Reklama
Natura zdobywa rynek rozwijając segment marek własnych

Z roku na rok rośnie udział marek własnych w całkowitej sprzedaży realizowanej przez sieć, który obecnie osiągnął poziom ok. 8%. To pozytywny trend, który wpisuje się w strategię rozwoju Natury i korzystnie wpływa na wynik finansowy sieci. Od początku 2016 r. do połowy lutego ilość wprowadzonych wdrożeń w markach własnych kosmetyków do makijażu osiągnęła 19 jednostek magazynowych, a do końca roku liczba ta wzrośnie do 90 SKU.

 

 

 

Marki własne to segment ceniony przez Polaków. Udział wszystkich marek własnych w sprzedaży całkowitej realizowanej w Natura wzrósł z 5,9% w roku 2014 do poziomu 7,8 % w roku 2015. Kolejnych dwanaście miesięcy utrzyma się w trendzie za sprawą dalszego rozwoju oferty w tym zakresie. Do połowy lutego udało się przeprowadzić blisko dwadzieścia wdrożeń w kategoriach marek własnych kosmetyków do makijażu. Przygotowywanych jest łącznie ponad siedemdziesiąt kolejnych, we wszystkich kategoriach produktowych.

Rozwój marek własnych to popularny trend, obowiązujący nie tylko w Polsce ale również na świecie. Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku i przy rosnących wymaganiach klientów, marki własne pozwalają pogodzić konieczność ograniczania kosztów przy zachowaniu wysokich standardów w zakresie jakości. Dane rynkowe pokazują udział marek własnych w Polsce na poziomie około 24,3%. Segment ten rośnie bardzo szybko w sklepach o mniejszym formacie jak drogerie. Podczas gdy według szacunków jednym z dyskontów udział marek własnych przekracza 50%. Dlatego rozbudowanie segmentu jest istotnym elementem strategii rozwoju drogerii Natura obok inwestowania w nowe lokalizacje, odświeżony design sklepów oraz promowania atrakcyjnych modeli kooperacji biznesowej - poinformował Arkadiusz Szczepaniak, Wiceprezes Zarządu Natura Sp. z o.o.

 

 

Wzrost udziału w sprzedaży w całości sprzedaży marek własnych sieci Natura odnotowała również marka Kobo Professional osiągając poziom 32,3 % w roku 2015 przy 28% w roku 2014. Kobo Professional to jedna z flagowych marek w Natury, co pokazuje duży potencjał w segmencie. Zgodnie z zapowiedziami sieci Natura, wkrótce jej klienci będą mieli możliwość kupienia produktów marki własnej w innych kategoriach (poza kosmetykami kolorowymi) w wysokiej jakości i przystępnej cenie.

Marki własne oferowane przez Naturę produkowane są i rozwijane w Polsce. Konsumenci  doceniają oferowane produkty i usługi, co potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia, w tym: niezależne badanie „Postrzeganie sieci detalicznych 2015” – firmy OC&C Strategy Consultants; 5. pozycja wśród najlepszych sklepów w Polsce. Oprócz 5. Miejsca w ogólnej klasyfikacji Natura zdobyła miejsce 3. sklepów wg jakości produktów, oraz 6. w kategoriach wygląd sklepu, stosunek ceny do jakości i zaufanie. Czterokrotnie przyznano Godło Jakości Obsługi, zaś produkt marki Kobo Professional; Rozświetlacz High fighter Powder został laureatem nagrody Instyle Best Beauty Buys w roku 2015. Natura jest drugą rozpoznawaną marką drogerii po Rossmann (listopad 2015 r.)

 

 

Drogerie Natura, należące do Grupy Pelion S.A., to jedna z największych i najdłużej działających na polskim rynku kosmetycznym sieci sklepów, obejmująca ponad 270 lokalizacji. Od momentu otwarcia pierwszej placówki pod szyldem Drogerie Natura w 1997 roku, sieć stale się rozwija oraz dba o obsługę klientów na najwyższym poziomie. W 2014 i 2015 roku sieć Drogerie Natura otrzymała prestiżowy tytuł Superbrands Created In Poland, przyznawany co roku najsilniejszym markom konsumenckim w Polsce.





Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Foodie Miód Manuka Regenerujące Masło do ciała
Soraya

Regenerujące masło do ciała z Miodem Manuka, pochodzącego z najczystszych regionów Nowej Zelandii.

Ujędrniający Krem-Serum Intensywna Depigmentacja
Dermika

Ujędrniający krem-serum z wysokim stężeniem składnika depigmentacyjnego skutecznie walczy z przebarwieniami.

Wiadomości branżowe

Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Branża usług beauty jak nigdy do tej pory podlega wielu i jednocześnie szybkim zmianom. Czynników, które wpływają na ten stan rzeczy jest kilka. Przede wszystkim najważniejszym jest sam konsument, który jest świadomy swoich potrzeb, co należy w tym przypadku rozumieć iż ma on w stosunku do wizyty w salonie konkretne...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Miesiączka to nieodłączny element życia każdej kobiety. Kojarzona z bólem i dyskomfortem jest jednak oznaką prawidłowego rozwoju i zdrowia. Podczas menstruacji większość kobiet skarży...
Czytaj więcej

Dla Niego

Korzystanie z zabiegów medycyny estetycznej przez mężczyzn nie jest już w Polsce tematem tabu. Coraz więcej panów chce wyglądać młodziej i lepiej czuć się we własnej skórze. Z jakich...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Pobiegli wspólnie dla podopiecznych domów dziecka 13 października 2018 r. odbył się 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok, organizowany z okazji obchodów Światowego Dnia Wzroku. Wyjątkowe wydarzenie miało charakter sportowy i rodzinny, ale przede wszystkim – charytatywny....Czytaj więcej

Wyjątkowa lekcja WF-u w Poznaniu dzięki Always i Fundacji Otylii Ruch, to zdrowie – o prawdziwości tego powiedzenia mogły się przekonać uczennice z Wielkopolski, które 12 października 2018 r. wzięły udział w niezwykłej lekcji wychowania fizycznego. Młode Wielkopolanki  ćwiczyły pod okiem polskich...Czytaj więcej

Targi Mody Poznań Za nami kolejna edycja Targów Mody Poznań, a tym samym największych w Polsce targów dla branży fashion o charakterze kontraktacyjnym. Przypadający na ostatnie dni wakacji termin targów, upłynął pod znakiem umów handlowych, prezentacji trendów na najbliższe sezony...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl