Reklama
Cafe News

Osiem milionów złotych zainwestował fundusz DistressedAssets FIZ (zarządzany przez Noble Funds TFI) w Miraculum SA. Cztery  miliony złotych w formie dwuletnich obligacji zwykłych oraz cztery miliony w formie dwuletnich obligacji zamiennych na akcje. Dla spółki to ważny krok na drodze do pełnego ustabilizowania złej sytuacji finansowej. Dokapitalizowanie jest wyrazem wiary w sukces zaproponowanej przez zarząd nowej strategii. Potencjał biznesowy Miraculum jest bardzo duży i z całą pewnością nie został jeszcze w pełni wykorzystany – podkreśla Andrzej Kalita, prezes Miraculum. W wyniku braku kapitału obrotowego, Miraculum w ciągu ostatnich 9 miesięcy nie była w stanie realizować około 40 proc. zamówień lub realizowała je nieterminowo. Pozyskane środki zostaną przeznaczone w większości na kapitał obrotowy, dzięki czemu spółka będzie mogła skokowo zwiększyć wartość sprzedaży. Cały czas pracujemy nad  zwiększeniem dystrybucji krajowej. Szczególnie istotny jest dla nas kanał nowoczesny, w którym spółka zrenegocjowała już większość umów handlowych – mówi Krzysztof Urbański, członek zarządu Miraculum. Priorytetem przyszłych działań jest zwiększenie udziałów rynkowych koncentrując się na najmocniejszych markach, jak również zwiększenie sprzedaży  na rynkach eksportowych. Dotychczas w ramach restrukturyzacji spółce udało się zmniejszyć koszty funkcjonowania o prawie 10 milionów złotych rocznie. Zweryfikowano pod kątem ekonomicznym również ofertę produktową, w efekcie czego wycofano produkty o słabej rotacji i niskiej marżowości, co pozwoliła na lepszą organizację i kontrolę procesów produkcyjnych i sprzedażowych.

Jan Wernicki dołączył do zespołu Oriflame Poland na stanowisku dyrektora zarządzającego. Będzie odpowiedzialny za wzrost firmy na rynku polskim oraz zwiększenie liczby konsultantów. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w sektorze FMCG w obszarach takich jak: zarządzanie i rozwój działu sprzedaży, rozwój i wzrost biznesu, wdrażanie procesów oraz zarządzanie zespołem. Przed dołączeniem do Oriflame pracował na wielu stanowiskach wyższego szczebla w działach sprzedaży i marketingu w firmach, takich jak Procter & Gamble, Pepsi Cola International, Gilette Poland, Henkel Poland & Central Europe East. Jan Wernicki objął stanowisko dyrektora zarządzającego z dniem 1 października. Dotychczasowy dyrektor generalny Oriflame Poland i Wiceprezes Regionu EMEA Centralna Johan Larsson obejmuje stanowisko  wiceprezesa i dyrektora regionu Europy Centralnej.

Do końca tego roku tj. do 31 grudnia 2013 salony kosmetyczne, zakłady fryzjerskie oraz salony tatuażu, zgodnie z nowymi wymogami sanitarnymi, będą musiały zainstalować urządzenia do sterylizacji narzędzi oraz przeszkolić pracowników z ich obsługi. Obsługiwać urządzenie będą mogli jedynie przeszkoleni pracownicy i muszą posiadać minimum średnie wykształcenie. Zmiany wynikają z projektu rozporządzenia ministra zdrowia w sprawie szczegółowych wymagań sanitarno-higienicznych, jakim powinny odpowiadać obiekty, w których świadczone są usługi fryzjerskie, kosmetyczne, tatuażu i odnowy biologicznej. Z tego względu, że niedługo zrobi się głośno o tym i firmy sprzedające takie urządzenia na pewno podniosą ceny, warto już dziś zrobić przegląd i zakupić takie urządzenie.

Wraz z końcem września skończył się okres przejściowy wyznaczony przez Ministerstwo Finansów na wejście w życie nowych zasad stosowania kas fiskalnych. Z dniem 1 października 2013 paragon fiskalny musi już zawierać m.in. nazwę towaru pozwalającą jednoznacznie go zidentyfikować. Pierwszego października 2013 roku z wydrukowanej listy zakupów znikną ogólniki typu: „Usługa kosmetyczna”, "Nabiał", "Owoce", "Warzywa". Rozporządzenie z 14 marca 2013 r. w sprawie kas fiskalnych wymaga tego, aby paragon fiskalny zawierał m.in. nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację. Dodatkowo może zawierać w miejscu określonym dla nazwy, również opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej nazwy. Minister finansów wyjaśnił w interpretacji ogólnej z 12 września 2013 r., że przepis ten nie nakłada na podatników obowiązku stosowania nazw szczegółowych dotyczących pojedynczych przedmiotów danego rodzaju lub poszczególnych cech towaru lub usługi (np. barwa, pojemność, rozmiar).

