Z roku na rok rośnie udział marek własnych w całkowitej sprzedaży realizowanej przez sieć, który obecnie osiągnął poziom ok. 8%. To pozytywny trend, który wpisuje się w strategię rozwoju Natury i korzystnie wpływa na wynik finansowy sieci. Od początku 2016 r. do połowy lutego ilość wprowadzonych wdrożeń w markach własnych kosmetyków do makijażu osiągnęła 19 jednostek magazynowych, a do końca roku liczba ta wzrośnie do 90 SKU.
Marki własne to segment ceniony przez Polaków. Udział wszystkich marek własnych w sprzedaży całkowitej realizowanej w Natura wzrósł z 5,9% w roku 2014 do poziomu 7,8 % w roku 2015. Kolejnych dwanaście miesięcy utrzyma się w trendzie za sprawą dalszego rozwoju oferty w tym zakresie. Do połowy lutego udało się przeprowadzić blisko dwadzieścia wdrożeń w kategoriach marek własnych kosmetyków do makijażu. Przygotowywanych jest łącznie ponad siedemdziesiąt kolejnych, we wszystkich kategoriach produktowych.
Rozwój marek własnych to popularny trend, obowiązujący nie tylko w Polsce ale również na świecie. Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku i przy rosnących wymaganiach klientów, marki własne pozwalają pogodzić konieczność ograniczania kosztów przy zachowaniu wysokich standardów w zakresie jakości. Dane rynkowe pokazują udział marek własnych w Polsce na poziomie około 24,3%. Segment ten rośnie bardzo szybko w sklepach o mniejszym formacie jak drogerie. Podczas gdy według szacunków jednym z dyskontów udział marek własnych przekracza 50%. Dlatego rozbudowanie segmentu jest istotnym elementem strategii rozwoju drogerii Natura obok inwestowania w nowe lokalizacje, odświeżony design sklepów oraz promowania atrakcyjnych modeli kooperacji biznesowej - poinformował Arkadiusz Szczepaniak, Wiceprezes Zarządu Natura Sp. z o.o.
Wzrost udziału w sprzedaży w całości sprzedaży marek własnych sieci Natura odnotowała również marka Kobo Professional osiągając poziom 32,3 % w roku 2015 przy 28% w roku 2014. Kobo Professional to jedna z flagowych marek w Natury, co pokazuje duży potencjał w segmencie. Zgodnie z zapowiedziami sieci Natura, wkrótce jej klienci będą mieli możliwość kupienia produktów marki własnej w innych kategoriach (poza kosmetykami kolorowymi) w wysokiej jakości i przystępnej cenie.
Marki własne oferowane przez Naturę produkowane są i rozwijane w Polsce. Konsumenci doceniają oferowane produkty i usługi, co potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia, w tym: niezależne badanie „Postrzeganie sieci detalicznych 2015” – firmy OC&C Strategy Consultants; 5. pozycja wśród najlepszych sklepów w Polsce. Oprócz 5. Miejsca w ogólnej klasyfikacji Natura zdobyła miejsce 3. sklepów wg jakości produktów, oraz 6. w kategoriach wygląd sklepu, stosunek ceny do jakości i zaufanie. Czterokrotnie przyznano Godło Jakości Obsługi, zaś produkt marki Kobo Professional; Rozświetlacz High fighter Powder został laureatem nagrody Instyle Best Beauty Buys w roku 2015. Natura jest drugą rozpoznawaną marką drogerii po Rossmann (listopad 2015 r.)
Drogerie Natura, należące do Grupy Pelion S.A., to jedna z największych i najdłużej działających na polskim rynku kosmetycznym sieci sklepów, obejmująca ponad 270 lokalizacji. Od momentu otwarcia pierwszej placówki pod szyldem Drogerie Natura w 1997 roku, sieć stale się rozwija oraz dba o obsługę klientów na najwyższym poziomie. W 2014 i 2015 roku sieć Drogerie Natura otrzymała prestiżowy tytuł Superbrands Created In Poland, przyznawany co roku najsilniejszym markom konsumenckim w Polsce.
Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki na przełomie roku 2020/2021!
ROSE PATCHOULI
Mgiełka do ciała dla kobiet
NOU
Pojemność:
200 ml
Naturalne SERUM do RZĘS
INVEO
Pojemność:
3,5 ml