Reklama
e-Sklepy rosną w siłę

Jak pokazują wszystkie analizy i raporty e-handel dynamicznie zaczyna wypierać tradycyjną sprzedaż. Do tego sukcesu internetowej sprzedaży w dużej mierze przyczynił się rozwój technologii komórkowej. Smartfony i tablety dają kupującym możliwość dokonywania zakupów wszędzie i zawsze, nawet jeśli akurat nie mają dostępu do komputera czy laptopa. Do tego dochodzi rosnąca popularność sieci społecznościowych, dzięki którym internauci coraz łatwiej mogą znaleźć poszukiwany towar i w dodatku podzielić się informacjami na jego temat. Wszystko to sprawia, że analitycy prognozują dalszy wzrost znaczenia sprzedaży internetowej w całym handlu detalicznym.

Jak wynika z badań CBOS przeprowadzonych w maju 2013 roku z Internetu korzystają powszechnie Polacy w wieku 18-24 lata (93 proc.), zdecydowana większość osób mających od 25 do 45 lat (88 proc.), a także większość osób w wieku 35-44 lat (76 proc.). Liczba użytkowników Internetu spada wraz z wiekiem. Spośród osób mających od 55 do 64 lat jedynie dwie piąte (40 proc.) bywa online regularnie, a wśród najstarszych badanych (65 lat i więcej) - zaledwie, co dziesiąty (11 proc.). Za pośrednictwem sieci kupiło coś trzy czwarte internautów (75 proc.). W ten sposób najczęściej nabyli coś przez Internet młodsi jego użytkownicy (od 18 do 34 roku życia - 84 proc.) oraz najlepiej wykształceni (87 proc.).

Nadal najchętniej kupowane za pośrednictwem sieci kategorie produktów to odzież i obuwie (17 proc.), a także artykuły motoryzacyjne (12 proc.) i sprzęt elektroniczny (10 proc.). Wielu badanych nabyło online również kosmetyki, zabawki i artykuły dziecięce (9 proc.), książki (8 proc.) oraz sprzęt sportowy (7 proc.). Rzadziej w wirtualnym koszyku znalazły się bilety kolejowe lub lotnicze, programy i gry komputerowe. Sporadycznie nabywano tą drogą żywność i leki.

Jakie wyzwania czekają przed e-handlem?

Według ekspertów firmy Deloitte największym wzywaniem dla handlu będzie walka o wirtualnego klienta. Prognozują oni, że w 2016 roku przychody z zakupów przez Internet będą stanowiły aż jedną piątą całkowitej sprzedaży handlu detalicznego. Niska cena przestała być jedynym czynnikiem, który przyciąga klienta i decyduje o jego wyborze. Równie ważna stała się dostępność, możliwość obejrzenia i porównania cen w Internecie i wreszcie różnorodność wyboru. To klient decyduje gdzie kupi przedmiot, którym jest zainteresowany, a sprzedawca musi mu to umożliwić. Dotyczy to wszystkich branż - począwszy od sklepów spożywczych po dobra luksusowe i sprzęt elektroniczny.

Rosnąca popularność sklepów internetowych to także skutek coraz większej dostępności smartfonów i innych urządzeń mobilnych. Sprzedawcy muszą więc inwestować w nowe kanały sprzedaży poprzez zakup technologii, ale także szkolenie pracowników, którzy często nie są przygotowani, by komunikować się z klientami przez Internet. Coraz większą rolę w handlu zaczynają odgrywać także media społecznościowe, tj. Facebook czy Twitter, za pośrednictwem których handlowcy powinni budować relacje z klientami.

Czy e-sklep potrafi doradzić?

Z badań Międzynarodowych Targów Internetowych Galaktyka.pl wynika, że większość sklepów internetowych stara się pomóc potencjalnemu klientowi już od początku procesu zakupowego. To dobry sposób na budowę wizerunku profesjonalisty, znającego się na branży prowadzonej działalności. Większość badanych sklepów internetowych sięga po darmowe i niskobudżetowe środki promocji, dobra obsługa klienta powinna więc otwierać tą listę. 59 proc. sklepów internetowych odpowiada na wiadomości Internautów z prośbą o poradę zakupową. Prawie 60 proc. reaguje na emaile w przeciągu pierwszych trzech godzin. Tak wynika z badań.

Sklepy internetowe uczestniczące w badaniu korzystają głównie z darmowych form sprzedaży, komunikacji i reklamy. Większość prowadzi fanpage na Facebooku, sprzedaje na Allegro i zbiera opinie klientów na własnej stronie oraz poprzez serwisy zewnętrzne. Mniej niż 25 proc. e-sklepów korzysta z porównywarek cenowych. W nielicznych przypadkach handel wspiera forum dyskusyjne, klub zakupowy, darmowa wymianę towaru i media relations. Na uwagę zasługuje także coraz popularniejsza współpraca z blogosferą.

Komentarze
2014-09-11 01:03:07
~PerfekcyjnaTestuje Osobiście uwielbiam e-handel i obecnie właściwie już niczego nie kupuję stacjonarnie. Zakupy przywozi mi Tesco, Auchan, Frisco i Alma. Czasami jakieś mniejsze specjalistyczne sklepy jak "pan Orzeszek" . Buty nauczyłam się kupować w sieci bardzo szybko., Ubrania również. Jestem też stałym klientem internetowych aptek. Nie wyobrażam sobie już życia bez takich zakupów. Dzięki temu mam dużo więcej czasu niż wcześniej, nie zapominam o drobiazgach do kupienia, nie boli mnie kręgosłup od dżwigania, ani nie stoję w korkach. Nawet moja mama i 90 letnia babcia dały się do większości e-zakupów przekonać. Teraz stacjonarne zakupy to wielka przyjemność kiedy chce sobie kupic jakaś biżuterię czy nowe jeszcze nie znane kosmetyki kolorowe a przy okazji spotkać się w galerii ze znajomymi na ploteczki.

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

OH! my LIPS Zestaw do makijażu ust
Eveline Cosmetics

Extension Volume Push Up Tusz do rzęs
Eveline Cosmetics

Wiadomości branżowe

Spółka Centrum Targowo-Kongresowe, zarządzająca obiektem Global Expo wybudowanym na dawnych terenach FSO, podpisała 5-letnią umowę o współpracy z Health and Beauty Media należącą do wiodącego organizatora targów kosmetycznych w Europie – Health and Beauty Group. W ramach kontraktu w latach 2019-2023 na terenie niedawno...
Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Deser, telefon komórkowy, a może sen? Od dawna wiadomo, że włosy odgrywają istotną rolę w kwestii poczucia własnej wartości. Czy sposób w jaki utrzymujesz relacje z innymi oraz twoje...
Czytaj więcej

Dla Niego

Skóra mężczyzny różni się od kobiecej – głównie ze względu na różnice w gospodarkach hormonalnych obydwu płci. U panów jest ona o około 20% grubsza i wydziela dwa razy więcej sebum,...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

O czterech takich, co mają wizję Wielkie firmy nie powstają przypadkiem. Twórcy takich gigantów, jak Apple czy Google przebyli długą drogę i zanim osiągnęli sukces, wiele razy się potknęli. Zaczynali w przysłowiowym garażu, z minimalnymi środkami na rozruch, ale towarzyszyła im jasna wizja,...Czytaj więcej

#ZmieńMyślenie z AVON Polki czują się bezpiecznie w swoim otoczeniu, ale tylko niewiele więcej niż połowa z nich wierzy w skuteczność systemu prawnego, gdy doświadcza niefizycznych form przemocy – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji AVON w 15 krajach świata.     Dlatego od...Czytaj więcej

KEVIN.MURPHY pierwszą marką kosmetyczną na świecie, wykorzystującą OWP Każdy kawałek plastiku, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany, w dalszym ciągu znajduje się na Ziemi. Proces rozkładu tworzyw sztucznych wynosi nawet do 1000 lat. W wodach oceanicznych znajduje się już ponad 5...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl