Reklama
Chroń swój biznes przed cyberatakami

Liczba wykrytych cyberataków w firmachw 2016 r. wzrosła na świecie o 38%, a w Polsce aż o 46% wynika z danych PwC. W Stanach Zjednoczonych w tym samym roku straty wynikające z cyberataków oszacowano na  sumę 17,36 mln dolarów informuje Ponemon Institute. Największe koszty związane z cyberatakami dotykają sektor finansowy (16,53 mln dolarów – średni roczny koszt), energetyczny (14,80 mln dolarów) i technologiczny (11,04 mln dolarów). Ze znacznymi stratami  muszą liczyć się również inne branże, jak: usługi (8,99 mln), przemysł (8,05 mln) i ochrona zdrowia (7,35 mln), a nawet handel (7,12 mln). Chcąc uchronić się przed bezpośrednimi kosztami utraty, czy przywrócenia danych warto zakupić odpowiednie ubezpieczenie.

 

Utrata danych czy odpowiedzialność za ich nieuprawnione wykorzystanie może wiązać się poważnymi stratami finansowymi wynikającymi np. z konieczności zapłaty kar oraz odszkodowań na rzecz osób poszkodowanych. Dlatego na rynku ubezpieczeń dostępne są polisy chroniące budżety firm przed finansowymi konsekwencjami szkód wyrządzonych przez wirusy komputerowe, ataki hakerskie i działania nieuczciwych pracowników.

 

Przestój w produkcji na koszt ubezpieczyciela

Podstawowym zadaniem polisy od cyberataków jest ochrona na wypadek przerwy w prowadzeniu działalności, spowodowanej awarią systemu komputerowego firmy. Ubezpieczyciel pokrywa koszty odzyskania utraconych danych elektronicznych, zakupu nowego czy usunięcia złośliwego oprogramowania. Firma ubezpieczeniowa wypłaca także odpowiednie środki, gdy cyberprzestępca przeprowadzi atak komputerowy na serwery i zablokuje dostęp do danych, wskutek czego nastąpi wstrzymanie produkcji w przedsiębiorstwie.

 

Utrata danych to nie tylko problem firmy

Polisy od cyberryzyk zakładają także ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, które zabezpiecza budżet firmy w związku z naruszeniem standardów bezpieczeństwa prywatności, czy przechowywania danych. W tym zakresie znajduje się często także pokrycie kosztów postępowań administracyjnych związanych z ochroną danych osobowych (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych) raz praw własności intelektualnej (Urząd Patentowy).

 

Jak wytropić sprawcę?

Ubezpieczyciele oferują swoim klientom nie tylko zwrot poniesionych kosztów przywrócenia danych czy kosztów porady prawnej, ale również finansowanie tzw.  informatyki śledczej – wyjaśnia Marcin Tarczyński, analityk Polskiej Izby Ubezpieczeń. Co dodatkowo wartościowe z punktu widzenia firmy, ubezpieczyciele kompensują także utracone korzyści majątkowe powstałe wskutek np. wycieku danych osobowych.

Firmy ubezpieczeniowe pokrywają także koszty dodatkowe, związane ze wsparciem w komunikacji kryzysowej oraz zewnętrznego doradztwa IT. Tutaj ubezpieczyciele oferują zwrot kosztów związanych z usługami public relations mającymi na celu przywrócenie dobrego imienia organizacji. W zakres ten wchodzą również koszty przeniesienia zachowanych danych na nowe serwery, czy ograniczenia rozmiarów szkód wywołanych utratą danych.

Zakres ubezpieczenia oraz cena polisy określane są indywidualnie. Oferta ubezpieczenia jest uzależniona od poziomu ryzyka, branży czy ilości danych, które znajdują się w zasobach firmy. Dlatego należy pamiętać o szczegółowym przestudiowaniu umowy ubezpieczenia oraz ogólnych warunków ubezpieczenia i zadbaniu o dopasowanie oferty do realnych potrzeb firmy. Dobrą praktyką jest też wykonanie audytu infrastruktury teleinformatycznej oraz zbiorów danych tak by określić rzeczywiste potrzeby oraz właściwie oszacować ryzyko ewentualnych strat. Na rynku pojawia się coraz więcej podmiotów które oferują tego typu usługi – potwierdza Marcin Tarczyński z Polskiej Izby Ubezpieczeń.

 

Gdzie znaleźć ubezpieczenie?

Ubezpieczenie można zakupić bezpośrednio u ubezpieczyciela albo skorzystać z doradztwa niezależnego brokera, który pomoże w doborze odpowiedniej polisy. Jego zadaniem jest identyfikacja ryzyk biznesu klienta oraz przedstawienie propozycji gwarantującej ich zabezpieczenie, wsparcie merytoryczne firmy przy zawieraniu umowy oraz w trakcie negocjacji dotyczących wysokości składki i warunków ubezpieczenia.






Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Bądź aktywny, bierz udział w życiu naszego portalu i jego fanpage. Ciesz się profitami Fun & More CLUB.

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

MASKA HIALURONOWA
L’Biotica

Maska w postaci nasączonej tkaniny z kwasem hialuronowym. Intensywnie nawilża, nadaje uczucie świeżości i sprężystości, a także hamuje proces powstawania zmarszczek.

MASKA DO STÓP ZŁUSZCZAJĄCA
L’Biotica

Wypełniona jest aktywnie działającym płynem na bazie kwasów roślinnych. Maska skutecznie usuwa martwy, zrogowaciały naskórek, odciski oraz zgrubienia skóry.

Wiadomości branżowe

Tematyka trychologii staje się coraz bardziej popularna, rośnie zainteresowanie zarówno wśród fryzjerów jak i kosmetologów tą dziedziną usług.  Przyczyną jest rosnąca ilość osób z problemami skóry głowy oraz coraz szersza i udoskonalona oferta przeciwdziałania tym problemom. Trycholog to zawód z przyszłością....
Lider Biznesu Beauty, czyli największa biznesowa konferencja dla managerów obiektów beauty, spa i medycyny estetycznej w tym roku odbędzie się 28 i 29 maja. Tradycyjnie już wydarzenie będzie miało miejsce w warszawskim hotelu AirPort Okęcie. Temat wiodący tegorocznej edycji konferencji to - zarządzanie, motywowanie i...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Uniemożliwiają uprawianie sportu, nie pozwalają na naturalne karmienie niemowlaka, nie wyglądają naturalnie, a nawet trzeba je wymieniać co kilka lat – to tylko niektóre z „rewelacji”,...
Czytaj więcej

Dla Niego

Organizacja wieczoru kawalerskiego to nie lada wyzwanie dla przyjaciół przyszłego pana młodego. Tym bardziej, iż standardowe zabawa w klubie oraz śmieszne gadżety wywołują uśmiech tylko na...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

KEVIN.MURPHY dla MMC – pokaz jesień-zima 2018/19 W poniedziałek 4 czerwca w warszawskiej Królikarni, odbył się pokaz kolekcji jesień-zima 2018/19 duetu MMC. W klasycznym wnętrzu pałacu i muzeum rzeźby, MMC Studio zaprezentowało najnowszą kolekcję. Dopełnieniem kreacji, które cechowały niebanalne...Czytaj więcej

#CREATEYOURSTYLE - pod tym hasłem Schwarzkopf obchodzi w tym roku 120 urodziny Indywidualizm, pewność siebie, własny styl. I oczywiście modne, autentyczne fryzury do noszenia na co dzień, które idealnie odzwierciedlają osobowość. Tak w 2018 roku Schwarzkopf świętuje 120-lecie marki....Czytaj więcej

Parlamentarzyści kontra choroby tarczycy 25 maja 2018 r. obchodzony jest Światowy Dzień Tarczycy. Z tej okazji organizacja Polskie Amazonki Ruch Społeczny pod patronatem Marszałka Sejmu RP przygotowała akcję profilaktyczną, w ramach której Parlamentarzyści skorzystali z badań USG tarczycy i poznali...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl