Reklama
Internetowe zbiórki charytatywne

Skutek ekspansji nowych technologii jest widoczny w każdej dziedzinie naszego życia. Coraz częściej posługujemy się mediami społecznościowymi przekazując sobie informacje i opinie w ważnych dla nas sprawach. Ten trend objął także zbiórki na cele charytatywne. Angażowanie się w działania dobroczynne online stało się modne. Jednak czy jest ono zupełnie bezpieczne, pozbawione ryzyka ze strony nieuczciwych osób? Co warto wiedzieć, żeby bezpiecznie pomagać potrzebującym?

 

 

Przekazywanie pieniędzy za pomocą urządzeń mobilnych jest najszybszym sposobem na wsparcie potrzebujących. W 2016 po raz pierwszy więcej osób korzystało z telefonów niż z komputerów w celu odwiedzania witryn online. Tylko w Wielkiej Brytanii w 2017 roku darczyńcy wpłacili na cele charytatywne aż 1,5 mld funtów przez kanały mobilne. Od kiedy Facebook wprowadził możliwość tworzenia zbiórek na fundacje na swojej platformie, rośnie liczba osób angażujących się w kampanie crowdfundingowe przez media społecznościowe – tylko w 2017 roku zebrano 300 milionów dolarów w ten sposób. Już 63% dorosłych Polaków posiada i korzysta ze smartfona na co dzień.

Zakładanie zbiórek publicznych jest regulowane przez prawo. Mogą je organizować fundacje i stowarzyszenia albo komitety społeczne założone przez minimum trzy osoby.  Zawsze warto jak najdokładniej sprawdzić komu powierzamy nasze pieniądze, by mieć pewność, że dotrą do osób potrzebujących pomocy.

W przypadku organizacji pożytku publicznego (OPP) jesteśmy zobligowani nie tylko, żeby zarejestrować zbiórkę, ale również mamy obowiązek publikować szczegółowe sprawozdania. W ten sposób darczyńcy mogą sprawdzić, na jaki cel zostały wydane ich pieniądze. Wszystkie informacje dotyczące polskich organizacji znajdują się na rządowej stronie pozytek.gov.pl. Organizacje, które dbają o przejrzystą komunikację z darczyńcami, często publikują raporty i sprawozdania z działań na swoich stronach internetowych. Robimy to, żeby każda osoba, która nas wspiera, miała pewność, że można nam zaufać. – wyjaśnia Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.

Płatności online cieszą dużym powodzeniem. W ciągu kilku sekund możemy przekazać darowiznę i mieć pewność, że trafiła ona na konto wspieranej przez nas organizacji. To, co jeszcze kilka lat temu budziło nieufność – dzisiaj staje się gwarantem i pozwala na pełną transparentność.

Dzięki środkom od naszych darczyńców możemy nieprzerwanie pomagać dzieciom i młodzieży w Polsce, w syryjskim Aleppo i w Mariupolu na wschodzie Ukrainy. Szczególnie ważne są dla nas darowizny ustawione jako stały, comiesięczny przelew. Wystarczy 20 czy 40 złotych wpłacane co miesiąc, by zmienić życie naszych podopiecznych. Warto zdecydować się na taki „abonament na pomaganie”, takie wsparcie bardzo wiele dla nas znaczy. - dodaje Izabela Stawicka z Fundacji Świętego Mikołaja.

Pieniądze można zbierać na różne cele charytatywne, na przykład rozwój kultury czy lokalną społeczność. Wystarczy dosłownie kilka chwil i kilka prostych kroków, by pomóc w potrzebie, a czasem nawet uratować życie. Można zachęcić swoich znajomych lub rodzinę do wspólnego zbierania środków na wybraną organizację pozarządową, która udziela pomocy najbardziej potrzebującym. Ważne jest jednak aby robić to z głową.

Fundacja Świętego Mikołaja przygotowała raport „Równy dostęp do edukacji wśród dzieci  i młodzieży” z którego wynika, że szanse edukacyjne dzieci zależą głównie od dochodów ich rodziców. Obecnie widoczne są zauważalne dysproporcje w zakresie szans na indywidualny rozwój zależne także od miejsca zamieszkania. Sytuacja materialna rodziny determinuje rozwój szans edukacyjnych dzieci i młodzieży. Fundacja Świętego Mikołaja od ponad 20 lat skupia swoje działania na zapewnieniu dzieciom dostępu do edukacji i spełnianiu ich marzeń o rozwijaniu swoich pasji i talentów.






Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj na przełomie roku 2019/20 punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

REGENERATING
BODY BALM
Regenerujący
balsam do ciała

Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

NOURISHING SHOWER GEL Odżywczy żel
pod prysznic
Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

Wiadomości branżowe

150 wystawców, 12 czołowych branż beauty, 10 wydarzeń towarzyszących, 30 gwiazd i jedno miejsce – targi B2Beauty Trends Show. Już 16 lutego 2021 roku zapraszamy na PGE Narodowy, by poznać piękną i biznesową stronę Warszawy. Najnowsze trendy w sektorze beauty, warsztaty eksperckie i największe gwiazdy branży. To wszystko...
Koniec lutego to idealny moment na kolejne zakupy i przygotowania do nadchodzącego sezonu wiosna-lato 2020, ale również uzupełnienie garderoby o perełki z sezonu jesień-zima 2019/2020. Powoli, z nadzieją na szybką wiosnę i zielone pąki kwiatów na drzewach, kozaki będą ustępować lżejszym botkom, mokasynom, balerinom oraz...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Ciąża to radosny czas oczekiwania na dziecko - cieszą się nim zwykle nie tylko przyszli rodzice, ale także ich przyjaciele. Na Zachodzie bardzo popularne jest urządzanie przyjęć przed...
Czytaj więcej

Dla Niego

Często osoby, które starają się żyć zdrowo i aktywnie, zastanawiają się, czy mogą pozwolić sobie na słodką przekąskę. Jak poradzić sobie z zapotrzebowaniem na „coś słodkiego”?...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Kampania Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) Sektor tekstylny, odzieżowy, skórzany i obuwniczy (TCLF) to europejski potentat, źródło nowych trendów i innowacji. Szacuje się, że roczny obrót w Europie wynosi ponad 200 mld euro, a około 225 000 firm zatrudnia...Czytaj więcej

Miasto Żyje Modą – 17-23.02.2020 Miasto Żyje Modą to projekt „miejski”, towarzyszący odbywającym się w dniach 19-20.02.2020 Targom Mody Poznań. Jego głównym założeniem jest promocja projektantów, marek modowych, miejsc oraz wydarzeń, które łączy jedno – moda i najnowsze...Czytaj więcej

Sezon na lody nie kończy się na lecie Badanie przeprowadzone przez instytut Kantar Public na zlecenie firmy Koral pokazało, że ponad trzy piąte Polaków (68%) je lody zimą. Co ciekawe lody zimą zdecydowanie chętniej jedzą młodsze pokolenia – wśród młodzieży w wieku 15-17 lat jedzenie lodów zimą...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2020 COSMED Consulting / serwisuroda.pl