Reklama
Inicjatywy korporacyjne i wpływu na biznes przez COVID-19

Play, jako lider rynku telefonii komórkowej w Polsce, jest w pełni świadomy swojej odpowiedzialnej roli, jaką pełni w obliczu obecnej pandemii COVID-19. Teraz, jeszcze bardziej niż kiedykolwiek, usługi telekomunikacyjne są niezbędne do zapewnienia wszystkim bezpiecznego kontaktu z rodziną i przyjaciółmi oraz umożliwiają prowadzenie działalności edukacyjnej i zawodowej. Bezpieczeństwo oraz ochrona klientów i pracowników stała się najwyższym priorytetem operatora.

 

 

 

Play natychmiast wdrożył rozwiązania i procedury zapewniające ciągłość działania, w tym przede wszystkim nieprzerwane świadczenie usług telekomunikacyjnych i wsparcie dla klientów. Po wprowadzeniu w dniu 13 marca br. przez polski rząd stanu zagrożenia epidemicznego,w porównaniu do tygodnia poprzedzającego, ruch głosowy w sieci Play wzrósł o 34%, a przesył danych o 19%, osiągając w szczycie 50%, co pozostało jednak bez wpływu na jakość świadczonych usług.

Prawie połowa punktów sprzedaży Play pozostaje wciąż otwarta. Jednocześnie ruch na stronie internetowej Play rośnie, a liczba aktywnych kont Play24 przekroczyła 5 milionów, co skutkuje wzrostem liczby transakcji w kanałach zdalnych o ok. 75%. Ponadto, w ciągu ostatnich 3 tygodni marca, Play podjął szereg inicjatyw mających na celu wsparcie swoich klientów, w szczególności seniorów powyżej 65 roku życia, studentów oraz przedstawicieli małych firm. Odpowiadając na potrzeby i realne trudności z jakimi borykają się klienci w wieku powyżej 65 lat w związku z wprowadzeniem stanu epidemii, operator wydłużył termin płatności faktur oraz ważność konta do końca czerwca w ofertach na kartę.

Play zachęca swoich klientów, do korzystania z aplikacji Play24 lub strony play.pl, które umożliwiają zdalne zarządzanie swoim kontem. Jednak, aby wesprzeć tych klientów, którzy nie mają możliwości korzystania z kanałów zdalnych, operator otworzył dodatkowe 35 Punktów Wsparcia Klienta. Oprócz tego  umożliwił zdalny proces wymiany karty SIM, aby zminimalizować konieczność przemieszczania się i bezpośrednich kontaktów.

Operator proponuje także usługę telekonferencji, aby pomóc klientom biznesowym w dostosowaniu się do pracy w domu. Pozwala ona na jednoczesny udział 20 uczestników, łączących się zarówno poprzez sieci komórkowe, jak i stacjonarne. Ponadto operator rozpoczął kampanię edukacyjną na temat bezpieczeństwa w sieci, aby odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na działania mające na celu zapewnienie cyber bezpieczeństwa.

Play wprowadził zero-rating dla platform edukacyjnych, aby umożliwić uczniom uczestniczenie w zdalnej edukacji oraz wesprzeć Ministerstwo Edukacji w nowym modelu nauczania. Dodatkowo, przygotował dla uczniów i studentów specjalne promocje w ofertach Internetu na kartę.

W celu zaspokojenia szybko rosnącego zapotrzebowania na transmisję danych oraz zapewnienia każdemu możliwości kontaktu online w okresie epidemii, Play wprowadził dla całej bazy klientów bezpłatne pakiety 10GB. Dodatkowo udostępnił kanały z pakietów Extra i Kids bez dodatkowych opłat w ramach PLAY NOW, a także dostęp do Amazon Prime Video, TVN24GO oraz serwisu muzycznego TIDAL.

Ponadto, aby wesprzeć polski personel medyczny i zaspokoić potrzeby szpitali w zakresie sprzętu medycznego, Play podjął decyzję o przekazaniu 1 mln zł na Fundusz Interwencyjny WOŚP.

Play umożliwił pracę zdalną dla większości swoich pracowników, w tym dla pracowników call center i zespołów IT. W celu zapewnienia pracownikom i klientom maksymalnego bezpieczeństwa, osoby pracujące w punktach sprzedaży, magazynie czy centrum nadzoru sieci przestrzegają wszystkich zasad bezpieczeństwa oraz stosują się do najwyższych standardów zalecanych przez rząd i Ministerstwo Zdrowia.

Play monitoruje również wpływ bieżącej sytuacji na swoją działalność i finanse. Ze wstępnych obserwacji wynika, że w marcu:

• Przychody z usług są o kilka procent wyższe niż planowano, co wynika głównie ze wzrostu ruchu ze strony innych operatorów.
• Przychody i koszty roamingu międzynarodowego są porównywalne z miesiącami poprzedzającymi pandemię.
• Wskaźnik ARPU jest o kilka procent wyższy niż oczekiwano, zarówno w segmentach kontraktowych jak i przedpłaconych.
• Przychody ze sprzedaży urządzeń są niższe niż planowano.
• Koszty operacyjne są pod ścisłą kontrolą.

 

Skorygowany zysk EBITDA Play w 1 kw. 2020 r. jedynie nieznacznie odbiega od oczekiwań. Proces inwestycyjny i wydatki kapitałowe są zgodne z założeniami, podobnie jak generowanie gotówki. Na tym etapie spółka nie widzi podstaw do zmiany oczekiwań na rok 2020, a bardziej szczegółowe dane zostaną przedstawione wraz z wynikami za 1 kw. 2020 roku.




Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj na przełomie roku 2019/20 punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Serum
z natką
3 w 1
FLOSLEK

Pojemność: 30 ml

Krem z groszkiem
na noc

FLOSLEK

Pojemność: 50 ml

Wiadomości branżowe

150 wystawców, 12 czołowych branż beauty, 10 wydarzeń towarzyszących, 30 gwiazd i jedno miejsce – targi B2Beauty Trends Show. Już 16 lutego 2021 roku zapraszamy na PGE Narodowy, by poznać piękną i biznesową stronę Warszawy. Najnowsze trendy w sektorze beauty, warsztaty eksperckie i największe gwiazdy branży. To wszystko...
Koniec lutego to idealny moment na kolejne zakupy i przygotowania do nadchodzącego sezonu wiosna-lato 2020, ale również uzupełnienie garderoby o perełki z sezonu jesień-zima 2019/2020. Powoli, z nadzieją na szybką wiosnę i zielone pąki kwiatów na drzewach, kozaki będą ustępować lżejszym botkom, mokasynom, balerinom oraz...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Ciąża to radosny czas oczekiwania na dziecko - cieszą się nim zwykle nie tylko przyszli rodzice, ale także ich przyjaciele. Na Zachodzie bardzo popularne jest urządzanie przyjęć przed...
Czytaj więcej

Dla Niego

Często osoby, które starają się żyć zdrowo i aktywnie, zastanawiają się, czy mogą pozwolić sobie na słodką przekąskę. Jak poradzić sobie z zapotrzebowaniem na „coś słodkiego”?...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Kampania Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) Sektor tekstylny, odzieżowy, skórzany i obuwniczy (TCLF) to europejski potentat, źródło nowych trendów i innowacji. Szacuje się, że roczny obrót w Europie wynosi ponad 200 mld euro, a około 225 000 firm zatrudnia...Czytaj więcej

Miasto Żyje Modą – 17-23.02.2020 Miasto Żyje Modą to projekt „miejski”, towarzyszący odbywającym się w dniach 19-20.02.2020 Targom Mody Poznań. Jego głównym założeniem jest promocja projektantów, marek modowych, miejsc oraz wydarzeń, które łączy jedno – moda i najnowsze...Czytaj więcej

Sezon na lody nie kończy się na lecie Badanie przeprowadzone przez instytut Kantar Public na zlecenie firmy Koral pokazało, że ponad trzy piąte Polaków (68%) je lody zimą. Co ciekawe lody zimą zdecydowanie chętniej jedzą młodsze pokolenia – wśród młodzieży w wieku 15-17 lat jedzenie lodów zimą...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2020 COSMED Consulting / serwisuroda.pl