Reklama
Ty sprawdzasz wzrok, a dzieci dostają okulary czyli #TestWzrokuChallange

Wiele wydarzeń przeniosło się za sprawą pandemii do internetowego świata. Chodzi o różnego rodzaju inicjatywy społeczne i biznesowe. Jest wielu potrzebujących, a codzienna rzeczywistość nie kręci się wyłącznie wokół COVID-19. Właśnie wystartował #TestwzrokuChallenge. To charytatywne wyzwanie, któremu przyświeca jeden cel: pomoc dzieciom z SOS Wiosek Dziecięcych i rodzin zastępczych. Za każde 100 testów organizator przekaże 1 parę okularów korekcyjnych potrzebującym dzieciom.

 

 

Społeczna izolacja wywołana pandemią, dała się we znaki wszystkim. Nie oszczędziła także naszego wzroku.  Zdalna praca i edukacja, godziny spędzane przy komputerze, nieprawidłowa postawa, złe oświetlenie, mała ilość naturalnego światła, brak aktywności na świeżym powietrzu – to wszystko mocno nadwyrężyło nasze oczy. Specjaliści zalecają, aby badać wzrok raz w roku. W warunkach pandemii powinniśmy o tym szczególnie pamiętać.

Wszystkie problemy ze wzrokiem, które dotknęły dorosłych, nie ominęły także najmłodszych. A należy pamiętać, że wady wzroku rozwijają się najczęściej właśnie w wieku szkolnym. Pogorszenie wzroku boleśnie odczuły zwłaszcza te dzieci, które znajdują się w trudnej sytuacji życiowej i są pod opieką takich organizacji jak SOS Wioski Dziecięce. I to właśnie z myślą o nich powstało wyzwanie #TestWzrokuChallenge.

Wyzwanie organizowane jest przez Grupę Essilor (Essilor Polonia, JZO i JAI KUDO) w ramach kampanii edukacyjnej „Czas na wzrok”. W 2018 i 2019 roku firma zorganizowała 2 biegi charytatywne, dzięki którym niemal 3 000 par okularów trafiło do potrzebujących dzieci. W tym roku – w związku z sytuacją epidemiczną - akcja przeniosła się do świata wirtualnego w formie charytatywnego wyzwania #TestWzrokuChallenge.

Mechanizm jest prosty. My - sprawdzamy swój wzrok, a Grupa Essilor przekazuje okulary dzieciom z SOS Wiosek Dziecięcych i rodzin zastępczych.

 

Jak działa #TestWzrokuChallenge?

1. Wchodzimy na stronę czasnawzrok.pl

2. Robimy krótki, bezpłatny test swojego wzroku

3. Następnie udostępniamy test w swoich social mediach, oznaczamy znajomych / firmy i zapraszamy ich do wzięcia udziału w wyzwaniu

4. Pamiętajmy o hasztagu #TestWzrokuChallenge!

 

Postępy wyzwania można śledzić na stronie internetowej kampanii „Czas na wzrok” czasnawzrok.pl. Licznik pokazuje w czasie rzeczywistym liczbę wykonanych testów. Wyzwanie potrwa aż do Światowego Dnia Wzroku, czyli do 8 października. Wtedy też odbędzie się wielki finał, w czasie którego ogłoszone zostanie podsumowanie akcji, a organizator przekaże symboliczny voucher na okulary SOS Wioskom Dziecięcym oraz innym organizacjom, opiekującym się dziećmi w trudnej sytuacji życiowej.

 

Charytatywne wyzwanie wspierają także gwiazdy i influncerzy. Do wzięcia udziału w #TestWzrokuChallanege zaprasza m.in. Danuta Stenka oraz Beata Sadowska.








Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj na przełomie roku 2019/20 punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Serum
z natką
3 w 1
FLOSLEK

Pojemność: 30 ml

Krem z groszkiem
na noc

FLOSLEK

Pojemność: 50 ml

Wiadomości branżowe

150 wystawców, 12 czołowych branż beauty, 10 wydarzeń towarzyszących, 30 gwiazd i jedno miejsce – targi B2Beauty Trends Show. Już 16 lutego 2021 roku zapraszamy na PGE Narodowy, by poznać piękną i biznesową stronę Warszawy. Najnowsze trendy w sektorze beauty, warsztaty eksperckie i największe gwiazdy branży. To wszystko...
Koniec lutego to idealny moment na kolejne zakupy i przygotowania do nadchodzącego sezonu wiosna-lato 2020, ale również uzupełnienie garderoby o perełki z sezonu jesień-zima 2019/2020. Powoli, z nadzieją na szybką wiosnę i zielone pąki kwiatów na drzewach, kozaki będą ustępować lżejszym botkom, mokasynom, balerinom oraz...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Ciąża to radosny czas oczekiwania na dziecko - cieszą się nim zwykle nie tylko przyszli rodzice, ale także ich przyjaciele. Na Zachodzie bardzo popularne jest urządzanie przyjęć przed...
Czytaj więcej

Dla Niego

Często osoby, które starają się żyć zdrowo i aktywnie, zastanawiają się, czy mogą pozwolić sobie na słodką przekąskę. Jak poradzić sobie z zapotrzebowaniem na „coś słodkiego”?...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Kampania Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) Sektor tekstylny, odzieżowy, skórzany i obuwniczy (TCLF) to europejski potentat, źródło nowych trendów i innowacji. Szacuje się, że roczny obrót w Europie wynosi ponad 200 mld euro, a około 225 000 firm zatrudnia...Czytaj więcej

Miasto Żyje Modą – 17-23.02.2020 Miasto Żyje Modą to projekt „miejski”, towarzyszący odbywającym się w dniach 19-20.02.2020 Targom Mody Poznań. Jego głównym założeniem jest promocja projektantów, marek modowych, miejsc oraz wydarzeń, które łączy jedno – moda i najnowsze...Czytaj więcej

Sezon na lody nie kończy się na lecie Badanie przeprowadzone przez instytut Kantar Public na zlecenie firmy Koral pokazało, że ponad trzy piąte Polaków (68%) je lody zimą. Co ciekawe lody zimą zdecydowanie chętniej jedzą młodsze pokolenia – wśród młodzieży w wieku 15-17 lat jedzenie lodów zimą...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2020 COSMED Consulting / serwisuroda.pl