Reklama
Solaria już tylko dla dorosłych oraz zakaz ich reklamy

Jeśli twoja działalność na rynku usług beauty obejmuje ofertę solarium, musisz zapoznać się ze zmianami, które właśnie zaczęły obowiązywać. Przed właścicielami oferującymi takie usługi czeka wiele rzeczy i rozwiązań, wymagających wdrożenia oraz monitorowania w czasie prowadzenia biznesu solaryjnego. W wielu europejskich krajach od lat istnieją regulacje prawne ściśle określające świadczenie tej usługi. Po latach milczenia, polski rząd w ubiegłym roku postanowił zająć stanowisko w tej sprawie.

 

 

 

W 2017 roku prezydent Andrzej Duda skierował do Sejmu projekt „Ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami korzystania z solarium”. Ustawa ta zakłada między innymi zakaz korzystania z solariów przez osoby niepełnoletnie oraz zakaz promocji i reklamy tych usług. Nakłada również obowiązek informowania o ryzyku związanym z korzystaniem z urządzeń emitujących promieniowanie UV w miejscach oferujących takie usługi. Polskie Towarzystwo Dermatologiczne odnośnie prezydenckiego projektu podkreślało, że zakaz korzystania z ekspozycji na sztuczne źródła UV dla celów pozamedycznych przez osoby poniżej 18 roku życia jest konieczny.

Dnia 16 lutego 2018 roku uprawomocniła się „Ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami korzystania z solariów”. Można zadać sobie pytanie dlaczego właśnie teraz wchodzi ta ustawa w życie? Powód jest dość oczywisty i jednocześnie pokazuje do jakiej sytuacji musiało dojść aby podjęto właściwe kroki w tym kierunku. Jak pokazują liczby, czerniak skóry zabija o 20 procent więcej ludzi w Polsce niż w innych krajach Unii Europejskiej. Zaobserwowano wyraźny, gdyż aż dwukrotny, wzrost zachorowalności na czerniaka złośliwego w latach 1994-2014. W tym samym okresie doszło do dwukrotnego wzrostu zgonów z powodu nowotworów skóry. Zostało potwierdzone naukowo, że nawet parę wizyt w solarium może zwiększać ryzyko chorób nowotworowych skóry o 75 procent.

Co narzuca „Ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami korzystania z solariów” na osoby świadczące tego rodzaju usługi?

• Opalanie sztucznymi promieniami UV jest dostępne tylko dla osób powyżej 18. roku życia. Firmy oferujące takie usługi w przypadku wątpliwości powinny legitymować młodych klientów i sprawdzać, czy mają oni dowody osobiste.

• W solariach w widocznym miejscu powinna być zamieszczona informacja ostrzegająca przed szkodliwym skutkiem promieniowania ultrafioletowego.

• Zakaz promowania usług solariów we wszystkich mediach.

• Za nieprzestrzeganie przepisów przewidziano kary finansowe od 1 tys. do 50 tys. zł.

• Nad przestrzeganiem nowego prawa czuwa Państwowa Inspekcja Sanitarna.

 

 

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

AGE PREVENT Cream
Krem anti-aging do twarzy

Produkt o wielokierunkowym działaniu przeciwstarzeniowym.

AGE PREVENT Peeling
Peeling enzymatyczno-chemiczny

Preparat  o delikatnym działaniu złuszczającym i wyrównującym koloryt.

Wiadomości branżowe

Powoli zaczynamy odliczanie do weekendu 6-7 kwietnia, kiedy to na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich rozpocznie się największe w Polsce wydarzenie urodowe dla ekspertów w dziedzinie makijażu, stylizacji paznokci i fryzjerstwa. Prócz profesjonalnej oferty produktowej, będzie można wziąć udział w licznych...
Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Wysoka jakość, odważne, nowoczesne kolory i w 100% organiczne składniki – tak po krótce można zdefiniować nową markę kosmetyczną na polskim rynku. UND GRETEL, bo o niej mowa, od stycznia...
Czytaj więcej

Dla Niego

Skóra mężczyzny różni się od kobiecej – głównie ze względu na różnice w gospodarkach hormonalnych obydwu płci. U panów jest ona o około 20% grubsza i wydziela dwa razy więcej sebum,...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

O czterech takich, co mają wizję Wielkie firmy nie powstają przypadkiem. Twórcy takich gigantów, jak Apple czy Google przebyli długą drogę i zanim osiągnęli sukces, wiele razy się potknęli. Zaczynali w przysłowiowym garażu, z minimalnymi środkami na rozruch, ale towarzyszyła im jasna wizja,...Czytaj więcej

#ZmieńMyślenie z AVON Polki czują się bezpiecznie w swoim otoczeniu, ale tylko niewiele więcej niż połowa z nich wierzy w skuteczność systemu prawnego, gdy doświadcza niefizycznych form przemocy – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji AVON w 15 krajach świata.     Dlatego od...Czytaj więcej

KEVIN.MURPHY pierwszą marką kosmetyczną na świecie, wykorzystującą OWP Każdy kawałek plastiku, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany, w dalszym ciągu znajduje się na Ziemi. Proces rozkładu tworzyw sztucznych wynosi nawet do 1000 lat. W wodach oceanicznych znajduje się już ponad 5...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl