Reklama
Cafe News

Do końca tego roku tj. do 31 grudnia 2013 salony kosmetyczne, zakłady fryzjerskie oraz salony tatuażu, zgodnie z nowymi wymogami sanitarnymi, będą musiały zainstalować urządzenia do sterylizacji narzędzi oraz przeszkolić pracowników z ich obsługi. Obsługiwać urządzenie będą mogli jedynie przeszkoleni pracownicy i muszą posiadać minimum średnie wykształcenie. Zmiany wynikają z projektu rozporządzenia ministra zdrowia w sprawie szczegółowych wymagań sanitarno-higienicznych, jakim powinny odpowiadać obiekty, w których świadczone są usługi fryzjerskie, kosmetyczne, tatuażu i odnowy biologicznej. Z tego względu, że niedługo zrobi się głośno o tym i firmy sprzedające takie urządzenia na pewno podniosą ceny, warto już dziś zrobić przegląd i zakupić takie urządzenie.

Być może już całkiem niedługo nie będziemy musieli obawiać się negatywnych skutków działania promieniowania słonecznego. Naukowcy z University of Colorado Cancer Center donoszą najnowsze odkrycie. Okazuje się ,że związek wyekstrahowany z ostropestu - sylibinina, zabija komórki skóry zmutowane przez promieniowanie UVA i jednocześnie chroni przed uszkodzeniami wynikającymi z oddziaływania promieniowania UVB. Wstępne badania wykazały, że jeśli weźmiemy ludzkie keratynocyty i potraktujemy je sylibininą, nic się nie stanie. Czyli nie jest to związek toksyczny. Ale kiedy uszkodzimy komórki promieniowaniem UVA, sylibinina je zabija - potwierdza dr Rajesh Agarwal, Kierownik zespołu badawczego. Proces ten polega na tym, że zmutowane komórki, które mogą powodować raka skóry i fotostarzenie są usuwane. Poza tym kolejne analizy ujawniły, że oprócz zabijania komórek uszkodzonych przez promieniowanie UVA, leczenie sylibininą chroni komórki ludzkie przed uszkodzeniem wywołanym promieniowaniem UVB, który obejmuje pozostałe 5% promieniowania słonecznego docierającego do ziemi.

Paryż to miasto uważane za jedno z najpiękniejszych i najbardziej romantycznych miast świata. Posiada niezwykłą atmosferę, zachwyca i inspiruje. To miasto nigdy się nie nudzi. Szansę, aby przekonać się o tym na żywo mają wszyscy konsumenci marki Palette, którzy wezmą udział w loterii promocyjnej „Moc paryskich inspiracji z Palette”. Ogólnopolska loteria promocyjna „Moc paryskich inspiracji z Palette” rozpoczęła się 15 stycznia i potrwa do 23 maja br. Klienci, którzy w okresie od 15 stycznia do 31 marca kupią produkt Palette (Palette Intensive Color Creme, Palette Delux, Palette Permanent Natural Colors, Palette Mousse Color, Palette Color Shampoo, Palette Instant Color, Palette Salon Colors) i wyślą SMS pod numer 4305  o treści Palette razem z numerem paragonu, co godzinę, mogą wygrać bon na elegancki zestaw biżuterii marki Apart a raz w tygodniu mają szansę na romantyczną podróż do Paryża dla dwojga. Wszystkie informacje na temat promocji znajdują się w regulaminie dostępnym na stronie www.palettemojkolor.pl

■  Od 11 marca 2013 roku na terenie UE obowiązuje zakaz wprowadzania do obrotu kosmetyków testowanych na zwierzętach. Jest to ostatni etap zakazów dotyczących testowania produktów kosmetycznych. Zakaz testowania gotowych kosmetyków, składników kosmetyków oraz ich kombinacji na zwierzętach obowiązuje w UE od 2009 roku. Co zatem ulegnie zmianie? Od wspomnianej daty poza zakazem wykonywania testów na zwierzętach, zostaje wprowadzony zakaz dystrybucji kosmetyków i składników kosmetycznych na terytorium UE. Jak do tej pory możliwe było przetestowanie danego składnika na zwierzętach w krajach nie objętych zakazem a następnie sprowadzenie go do krajów wspólnoty. Taką taktykę stosowały niektóre koncerny kosmetyczne oraz mniejsze firmy. Obecnie producenci kosmetyków mogą umieszczać na opakowaniach informację, że kosmetyk nie był testowany na zwierzętach tylko wtedy, gdy ani gotowy produkt, ani składnik preparatu, ani mieszaniny składników, ani prototypy składników nie testowano na zwierzętach zarówno na terytorium UE jak i poza nim.

W dniach 8-11 marca 2013 w Bolonii odbyła się kolejna edycja Międzynarodowych Targów COSMOPROF, podczas których zaprezentowali się przedstawiciele sektora kosmetycznego, perfumeryjnego, fryzjerskiego, pielęgnacji i stylizacji oraz Spa i kurorty. Co roku na te największe targi kosmetyczne w Europie oraz jedne z największych na świecie, ściągają tysiące gości, zarówno wystawców, jaki i odwiedzających, którzy pragną być na bieżąco z najnowszymi nowinkami i trendami kosmetycznymi. Targi te są okazją do biznesowych spotkań, konferencji, warsztatów i wymiany doświadczeń. Na targach, polski sektor kosmetyczny po raz pierwszy był prezentowany w ramach Branżowego Programu Promocji Ministerstwa Gospodarki. Na polskim stoisku włoscy oraz zagraniczni partnerzy biznesowi mogli zapoznać się z potencjałem i ofertą polskiego sektora kosmetycznego.

Colgate-Palmolive nakładem ponad 100 mln zł zbuduje drugi zakład w Świdnicy. Po pastach do zębów przyszedł  czas na płyny do płukania ust. Inwestycja ma się zakończyć w roku 2015 r. Dzięki niej powstanie co najmniej 80 nowych miejsc pracy.

W dniach 10-11 kwietnia odbędzie się jubileuszowa edycja Targów Nowych Rozwiązań w Branży Opakowań – easyFairs PACKAGING INNOVATIONS. Udział w targach jest szczególną okazją do zapoznania się z najnowszymi trendami w branży opakowań oraz do pozyskania niezbędnych kontaktów biznesowych. Podczas targów PACKAGING INNOVATIONS 2013 zaprezentują się producenci i dostawcy:
- Opakowań tekturowych, plastikowych, szklanych, drewnianych, metalowych itp.
- Opakowań inteligentnych i ekologicznych
- Materiałów POS, displayów
- Rozwiązań w zakresie projektowania opakowań
- Rozwiązań w zakresie pozycjonowania i zarządzania marką
- Rozwiązań w zakresie nadruku na opakowaniach
- Rozwiązań w zakresie recyklingu opakowań

Miejsce: Warszawskie Centrum EXPO XXI  ul. Prądzyńskiego 12/14, 01-222 Warszawa

Przez trzy lata (od roku 2004 do 2006) sześć czołowych firm branży drogeryjnej wymieniało się informacjami na temat polityki cenowej. Przedstawiciele Beiersdorf (Nivea), L'Oréal, GlaxoSmithKline (Aquafresh, Odol), niemieckiego producenta środków czystości Erdal-Rex oraz Procter & Gamble (Ariel, Pampers) i należącego do niego Gillette w ramach specjalnej grupy roboczej konsultowali planowane podwyżki cen, rabaty uzyskiwane u detalistów oraz informowali o postępach w negocjacjach z poszczególnymi sprzedawcami.  Za naruszenie prawa antymonopolowego muszą zapłacić w sumie prawie 40 mln euro – podała wyborcza.biz. Choć nie jest to klasyczny przykład kartelu czy zmowy cenowej, to firmy działały na niekorzyść konkurencji – uzasadnia niemiecki urząd antymonopolowy. Dochodzenie wszczęto na wniosek jednej z firm. Był nią Colgate Palmolive, który dzięki temu nie został ukarany grzywną. Procter & Gamble zapowiedział, że będzie odwoływał się od decyzji urzędu antymonopolowego. 

26 lutego w Warszawie marka Dermika zaprezentowała nową serię Pharmatherapy. Tym razem są to dermokosmetyki, których sprzedaż odbywa się w aptekach. Zawierają biomimetyczne składniki aktywne, które swoją budową i działaniem naśladują związki naturalne występujące w skórze. Seria podzielona jest na cztery linie - do skóry bardzo wrażliwej i skłonnej do alergii, dojrzałej, naczynkowej oraz tłustej i mieszanej. Gościem specjalnym był dr Sergio Amari, specjalista chemii kosmetycznej, autorytet naukowy w dziedzinie nowoczesnych, surowców kosmetycznych, HallStar, który opowiedział o innowacyjnych biomimetycznych składnikach baz Dermika Pharmatherapy, zapewniających zwiększone bezpieczeństwo i skuteczność działania kosmetyków. W dalszej części Łukasz Pyzioł, dyrektor działu nauki, badań i rozwoju Cederroth Polska  przedstawił filozofię urody Dermika Pharmatherapy.

■  Premiera nowych opakowań produktów do pielęgnacji ciała Nivea odbyła się 22 lutego w salonie Space-Design w Warszawie. O marce i jej nowym designie opowiadała Edyta Andrzejewska, odpowiedzialna w Nivea za kategorię pielęgnacji ciała i twarzy. Zwróciła uwagę, że firma, oferując swoje produkty przez ponad 100 lat, stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce. Zwróciła rówież uwagę, że nowe opakowania, są podróżą do korzeni. Zostały bowiem oparte na solidnym fundamencie: tradycyjnym niebieskim, okrągłym pudełku Nivea Creme oraz klasycznym liternictwie. Wieczka i zamknięcie zostały zaprojektowane w niebieskim kolorze z opracowanym na nowo logo. Kształty butelki odwołują się prostych form. Uproszczeniu uległy również elementy etykiet i grafiki, które w przejrzysty i funkcjonalny sposób przekazują najważniejsze komunikaty marki. Podczas spotkania zapewniono także, iż zmiana designu opakowań nie oznacza zmiany sprawdzonego składu produktów. Zawartość kosmetyków pozostaje niezmienna.


Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Bądź aktywny, bierz udział w życiu naszego portalu i jego fanpage. Ciesz się profitami Fun & More CLUB.

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Foodie Miód Manuka Regenerujące Masło do ciała
Soraya

Regenerujące masło do ciała z Miodem Manuka, pochodzącego z najczystszych regionów Nowej Zelandii.

Ujędrniający Krem-Serum Intensywna Depigmentacja
Dermika

Ujędrniający krem-serum z wysokim stężeniem składnika depigmentacyjnego skutecznie walczy z przebarwieniami.

Wiadomości branżowe

Branża usług beauty jak nigdy do tej pory podlega wielu i jednocześnie szybkim zmianom. Czynników, które wpływają na ten stan rzeczy jest kilka. Przede wszystkim najważniejszym jest sam konsument, który jest świadomy swoich potrzeb, co należy w tym przypadku rozumieć iż ma on w stosunku do wizyty w salonie konkretne...
27 i 28 października 2018 roku wydawca magazynu Art of Beauty organizuje dwa branżowe wydarzenia. Są to dwa kongresy o zróżnicowanym profilu tematycznym. Jeden poświęcony jest pielęgnacji skóry problematycznej, drugi zaś podejmuje zagadnienia kosmetologii estetycznej. Adresatami konferencji są kosmetolodzy i właściciele...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Po wakacjach najczęściej wraca się wypoczętym i zrelaksowanym, ale może też przydarzyć się nam nieprzyjemna pamiątka – infekcja intymna, która zburzy całą radość z urlopu. Niestety,...
Czytaj więcej

Dla Niego

Rak prostaty stanowi piątą najczęstszą przyczynę śmierci polskich mężczyzn. Wśród nowotworów ustępuje tylko rakowi płuc. Z powodu guzów tego niewielkiego gruczołu znajdującego się...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

KEVIN.MURPHY dla MMC – pokaz jesień-zima 2018/19 W poniedziałek 4 czerwca w warszawskiej Królikarni, odbył się pokaz kolekcji jesień-zima 2018/19 duetu MMC. W klasycznym wnętrzu pałacu i muzeum rzeźby, MMC Studio zaprezentowało najnowszą kolekcję. Dopełnieniem kreacji, które cechowały niebanalne...Czytaj więcej

#CREATEYOURSTYLE - pod tym hasłem Schwarzkopf obchodzi w tym roku 120 urodziny Indywidualizm, pewność siebie, własny styl. I oczywiście modne, autentyczne fryzury do noszenia na co dzień, które idealnie odzwierciedlają osobowość. Tak w 2018 roku Schwarzkopf świętuje 120-lecie marki....Czytaj więcej

Parlamentarzyści kontra choroby tarczycy 25 maja 2018 r. obchodzony jest Światowy Dzień Tarczycy. Z tej okazji organizacja Polskie Amazonki Ruch Społeczny pod patronatem Marszałka Sejmu RP przygotowała akcję profilaktyczną, w ramach której Parlamentarzyści skorzystali z badań USG tarczycy i poznali...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl