Reklama
Większość Polaków uznaje swoje życie za szczęśliwe

Według badania zrealizowanego na potrzeby kampanii „Warzywa i owoce – na szczęście!”, 2/3 Polaków uważa swoje życie za szczęśliwe. Wpływ na nasze samopoczucie mają przede wszystkim życie rodzinne, przyjaciele oraz zdrowie. Wyniki badania przynoszą jeszcze inne ciekawe odkrycia – poziom szczęścia jest wyższy wśród osób, które dbają o swoje zdrowie, i rośnie wraz z większą częstotliwością spożywania warzyw i owoców.

 

 

 

 

Co nas uszczęśliwia?

Życie rodzinne ocenia jako szczęśliwe aż 78% polskich respondentów. Dużo bardziej są z niego dumni mieszkańcy wsi (83%) niż mieszkańcy dużych miast (72%), a także ludzie młodzi (85%) niż ci po 60. roku życia (70%). W większym stopniu życie rodzinne doceniają też kobiety oraz osoby ze średnim i wyższym wykształceniem. Mieszkańcy wsi to również respondenci, którzy są najbardziej zadowoleni z przyjaciół i najbliższych znajomych. Wśród grup wiekowych prym w tej kategorii wiodą ludzie młodzi – aż 92% z nich cieszy się z relacji z przyjaciółmi, podczas gdy jedynie 69% ludzi starszych wyraża się pozytywnie o tym obszarze życia. Przyjaciele dają szczęście znacznie częściej także osobom o wykształceniu wyższym niż podstawowym.

Ze swojego stanu zdrowia zadowolonych jest ponad 2/3 Polaków. Najlepiej oceniają go mieszkańcy wsi i małych miast. Za zdrowych uważa się 87% najmłodszych badanych i aż dwa razy mniej najstarszych respondentów. Dużo bardziej też usatysfakcjonowane kondycją zdrowotną są osoby z wykształceniem wyższym niż podstawowym.

 

Czy potrafimy zadbać o zdrowie?

2/3 mieszkańców naszego kraju twierdzi, że dba o swoje zdrowie – postępują tak szczególnie kobiety (72% wobec 64% mężczyzn) i ludzie młodzi (78% w stosunku do 62% ankietowanych z grupy wiekowej 40-59 lat najmniej troszczącej się o zdrowie). Za najlepszy sposób troski o zdrowie ponad 1/3 Polaków wskazuje spożywanie warzyw i owoców. Tymczasem tylko 5% badanych wie, że powinno się jeść co najmniej pięć porcji tych produktów dziennie. Większą świadomość w tym zakresie mają mieszkańcy największych miast (powyżej 500 tys. mieszkańców), osoby w wieku 25-39 lat i te z wykształceniem wyższym.

 

 

Warzywa i owoce dają szczęście?

Z przeprowadzonego w ramach kampanii „Warzywa i owoce – na szczęście!” badania wynika, że im wyższy deklarowany poziom szczęścia (7-10 punktów w skali od 0 do 10), tym bardziej troszczymy się o zdrowie (ponad 70% wskazań). Podobnie jest ze spożywaniem warzyw i owoców – im częściej pojawiają się w naszym jadłospisie, tym czujemy się szczęśliwsi.

Taką korelację pokazuje nie tylko raport. Udowadniają to również naukowcy, którzy prowadzą badania nad wpływem spożywania warzyw i owoców zarówno na nasze samopoczucie, jak i kondycję fizyczną. Dlatego edukacja na temat ilości porcji tych produktów w naszej diecie jest niezbędna i w dalszym ciągu konieczna. Może zaskakiwać fakt, że Polacy jedzą warzywa i owoce głównie raz dziennie, a wśród najważniejszych zaleceń dotyczących zdrowego odżywiania się wymieniają ograniczenie ilości soli i picie minimum litra wody dziennie. Spożywanie co najmniej pięciu porcji warzyw i owoców każdego dnia za najważniejsze zalecenie uznało zaledwie 16% ankietowanych. Warto przyjrzeć się swojej diecie i zmienić nawyki, jeśli chcemy żyć lepiej, zdrowiej i bardziej cieszyć się z życiazachęca Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, organizatora kampanii.

 

Ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna „Warzywa i owoce – na szczęście!” sfinansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Organizatorem kampanii jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.

Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Danae w 2017 roku, metodą wywiadu bezpośredniego wspomaganego komputerowo, na próbie N=1045, wśród Polaków od 15. roku życia.




Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

REGENERATING
BODY BALM
Regenerujący
balsam do ciała

Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

NOURISHING SHOWER GEL Odżywczy żel
pod prysznic
Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

Wiadomości branżowe

Rozpoczęły się przygotowania do kolejnej edycji targów LOOK i beauty VISION 2020. Największe wydarzenie dla branży profesjonalistów w Polsce, odbędzie się w dniach 4-5 kwietnia 2020, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. To wyjątkowa edycja, ponieważ organizator świętować będzie jubileuszową, 20. edycję. Z...
Celem kongresu jest zapoznanie uczestników z problematyką leczenia i pielęgnacji skóry problematycznej, a także przyczyn zewnętrznych i wewnętrznych tych problemów. Tegoroczna edycja kongresu obejmuje interdyscyplinarną wiedzę z zakresu kosmetologii, zdrowia, psychologii. W programie znajdą się wykłady, podczas których...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Co łączy takie zawody jak kosmetyczka, fryzjerka, lekarz, pielęgniarka, kucharz, kelner czy nauczyciel? Osoby, które je wykonują przez większość czasu w pracy chodzą lub stoją. Długie...
Czytaj więcej

Dla Niego

Gęsta i zadbana, a także odpowiednio dobrana do kształtu twarzy broda stanowi jeden z ważnych atrybutów męskości, a od kilku sezonów nie wychodzi z mody. Co jednak zrobić jeśli nasz zarost...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

65% Polaków nadal nie zdecydowało, czy skorzysta z Pracowniczych Planów Kapitałowych Aż 65% Polaków nie wie, jaką decyzję podejmie w sprawie partycypacji w Pracowniczych Planach Kapitałowych. Co czwarty (25%) uważa, że PPK ma więcej zalet niż wad, a co piąty (20%) ma odmienne zdanie. To wyniki badań...Czytaj więcej

Dr Szczyt otwiera nową klinikę w Warszawie Dr Szczyt to chirurg plastyk, który w swojej klinice od ponad 15 lat pomaga Polakom i uczy jak rozsądnie korzystać z chirurgii plastycznej. Teraz, wspólnie ze swoim wieloletnim współpracownikiem i przyjacielem dr Michałem Charytonowiczem, ulicy Waflowej 7a...Czytaj więcej

Rexona Wyzwanie 5000 kroków „Więcej ruchu, więcej z życia” przekonuje marka Rexona, zachęcając do podjęcia aktywności fizycznej i zmiany stylu życia na zdrowszy. Dlaczego? Bowiem, jak pokazują badania aż  38 procent Polaków przyznaje się do zerowej aktywności ruchowej, a brak ruchu przyczynia...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl