Reklama
Pomidory i jabłka wciąż najchętniej wybierane przez Polaków

W naszej diecie powinno znaleźć się codziennie przynajmniej pięć porcji warzyw i owoców. Tymczasem niemal 1/3 Polaków uważa, że każdego dnia wystarczy zjeść dwie-trzy porcje. Biorąc pod uwagę zalecenia ekspertów – to zdecydowanie za mało. Mimo wciąż niedostatecznego spożycia tych produktów, polscy konsumenci mają jednak swoje preferencje: z badania zrealizowanego na potrzeby kampanii „Warzywa i owoce – na szczęście!” wynika, że najbardziej lubią pomidory i jabłka.

 

 

 

Wśród ulubionych warzyw Polaków prym wiodą pomidory, wskazywane przez 58% respondentów. Wysoką pozycję zajmuje też marchewka, po którą sięga połowa ankietowanych. W czołówce znajdują się również ogórki, ziemniaki i kapusta. Najrzadziej natomiast goszczą w naszym jadłospisie jarzyny takie jak kapary, jarmuż, bakłażany, karczochy, ciecierzyca i soczewica, na które decyduje się mniej niż 3% badanych.

Wyniki potwierdzają, że Polacy szczególnie cenią dobrze im znane, krajowe produkty. Od lat stanowią one solidną bazę dla przygotowywanych przez nich potraw. I choć trudno wyobrazić sobie polską kuchnię bez takich warzyw, jak ziemniaki, marchew, cebula, papryka czy buraki, starajmy się uwzględniać w diecie również inne niezwykle wartościowe, a rzadziej wykorzystywane jarzyny, np. por, seler, cukinię, groch, dynię czy bób, wybierane przez mniej niż 10% ankietowanychpodsumowuje badanie Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, organizatora kampanii.

 

 

Nie jest zaskoczeniem, że najczęściej spożywanymi przez polskich konsumentów owocami są jabłka, po które sięga aż 71% respondentów. Zdecydowanie dystansują one pozostałe produkty z tej kategorii. Za nimi, wśród ulubionych, znajdują się te egzotyczne: banany, pomarańcze i mandarynki. Spośród rodzimych, mieszkańcy naszego kraju preferują jeszcze gruszki, truskawki i wiśnie.

 

 

Latem warto wybierać owoce lokalne, sezonowe, które dzięki swoim walorom wzmocnią nasz organizm i usprawnią jego funkcjonowanie. Nie zapominajmy więc o czerwonej porzeczce, która m.in. pomaga kontrolować poziom cukru i cholesterolu we krwi, regulować przemianę materii oraz łagodzić dolegliwości żołądkowo-jelitowe. Czarna porzeczka jest nieprzeciętnym źródłem witaminy C, a jeżyny – błonnika pokarmowego, wspierającego organizm w eliminacji toksyn. Agrest i borówki natomiast doskonale dbają o równowagę kwasowo-zasadową. A to tylko wybrane przykłady dostępnych nam owoców i ich zaletpodkreśla Justyna Mizera, dietetyk sportowy, ekspert kampanii „Warzywa i owoce – na szczęście!”. Jednocześnie pamiętajmy, by jedząc każdego dnia przynajmniej pięć porcji warzyw i owoców dziennie, zachować odpowiednie proporcje: ¾ warzyw i ¼ owoców. W ten sposób, w połączeniu z regularną aktywnością sportową, najlepiej zatroszczymy się o siebie, swoje zdrowie i dobre samopoczucie zapewnia ekspert.

 

Ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna „Warzywa i owoce – na szczęście!” sfinansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Organizatorem kampanii jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych. Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie internetowej www.warzywaiowocenaszczescie.pl

 

Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Danae w 2017 roku, metodą wywiadu bezpośredniego wspomaganego komputerowo, na próbie N=1045, wśród Polaków od 15. roku życia.




Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

OH! my LIPS Zestaw do makijażu ust
Eveline Cosmetics

Extension Volume Push Up Tusz do rzęs
Eveline Cosmetics

Wiadomości branżowe

Spółka Centrum Targowo-Kongresowe, zarządzająca obiektem Global Expo wybudowanym na dawnych terenach FSO, podpisała 5-letnią umowę o współpracy z Health and Beauty Media należącą do wiodącego organizatora targów kosmetycznych w Europie – Health and Beauty Group. W ramach kontraktu w latach 2019-2023 na terenie niedawno...
Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Deser, telefon komórkowy, a może sen? Od dawna wiadomo, że włosy odgrywają istotną rolę w kwestii poczucia własnej wartości. Czy sposób w jaki utrzymujesz relacje z innymi oraz twoje...
Czytaj więcej

Dla Niego

Skóra mężczyzny różni się od kobiecej – głównie ze względu na różnice w gospodarkach hormonalnych obydwu płci. U panów jest ona o około 20% grubsza i wydziela dwa razy więcej sebum,...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

O czterech takich, co mają wizję Wielkie firmy nie powstają przypadkiem. Twórcy takich gigantów, jak Apple czy Google przebyli długą drogę i zanim osiągnęli sukces, wiele razy się potknęli. Zaczynali w przysłowiowym garażu, z minimalnymi środkami na rozruch, ale towarzyszyła im jasna wizja,...Czytaj więcej

#ZmieńMyślenie z AVON Polki czują się bezpiecznie w swoim otoczeniu, ale tylko niewiele więcej niż połowa z nich wierzy w skuteczność systemu prawnego, gdy doświadcza niefizycznych form przemocy – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji AVON w 15 krajach świata.     Dlatego od...Czytaj więcej

KEVIN.MURPHY pierwszą marką kosmetyczną na świecie, wykorzystującą OWP Każdy kawałek plastiku, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany, w dalszym ciągu znajduje się na Ziemi. Proces rozkładu tworzyw sztucznych wynosi nawet do 1000 lat. W wodach oceanicznych znajduje się już ponad 5...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl