Reklama
Czy Polacy chętnie mówią o uczuciach?

We współczesnym świecie kontakty międzyludzkie coraz częściej ograniczają się do sfery wirtualnej. Łatwiej nam napisać o tym, co czujemy, niż spojrzeć drugiej osobie w oczy i wyrazić to na głos. Rozmowa to jedna z form codziennej komunikacji. Dobór odpowiednich słów często bywa wyzwaniem – nie zawsze potrafimy ułożyć w zdania to, co naprawdę czujemy. Komunikacja werbalna nie ogranicza się jedynie do użycia słów w odpowiednim kontekście, ale także pomaga w budowie więzi i kreowaniu poczucia bliskości. Stanowi zarazem podstawę udanych związków.

 

 

Warto, a nawet trzeba rozmawiać. Nie tylko o uczuciach zresztą, ale po prostu o codziennym życiu, ważnych i mniej ważnych wydarzeniach – tym co nas raduje, uszczęśliwia, ale także tym co nas smuci, boli czy nie odpowiada. Koniec rozmów to zazwyczaj koniec relacji. Nawet jeśli czujemy, że nasz ukochany/-na to druga połowa tego samego jabłka, nie dajmy się zwieść przekonaniu, że czytamy sobie w myślach. Oczywiście wielokrotnie jesteśmy w stanie wyczuwać nastroje i troski partnera, jednak warto weryfikować swoje hipotezy w rozmowach. – podkreśla dr Ewa Jarczewska-Gerc z Uniwersytetu Humanistyczno-Społecznego SWPS

Czuję, że mnie kochasz, gdy…; inspirujesz mnie do…; lubię, gdy razem… - dokończenie tych z pozoru łatwych zwrotów nie przychodzi nam łatwo na co dzień. Empik postanowił sprawdzić, jak często Polacy mówią o tym, co w sobie cenią i za co się kochają. Okazuje się, że ubranie w słowa podstaw relacji z bliską osobą może być wyzwaniem także w związkach z wieloletnim stażem.

Codzienne inspirowanie się, wzajemne nakręcanie pozytywnych emocji czy współprzeżywanie wzlotów i upadków to jednak nie jedyne elementy, które mogą być podstawą udanej relacji. Według ekspertki, nawet będąc z kimś bardzo blisko warto zachować pewną przestrzeń dla realizacji siebie, rozwoju zainteresowań i spełniania marzeń, aby pozostać ciekawym obiektem westchnień.

Niezwykle ważne jest, z punktu widzenia podtrzymania namiętności – jakże istotnego aspektu miłości, niestety w sposób naturalny wygasającego z czasem – żeby podziwiać za coś partnera, patrzeć na niego z pewną dozą zachwytu. Oczywiście możemy zaprosić drugą osobę do wspólnej realizacji pasji, jednak nie zrażajmy się, jeśli nie zawsze będzie zainteresowana. Podobieństwo w obszarze ważnych życiowo spraw jest ważne i jak pokazują badania, sprzyja trwałości relacji, jednak nie oznacza to konieczności robienia wszystkiego razem.

 

Słowa są wyjątkową formą komunikowania się, niezwykle ważną z punktu widzenia funkcjonowania społecznego. Te dotyczące relacji z drugą osobą mają moc wywoływania u niej emocji, takich jak radość, wzruszenie, czy nawet duma. Nawet małe gesty, chwila zatrzymania, aby spojrzeć sobie w oczy i wyrazić słowem to, co czujemy może sprawiać dużą różnicę każdego dnia.






Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj na przełomie roku 2019/20 punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

REGENERATING
BODY BALM
Regenerujący
balsam do ciała

Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

NOURISHING SHOWER GEL Odżywczy żel
pod prysznic
Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

Wiadomości branżowe

Zarząd Health and Beauty Media Sp. z o.o. informuje, iż w związku ze zmianą sytuacji epidemiologicznej, tj. faktem potwierdzenia w Polsce pierwszego przypadku zarażenia koronawirusem 2019-nCoV, wywołującym chorobę COVID-19, i po konsultacji z Wystawcami i Partnerami podjęto trudną, ale w  mniemaniu firmy słuszną decyzję o...
Kongres ma na celu ukazanie w szerokim ujęciu tematyki urody, określanej także jako rynek lub branżą beauty. Przede wszystkim firma COSMED Consulting, właściciel portalu serwisuroda.pl, pragnie poruszyć m.in. tematy nadal mało jeszcze popularne oraz zapoznać specjalistów branży beauty i ich klientów z nowościami różnych...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Nietrzymanie moczu uważane jest za jeden z ważniejszych problemów zdrowotnych XXI wieku i ma status choroby społecznej. Potrafi znacznie obniżyć jakość życia, dlatego w przypadku...
Czytaj więcej

Dla Niego

Pomimo nieopisanego postępu, jaki dokonał się przez lata w dziedzinie stomatologii oraz faktu, że ból w czasie leczenia to już przeszłość, ogromna liczba Polaków nadal panicznie boi się...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Kampania Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) Sektor tekstylny, odzieżowy, skórzany i obuwniczy (TCLF) to europejski potentat, źródło nowych trendów i innowacji. Szacuje się, że roczny obrót w Europie wynosi ponad 200 mld euro, a około 225 000 firm zatrudnia...Czytaj więcej

Miasto Żyje Modą – 17-23.02.2020 Miasto Żyje Modą to projekt „miejski”, towarzyszący odbywającym się w dniach 19-20.02.2020 Targom Mody Poznań. Jego głównym założeniem jest promocja projektantów, marek modowych, miejsc oraz wydarzeń, które łączy jedno – moda i najnowsze...Czytaj więcej

Sezon na lody nie kończy się na lecie Badanie przeprowadzone przez instytut Kantar Public na zlecenie firmy Koral pokazało, że ponad trzy piąte Polaków (68%) je lody zimą. Co ciekawe lody zimą zdecydowanie chętniej jedzą młodsze pokolenia – wśród młodzieży w wieku 15-17 lat jedzenie lodów zimą...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2020 COSMED Consulting / serwisuroda.pl