Reklama
Walentynki według Polaków

Według 28 procent Polaków Walentynki to kiczowate święto, podczas którego tracimy rozum i robimy się sentymentalni. Mimo to aż 59 procent respondentów deklaruje, że planuje obchodzić tegoroczne święto zakochanych. Co chcielibyśmy przeżyć w Walentynki? Jaka jest największa wpadka walentynkowa i ile jesteśmy skłonni przeznaczyć na upominek dla bliskiej osoby? Między innymi o tym właśnie dowiemy się z raportu powstałego na podstawie badań „Walentynki 2019 według Polaków”.

 

 

Jak pokazują wyniki badania „Walentynki 2019 według Polaków” co trzeci z respondentów chciałby przeżyć szalony wieczór w postaci niespodzianki. Dla 27% udane święto zakochanych to wieczór tylko we dwoje. Aż 19% liczy tego dnia na wyznanie miłości, ale bez propozycji małżeństwa, 11% na udany seks, a 7% na oświadczyny.

Obecnie Walentynki postrzegamy głównie przez pryzmat kiczu – 28% odpowiedzi i komercji towarzyszącej dniu zakochanych – 15% odpowiedzi. Nie brakuje jednak osób, dla których święto zakochanych to dobry moment, aby okazać bliskiej osobie swoje uczucia – 23% odpowiedzi. Według 16% respondentów to miłe święto, które warto celebrować, a według 14% to jednodniowe zamieszanie, aby przypodobać się partnerce lub partnerowi.

Organizacją Walentynek według 72% zapytanych przez serwis Prezentmarzeń Polaków powinien zająć się mężczyzna. Co ciekawe, jak wynika z 67% odpowiedzi, to właśnie mężczyźni przywiązują większą wagę do dnia zakochanych.

Walentynki, jak wynika z odpowiedzi udzielanych przez respondentów są jednak ważnym elementem pielęgnowania związku. Według 54% Polaków nieudane Walentynki mogą być pretekstem do zerwania, co potwierdza również 12% respondentów mówiąc wprost, że przywiązujemy dużą wagę do tego święta.

 

 

Największą wpadką walentynkową jest kłótnia z ukochanym lub ukochaną, co potwierdza 37% respondentów i spotkanie z byłą lub byłym – jak zdradza 32% zapytanych Polaków. Do wpadek zalicza się również niepamiętanie o Walentynkach i nieprzygotowanie się do ich świętowania według 19% respondentów, jak również podarowanie nietrafionego upominku.

Na pytanie – jaki prezent walentynkowy ucieszyłby Cię najbardziej? Co trzeci spośród 1115 respondentów badania „Walentynki 2019 według Polaków” wskazuje na kolację przy świecach przygotowaną przez ukochanego lub ukochaną. Czyżby jednak mimo sceptycznego podejścia do dnia zakochanych – Polacy lubowali się w romantycznych gestach i czynach?

Na drugim miejscu wśród preferowanych upominków walentynkowych pojawia się nietypowa niespodzianka, jak na przykład sesja fotograficzna dla dwojga, romantyczny lot awionetką.

Współczesny sposób życia przekłada się na nasze oczekiwania względem otrzymywanych prezentów – bardziej cenimy takie, które pozwalają nam doświadczyć czegoś nowego i wyzwalają pozytywne emocje. Coraz częściej sięgamy po upominki w formie przeżyć, gdyż dają możliwość spełnienia marzeń bliskiej nam osobie. Stąd rosnące zainteresowanie, szczególnie w okresie Walentynek, takimi nietypowymi atrakcjami jak: lot widokowy samolotem, sesja floatingu dla dwojga czy romantyczny masaż. - komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Upominki są nieodłącznym elementem dnia zakochanych. Co trzeci z zapytanych respondentów badania, planuje wydać na walentynkowy prezent od 100 do 300 zł. Dla 25% akceptowalną kwotą jest upominek do 100 zł, a dla 19% tylko do 50 zł. Nie brakuje również osób, które zamierzają zaszaleć i wydać od 300 do 500 zł – jak wynika z deklaracji 14% respondentów i nawet powyżej 500 zł – 7% deklaracji. Tylko 3% zapytanych Polaków zdradza, że nie planuje zakupu walentynkowego upominku.

Koszt świętowania dnia zakochanych, czyli rachunek za kino czy kolację powinien zapłacić zdecydowanie mężczyzna – tak uważa 49% respondentów badania. Według 37% rachunek zakochani powinni zapłacić wspólnie.

 

*Badanie „Walentynki 2019 według Polaków” została zrealizowana przez serwis Prezentmarzeń na próbie 1115 respondentów w formie ankiety online w styczniu 2019.

 

 

 

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

EsthiCell PURE NATURE ANTI-AGING CREAM-SERUM / Krem-Serum odmładzający do twarzy i szyi

Preparat typu krem i serum 2 w 1.


EsthiCell MULTI-ACTIVE PEELING / Wielozadaniowy peeling naprawczy


Zawiera enzymy roślinne, kwas migdałowy, ekstrakty roślinne oraz korund.

Wiadomości branżowe

Targi BEAUTY FORUM to najważniejsza impreza dla profesjonalistów związanych z branżą beauty w Polsce, organizowana cyklicznie od 1997 roku. Wypracowana przez lata renoma wydarzenia, to zasługa precyzyjnie skomponowanej formuły łączącej w unikatowy sposób biznes, edukację i liczne atrakcje w kompleksowy program, który...
Odbywające się dwa razy w roku największe święto mody w Polsce, to doskonała okazja dla osób z branży mody do zapoznania się z ofertą przedsiębiorców na sezony wiosna/lato 2020 oraz jesień-zima 2019/2020. Tym razem oferta rozszerzona zostanie o modę ekologiczną, a podczas Kongresu Fachowców podjęte zostaną m. in....
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Obrzęki w czasie ciąży to nieodłączny problem przyszłych mam, szczególnie latem, kiedy temperatury sięgają 30°C. Często dotyczą kończyn dolnych i wiążą się z utrudnionym odpływem...
Czytaj więcej

Dla Niego

Skóra mężczyzny różni się od kobiecej – głównie ze względu na różnice w gospodarkach hormonalnych obydwu płci. U panów jest ona o około 20% grubsza i wydziela dwa razy więcej sebum,...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

O czterech takich, co mają wizję Wielkie firmy nie powstają przypadkiem. Twórcy takich gigantów, jak Apple czy Google przebyli długą drogę i zanim osiągnęli sukces, wiele razy się potknęli. Zaczynali w przysłowiowym garażu, z minimalnymi środkami na rozruch, ale towarzyszyła im jasna wizja,...Czytaj więcej

#ZmieńMyślenie z AVON Polki czują się bezpiecznie w swoim otoczeniu, ale tylko niewiele więcej niż połowa z nich wierzy w skuteczność systemu prawnego, gdy doświadcza niefizycznych form przemocy – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji AVON w 15 krajach świata.     Dlatego od...Czytaj więcej

KEVIN.MURPHY pierwszą marką kosmetyczną na świecie, wykorzystującą OWP Każdy kawałek plastiku, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany, w dalszym ciągu znajduje się na Ziemi. Proces rozkładu tworzyw sztucznych wynosi nawet do 1000 lat. W wodach oceanicznych znajduje się już ponad 5...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl