Reklama
Twój biznes cyklicznie potrzebuje rewitalizacji, nie tylko wystroju!

Po lecie najczęściej nasze ciało wymaga kompleksowej rewitalizacji, gdyż w trakcie wypoczynku również doświadczyło ono wielu niekorzystnych czynników zewnętrznych. W wyniku wysokich temperatur i promieniowania słonecznego, skóra utraciła jędrność, pojawiły się przebarwienia, a nawet mogło dojść do silnego jej odwodnienia. W tej sytuacji zmuszeni jesteśmy oddać się w ręce specjalistów, którzy opracują odpowiedni program przywrócenia jej zdrowego wyglądu. Podobnie jest z salonem, w którym świadczone są usługi z zakresu kosmetyki, kosmetologii, fryzjerstwa czy medycyny estetycznej. Każdego dnia takie miejsce ulega eksploatacji, która powoli zmienia jego wygląd. Jego oferta z czasem przestaje być atrakcyjna dla stałych klientów, którzy jak wszyscy lubią nowości. Dzięki nim możemy przyciągnąć nowe osoby. Dlatego jak skóra po lecie, tak i nasz salon po jakimś czasie wymaga rewitalizacji.

 


Każdy salon, którego usługi adresowane są do osób dbających o swój wygląd, posiada różną specyfikę swojej działalności i funkcjonowania na rynku. Frekwencja klientów w takich miejscach, ściśle powiązana jest z ich grafikiem zawodowym i prywatnym. Na szczęście sezonowość w ramach usług kosmetycznych, odgrywa coraz mniejszą rolę ponieważ społeczeństwo ma już większą świadomość o znaczeniu systematyczności w przypadku tego rodzaju usług, natomiast w zależności od różnych czynników może dać o sobie znać w ciągu roku. Dla niektórych salonów okres wakacji jest takim momentem, a na pewno dla większości jest to czas po Sylwestrze. Styczeń i luty w ramach całego roku są jednymi z najchudszych miesięcy dla tej branży, choć nie musi tak być w każdym przypadku. Taki czas warto wykorzystać do wprowadzenia zmian w naszym salonie, jeśli widzimy, że jego oferta widziana jako usługi, ale również aranżacja wnętrza, przestały być atrakcyjne dla klientów. Dobre zmiany, zawsze wprowadzają powiew świeżości, która łamie efekt rutyny i pozwala to samo miejsce odkryć na nowo. Od czego zacząć?

 

Oferta salonu

Najpierw powinniśmy przyjrzeć się ofercie naszego salonu, przeanalizować, czy to co obecnie oferuje on jest zgodne z aktualnymi trendami branży i przede wszystkim dowiedzieć się co na ten temat myślą nasi stali klienci. W tym celu najlepiej przeprowadzić wśród nich anonimową ankietę, w której będzie informacja o tym, że planowane są zmiany w ofercie wynikające m.in. z rozwoju branży i klient proszony jest o podzielenie się informacją na temat tego co zmieniłby w aktualnej ofercie, czy spodobałyby się mu wskazane zmiany – wymienia Sebastian Tatarek, właściciel i konsultant w firmie COSMED  Consulting. To na pozór nieznaczące działanie może przynieść dodatkowe korzyści – sprawić, że adresat ankiety poczuje większą więź z salonem. Dlaczego? Pokazujemy, że zdanie klienta jest dla nas ważne oraz pozwalamy mu brać współudział w planowanych zmianach. Dzięki temu będzie on miał dużą satysfakcję i poczuje silniejszą więź do miejsca, a my będziemy pewni, że zmiany w ofercie spotkają się z pełną akceptacją - dodaje.

W ramach tego co oferuje obecnie branża i co cieszy się największym zainteresowaniem ze strony jej klientów to - upodobanie produktami naturalnymi i tymi z pogranicza medycyny. Dlatego też w najbliższych latach najlepiej będą rozwijały się koncepty biznesowe salonów kosmetycznych oparte na kosmetologii naturalnej oraz tej z pogranicza kosmetyki i medycyny czyli dermoestetyki wraz z medycyną estetyczną na czele – podkreśla Sebastian Tatarek.
Dokonując zmiany w ofercie należy pamiętać, że przez cały czas musi być ona dynamiczna tzn. regularnie powinny pojawiać się nowe zabiegi oraz produkty do odsprzedaży w ramach wprowadzonych rozwiązań.

