Reklama
Natura zdobywa rynek rozwijając segment marek własnych

Z roku na rok rośnie udział marek własnych w całkowitej sprzedaży realizowanej przez sieć, który obecnie osiągnął poziom ok. 8%. To pozytywny trend, który wpisuje się w strategię rozwoju Natury i korzystnie wpływa na wynik finansowy sieci. Od początku 2016 r. do połowy lutego ilość wprowadzonych wdrożeń w markach własnych kosmetyków do makijażu osiągnęła 19 jednostek magazynowych, a do końca roku liczba ta wzrośnie do 90 SKU.

 

 

 

Marki własne to segment ceniony przez Polaków. Udział wszystkich marek własnych w sprzedaży całkowitej realizowanej w Natura wzrósł z 5,9% w roku 2014 do poziomu 7,8 % w roku 2015. Kolejnych dwanaście miesięcy utrzyma się w trendzie za sprawą dalszego rozwoju oferty w tym zakresie. Do połowy lutego udało się przeprowadzić blisko dwadzieścia wdrożeń w kategoriach marek własnych kosmetyków do makijażu. Przygotowywanych jest łącznie ponad siedemdziesiąt kolejnych, we wszystkich kategoriach produktowych.

Rozwój marek własnych to popularny trend, obowiązujący nie tylko w Polsce ale również na świecie. Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku i przy rosnących wymaganiach klientów, marki własne pozwalają pogodzić konieczność ograniczania kosztów przy zachowaniu wysokich standardów w zakresie jakości. Dane rynkowe pokazują udział marek własnych w Polsce na poziomie około 24,3%. Segment ten rośnie bardzo szybko w sklepach o mniejszym formacie jak drogerie. Podczas gdy według szacunków jednym z dyskontów udział marek własnych przekracza 50%. Dlatego rozbudowanie segmentu jest istotnym elementem strategii rozwoju drogerii Natura obok inwestowania w nowe lokalizacje, odświeżony design sklepów oraz promowania atrakcyjnych modeli kooperacji biznesowej - poinformował Arkadiusz Szczepaniak, Wiceprezes Zarządu Natura Sp. z o.o.

 

 

Wzrost udziału w sprzedaży w całości sprzedaży marek własnych sieci Natura odnotowała również marka Kobo Professional osiągając poziom 32,3 % w roku 2015 przy 28% w roku 2014. Kobo Professional to jedna z flagowych marek w Natury, co pokazuje duży potencjał w segmencie. Zgodnie z zapowiedziami sieci Natura, wkrótce jej klienci będą mieli możliwość kupienia produktów marki własnej w innych kategoriach (poza kosmetykami kolorowymi) w wysokiej jakości i przystępnej cenie.

Marki własne oferowane przez Naturę produkowane są i rozwijane w Polsce. Konsumenci  doceniają oferowane produkty i usługi, co potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia, w tym: niezależne badanie „Postrzeganie sieci detalicznych 2015” – firmy OC&C Strategy Consultants; 5. pozycja wśród najlepszych sklepów w Polsce. Oprócz 5. Miejsca w ogólnej klasyfikacji Natura zdobyła miejsce 3. sklepów wg jakości produktów, oraz 6. w kategoriach wygląd sklepu, stosunek ceny do jakości i zaufanie. Czterokrotnie przyznano Godło Jakości Obsługi, zaś produkt marki Kobo Professional; Rozświetlacz High fighter Powder został laureatem nagrody Instyle Best Beauty Buys w roku 2015. Natura jest drugą rozpoznawaną marką drogerii po Rossmann (listopad 2015 r.)

 

 

Drogerie Natura, należące do Grupy Pelion S.A., to jedna z największych i najdłużej działających na polskim rynku kosmetycznym sieci sklepów, obejmująca ponad 270 lokalizacji. Od momentu otwarcia pierwszej placówki pod szyldem Drogerie Natura w 1997 roku, sieć stale się rozwija oraz dba o obsługę klientów na najwyższym poziomie. W 2014 i 2015 roku sieć Drogerie Natura otrzymała prestiżowy tytuł Superbrands Created In Poland, przyznawany co roku najsilniejszym markom konsumenckim w Polsce.





Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Bądź aktywny, bierz udział w życiu naszego portalu i jego fanpage. Ciesz się profitami Fun & More CLUB.

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Odżywcza
siła witaminy C

NIVELAZIONE

Zabieg S.O.S. do dłoni i paznokci.
Zestaw zawiera:
• peeling do dłoni
• serum do paznokci
• maska do dłoni
• rękawiczki

Parafinowe S.O.S.
dla dłoni

NIVELAZIONE

Trzystopniowa kuracja parafinowa do dłoni.
Zestaw zawiera:
• peeling do dłoni
• maska do dłoni
• rękawiczki

Wiadomości branżowe

Listopad do bardzo dobry moment dla osób z branży usług beauty, pod względem możliwości pogłębiania wiedzy oraz pozyskiwania nowych kontaktów biznesowych. Wrzesień i październik to miesiące powrotu klienta z urlopu, a więc to czas na przygotowanie się do jego powitania i stworzenia ciekawej dedykowanej oferty. W...
Jak każdego roku targi BEAUTY FORUM & SPA otwierają branżowy sezon jesienno-zimowy. Jest to wydarzenie o charakterze biznesowym i edukacyjnym, skierowane do wszystkich osób związanych zawodowo z kosmetyką. Podczas każdej edycji tych targów, wiodące na polskim i międzynarodowym rynku firmy kosmetyczne prezentują swoje...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Zwinne, szybkie i sprytne – takie są męskie plemniki. A co warto wiedzieć o żeńskiej komórce jajowej, która łącząc się z plemnikiem daje nowe życie? Poznaj najbardziej fascynujące...
Czytaj więcej

Dla Niego

Jakie badania profilaktyczne powinni wykonywać regularnie mężczyźni? Przede wszystkim te, które pozwalają ocenić funkcjonowanie wątroby, nerek i tarczycy. Poza tym badania istotne dla...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Paweł Ochman, autor bloga Weganon, wydaje książkę „Pyszności z roślin” Pasjonat zielonej, wegańskiej kuchni, przyjaciel chlorelli i ambasador Purella Food - Paweł Ochman z bloga Weganon – wydaje swoją pierwszą książkę kucharską „Pyszności z roślin”. To pozycja, która koniecznie musi...Czytaj więcej

„Let’s talk aboutgarbage”, czyli design na rzecz ekologiiŚwiadome zarządzanie i gospodarowanie odpadami to obecnie jedna z najważniejszych kwestii poruszanych na wielu płaszczyznach życia, także w architekturze. O tym, że ekologia idzie w parze z projektowaniem przekonują twórcy wystawy „Let’s...Czytaj więcej

Polskie vlogerki na The Master Class w Nowym Jorku z Kim Kardashian Mario Dedivanovic - jeden z najbardziej wpływowych makijażystów na świecie, oraz Kim Kardashian West - najczęściej fotografowana ikona piękna, poprowadzili w Nowym Jorku warsztaty The Master Class z zakresu...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2017 COSMED Consulting / serwisuroda.pl