Reklama
Email marketing wciąż niedoceniany w branży kosmetycznej

Jak osiągnąć wysoką konwersję i zaciekawić klienta? Dlaczego warto wysyłać podziękowania za zakupy? W jaki sposób poprosić klienta o opinię na temat zakupionych produktów oraz dlaczego i jak tworzyć komunikaty budujące zaangażowanie. Odpowiedzi na te oraz inne pytania można odnaleźć w specjalnym raporcie, który stanowi jednocześnie formę poradnika dla firm działających w branży kosmetycznej. Powstał on na podstawie badań przeprowadzonych przez wyspecjalizowaną w tej dziedzinie firmę.

 

 

 

Tylko 45% firm posiadających na swojej stronie formularz zapisu dokonuje regularnych wysyłek, zaledwie 4% stosuje zachętę do subskrypcji w postaci rabatu, upominku lub kwoty do wykorzystania przy pierwszym zamówieniu. Jedynie 40% producentów wysyłających newslettery umieszcza w nich przyciski social media. Takie wyniki uzyskała firma GetResponse, która zbadała działania email marketingowe 110 firm z branży kosmetycznej. Na ich podstawie eksperci GetResponse opracowali darmowy poradnik odpowiadający na potrzeby branży.

Celem poradnika jest pomoc marketerom z branży kosmetycznej w skutecznym wykorzystaniu kanału email marketingowego. Dzięki praktycznym wskazówkom, będą mogli samodzielnie zweryfikować swoje dotychczasowe działania, następnie wdrożyć rozwiązania, które przyniosą wysoki zwrot z inwestycji oraz podniosą jakość komunikacji email marketingowej z subskrybentami.

Poradnik rozwieje również wątpliwości dotyczące prawnych aspektów email marketingu: zgody na prowadzenie komunikacji handlowej, zgody na przetwarzanie danych osobowych, zapytań ofertowych, rejestracji bazy adresów w GIODO, wysyłki wiadomości od partnerów.

Jest także źródłem wiedzy na temat tworzenia kampanii email marketingowych. Zawiera wskazówki dotyczące skutecznej wysyłki newslettera oraz dobrych praktyk związanych z contentem i designem szablonu maila.

 

O badaniu

W raporcie ekspertów GetResponse “Stan email marketingu 2013” poziom zaawansowania email marketingu w branży „Uroda i kosmetyka” osiągnął przeciętny wynik na poziomie 53%, który uplasował ją dopiero na 12 miejscu w końcowej klasyfikacji wśród wszystkich branż objętych badaniem. Można zauważyć, że email marketing nie jest najmocniejszym elementem działań promocyjnych całej branży. Zaobserwowano jednak wzrost na poziomie 5% w porównaniu z analogicznym badaniem z 2012 roku.

To sprawiło, że inicjator i autor raportu postanowił  bardziej szczegółowo przeanalizować działania email marketingowe firm związanych z sektorem kosmetycznym. W tym celu przeanalizowano sposób budowania bazy mailingowej, przestrzeganie dobrych praktyk email marketingu, częstotliwość wysyłania newsletterów oraz poszczególne elementy wiadomości wysyłanych przez 110 firm związanych z branżą kosmetyczną tj.:

74 drogerie internetowe,

6 ogólnopolskich sieci drogerii, które prowadzą sprzedaż przez Internet,

6 lokalnych sieci drogerii, które prowadzą sprzedaż przez Internet,

24 producentów kosmetyków.

 

Badanie trwało od 01.07.2014 r. do 31.10.2014 r.

 

Podsumowanie badania

Wyniki badania branży kosmetycznej wyraźnie wskazują na fakt, że tylko część firm wciela działania email marketingowe w ogólną strategię komunikacji – jedynie 45% firm posiadających na swojej stronie formularz zapisu dokonuje regularnych wysyłek. Wiadomości są wysyłane głównie w formacie HTML i mają atrakcyjną formę graficzną. Tylko nieliczne firmy decydują się na wysyłkę wiadomości w formacie plain text.

Wciąż stosunkowo niewiele firm z branży kosmetycznej stosuje dobre praktyki email marketingu. Jedynie 40% stosuje potwierdzenie subskrypcji, średnio 18% prosi o wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych. Tylko 8% spośród firm objętych badaniem zachęca użytkowników do subskrypcji za pomocą rabatu lub upominku na początek. 14% badanych stosuje podstawowe centrum preferencji, pozwalające na dokładniejsze dopasowanie treści wiadomości wysyłanych do subskrybentów (kobieta/mężczyzna).

O wiele lepiej wypadła w badaniu zawartość szablonu wysyłanych wiadomości. 70% wiadomości zawiera link do profilu firmy w mediach społecznościowych, 91% zawiera link umożliwiający rezygnacje z subskrypcji, a 76% zawiera wezwanie do działania. 44% wiadomości zawiera link umożliwiający wyświetlenie treści wiadomości w przeglądarce. Z raportu jednoznacznie wynika, że w branży kosmetycznej email marketing nie jest wykorzystywany w wystarczającym stopniu. Jest bardzo wiele miejsca na wprowadzenie działań, mogących przynieść duży zwrot z inwestycji.

 

Poradnik i jednocześnie raport można pobrać bezpłatnie Tu







Komentarze
2015-06-01 16:16:26
~szakirka Podziękowania za zakupy to taki drobny ,a jakże miły gest ,od razu chce się wrócić i kupić coś ponownie ,jeżeli widzimy ,że firma się stara i o nas dba, również wówczas bardzo chętnie dzielę się swoją opinią .
2015-05-28 13:46:20
~Beatris20 E-maile od firm są bardzo ważne, przypominają się, pokazują swoją ofertę i sprawiają , że się z nią zapoznaje i nie jednokrotnie jako klient decyduje się na zakup- więc to naprawdę działa:) Lubię informację o promocjach, rabatach a także nowościach. Dodatkowo bardzo mile widziany jest program lojalnościowy oraz upominki. Czasem myślę, że po prostu nie które firmy nie mają nic szczególnego do zaoferowania i stąd brak dbania o klienta i wiadomości.

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

OH! my LIPS Zestaw do makijażu ust
Eveline Cosmetics

Extension Volume Push Up Tusz do rzęs
Eveline Cosmetics

Wiadomości branżowe

Spółka Centrum Targowo-Kongresowe, zarządzająca obiektem Global Expo wybudowanym na dawnych terenach FSO, podpisała 5-letnią umowę o współpracy z Health and Beauty Media należącą do wiodącego organizatora targów kosmetycznych w Europie – Health and Beauty Group. W ramach kontraktu w latach 2019-2023 na terenie niedawno...
Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Deser, telefon komórkowy, a może sen? Od dawna wiadomo, że włosy odgrywają istotną rolę w kwestii poczucia własnej wartości. Czy sposób w jaki utrzymujesz relacje z innymi oraz twoje...
Czytaj więcej

Dla Niego

Skóra mężczyzny różni się od kobiecej – głównie ze względu na różnice w gospodarkach hormonalnych obydwu płci. U panów jest ona o około 20% grubsza i wydziela dwa razy więcej sebum,...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

O czterech takich, co mają wizję Wielkie firmy nie powstają przypadkiem. Twórcy takich gigantów, jak Apple czy Google przebyli długą drogę i zanim osiągnęli sukces, wiele razy się potknęli. Zaczynali w przysłowiowym garażu, z minimalnymi środkami na rozruch, ale towarzyszyła im jasna wizja,...Czytaj więcej

#ZmieńMyślenie z AVON Polki czują się bezpiecznie w swoim otoczeniu, ale tylko niewiele więcej niż połowa z nich wierzy w skuteczność systemu prawnego, gdy doświadcza niefizycznych form przemocy – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji AVON w 15 krajach świata.     Dlatego od...Czytaj więcej

KEVIN.MURPHY pierwszą marką kosmetyczną na świecie, wykorzystującą OWP Każdy kawałek plastiku, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany, w dalszym ciągu znajduje się na Ziemi. Proces rozkładu tworzyw sztucznych wynosi nawet do 1000 lat. W wodach oceanicznych znajduje się już ponad 5...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl