Reklama
Solaria już tylko dla dorosłych oraz zakaz ich reklamy

Jeśli twoja działalność na rynku usług beauty obejmuje ofertę solarium, musisz zapoznać się ze zmianami, które właśnie zaczęły obowiązywać. Przed właścicielami oferującymi takie usługi czeka wiele rzeczy i rozwiązań, wymagających wdrożenia oraz monitorowania w czasie prowadzenia biznesu solaryjnego. W wielu europejskich krajach od lat istnieją regulacje prawne ściśle określające świadczenie tej usługi. Po latach milczenia, polski rząd w ubiegłym roku postanowił zająć stanowisko w tej sprawie.

 

 

 

W 2017 roku prezydent Andrzej Duda skierował do Sejmu projekt „Ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami korzystania z solarium”. Ustawa ta zakłada między innymi zakaz korzystania z solariów przez osoby niepełnoletnie oraz zakaz promocji i reklamy tych usług. Nakłada również obowiązek informowania o ryzyku związanym z korzystaniem z urządzeń emitujących promieniowanie UV w miejscach oferujących takie usługi. Polskie Towarzystwo Dermatologiczne odnośnie prezydenckiego projektu podkreślało, że zakaz korzystania z ekspozycji na sztuczne źródła UV dla celów pozamedycznych przez osoby poniżej 18 roku życia jest konieczny.

Dnia 16 lutego 2018 roku uprawomocniła się „Ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami korzystania z solariów”. Można zadać sobie pytanie dlaczego właśnie teraz wchodzi ta ustawa w życie? Powód jest dość oczywisty i jednocześnie pokazuje do jakiej sytuacji musiało dojść aby podjęto właściwe kroki w tym kierunku. Jak pokazują liczby, czerniak skóry zabija o 20 procent więcej ludzi w Polsce niż w innych krajach Unii Europejskiej. Zaobserwowano wyraźny, gdyż aż dwukrotny, wzrost zachorowalności na czerniaka złośliwego w latach 1994-2014. W tym samym okresie doszło do dwukrotnego wzrostu zgonów z powodu nowotworów skóry. Zostało potwierdzone naukowo, że nawet parę wizyt w solarium może zwiększać ryzyko chorób nowotworowych skóry o 75 procent.

Co narzuca „Ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami korzystania z solariów” na osoby świadczące tego rodzaju usługi?

• Opalanie sztucznymi promieniami UV jest dostępne tylko dla osób powyżej 18. roku życia. Firmy oferujące takie usługi w przypadku wątpliwości powinny legitymować młodych klientów i sprawdzać, czy mają oni dowody osobiste.

• W solariach w widocznym miejscu powinna być zamieszczona informacja ostrzegająca przed szkodliwym skutkiem promieniowania ultrafioletowego.

• Zakaz promowania usług solariów we wszystkich mediach.

• Za nieprzestrzeganie przepisów przewidziano kary finansowe od 1 tys. do 50 tys. zł.

• Nad przestrzeganiem nowego prawa czuwa Państwowa Inspekcja Sanitarna.

 

 

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Bądź aktywny, bierz udział w życiu naszego portalu i jego fanpage. Ciesz się profitami Fun & More CLUB.

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

MASKA HIALURONOWA
L’Biotica

Maska w postaci nasączonej tkaniny z kwasem hialuronowym. Intensywnie nawilża, nadaje uczucie świeżości i sprężystości, a także hamuje proces powstawania zmarszczek.

MASKA DO STÓP ZŁUSZCZAJĄCA
L’Biotica

Wypełniona jest aktywnie działającym płynem na bazie kwasów roślinnych. Maska skutecznie usuwa martwy, zrogowaciały naskórek, odciski oraz zgrubienia skóry.

Wiadomości branżowe

Tematyka trychologii staje się coraz bardziej popularna, rośnie zainteresowanie zarówno wśród fryzjerów jak i kosmetologów tą dziedziną usług.  Przyczyną jest rosnąca ilość osób z problemami skóry głowy oraz coraz szersza i udoskonalona oferta przeciwdziałania tym problemom. Trycholog to zawód z przyszłością....
Lider Biznesu Beauty, czyli największa biznesowa konferencja dla managerów obiektów beauty, spa i medycyny estetycznej w tym roku odbędzie się 28 i 29 maja. Tradycyjnie już wydarzenie będzie miało miejsce w warszawskim hotelu AirPort Okęcie. Temat wiodący tegorocznej edycji konferencji to - zarządzanie, motywowanie i...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Uniemożliwiają uprawianie sportu, nie pozwalają na naturalne karmienie niemowlaka, nie wyglądają naturalnie, a nawet trzeba je wymieniać co kilka lat – to tylko niektóre z „rewelacji”,...
Czytaj więcej

Dla Niego

Organizacja wieczoru kawalerskiego to nie lada wyzwanie dla przyjaciół przyszłego pana młodego. Tym bardziej, iż standardowe zabawa w klubie oraz śmieszne gadżety wywołują uśmiech tylko na...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Olimpijski rower Mai Włoszczowskiej z Rio zlicytowany na aukcji WOŚP za ponad 50 tys. zł. Najpierw dwa kółka, które towarzyszyły jej w 2016 r. w drodze po srebrny medal, sprzedano podczas styczniowej aukcji charytatywnej na Gali Mistrzów Sportu. Następnie rower został wystawiony na licytacji Wielkiej...Czytaj więcej

Motywacja, empatia, odpowiedzialność, odwaga i determinacja. To kluczowe cechy charakteryzujące silne kobiety. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez markę Vichy wśród liderek polskich organizacji działających w sferze pożytku publicznego. W ramach programu Vichy...Czytaj więcej

Pod koniec lutego odbędą się w Poznaniu Targi Mody Przedsiębiorcy z branży fashion spotykają się dwa razy w roku na Targach Mody Poznań – największym w kraju evencie dla sektora mody – aby poznać nowe trendy i zainwestować w towar, który będzie pożądany przez klientów. Wydarzenie odbywające...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl