Reklama
Większość Polaków uznaje swoje życie za szczęśliwe

Według badania zrealizowanego na potrzeby kampanii „Warzywa i owoce – na szczęście!”, 2/3 Polaków uważa swoje życie za szczęśliwe. Wpływ na nasze samopoczucie mają przede wszystkim życie rodzinne, przyjaciele oraz zdrowie. Wyniki badania przynoszą jeszcze inne ciekawe odkrycia – poziom szczęścia jest wyższy wśród osób, które dbają o swoje zdrowie, i rośnie wraz z większą częstotliwością spożywania warzyw i owoców.

 

 

 

 

Co nas uszczęśliwia?

Życie rodzinne ocenia jako szczęśliwe aż 78% polskich respondentów. Dużo bardziej są z niego dumni mieszkańcy wsi (83%) niż mieszkańcy dużych miast (72%), a także ludzie młodzi (85%) niż ci po 60. roku życia (70%). W większym stopniu życie rodzinne doceniają też kobiety oraz osoby ze średnim i wyższym wykształceniem. Mieszkańcy wsi to również respondenci, którzy są najbardziej zadowoleni z przyjaciół i najbliższych znajomych. Wśród grup wiekowych prym w tej kategorii wiodą ludzie młodzi – aż 92% z nich cieszy się z relacji z przyjaciółmi, podczas gdy jedynie 69% ludzi starszych wyraża się pozytywnie o tym obszarze życia. Przyjaciele dają szczęście znacznie częściej także osobom o wykształceniu wyższym niż podstawowym.

Ze swojego stanu zdrowia zadowolonych jest ponad 2/3 Polaków. Najlepiej oceniają go mieszkańcy wsi i małych miast. Za zdrowych uważa się 87% najmłodszych badanych i aż dwa razy mniej najstarszych respondentów. Dużo bardziej też usatysfakcjonowane kondycją zdrowotną są osoby z wykształceniem wyższym niż podstawowym.

 

Czy potrafimy zadbać o zdrowie?

2/3 mieszkańców naszego kraju twierdzi, że dba o swoje zdrowie – postępują tak szczególnie kobiety (72% wobec 64% mężczyzn) i ludzie młodzi (78% w stosunku do 62% ankietowanych z grupy wiekowej 40-59 lat najmniej troszczącej się o zdrowie). Za najlepszy sposób troski o zdrowie ponad 1/3 Polaków wskazuje spożywanie warzyw i owoców. Tymczasem tylko 5% badanych wie, że powinno się jeść co najmniej pięć porcji tych produktów dziennie. Większą świadomość w tym zakresie mają mieszkańcy największych miast (powyżej 500 tys. mieszkańców), osoby w wieku 25-39 lat i te z wykształceniem wyższym.

 

 

Warzywa i owoce dają szczęście?

Z przeprowadzonego w ramach kampanii „Warzywa i owoce – na szczęście!” badania wynika, że im wyższy deklarowany poziom szczęścia (7-10 punktów w skali od 0 do 10), tym bardziej troszczymy się o zdrowie (ponad 70% wskazań). Podobnie jest ze spożywaniem warzyw i owoców – im częściej pojawiają się w naszym jadłospisie, tym czujemy się szczęśliwsi.

Taką korelację pokazuje nie tylko raport. Udowadniają to również naukowcy, którzy prowadzą badania nad wpływem spożywania warzyw i owoców zarówno na nasze samopoczucie, jak i kondycję fizyczną. Dlatego edukacja na temat ilości porcji tych produktów w naszej diecie jest niezbędna i w dalszym ciągu konieczna. Może zaskakiwać fakt, że Polacy jedzą warzywa i owoce głównie raz dziennie, a wśród najważniejszych zaleceń dotyczących zdrowego odżywiania się wymieniają ograniczenie ilości soli i picie minimum litra wody dziennie. Spożywanie co najmniej pięciu porcji warzyw i owoców każdego dnia za najważniejsze zalecenie uznało zaledwie 16% ankietowanych. Warto przyjrzeć się swojej diecie i zmienić nawyki, jeśli chcemy żyć lepiej, zdrowiej i bardziej cieszyć się z życiazachęca Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, organizatora kampanii.

 

Ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna „Warzywa i owoce – na szczęście!” sfinansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Organizatorem kampanii jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.

Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Danae w 2017 roku, metodą wywiadu bezpośredniego wspomaganego komputerowo, na próbie N=1045, wśród Polaków od 15. roku życia.




Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj na przełomie roku 2019/20 punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

REGENERATING
BODY BALM
Regenerujący
balsam do ciała

Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

NOURISHING SHOWER GEL Odżywczy żel
pod prysznic
Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

Wiadomości branżowe

Kongres ma na celu ukazanie w szerokim ujęciu tematyki urody, określanej także jako rynek lub branżą beauty. Przede wszystkim firma COSMED Consulting, właściciel portalu serwisuroda.pl, pragnie poruszyć m.in. tematy nadal mało jeszcze popularne oraz zapoznać konsumentów oraz specjalistów branży beauty z nowościami różnych...
Koniec lutego to idealny moment na kolejne zakupy i przygotowania do nadchodzącego sezonu wiosna-lato 2020, ale również uzupełnienie garderoby o perełki z sezonu jesień-zima 2019/2020. Powoli, z nadzieją na szybką wiosnę i zielone pąki kwiatów na drzewach, kozaki będą ustępować lżejszym botkom, mokasynom, balerinom oraz...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Zbliża się wiosna! Ciepło, kolory, ruch na powietrzu, świeże warzywa, słońce. Jesteście gotowi na wiosenne zmiany? Może w tym roku warto zadbać o zdrowie i urodę jednocześnie? Fundacja...
Czytaj więcej

Dla Niego

Pewne siebie i niezależne kobiety doskonale wiedzą, czego chcą od życia i od swojego partnera. Wydawać by się mogło, że panie, które osiągnęły sukces zawodowy, będą miały wygórowane...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Kampania Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) Sektor tekstylny, odzieżowy, skórzany i obuwniczy (TCLF) to europejski potentat, źródło nowych trendów i innowacji. Szacuje się, że roczny obrót w Europie wynosi ponad 200 mld euro, a około 225 000 firm zatrudnia...Czytaj więcej

Miasto Żyje Modą – 17-23.02.2020 Miasto Żyje Modą to projekt „miejski”, towarzyszący odbywającym się w dniach 19-20.02.2020 Targom Mody Poznań. Jego głównym założeniem jest promocja projektantów, marek modowych, miejsc oraz wydarzeń, które łączy jedno – moda i najnowsze...Czytaj więcej

Sezon na lody nie kończy się na lecie Badanie przeprowadzone przez instytut Kantar Public na zlecenie firmy Koral pokazało, że ponad trzy piąte Polaków (68%) je lody zimą. Co ciekawe lody zimą zdecydowanie chętniej jedzą młodsze pokolenia – wśród młodzieży w wieku 15-17 lat jedzenie lodów zimą...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2020 COSMED Consulting / serwisuroda.pl