 

Aranżacja wnętrza

Rozwiązania w aranżacji wnętrza powinny być spójne z wybranym konceptem oraz wprowadzonymi usługami. Dlatego też wprowadzając zmiany w salonie najpierw należy zacząć od oferty, a następnie zgodnie z wybranymi założeniami można wprowadzić zmiany w wyglądzie wnętrza – dopełniając całość. W ramach tych zmian należy dobrze zastanowić się czy wykonujemy generalny remont, czy wprowadzany wybiórcze rozwiązania. Nie zawsze trzeba dokonać generalnej przebudowy. Czasami wystarczy wprowadzić stosunkowo niewielkie zmiany - nawet w jednym, ale strategicznym dla lokalu miejscu np. recepcja, poczekalnia, a nadal możemy osiągnąć bardzo dobry efekt. Może zależeć to od kilku czynników – obecny stan lokalu, nowe usługi, nowy koncept usług oraz oczywiście strona finansowa. Dobra aranżacja pomieszczenia w przypadku salonu jest kluczowym elementem budowania jego wizerunku oraz decyduje o tym, czy nasi klienci będą dobrze czuli się w tym konkretnym miejscu. Z tego względu nie powinna być przypadkowa.

KOLORY - stanowią bardzo istotny element w designie, jednak w ostatnich latach zwrócono na nie uwagę nie tylko ze względu na ich graficzną rolę, ale również ze względu na aspekt oddziaływania na ludzką psychikę. Wybierając dane kolory możemy osiągnąć konkretne efekty, również w kontekście oczekiwanych odczuć klientów. W salonie barwy powinny pozytywnie nastrajać i działać odprężająco. Oto parę uniwersalnych zasad, które warto uwzględnić przy wyborze koloru.

Po 1-sze: Nie należy przesadzać z wyborem dużej ilości różnych barw. Najlepiej wybrać jeden dominujący (bazowy) kolor i do niego dobrać kolor/y dopełniający (np. przykład meble, tapicerka, zasłony, oprawy obrazów itp.).

Po 2-gie: W roli dominującego koloru najlepiej sprawdzają się barwy jasne jak np. biały, écru, jasny beż czyli generalnie kolory pastelowe. Stosowane takich odcieni daje odczucie spokoju, czystości i świeżości.

Po 3-cie: Kolory mocno kontrastowe, jak zielony i czerwony, czy niebieski i pomarańczowy dają efekt dynamiczny. Takie połączenia w przypadku salonu kosmetycznego nie są wskazane. Powodują one silne pobudzenie oraz mogą powodować niepokój.

Takim klasycznym połączeniem kolorów, które zawsze się sprawdzą jest écru lub jasny beż z brązem/ciemną czekoladą. Jednak przy projekcie wnętrza na pewno nie można skupić się wyłącznie na kolorze. Należy pamiętać, że wnętrze salonu powinno oddziaływać na wszystkie zmysły klienta, nie tylko na wzrok. Niestety często zapomina się o pozostałych zmysłach, które w ramach pobytu osób w naszym salonie, również odgrywają znaczącą rolę i stanowią dopełnienie oferowanych usług - a chodzi o zmysł słuchu, powonienia i dotyku. Relaksacyjna muzyka, zapachy w formie specjalnych dozowników oraz materiały, z których wykonane są meble z którymi ma kontakt klient – ich właściwy dobór sprawi, że każda osoba wychodząca z salonu będzie miała poczucie kompletnej usługi, która pobudziła wszystkie zmysły – podkreśla właściciel firmy COSMED Consulting.

STYLE – które występują obecnie w projektowaniu wnętrz salonów świadczących usługi kosmetologiczne, są często efektem wzajemnie przenikających się różnych trendów. Z takich najwyraźniejszych można wyróżnić:

nowoczesny minimalizm – zakłada osiągnięcie efektu ekskluzywności poprzez minimum zastosowanych form. Ten styl idealnie sprawdza się przy konceptach salonów dermoestetycznych oraz medycynie estetycznej.

orient – tu filozofia tego stylu skupia się głównie na zastosowaniu egzotycznych form, charakterystycznych dla danych krajów np. pochodzących z Azji. Koncept ten zakłada zastosowanie intensywnych kolorów, egzotycznego drewna bogato zdobionego, czy wyszywane złotem materiały, służące jako pokrycia.

eko – w tym stylu nie ma konkretnych założeń, natomiast w związku z przyjętą filozofią świadczenia usług na bazie produktów ekologicznych i naturalnych (bioSalon, ecoSpa) wystój nawiązuje do troski o środowisko oraz naturalnych materiałów. Często styl eko łączony jest na przykład z orientem.

 

Przy aranżacji salonu, bez względu na jego ostateczne przeznaczenie czy wykonywane usługi, zawsze należy kierować się tą główną zasadą - wszystko, co zaprojektujemy musi być zgodne z miarą ludzką. Wywodzi się ona z założeń ergonomii, o której nigdy nie można zapominać. Komfort klientów oraz pracowników salonu jest bardzo ważny, bez względu na styl obiektu.





Komentarze
2016-07-19 23:26:53
~Beatris20 Tak- anonimowe ankiety powinien wprowadzić każdy salon na poziomie. Co do całych zmian- należy być ostrożnym bo wiele klimatycznych, fajnych salonów przesadziło z wymyślną aranżacją, barwami i straciły to coś, a nowe wnętrze sprawiło że stali bywalcy poczuli się obco i nie komfortowo. Zmiany muszą być przeprowadzone na najwyższym poziomie. Ja zawsze lubię wygodne , zadbane fotele i stoliki, czystą i schludną recepcję oraz ogólne wrażenie poukładania i harmoni oraz jasne barwy.

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Foodie Miód Manuka Regenerujące Masło do ciała
Soraya

Regenerujące masło do ciała z Miodem Manuka, pochodzącego z najczystszych regionów Nowej Zelandii.

Ujędrniający Krem-Serum Intensywna Depigmentacja
Dermika

Ujędrniający krem-serum z wysokim stężeniem składnika depigmentacyjnego skutecznie walczy z przebarwieniami.

Wiadomości branżowe

Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Branża usług beauty jak nigdy do tej pory podlega wielu i jednocześnie szybkim zmianom. Czynników, które wpływają na ten stan rzeczy jest kilka. Przede wszystkim najważniejszym jest sam konsument, który jest świadomy swoich potrzeb, co należy w tym przypadku rozumieć iż ma on w stosunku do wizyty w salonie konkretne...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Miesiączka to nieodłączny element życia każdej kobiety. Kojarzona z bólem i dyskomfortem jest jednak oznaką prawidłowego rozwoju i zdrowia. Podczas menstruacji większość kobiet skarży...
Czytaj więcej

Dla Niego

Korzystanie z zabiegów medycyny estetycznej przez mężczyzn nie jest już w Polsce tematem tabu. Coraz więcej panów chce wyglądać młodziej i lepiej czuć się we własnej skórze. Z jakich...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Pobiegli wspólnie dla podopiecznych domów dziecka 13 października 2018 r. odbył się 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok, organizowany z okazji obchodów Światowego Dnia Wzroku. Wyjątkowe wydarzenie miało charakter sportowy i rodzinny, ale przede wszystkim – charytatywny....Czytaj więcej

Wyjątkowa lekcja WF-u w Poznaniu dzięki Always i Fundacji Otylii Ruch, to zdrowie – o prawdziwości tego powiedzenia mogły się przekonać uczennice z Wielkopolski, które 12 października 2018 r. wzięły udział w niezwykłej lekcji wychowania fizycznego. Młode Wielkopolanki  ćwiczyły pod okiem polskich...Czytaj więcej

Targi Mody Poznań Za nami kolejna edycja Targów Mody Poznań, a tym samym największych w Polsce targów dla branży fashion o charakterze kontraktacyjnym. Przypadający na ostatnie dni wakacji termin targów, upłynął pod znakiem umów handlowych, prezentacji trendów na najbliższe sezony...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl