Reklama
Opinie w sieci ważne dla firm oraz ich klientów

Słowa mają olbrzymią moc, zwłaszcza w internecie. W wirtualnym świecie, w którym plotka porusza lawinę zdarzeń, a jeden negatywny komentarz może zdecydować o czyimś być albo nie być, opinia o produktach i usługach ma duże znaczenie. I to zarówno dla konsumentów, zastanawiających się nad wyborem najlepszego rozwiązania dla siebie, jak i dla pośredników sprzedających towary i usługi innych firm.

 

 

 


Niezadowolony klient powie o swoich negatywnych odczuciach dziesięciu osobom, z których każda przekaże tę informację dalej, zadowolony... najwyżej dwóm. Podobnie wygląda kwestia pisania komentarzy i opinii. Nie zawsze się nam chce (chyba, że jesteśmy bardzo niezadowoleni), tymczasem taki komentarz ma olbrzymie znaczenie. Szczególnie ten negatywny, o ile nie jest zwykłym „hejtowaniem”, a popartą przykładami i wyjaśnieniami opinią na dany temat.

 

Ufać czy nie ufać opiniom, czyli kto pisze komentarze w sieci?

Polacy lubią komentować różne wydarzenia w internecie. Tysiące opinii pod artykułami na „gorące” tematy mówią same za siebie. Większość komentarzy jest raczej negatywna. Socjologicznych przyczyn takiego stanu rzeczy może być wiele. Jedni internauci chcą się wyżalić, inni dać upust emocjom, bo nie mogą tego zrobić gdzie indziej, kolejni natomiast nie zdają sobie do końca sprawy jak wielką siłę może mieć ich złośliwy komentarz. Polscy internauci w „hejtowaniu” nie ustępują niczym wirtualnym „trollom” zza granicy.

Warto jednak zadać sobie pytanie, kto właściwie tworzy opinie w sieci o produktach i usługach. Oczywiście klient, czasem sprzedawca zainteresowany podbiciem sprzedaży swoich towarów i usług, ale również jego konkurent. No właśnie. Niektórzy internauci boją się zaufać anonimowym opiniom, gdyż obawiają się o ich rzetelność. Skąd mają wiedzieć czy pochlebna opinia o jakimś nowym modelu telefonu czy jakość usług oferowanych przez dany hotel jest prawdziwa? Podobnie jest z negatywnymi komentarzami. Czy po drugiej stronie siedzi niezadowolony klient, czy raczej marketingowiec z konkurencyjnej firmy?

Czym się kierować w sytuacji, gdy nie wiadomo, kim może być autor komentarza? Specjaliści zwracają uwagę, że prawdziwa opinia jest merytoryczna i poparta konkretnymi przykładami, których próżno szukać na każdym kroku w internecie. Lakoniczne komentarze w stylu „super” czy „beznadzieja” niewiele mówią. Każdy mógł je napisać.

 

Opinia ratuje klienta przed złym wyborem

Warto czytać opinie. Niejednokrotnie negatywne komentarze o kiepskiej usłudze czy towarze, uchroniły kogoś przed niewłaściwym zakupem. Dobrze jest czerpać z wiedzy innych oraz być mądrym przed a nie po szkodzie. Z drugiej strony, warto nie tylko czytać opinie, ale również je wystawiać, myśląc o sobie i innych użytkownikach, którym taki komentarz może pozwolić uniknąć nieudanych zakupów lub wyboru nietrafionej usługi np. hotelu z niskim standardem i jeszcze niższą jakością obsługi. Bez opinii innych osób zakupy mogą zmienić się w loterię, a urlop w koszmar.

 

Komentarz ważny dla pośrednika i sprzedawcy

Dla niektórych firm uzyskiwanie opinii od klientów jest bardzo ważną informacją. Jak potwierdza Travelplanet.pl, który jest pośrednikiem wyjazdów turystycznych, opinie są dla niego niezwykle istotne. Pozwalają weryfikować hotele, jakość ich obsługi, czy rzetelność samych touroperatorów, których oferty firma sprzedaje.  Mając konkretną wiedzę, może ona reagować np. usunięciem takich hoteli ze swojej oferty lub rozwiązaniem umowy pośrednictwa z niesolidnym biurem podróży. Jednak według statystyk Travelplanet.pl, w minionym okresie letnim, opinie dodało tylko 5% turystów, którzy wyjechali na urlopy za ich pośrednictwem. To bardzo mało.

 

Skorzystałeś z oferty sklepu internetowego? Kupiłeś wycieczkę z biura podróży? Wyraź swoją opinię na temat jakości produktów i usług w ich serwisie. Szczególnie w sytuacji, gdy byłeś z czegoś niezadowolony. Jak inaczej otrzymasz lepszą ofertę, gdy sprzedawca lub pośrednik nie wie, że coś należałoby zmienić, poprawić lub usprawnić? Powiedz mu to.




Komentarze
2015-02-05 22:52:15
~Perfekcyjna Opinie z sieci są dla mnie bardzo ważne ale... trzeba wiedzieć jakich opinii słuchać. Na pewno nie warto sugerować się opiniami w popularnych przeglądarkach bo z zasady są one pisane przez pracowników firm, Natomiast istnieją w sieci miejsca gdzie agencje reklamowe i pracownicy firm nie mają dostępu i są szybko wyławiani albo zwyczajnie nie mają tam nic do roboty. Podam dwa przykłady. Uwielbiam dawać niepowtarzalne prezenty, Od kilku lat nie zhańbiłam się zakupem prezentu w sklepie. Wszystko zamawiam na grupach rękodzielników na FB. Nawet dla tych znajomych i członków rodziny którzy za tym co jest powszechnie rozumiane jako rękodzieło nie przepadają. Są zawsze, powtarzam zawsze niesamowicie zadowoleni i zachwyceni prezentami ale nie zdają nawet sobie sprawy, że to rękodzieło. Bo ta branża bardzo się zmieniła przez ostatnie 10 lat i stała się wytwórca luksusowym. Kupuję ręcznie malowane jedwabne apaszki i szale, piękną biżuterię również srebrną ręcznie wykonaną, ręcznie robione torebki i ręcznie robione na konkretne zamówienie luksusowe i naturalne kosmetyki, czasami jakiś tańszy obraz w pasteli bądź akrylu oraz mnóstwo ciekawych i pomysłowych drobiazgów jak ręcznie robione notesy do torebki a ostatnio zamawiałam specjalne pięknie wykonane etui na podpaski do torebki bądź torby podróżnej (aby przy wyciąganiu dla siebie lub "pożyczając" innej dziewczynie, będąc gdzieś w towarzystwie nie musieć się wstydzić) W tych grupach oczywiście funkcjonują jakieś rankingi najpopularniejszych wytwórców ale żaden marketing szeptany tam nie ma zastosowania. Grupy są zamknięte, oferujący i kupujący są w pełni widoczni, każdy każdego może sprawdzić. Dodatkowym plusem jest to, ze nigdy nie spotkałam się tam z jakimkolwiek oszustwem i nawet powiem że nigdy nie spotkałam tam sytuacji by ktoś był niezadowolony z zakupu.
Drugi przykład to słynne KWC. Z przyczyn technicznych i organizacyjnych nie ma tam dostępu ani szeptanie ani amplifying. Dlatego zawsze korzystam z KWC przed zakupem.
2014-11-23 13:37:11
~Aneczka33 Różnie to bywa z tymi opiniami w sieci, najlepiej to kierowac się własnym rozumem :)
2014-11-18 07:34:29
~wiki2011 Na pewno należy podchodzić do nich z dystansem, jednak mogą być cenną wskazówką jeśli trzeba dokonać wyboru.
2014-11-11 21:48:33
~szakirka uważam ,że trzeba podchodzić troszkę z rezerwą do tego co czytamy w sieci i zdrowym rozsądkiem

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

OH! my LIPS Zestaw do makijażu ust
Eveline Cosmetics

Extension Volume Push Up Tusz do rzęs
Eveline Cosmetics

Wiadomości branżowe

Spółka Centrum Targowo-Kongresowe, zarządzająca obiektem Global Expo wybudowanym na dawnych terenach FSO, podpisała 5-letnią umowę o współpracy z Health and Beauty Media należącą do wiodącego organizatora targów kosmetycznych w Europie – Health and Beauty Group. W ramach kontraktu w latach 2019-2023 na terenie niedawno...
Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Deser, telefon komórkowy, a może sen? Od dawna wiadomo, że włosy odgrywają istotną rolę w kwestii poczucia własnej wartości. Czy sposób w jaki utrzymujesz relacje z innymi oraz twoje...
Czytaj więcej

Dla Niego

Skóra mężczyzny różni się od kobiecej – głównie ze względu na różnice w gospodarkach hormonalnych obydwu płci. U panów jest ona o około 20% grubsza i wydziela dwa razy więcej sebum,...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

O czterech takich, co mają wizję Wielkie firmy nie powstają przypadkiem. Twórcy takich gigantów, jak Apple czy Google przebyli długą drogę i zanim osiągnęli sukces, wiele razy się potknęli. Zaczynali w przysłowiowym garażu, z minimalnymi środkami na rozruch, ale towarzyszyła im jasna wizja,...Czytaj więcej

#ZmieńMyślenie z AVON Polki czują się bezpiecznie w swoim otoczeniu, ale tylko niewiele więcej niż połowa z nich wierzy w skuteczność systemu prawnego, gdy doświadcza niefizycznych form przemocy – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji AVON w 15 krajach świata.     Dlatego od...Czytaj więcej

KEVIN.MURPHY pierwszą marką kosmetyczną na świecie, wykorzystującą OWP Każdy kawałek plastiku, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany, w dalszym ciągu znajduje się na Ziemi. Proces rozkładu tworzyw sztucznych wynosi nawet do 1000 lat. W wodach oceanicznych znajduje się już ponad 5...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl