Reklama
Blisko 4 tysiące złotych miesięcznie traci salon urody

Prowadzenie działalności w branży usług beauty od dłuższego już czasu zaczyna robić się coraz bardziej problematyczne. Liczna konkurencja, wzrost kosztów, czy braki w kadrze. Do tego salony hair & beauty tracą dziesiątki tysięcy złotych rocznie przez wizyty “no-show”, czyli  opuszczone w umówionym terminie. Klienci nie mają w zwyczaju informować o zmianie decyzji, a właścicielom urodowych biznesów brakuje kompleksowych rozwiązań, które umożliwiały by skuteczną walkę z tym problemem.

 

 

 

Wyjście do fryzjera, kosmetyczki, SPA czy gabinetu masażu, najczęściej odpuszczamy w piątki po południu, pomiędzy godziną 15.00, a 17.00. Wizyty, na których się nie pojawiamy kosztują salony średnio 3659,70 złotych miesięcznie, co stanowi 8,83% ich miesięcznych przychodów. To średnio ponad 43 tysiące złotych rocznie, w przeliczeniu na jeden salon. Według prezesa Versum, Sebastiana Maśki, te dane to sygnał alarmowy dla branży. Salony tracą pieniądze, a klienci czekają w długich kolejkach na terminy wizyt. Rozwiązaniem może być system przedpłat, podobny do tych, które z powodzeniem funkcjonują w hotelarstwie, turystyce czy branży rozrywkowej na całym świecie.

Wizytę u lekarza odwołamy, ale u kosmetyczki już nie. Jeśli salony chcą zabezpieczyć swoje finanse i powstrzymać dalszy odpływ pieniędzy, powinny brać przykład z platform takich jak Airbnb, Booking czy Eventeam, które odmawiają przyjmowania rezerwacji bez zapłaty za usługę lub częściowej przedpłaty. Na ich przykładzie widać wyraźnie, że klienci akceptują takie zasady gry i jedyne, czego dotąd brakowało na rynku, to intuicyjny system przedpłat, który rozwiązałby problem z niesłownymi klientami” – zauważa Maśka

Dane z ponad 4 tysięcy salonów urody pokazują, że tzw. zjawisko “no-show”, czyli klientów nie pojawiających się na wizycie w umówionym terminie, uderza w całą branżę. Wartość odwołanych wizyt stanowi aż 10,1 proc. wartości wizyt odbytych. Zatem, nawet 1/10 potencjalnego zarobku salonów przepada przez klientów, którzy nie przychodzą w umówionym terminie. Do tej pory było to ryzyko wpisane w specyfikę zawodu.

Wprowadzenie szybkich płatności Moment Pay w Versum, połączonych z funkcją przedpłat dla salonów, umożliwia ich właścicielom pobranie płatności za wizytę jeszcze przed jej rezerwacją. Funkcjonalność pozwala przyjmować przedpłaty w części lub całości wartości usługi podczas dokonywania rezerwacji online i telefonicznie. Salon sam decyduje o tym, które usługi i produkty mają być przedpłacone i w jakiej wysokości, a także o tym, dla których, klientów aktywować usługę. Może być ona włączona tylko dla tych, którzy najczęściej opuszczają wizyty. Jeśli wizyta nie zostanie opłacona w określonym terminie, system automatycznie usunie rezerwację z kalendarza salonu. W przypadku rezerwacji przez portal i aplikację Moment, płatność pobierana jest z góry, już na etapie umawiania wizyty.

Rozwiązujemy więc nie tylko problem strat finansowych, z jakimi borykają się właściciele salonów, ale również kwestię „dziur” w kalendarzu. Nieopłacona w terminie wizyta anuluje się automatycznie i zwalnia miejsce dla innego klienta. – komentuje Maśka.

Realizacja szybkich płatności Moment Pay obejmuje wszystkie dostępne na rynku formy płatności (BLIK, szybki przelew, karta płatnicza). System pozwala także pobierać płatności za wizyty już zrealizowane oraz za sprzedaż produktów z oferty salonu. Moment Pay działa od grudnia 2019 roku. Przez dwa miesiące z nowej usługi skorzystało już ponad 10 tysięcy fryzjerów, kosmetyczek, barberów czy masażystów.

 

Źródło: Na podstawie danych reprezentatywnej grupy 4055 salonów z branży hair&beauty, będących użytkownikami systemu Versum w okresie  01.01.2019 - 16.01.2020.


Versum to najbardziej kompleksowe narzędzie do zarządzania salonami urody, obecne w blisko 100 krajach na całym świecie. Obsługuje miesięcznie prawie 3 miliony wizyt o wartości około 5 miliardów złotych rocznie. System oferuje szerokie wsparcie dla branży hair & beauty, w tym szybkie płatności Moment Pay, zintegrowane z funkcją przedpłat. Pomaga m.in. zarządzać kalendarzem i personelem, prowadzi automatyczne działania marketingowe, monitoruje zasoby, kontroluje magazyn produktów oraz jest bazą wiedzy o klientach. Z Versum korzystają najlepsi specjaliści branży hair & beauty, m.in. Klaudiusz Iciek, ekspert w programie Polsatu “Supermodelka Plus Size”, Andrzej Kowaluk (Make my Over), salon Spiękniej by Julia Kamińska, a także sieci salonów fryzjerskich Trendy Hair Fashion oraz sieć salonów Yasumi, Depil Concept, Ce-Ce Beauty Clinic. Firma powstała w 2011 r. w Bielsku Białej. Obecnie zatrudnia blisko 170 osób.


 

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj na przełomie roku 2019/20 punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Serum
z natką
3 w 1
FLOSLEK

Pojemność: 30 ml

Krem z groszkiem
na noc

FLOSLEK

Pojemność: 50 ml

Wiadomości branżowe

150 wystawców, 12 czołowych branż beauty, 10 wydarzeń towarzyszących, 30 gwiazd i jedno miejsce – targi B2Beauty Trends Show. Już 16 lutego 2021 roku zapraszamy na PGE Narodowy, by poznać piękną i biznesową stronę Warszawy. Najnowsze trendy w sektorze beauty, warsztaty eksperckie i największe gwiazdy branży. To wszystko...
Koniec lutego to idealny moment na kolejne zakupy i przygotowania do nadchodzącego sezonu wiosna-lato 2020, ale również uzupełnienie garderoby o perełki z sezonu jesień-zima 2019/2020. Powoli, z nadzieją na szybką wiosnę i zielone pąki kwiatów na drzewach, kozaki będą ustępować lżejszym botkom, mokasynom, balerinom oraz...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Ciąża to radosny czas oczekiwania na dziecko - cieszą się nim zwykle nie tylko przyszli rodzice, ale także ich przyjaciele. Na Zachodzie bardzo popularne jest urządzanie przyjęć przed...
Czytaj więcej

Dla Niego

Często osoby, które starają się żyć zdrowo i aktywnie, zastanawiają się, czy mogą pozwolić sobie na słodką przekąskę. Jak poradzić sobie z zapotrzebowaniem na „coś słodkiego”?...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Kampania Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) Sektor tekstylny, odzieżowy, skórzany i obuwniczy (TCLF) to europejski potentat, źródło nowych trendów i innowacji. Szacuje się, że roczny obrót w Europie wynosi ponad 200 mld euro, a około 225 000 firm zatrudnia...Czytaj więcej

Miasto Żyje Modą – 17-23.02.2020 Miasto Żyje Modą to projekt „miejski”, towarzyszący odbywającym się w dniach 19-20.02.2020 Targom Mody Poznań. Jego głównym założeniem jest promocja projektantów, marek modowych, miejsc oraz wydarzeń, które łączy jedno – moda i najnowsze...Czytaj więcej

Sezon na lody nie kończy się na lecie Badanie przeprowadzone przez instytut Kantar Public na zlecenie firmy Koral pokazało, że ponad trzy piąte Polaków (68%) je lody zimą. Co ciekawe lody zimą zdecydowanie chętniej jedzą młodsze pokolenia – wśród młodzieży w wieku 15-17 lat jedzenie lodów zimą...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2020 COSMED Consulting / serwisuroda.pl