Branża kosmetyczna ma szansę stać się wizytówką Polski na świecie. Dokładamy wszelkich starań, aby produkty z napisem Made in Poland były rozpoznawane i chętnie przyjmowane na świecie. Planujemy powtórzenie rządowego programu wsparcia dla branży kosmetycznej w przyszłości. W 2014 roku rozpoczniemy prace przygotowujące do kolejnej edycji projektu – powiedziała Ewa Swędrowska-Dziankowska, zastępca dyrektora Departamentu Instrumentów Wsparcia w Ministerstwie Gospodarki, podczas konferencji prasowej w dn. 26 września 2013 r. w Warszawie towarzyszącej wizycie zagranicznych dziennikarzy i dystrybutorów branży kosmetycznej w Polsce. Program promocji polskiej branży kosmetycznej na rynkach zagranicznych prowadzony jest w ramach projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych”. Celem programu jest wykreowanie nowych, polskich silnych marek, które będą rozpoznawalne na świecie i kojarzone z krajem pochodzenia. Biorące w nim udział firmy kosmetyczne, które uczestniczą w zagranicznych targach, misjach gospodarczych i szkoleniach, mogą uzyskać zwrot 75 proc. poniesionych kosztów. Obecna edycja programu rozpoczęła się 31 marca 2012 roku i potrwa do 31 marca 2015 roku. Łącznie na jego realizację przeznaczono ponad 25 mln zł, z czego 21 mln zł na dofinansowanie przedsiębiorców w ramach trzech naborów wniosków. Obecnie w programie bierze udział ponad 50 polskich producentów kosmetyków. 31 firm otrzymuje już dofinansowanie, pozostałe starają się o nie.

Z początkiem września 2013 r. została oficjalnie ukończona największa inwestycja w historii bydgoskiej fabryki kosmetyków i środków czystości firmy Unilever. Dzięki rozbudowie wartej ponad 32 mln Euro zakład podwoił swój rozmiar i zwiększył zatrudnienie o kolejne 122 osoby. Zakończona właśnie inwestycja jest największą w ponad 20-letniej historii zakładu w Bydgoszczy. Jej koszt przewyższył kwotę, za którą Unilever w 1991 roku kupił fabrykę. W ramach rozbudowy powiększone zostały wydziały pakowania i przechowywania gotowych produktów. Zainstalowane zostały m.in. nowe mieszalniki połączone z nowoczesnymi liniami pakującymi oraz wysokiej jakości paletyzatorami. Powierzchnia budynku fabryki zwiększyła się o 12 608 m2. Wprowadzone do produkcji w bydgoskiej fabryce marki, takie jak TRESemmé, VO5, Simple, Zwitsal, Glysolid, Fissan, Neutral, St. Ives, trafią na europejskie i światowe rynki. W Polsce firma jest obecna od 1991 roku. Posiada fabryki jeszcze w Baninie koło Gdańska (produkcja lodów), Katowicach (margaryny i herbaty) oraz w Poznaniu (produkty kulinarne i dressingi). Firma zatrudnia w Polsce ponad 3500 osób. Produkuje żywność, kosmetyki i środki czystości pod takimi markami jak: Algida, Axe, Cif, Delma, Domestos, Dove, Knorr, Lipton, Rama, Rexona, Signal czy Timotei.

Córka Phila Collinsa, gwiazda filmu „Dary Anioła: Miasto Kości", wcześniej znana jako Królewna Śnieżka z ubiegłorocznej ekranizacji baśni braci Grimm, została twarzą kosmetyków Lancôme. Tym samym Lily Collins dołączyła do grona ambasadorek francuskiej marki Lancôme, wśród których znalazły się już Penelope Cruz, Kate Winslet, Julia Roberts oraz Emma Watson. Aktorka nazywana nową wersją Audrey Hepburn będzie promować „French Ballerine" – kolekcję kosmetyków na sezon wiosna-lato 2014. Młoda aktorka, 24-letnia Lily Collins, do tej pory nie była wyjątkowo popularna. Wszystko zmieni się za sprawą najnowszej kampanii luksusowej marki Lancome, której Lily została ambasadorką. Młoda panna Collins będzie promować swoją osobą najnowszą linię kosmetyków marki, na sezon wiosna 2014, która ma ruszyć w styczniu przyszłego roku. Lily dołączy do takich osobistości, jak Julia Roberts, Kate Winslet czy Emma Watson, do której już jest porównywana. Lily Collins już jakiś czas temu została zauważona przez krytyków mody i okrzyknięta jedną z najlepiej ubranych. Z jej czarem, wdziękiem i poczuciem humoru, jest perfekcyjnym wcieleniem kobiecości według Lancôme – przyznaje Francoise Lehmann, główny menedżer marki Lancôme. Lily Collins już od pewnego czasu została dostrzeżona przez krytyków mody i ma znaleźć się na szczycie listy najlepiej ubranych gwiazd według Vanity Fair w roku 2014.

Ruszyła czwarta już edycja prestiżowego konkursu modowego Siemens FreshLook dla utalentowanych miłośników mody i stylizacji. Podobnie jak w ubiegłych edycjach, twarzą kampanii jest modelka i stylistka Karolina Malinowska oraz projektant gwiazd - Maciej Zień. Siemens FreshLook to kontynuacja rozpoczętej w 2011 roku modowej inicjatywy marki Siemens, bazująca na znanych już miłośnikom mody zasadach: konkursie na najlepsze stylizacje oraz współtworzeniu wraz z internautami modowego e-magazynu. Zwieńczeniem akcji są finałowe zakupy z Karoliną Malinowską, której towarzyszyć będzie Maciej Zień. W kampanię, której celem jest wyłowienie modowych talentów, zostali także zaangażowani najbardziej znani blogerzy modowi – m.in. CharlizeMystery, Jessica Mercedes czy MrVintage. Z Siemens FreshLook współpracuje czołówka polskiej blogosfery modowej. W konkursie, a także we współtworzeniu magazynu, mogą brać udział wszyscy internauci. Zdjęcia wybranych stylizacji i teksty blogerów publikowane będą w magazynie. Kolejne numery będą publikowane co dwa tygodnie, przez cały okres trwania kampanii.

 

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Bądź aktywny, bierz udział w życiu naszego portalu i jego fanpage. Ciesz się profitami Fun & More CLUB.

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Odżywcza
siła witaminy C

NIVELAZIONE

Zabieg S.O.S. do dłoni i paznokci.
Zestaw zawiera:
• peeling do dłoni
• serum do paznokci
• maska do dłoni
• rękawiczki

Parafinowe S.O.S.
dla dłoni

NIVELAZIONE

Trzystopniowa kuracja parafinowa do dłoni.
Zestaw zawiera:
• peeling do dłoni
• maska do dłoni
• rękawiczki

Wiadomości branżowe

Listopad do bardzo dobry moment dla osób z branży usług beauty, pod względem możliwości pogłębiania wiedzy oraz pozyskiwania nowych kontaktów biznesowych. Wrzesień i październik to miesiące powrotu klienta z urlopu, a więc to czas na przygotowanie się do jego powitania i stworzenia ciekawej dedykowanej oferty. W...
Jak każdego roku targi BEAUTY FORUM & SPA otwierają branżowy sezon jesienno-zimowy. Jest to wydarzenie o charakterze biznesowym i edukacyjnym, skierowane do wszystkich osób związanych zawodowo z kosmetyką. Podczas każdej edycji tych targów, wiodące na polskim i międzynarodowym rynku firmy kosmetyczne prezentują swoje...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Zwinne, szybkie i sprytne – takie są męskie plemniki. A co warto wiedzieć o żeńskiej komórce jajowej, która łącząc się z plemnikiem daje nowe życie? Poznaj najbardziej fascynujące...
Czytaj więcej

Dla Niego

Jakie badania profilaktyczne powinni wykonywać regularnie mężczyźni? Przede wszystkim te, które pozwalają ocenić funkcjonowanie wątroby, nerek i tarczycy. Poza tym badania istotne dla...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Paweł Ochman, autor bloga Weganon, wydaje książkę „Pyszności z roślin” Pasjonat zielonej, wegańskiej kuchni, przyjaciel chlorelli i ambasador Purella Food - Paweł Ochman z bloga Weganon – wydaje swoją pierwszą książkę kucharską „Pyszności z roślin”. To pozycja, która koniecznie musi...Czytaj więcej

„Let’s talk aboutgarbage”, czyli design na rzecz ekologiiŚwiadome zarządzanie i gospodarowanie odpadami to obecnie jedna z najważniejszych kwestii poruszanych na wielu płaszczyznach życia, także w architekturze. O tym, że ekologia idzie w parze z projektowaniem przekonują twórcy wystawy „Let’s...Czytaj więcej

Polskie vlogerki na The Master Class w Nowym Jorku z Kim Kardashian Mario Dedivanovic - jeden z najbardziej wpływowych makijażystów na świecie, oraz Kim Kardashian West - najczęściej fotografowana ikona piękna, poprowadzili w Nowym Jorku warsztaty The Master Class z zakresu...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2017 COSMED Consulting / serwisuroda.pl