Cafe News

Do końca tego roku tj. do 31 grudnia 2013 salony kosmetyczne, zakłady fryzjerskie oraz salony tatuażu, zgodnie z nowymi wymogami sanitarnymi, będą musiały zainstalować urządzenia do sterylizacji narzędzi oraz przeszkolić pracowników z ich obsługi. Obsługiwać urządzenie będą mogli jedynie przeszkoleni pracownicy i muszą posiadać minimum średnie wykształcenie. Zmiany wynikają z projektu rozporządzenia ministra zdrowia w sprawie szczegółowych wymagań sanitarno-higienicznych, jakim powinny odpowiadać obiekty, w których świadczone są usługi fryzjerskie, kosmetyczne, tatuażu i odnowy biologicznej. Z tego względu, że niedługo zrobi się głośno o tym i firmy sprzedające takie urządzenia na pewno podniosą ceny, warto już dziś zrobić przegląd i zakupić takie urządzenie.

Być może już całkiem niedługo nie będziemy musieli obawiać się negatywnych skutków działania promieniowania słonecznego. Naukowcy z University of Colorado Cancer Center donoszą najnowsze odkrycie. Okazuje się ,że związek wyekstrahowany z ostropestu - sylibinina, zabija komórki skóry zmutowane przez promieniowanie UVA i jednocześnie chroni przed uszkodzeniami wynikającymi z oddziaływania promieniowania UVB. Wstępne badania wykazały, że jeśli weźmiemy ludzkie keratynocyty i potraktujemy je sylibininą, nic się nie stanie. Czyli nie jest to związek toksyczny. Ale kiedy uszkodzimy komórki promieniowaniem UVA, sylibinina je zabija - potwierdza dr Rajesh Agarwal, Kierownik zespołu badawczego. Proces ten polega na tym, że zmutowane komórki, które mogą powodować raka skóry i fotostarzenie są usuwane. Poza tym kolejne analizy ujawniły, że oprócz zabijania komórek uszkodzonych przez promieniowanie UVA, leczenie sylibininą chroni komórki ludzkie przed uszkodzeniem wywołanym promieniowaniem UVB, który obejmuje pozostałe 5% promieniowania słonecznego docierającego do ziemi.

Paryż to miasto uważane za jedno z najpiękniejszych i najbardziej romantycznych miast świata. Posiada niezwykłą atmosferę, zachwyca i inspiruje. To miasto nigdy się nie nudzi. Szansę, aby przekonać się o tym na żywo mają wszyscy konsumenci marki Palette, którzy wezmą udział w loterii promocyjnej „Moc paryskich inspiracji z Palette”. Ogólnopolska loteria promocyjna „Moc paryskich inspiracji z Palette” rozpoczęła się 15 stycznia i potrwa do 23 maja br. Klienci, którzy w okresie od 15 stycznia do 31 marca kupią produkt Palette (Palette Intensive Color Creme, Palette Delux, Palette Permanent Natural Colors, Palette Mousse Color, Palette Color Shampoo, Palette Instant Color, Palette Salon Colors) i wyślą SMS pod numer 4305  o treści Palette razem z numerem paragonu, co godzinę, mogą wygrać bon na elegancki zestaw biżuterii marki Apart a raz w tygodniu mają szansę na romantyczną podróż do Paryża dla dwojga. Wszystkie informacje na temat promocji znajdują się w regulaminie dostępnym na stronie www.palettemojkolor.pl

■  Od 11 marca 2013 roku na terenie UE obowiązuje zakaz wprowadzania do obrotu kosmetyków testowanych na zwierzętach. Jest to ostatni etap zakazów dotyczących testowania produktów kosmetycznych. Zakaz testowania gotowych kosmetyków, składników kosmetyków oraz ich kombinacji na zwierzętach obowiązuje w UE od 2009 roku. Co zatem ulegnie zmianie? Od wspomnianej daty poza zakazem wykonywania testów na zwierzętach, zostaje wprowadzony zakaz dystrybucji kosmetyków i składników kosmetycznych na terytorium UE. Jak do tej pory możliwe było przetestowanie danego składnika na zwierzętach w krajach nie objętych zakazem a następnie sprowadzenie go do krajów wspólnoty. Taką taktykę stosowały niektóre koncerny kosmetyczne oraz mniejsze firmy. Obecnie producenci kosmetyków mogą umieszczać na opakowaniach informację, że kosmetyk nie był testowany na zwierzętach tylko wtedy, gdy ani gotowy produkt, ani składnik preparatu, ani mieszaniny składników, ani prototypy składników nie testowano na zwierzętach zarówno na terytorium UE jak i poza nim.

W dniach 8-11 marca 2013 w Bolonii odbyła się kolejna edycja Międzynarodowych Targów COSMOPROF, podczas których zaprezentowali się przedstawiciele sektora kosmetycznego, perfumeryjnego, fryzjerskiego, pielęgnacji i stylizacji oraz Spa i kurorty. Co roku na te największe targi kosmetyczne w Europie oraz jedne z największych na świecie, ściągają tysiące gości, zarówno wystawców, jaki i odwiedzających, którzy pragną być na bieżąco z najnowszymi nowinkami i trendami kosmetycznymi. Targi te są okazją do biznesowych spotkań, konferencji, warsztatów i wymiany doświadczeń. Na targach, polski sektor kosmetyczny po raz pierwszy był prezentowany w ramach Branżowego Programu Promocji Ministerstwa Gospodarki. Na polskim stoisku włoscy oraz zagraniczni partnerzy biznesowi mogli zapoznać się z potencjałem i ofertą polskiego sektora kosmetycznego.

Colgate-Palmolive nakładem ponad 100 mln zł zbuduje drugi zakład w Świdnicy. Po pastach do zębów przyszedł  czas na płyny do płukania ust. Inwestycja ma się zakończyć w roku 2015 r. Dzięki niej powstanie co najmniej 80 nowych miejsc pracy.

W dniach 10-11 kwietnia odbędzie się jubileuszowa edycja Targów Nowych Rozwiązań w Branży Opakowań – easyFairs PACKAGING INNOVATIONS. Udział w targach jest szczególną okazją do zapoznania się z najnowszymi trendami w branży opakowań oraz do pozyskania niezbędnych kontaktów biznesowych. Podczas targów PACKAGING INNOVATIONS 2013 zaprezentują się producenci i dostawcy:
- Opakowań tekturowych, plastikowych, szklanych, drewnianych, metalowych itp.
- Opakowań inteligentnych i ekologicznych
- Materiałów POS, displayów
- Rozwiązań w zakresie projektowania opakowań
- Rozwiązań w zakresie pozycjonowania i zarządzania marką
- Rozwiązań w zakresie nadruku na opakowaniach
- Rozwiązań w zakresie recyklingu opakowań

Miejsce: Warszawskie Centrum EXPO XXI  ul. Prądzyńskiego 12/14, 01-222 Warszawa

Przez trzy lata (od roku 2004 do 2006) sześć czołowych firm branży drogeryjnej wymieniało się informacjami na temat polityki cenowej. Przedstawiciele Beiersdorf (Nivea), L'Oréal, GlaxoSmithKline (Aquafresh, Odol), niemieckiego producenta środków czystości Erdal-Rex oraz Procter & Gamble (Ariel, Pampers) i należącego do niego Gillette w ramach specjalnej grupy roboczej konsultowali planowane podwyżki cen, rabaty uzyskiwane u detalistów oraz informowali o postępach w negocjacjach z poszczególnymi sprzedawcami.  Za naruszenie prawa antymonopolowego muszą zapłacić w sumie prawie 40 mln euro – podała wyborcza.biz. Choć nie jest to klasyczny przykład kartelu czy zmowy cenowej, to firmy działały na niekorzyść konkurencji – uzasadnia niemiecki urząd antymonopolowy. Dochodzenie wszczęto na wniosek jednej z firm. Był nią Colgate Palmolive, który dzięki temu nie został ukarany grzywną. Procter & Gamble zapowiedział, że będzie odwoływał się od decyzji urzędu antymonopolowego. 

26 lutego w Warszawie marka Dermika zaprezentowała nową serię Pharmatherapy. Tym razem są to dermokosmetyki, których sprzedaż odbywa się w aptekach. Zawierają biomimetyczne składniki aktywne, które swoją budową i działaniem naśladują związki naturalne występujące w skórze. Seria podzielona jest na cztery linie - do skóry bardzo wrażliwej i skłonnej do alergii, dojrzałej, naczynkowej oraz tłustej i mieszanej. Gościem specjalnym był dr Sergio Amari, specjalista chemii kosmetycznej, autorytet naukowy w dziedzinie nowoczesnych, surowców kosmetycznych, HallStar, który opowiedział o innowacyjnych biomimetycznych składnikach baz Dermika Pharmatherapy, zapewniających zwiększone bezpieczeństwo i skuteczność działania kosmetyków. W dalszej części Łukasz Pyzioł, dyrektor działu nauki, badań i rozwoju Cederroth Polska  przedstawił filozofię urody Dermika Pharmatherapy.

■  Premiera nowych opakowań produktów do pielęgnacji ciała Nivea odbyła się 22 lutego w salonie Space-Design w Warszawie. O marce i jej nowym designie opowiadała Edyta Andrzejewska, odpowiedzialna w Nivea za kategorię pielęgnacji ciała i twarzy. Zwróciła uwagę, że firma, oferując swoje produkty przez ponad 100 lat, stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce. Zwróciła rówież uwagę, że nowe opakowania, są podróżą do korzeni. Zostały bowiem oparte na solidnym fundamencie: tradycyjnym niebieskim, okrągłym pudełku Nivea Creme oraz klasycznym liternictwie. Wieczka i zamknięcie zostały zaprojektowane w niebieskim kolorze z opracowanym na nowo logo. Kształty butelki odwołują się prostych form. Uproszczeniu uległy również elementy etykiet i grafiki, które w przejrzysty i funkcjonalny sposób przekazują najważniejsze komunikaty marki. Podczas spotkania zapewniono także, iż zmiana designu opakowań nie oznacza zmiany sprawdzonego składu produktów. Zawartość kosmetyków pozostaje niezmienna.


Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

EsthiCell PURE NATURE ANTI-AGING CREAM-SERUM / Krem-Serum odmładzający do twarzy i szyi

Preparat typu krem i serum 2 w 1.


EsthiCell MULTI-ACTIVE PEELING / Wielozadaniowy peeling naprawczy


Zawiera enzymy roślinne, kwas migdałowy, ekstrakty roślinne oraz korund.

Wiadomości branżowe

Rozpoczęły się przygotowania do kolejnej edycji targów LOOK i beauty VISION 2020. Największe wydarzenie dla branży profesjonalistów w Polsce, odbędzie się w dniach 4-5 kwietnia 2020, na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. To wyjątkowa edycja, ponieważ organizator świętować będzie jubileuszową, 20. edycję. Z...
Celem kongresu jest zapoznanie uczestników z problematyką leczenia i pielęgnacji skóry problematycznej, a także przyczyn zewnętrznych i wewnętrznych tych problemów. Tegoroczna edycja kongresu obejmuje interdyscyplinarną wiedzę z zakresu kosmetologii, zdrowia, psychologii. W programie znajdą się wykłady, podczas których...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Co łączy takie zawody jak kosmetyczka, fryzjerka, lekarz, pielęgniarka, kucharz, kelner czy nauczyciel? Osoby, które je wykonują przez większość czasu w pracy chodzą lub stoją. Długie...
Czytaj więcej

Dla Niego

Gęsta i zadbana, a także odpowiednio dobrana do kształtu twarzy broda stanowi jeden z ważnych atrybutów męskości, a od kilku sezonów nie wychodzi z mody. Co jednak zrobić jeśli nasz zarost...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

65% Polaków nadal nie zdecydowało, czy skorzysta z Pracowniczych Planów Kapitałowych Aż 65% Polaków nie wie, jaką decyzję podejmie w sprawie partycypacji w Pracowniczych Planach Kapitałowych. Co czwarty (25%) uważa, że PPK ma więcej zalet niż wad, a co piąty (20%) ma odmienne zdanie. To wyniki badań...Czytaj więcej

Dr Szczyt otwiera nową klinikę w Warszawie Dr Szczyt to chirurg plastyk, który w swojej klinice od ponad 15 lat pomaga Polakom i uczy jak rozsądnie korzystać z chirurgii plastycznej. Teraz, wspólnie ze swoim wieloletnim współpracownikiem i przyjacielem dr Michałem Charytonowiczem, ulicy Waflowej 7a...Czytaj więcej

Rexona Wyzwanie 5000 kroków „Więcej ruchu, więcej z życia” przekonuje marka Rexona, zachęcając do podjęcia aktywności fizycznej i zmiany stylu życia na zdrowszy. Dlaczego? Bowiem, jak pokazują badania aż  38 procent Polaków przyznaje się do zerowej aktywności ruchowej, a brak ruchu przyczynia...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl