Reklama
Czy firmy powrócą do biur w nowej rzeczywistości?

Raport „Powrót firm do biura a pandemia Covid-19” zrealizowany przez Dailyfruits prezentuje podsumowanie kompleksowego badania na temat przyszłości pracy biurowej zarówno z perspektywy pracodawców jak i pracowników. Jak wynika z tego badania blisko 2/3 pracowników chce się zaszczepić przeciwko Covid-19 lub jest już po szczepieniu. Zdecydowanie chętniej szczepią się osoby obecnie pracujące zdalnie. W tej grupie 79% już jest zaszczepionych lub planuje szczepienie.

 

 

 

Blisko 2/3 pracowników biurowych powinno być zaszczepionych przeciwko Covid-19, biorąc pod uwagę deklaracje złożone w badaniu. 40% planuje się zaczepić, a 23% już jest zaczepiona. 21% nie planuje przyjmować szczepionki, natomiast 16% nie podjęło jeszcze decyzji w tej sprawie.

Najbardziej chętni szczepieniom są pracujący w trybie zdalnym. W tej grupie aż 79% planuje szczepienie lub już jest zaszczepiona przeciwko Covid-19. 12% nie chce się szczepić, a 9% nie ma zdania w tej sprawie. Wśród osób wykonujących pracę w trybie hybrydowym 7 na 10 osób jest już zaszczepiona lub planuje szczepienie, 16% jest przeciwnych szczepieniu, a 12% nie ma zdania w tej sprawie.

Zupełnie inaczej wygląda to w grupie pracowników, którzy od dawna wykonują pracę stacjonarnie, w biurze. Wśród nich zaledwie 51% jest zaszczepionych lub będzie zaszczepionych w najbliższym czasie. 26% nie planuje udziału w programie szczepień, a 23% nie podjęła jeszcze decyzji o szczepieniu ochronnym przeciwko Covid-19.

U osób pracujących stacjonarnie wyraźnie mniejsze zainteresowanie szczepionkami może wynikać z tego, że większym stopniu oswoiły się one z lękiem przed koronawirusem. Jeśli przebywając na co dzień w gronie innych osób czy podróżując regularnie komunikacją miejską nie zachorowali, to nie obawiają się zarażenia Covid-19 ani ciężkiego przebiegu choroby. W tym gronie mogą także znajdować się osoby, które już chorowały na Covid-19 i mają status ozdrowieńca.

 

 

 

 

Zapytaliśmy 250 firm w Polsce kiedy i jak planują powrót do pracy stacjonarnej. Realizując badanie sondażowe jednocześnie w grupie pracodawców i ponad 500 pracowników uzyskaliśmy odpowiedzi dotyczące kluczowych kwestii związanych z powrotem do biur i czynników mających największy wpływ na podjęcie tej decyzji w firmach. Wnioski z badania pokazują, że firmy aktywnie przygotowują się do powrotów. Opinie pracowników w dużym stopniu zależą od modelu pracy, w jakim aktualnie funkcjonują. Znikoma część pracowników obawia się zachorowania na Covid-19. Znaczenie ma przygotowanie się do powrotu do pracy stacjonarnej, zapewnienie pracownikom optymalnych i bezpiecznych warunków do efektywnego funkcjonowania w organizacji oraz wsparcie ich potrzeb w zakresie zdrowia. - komentuje Jacek Kwiecień CEO z firmy Dailyfruits

Jak wynika z badania co drugi ankietowany uważa, że pracownicy powinni sami zdecydować o terminie powrotu do pracy w biurze. Z kolei 24% respondentów jest przekonana, że właściwą decyzję podejmą menedżerowie i kierownicy poszczególnych działów. Według 23% zapytanych pracowników powinna zdecydować centrala lub kierownictwo firmy.

Ponad 70% firm zapytanych przez Dailyfruits, pracujących w trybie home office lub hybrydowym, przewiduje powrót do biura w 2021 roku. Szybciej wrócą firmy pracujące hybrydowo – w tym gronie aż 91% spodziewa się całkowitego powrotu w tym roku. Decyzja centrali i statystyki zachorowań to główne czynniki, które będą miały wpływ na powrót do pracy w biurze.

Badanie sondażowe zostało przeprowadzone przez Dailyfruits poprzez wywiady telefoniczne z osobami decyzyjnymi w firmach - dyrektorzy i specjaliści HR, kadra zarządzająca (250 wywiadów) oraz poprzez ankietę online dla pracowników firm (502 ankiet wśród respondentów w wieku 18-65 lat). Badanie zostało zrealizowane w dniach 13.05.2021 - 08.06.2021.

 

 

 

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki na przełomie roku 2020/2021!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

MIST CREAM
Lekka emulsja do twarzy
ashwagandha

Pojemność:
110 ml

MIST CREAM
Lekka emulsja do twarzy
lawenda

Pojemność:
110 ml

Wiadomości branżowe

Ostatnie dwa lata nie należą do tych najlepszych dla branży usług beauty. Pandemia mocno wpłynęła na działalność prowadzoną przez właścicieli i menadżerów obiektów, świadczących profesjonalne usługi beauty. To efekt wielu czynników, które też odsłoniły słabe strony branży. Czas jednak zapomnieć o tych trudnych...
Działania online, choć przez wielu uważane za efektywne i wygodne, nie zastąpią spotkań na żywo, kiedy przy aromatycznej kawie można się poznać, porozmawiać i wymienić opinią na interesujący temat. Właśnie dlatego, miłośnicy kosmetyków naturalnych, od wielu miesięcy czekali na stacjonarne Targi Ekocuda, które...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Ciąża to wyjątkowy czas w życiu kobiety. Wymaga szczególnej troski o zdrowie i regularnych badań. Przyszłe mamy potrzebują też wiedzy z zakresu przebiegu ciąży oraz porad, jak mogą lepiej...
Czytaj więcej

Dla Niego

"Pracuj ciężko, baw się ostro" – taka idea przyświeca mężczyznom, dla których powstała najnowsza seria LaQ Doberman o zapachu seksu i biznesu. Czego mogą spodziewać się po niej panowie?...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Black Month w Hebe Z okazji 10 lat Hebe, Black Friday zmieniony został w Black Month. W listopadzie na klientki i klientów co tydzień czekają nowe, niepowtarzalne oferty. Od 2 listopada br., z okazji zbliżającego się Black Friday, trwa wyjątkowa akcja przygotowana przez sieć drogerii Hebe – różnorodne...Czytaj więcej

  ■ Joanna Krupa świętuje 2. urodziny córki na przyjęciu w LA Dwa lata temu na świat przyszła upragniona córeczka Joanny Krupy i Douglasa Nuneza. Od tego momentu Asha stała się oczkiem w głowie znanej modelki i zawładnęła również jej social mediami. Rok temu gwiazda programu Top Model w czułych...Czytaj więcej

  ■ Światowy Dzień Donacji i Transplantacji 26 października obchodziliśmy Światowy Dzień Donacji i Transplantacji. Dzień, którego celem jest promowanie idei dawstwa – krwi, narządów i szpiku, a także zwiększanie świadomości społeczeństwa w tym zakresie. Bo to właśnie Dawcy są niezwykle...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2022 COSMED Consulting / serwisuroda.pl