Teraz Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego

Nowa nazwa przyjęta przez Nadzwyczajne Ogólne Zgromadzenie Polskiego Stowarzyszenia Producentów Kosmetyków i Środków Czystości została wpisana przez Sąd Rejonowy dla m. st.  Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego. Obecnie Stowarzyszenie funkcjonuje już pod nazwą Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego (Polish Association of Cosmetic and Detergent Industry). Stowarzyszenie będzie posługiwało się także skrótem PSPKD oraz nowym logotypem.

 

 


Decyzję o zmianie nazwy podjęliśmy w związku z dynamicznym rozwojem Stowarzyszenia. Stajemy się reprezentacją już nie tylko producentów lecz szeroko pojętego przemysłu kosmetycznego i detergentowego. Stowarzyszenie rośnie, bo coraz więcej firm rozumie, że działanie w grupie branżowej jest bardziej skuteczne niż działanie jako indywidualna firma – wyjaśnia Hanna Jabłońska, Przewodnicząca Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego. W ostatnich latach  dołączają do nas, oprócz producentów kosmetyków i detergentów także dystrybutorzy, dostawcy surowców i inne firmy w łańcuchu dostaw w ramach branż, zwiększając naszą reprezentatywność – dodaje.

Stowarzyszenie obecnie zrzesza:

• firmy o zróżnicowanym profilu działania: producentów, dystrybutorów, importerów kosmetyków i detergentów, a także dostawców surowców i inne firmy działające w branży, np. świadczące usługi (laboratoria);

• firmy o zróżnicowanej wielkości – małe i średnie, a także duże przedsiębiorstwa, przy czym małe i średnie firmy stanowią zdecydowaną przewagę liczebną;

• firmy o zróżnicowanej strukturze kapitału: rdzennie polskie oraz firmy z kapitałem zagranicznym.

 

W związku z rozwojem Stowarzyszenia oraz rozszerzeniem działalności w zakresie aerozoli, Europejska Federacja Aerozolowa (FEA) przyjęła Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego jako polską reprezentację do swoich struktur. Formalne członkostwo Stowarzyszenia rozpoczęło się 1 stycznia 2016 roku.

To bardzo dobra informacja dla wszystkich działających w Polsce producentów aerozoli. Ta przynależność oznacza dla Stowarzyszenia bezpośredni dostęp do europejskiej informacji – tę wiedzę przekazujemy naszym członkom. Zachęcamy ich także do uczestnictwa w konsultacjach oraz przekazywania opinii na temat ważnych dla branży aktów prawnych. W ten sposób stanowisko polskiej branży aerozolowej dociera do FEA, a za jej pośrednictwem - do Komisji Europejskiej. To oznacza, że  możemy wpływać na kształt prawa i jego zmiany. W tym celu w strukturze Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego powołana została Grupa Robocza ds. Aerozoli – informuje Hanna Jabłońska.

 

 

O Stowarzyszeniu

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego działa od roku 1992. Do kwietnia roku 2016 jako Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości. Członkowie Stowarzyszenia to uznani producenci i dystrybutorzy, a także sieci handlowe, dostawcy surowców oraz inne firmy współpracujące z branżami kosmetyczną i detergentową. Dzięki przynależności do Stowarzyszenia zyskali realny wpływ na funkcjonowanie branży kosmetycznej  i środków czystości – w Polsce i Unii Europejskiej.

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego jest członkiem międzynarodowych organizacji branżowych: Cosmetics Europe,  Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Mydeł, Detergentów i Środków Czystości (The International Association for Soaps, Detergents and  Maintenance Products) A.I.S.E. oraz Europejskiej Federacji Aerozolowej (European Aerosol Federation) FEA.

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego jest jedyną organizacją w Polsce działającą w oparciu o synergię przemysłu kosmetycznego i środków czystości. Reprezentuje ponad 300 marek kosmetycznych i detergentowych. W firmach członków Stowarzyszenia pracuje około 100 tys. pracowników. Jego głos dociera tam, gdzie zapadają najważniejsze decyzje legislacyjne i gospodarcze dla przemysłu kosmetycznego oraz detergentowego.

Członkostwo w Stowarzyszeniu gwarantuje  dostęp do aktualnej wiedzy eksperckiej, pomoc w sytuacjach kryzysowych, wsparcie w obliczu nieuzasadnionych ograniczeń, a także atrakcyjne warunki udziału w branżowych konferencjach i szkoleniach. Więcej informacji na stronie www.kosmetyki-detergenty.pl





Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki na przełomie roku 2020/2021!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

ROSE PATCHOULI
Mgiełka do ciała dla kobiet
NOU

Pojemność:
200 ml

Naturalne SERUM do RZĘS
INVEO

Pojemność:
3,5 ml

Wiadomości branżowe

B2Beauty Trends Show to event poświęcony branży beauty w Polsce. To nie tylko najlepsi wystawcy i bogata oferta skierowana do przedstawicieli biznesu, ale także kompleksowe warsztaty i konferencje, będące trampoliną do rozwoju! Już 6 maja 2021 roku (uwaga nowy termin) zapraszamy na PGE Narodowy, by poznać piękną i biznesową...
Koniec lutego to idealny moment na kolejne zakupy i przygotowania do nadchodzącego sezonu wiosna-lato 2020, ale również uzupełnienie garderoby o perełki z sezonu jesień-zima 2019/2020. Powoli, z nadzieją na szybką wiosnę i zielone pąki kwiatów na drzewach, kozaki będą ustępować lżejszym botkom, mokasynom, balerinom oraz...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

W styczniu bezpłatny serwis VOD ARTE po polsku pokazuje uznane, fabularne i dokumentalne filmy kobiece, prezentowane na międzynarodowych festiwalach filmowych, w tym „Motherland” Tomasa...
Czytaj więcej

Dla Niego

Dbanie o cerę nie jest już domeną kobiet, ale niektórzy mężczyźni nadal omijają półki z kosmetykami do twarzy szerokim łukiem. Badania pokazują, że co prawda dla większości Polaków...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Kampania Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) Sektor tekstylny, odzieżowy, skórzany i obuwniczy (TCLF) to europejski potentat, źródło nowych trendów i innowacji. Szacuje się, że roczny obrót w Europie wynosi ponad 200 mld euro, a około 225 000 firm zatrudnia...Czytaj więcej

Miasto Żyje Modą – 17-23.02.2020 Miasto Żyje Modą to projekt „miejski”, towarzyszący odbywającym się w dniach 19-20.02.2020 Targom Mody Poznań. Jego głównym założeniem jest promocja projektantów, marek modowych, miejsc oraz wydarzeń, które łączy jedno – moda i najnowsze...Czytaj więcej

Sezon na lody nie kończy się na lecie Badanie przeprowadzone przez instytut Kantar Public na zlecenie firmy Koral pokazało, że ponad trzy piąte Polaków (68%) je lody zimą. Co ciekawe lody zimą zdecydowanie chętniej jedzą młodsze pokolenia – wśród młodzieży w wieku 15-17 lat jedzenie lodów zimą...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2021 COSMED Consulting / serwisuroda.pl