w najbliższych latach najlepiej będą rozwijały się koncepty biznesowe salonów kosmetycznych oparte na kosmetologii naturalnej oraz tej z pogranicza kosmetyki i medycyny czyli dermoestetyki wraz z medycyną estetyczną na czele – podkreśla Sebastian Tatarek.
Dokonując zmiany w ofercie należy pamiętać, że przez cały czas musi być ona dynamiczna tzn. regularnie powinny pojawiać się nowe zabiegi oraz produkty do odsprzedaży w ramach wprowadzonych rozwiązań.

 

Aranżacja wnętrza

Rozwiązania w aranżacji wnętrza powinny być spójne z wybranym konceptem oraz wprowadzonymi usługami. Dlatego też wprowadzając zmiany w salonie najpierw należy zacząć od oferty, a następnie zgodnie z wybranymi założeniami można wprowadzić zmiany w wyglądzie wnętrza – dopełniając całość. W ramach tych zmian należy dobrze zastanowić się czy wykonujemy generalny remont, czy wprowadzany wybiórcze rozwiązania. Nie zawsze trzeba dokonać generalnej przebudowy. Czasami wystarczy wprowadzić stosunkowo niewielkie zmiany - nawet w jednym, ale strategicznym dla lokalu miejscu np. recepcja, poczekalnia, a nadal możemy osiągnąć bardzo dobry efekt. Może zależeć to od kilku czynników – obecny stan lokalu, nowe usługi, nowy koncept usług oraz oczywiście strona finansowa. Dobra aranżacja pomieszczenia w przypadku salonu jest kluczowym elementem budowania jego wizerunku oraz decyduje o tym, czy nasi klienci będą dobrze czuli się w tym konkretnym miejscu. Z tego względu nie powinna być przypadkowa.

KOLORY - stanowią bardzo istotny element w designie, jednak w ostatnich latach zwrócono na nie uwagę nie tylko ze względu na ich graficzną rolę, ale również ze względu na aspekt oddziaływania na ludzką psychikę. Wybierając dane kolory możemy osiągnąć konkretne efekty, również w kontekście oczekiwanych odczuć klientów. W salonie barwy powinny pozytywnie nastrajać i działać odprężająco. Oto parę uniwersalnych zasad, które warto uwzględnić przy wyborze koloru.

Po 1-sze: Nie należy przesadzać z wyborem dużej ilości różnych barw. Najlepiej wybrać jeden dominujący (bazowy) kolor i do niego dobrać kolor/y dopełniający (np. przykład meble, tapicerka, zasłony, oprawy obrazów itp.).

Po 2-gie: W roli dominującego koloru najlepiej sprawdzają się barwy jasne jak np. biały, écru, jasny beż czyli generalnie kolory pastelowe. Stosowane takich odcieni daje odczucie spokoju, czystości i świeżości.

Po 3-cie: Kolory mocno kontrastowe, jak zielony i czerwony, czy niebieski i pomarańczowy dają efekt dynamiczny. Takie połączenia w przypadku salonu kosmetycznego nie są wskazane. Powodują one silne pobudzenie oraz mogą powodować niepokój.

Takim klasycznym połączeniem kolorów, które zawsze się sprawdzą jest écru lub jasny beż z brązem/ciemną czekoladą. Jednak przy projekcie wnętrza na pewno nie można skupić się wyłącznie na kolorze. Należy pamiętać, że wnętrze salonu powinno oddziaływać na wszystkie zmysły klienta, nie tylko na wzrok. Niestety często zapomina się o pozostałych zmysłach, które w ramach pobytu osób w naszym salonie, również odgrywają znaczącą rolę i stanowią dopełnienie oferowanych usług - a chodzi o zmysł słuchu, powonienia i dotyku. Relaksacyjna muzyka, zapachy w formie specjalnych dozowników oraz materiały, z których wykonane są meble z którymi ma kontakt klient – ich właściwy dobór sprawi, że każda osoba wychodząca z salonu będzie miała poczucie kompletnej usługi, która pobudziła wszystkie zmysły – podkreśla właściciel firmy COSMED Consulting.

STYLE – które występują obecnie w projektowaniu wnętrz salonów świadczących usługi kosmetologiczne, są często efektem wzajemnie przenikających się różnych trendów. Z takich najwyraźniejszych można wyróżnić:

nowoczesny minimalizm – zakłada osiągnięcie efektu ekskluzywności poprzez minimum zastosowanych form. Ten styl idealnie sprawdza się przy konceptach salonów dermoestetycznych oraz medycynie estetycznej.

orient – tu filozofia tego stylu skupia się głównie na zastosowaniu egzotycznych form, charakterystycznych dla danych krajów np. pochodzących z Azji. Koncept ten zakłada zastosowanie intensywnych kolorów, egzotycznego drewna bogato zdobionego, czy wyszywane złotem materiały, służące jako pokrycia.

eko – w tym stylu nie ma konkretnych założeń, natomiast w związku z przyjętą filozofią świadczenia usług na bazie produktów ekologicznych i naturalnych (bioSalon, ecoSpa) wystój nawiązuje do troski o środowisko oraz naturalnych materiałów. Często styl eko łączony jest na przykład z orientem.

 

Przy aranżacji salonu, bez względu na jego ostateczne przeznaczenie czy wykonywane usługi, zawsze należy kierować się tą główną zasadą - wszystko, co zaprojektujemy musi być zgodne z miarą ludzką. Wywodzi się ona z założeń ergonomii, o której nigdy nie można zapominać. Komfort klientów oraz pracowników salonu jest bardzo ważny, bez względu na styl obiektu.





Komentarze
2016-07-19 23:26:53
~Beatris20 Tak- anonimowe ankiety powinien wprowadzić każdy salon na poziomie. Co do całych zmian- należy być ostrożnym bo wiele klimatycznych, fajnych salonów przesadziło z wymyślną aranżacją, barwami i straciły to coś, a nowe wnętrze sprawiło że stali bywalcy poczuli się obco i nie komfortowo. Zmiany muszą być przeprowadzone na najwyższym poziomie. Ja zawsze lubię wygodne , zadbane fotele i stoliki, czystą i schludną recepcję oraz ogólne wrażenie poukładania i harmoni oraz jasne barwy.

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Bądź aktywny, bierz udział w życiu naszego portalu i jego fanpage. Ciesz się profitami Fun & More CLUB.

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

MASKA HIALURONOWA
L’Biotica

Maska w postaci nasączonej tkaniny z kwasem hialuronowym. Intensywnie nawilża, nadaje uczucie świeżości i sprężystości, a także hamuje proces powstawania zmarszczek.

MASKA DO STÓP ZŁUSZCZAJĄCA
L’Biotica

Wypełniona jest aktywnie działającym płynem na bazie kwasów roślinnych. Maska skutecznie usuwa martwy, zrogowaciały naskórek, odciski oraz zgrubienia skóry.

Wiadomości branżowe

Tematyka trychologii staje się coraz bardziej popularna, rośnie zainteresowanie zarówno wśród fryzjerów jak i kosmetologów tą dziedziną usług.  Przyczyną jest rosnąca ilość osób z problemami skóry głowy oraz coraz szersza i udoskonalona oferta przeciwdziałania tym problemom. Trycholog to zawód z przyszłością....
Lider Biznesu Beauty, czyli największa biznesowa konferencja dla managerów obiektów beauty, spa i medycyny estetycznej w tym roku odbędzie się 28 i 29 maja. Tradycyjnie już wydarzenie będzie miało miejsce w warszawskim hotelu AirPort Okęcie. Temat wiodący tegorocznej edycji konferencji to - zarządzanie, motywowanie i...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Uniemożliwiają uprawianie sportu, nie pozwalają na naturalne karmienie niemowlaka, nie wyglądają naturalnie, a nawet trzeba je wymieniać co kilka lat – to tylko niektóre z „rewelacji”,...
Czytaj więcej

Dla Niego

Organizacja wieczoru kawalerskiego to nie lada wyzwanie dla przyjaciół przyszłego pana młodego. Tym bardziej, iż standardowe zabawa w klubie oraz śmieszne gadżety wywołują uśmiech tylko na...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

KEVIN.MURPHY dla MMC – pokaz jesień-zima 2018/19 W poniedziałek 4 czerwca w warszawskiej Królikarni, odbył się pokaz kolekcji jesień-zima 2018/19 duetu MMC. W klasycznym wnętrzu pałacu i muzeum rzeźby, MMC Studio zaprezentowało najnowszą kolekcję. Dopełnieniem kreacji, które cechowały niebanalne...Czytaj więcej

#CREATEYOURSTYLE - pod tym hasłem Schwarzkopf obchodzi w tym roku 120 urodziny Indywidualizm, pewność siebie, własny styl. I oczywiście modne, autentyczne fryzury do noszenia na co dzień, które idealnie odzwierciedlają osobowość. Tak w 2018 roku Schwarzkopf świętuje 120-lecie marki....Czytaj więcej

Parlamentarzyści kontra choroby tarczycy 25 maja 2018 r. obchodzony jest Światowy Dzień Tarczycy. Z tej okazji organizacja Polskie Amazonki Ruch Społeczny pod patronatem Marszałka Sejmu RP przygotowała akcję profilaktyczną, w ramach której Parlamentarzyści skorzystali z badań USG tarczycy i poznali...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl