Reklama
Bolączki przedsiębiorców - brak wiedzy i czasu

Blisko 50 proc. przedsiębiorców uważa, że młode firmy upadają, ponieważ nie sprzedają swoich produktów i nie generują zysków. Co trzeci ankietowany wiąże niepowodzenia w biznesie z brakiem podstawowej wiedzy na temat marketingu, sprzedaży i zarządzania, a 20 proc. przyznaje, że ich bolączką jest zwyczajny brak czasu i robienie wszystkiego samodzielnie – tak wynika z badania przeprowadzonego w maju 2015 roku przez Tax Care na grupie blisko 700 respondentów. Jak uwolnić potencjał młodych przedsiębiorców?

 

 

 

Dziś każdy chce mieć swój biznes, a nowe firmy rosną jak grzyby po deszczu. W Polsce, według danych Eurostatu, udział MŚP w ogólnej liczbie przedsiębiorstw wynosi aż 99,8%, a sektor ten generuje prawie połowę polskiego PKB. Wpływa on również na sytuację na rynku pracy, bo 70% wszystkich pracujących Polaków zatrudnionych jest właśnie w sektorze MŚP. Zanim jednak młody przedsiębiorca i jego jednoosobowa działalność gospodarcza, wskoczy do worka pod nazwą MŚP, czeka go wiele pracy i wyrzeczeń. Co jest największą barierą w pierwszym roku prowadzenia własnej firmy? Dlaczego działania reklamowe prowadzone przez młodych biznesmenów trafiają w próżnię? O to zapytaliśmy samych  przedsiębiorców.

 

Ograniczenia

Jak wynika z sondażu przeprowadzonego w przez Tax Care blisko 70% przedsiębiorców uważa, że największą barierą w prowadzeniu firmy jest brak finansowania na start, a przynajmniej w pierwszym roku działalności. Co piąty przedsiębiorca sądzi, że młode firmy nie mają strategii rozwoju, która jest kluczowa na wczesnym etapie budowania biznesu, a co dziesiąty biznesmen uważa brak zespołu za istotną barierę w prowadzeniu biznesu. Same koszty założenia firmy nie są dziś duże. Niektórym wystarczy laptop i biurko ustawione w domowym pokoju. Gotówka jest potrzebna przede wszystkim na rozwój, nabranie wiatru w żagle. I tutaj zaczynają się schody. Bo młodym przedsiębiorcom brakuje biznes planu. Wiele osób decyduje się na biznes, ponieważ ma ciekawy pomysł na produkt lub usługę. Ale to nie wystarczy. Nie analizują rynku, otoczenia, konkurencji. Nie stawiają sobie celów, a przecież przedsiębiorca musi mieć plan – podkreśla Adam Głos, Prezes Tax Care. Firma wydała na początku roku poradnik dla przedsiębiorców „To Twoja Firma, 12 kroków do sukcesu”, który znalazł się na 3 miejscu bestsellerów Empiku. Co trzeci przedsiębiorca narzeka na brak stosownej wiedzy, która pomagałaby mu w efektywnym rozwijaniu firmy. Wiadomo, że nie wszystkich porażek można uniknąć, ale stosowna dawka informacji może zwiększyć szanse na dynamiczny rozwój. Zwłaszcza, jeśli jest podana przez praktyków i ekspertów w danej dziedzinie.

 

Wiedza – skąd ją czerpać?

Dzisiaj przedsiębiorcy wiedzę mogą pozyskiwać z wielu źródeł: książek, portali internetowych lub biorąc udział w szkoleniach. Nie wszystkie jednak spełniają ich oczekiwania. Przede wszystkim brakuje im kompleksowości. Jeśli już kupujemy książkę dla przedsiębiorców to dotyczy ona albo podatków, albo sprzedaży, albo innego obszaru prowadzenia firmy. Tymczasem młody biznesmen powinien pogłębiać wiedzę na każdy temat, ponieważ to on odpowiada za strategię, planowanie, marketing, zatrudnianie i walkę o nowych klientów – podkreśla Adam Głos. Z sondażu Tax Care wynika, że zarówno w przypadku książek, jak i szkoleń przedsiębiorcy chcą wiedzy praktycznej, a nie teoretycznej. Aż 60% pytanych uważa, że dobry poradnik dla przedsiębiorcy powinien zawierać przykłady z życia wzięte, a blisko 90%, że dobre szkolenie to takie, w którym więcej jest praktyki, niż teorii.






Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Bądź aktywny, bierz udział w życiu naszego portalu i jego fanpage. Ciesz się profitami Fun & More CLUB.

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Odżywcza
siła witaminy C

NIVELAZIONE

Zabieg S.O.S. do dłoni i paznokci.
Zestaw zawiera:
• peeling do dłoni
• serum do paznokci
• maska do dłoni
• rękawiczki

Parafinowe S.O.S.
dla dłoni

NIVELAZIONE

Trzystopniowa kuracja parafinowa do dłoni.
Zestaw zawiera:
• peeling do dłoni
• maska do dłoni
• rękawiczki

Wiadomości branżowe

25 marca 2018 roku przy współpracy z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi w ramach targów Beauty Vision, odbędzie się VI edycja Kongresu Salon Kosmetyczny XXI wieku, organizowanego przez wydawcę magazynu „art of BEAUTY”. W tegorocznej edycji wzięto pod uwagę tematy, które najczęściej pojawiały się w badaniu gabinetów...
18 marca 2018 roku w Warszawie, przy ulicy Bobrowieckiej 9, odbędzie się VII Kongresie Anti-Aging, organizowanym przez wydawcę magazynu „art of BEAUTY”. W siódmej już edycji tego wydarzenia wzięto  pod uwagę takie tematy, które najczęściej pojawiały się w badaniu gabinetów kosmetologicznych, które zrealizowano w...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Wśród przyszłych mam krąży wiele sprzecznych opinii na temat wpływu zabiegów stomatologicznych na ciążę oraz odwrotnie – wpływu ciąży na kondycję jamy ustnej. Wiele z nich odkłada...
Czytaj więcej

Dla Niego

Jaki jest szykowny mężczyzna? Zazwyczaj w swoich stylizacjach kieruje się klasyką. Dba o to, by mieć zawsze świetnie skrojony garnitur. Z kurtuazją dobiera dodatki. Choć to nie wszystko....
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Paweł Ochman, autor bloga Weganon, wydaje książkę „Pyszności z roślin” Pasjonat zielonej, wegańskiej kuchni, przyjaciel chlorelli i ambasador Purella Food - Paweł Ochman z bloga Weganon – wydaje swoją pierwszą książkę kucharską „Pyszności z roślin”. To pozycja, która koniecznie musi...Czytaj więcej

„Let’s talk aboutgarbage”, czyli design na rzecz ekologiiŚwiadome zarządzanie i gospodarowanie odpadami to obecnie jedna z najważniejszych kwestii poruszanych na wielu płaszczyznach życia, także w architekturze. O tym, że ekologia idzie w parze z projektowaniem przekonują twórcy wystawy „Let’s...Czytaj więcej

Polskie vlogerki na The Master Class w Nowym Jorku z Kim Kardashian Mario Dedivanovic - jeden z najbardziej wpływowych makijażystów na świecie, oraz Kim Kardashian West - najczęściej fotografowana ikona piękna, poprowadzili w Nowym Jorku warsztaty The Master Class z zakresu...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl