Reklama
Co kobiety cenią w wyglądzie mężczyzn?

Modne buty i dobrze skrojony garnitur to nie wszystko. Przy pierwszym spotkaniu uwaga kobiet w bardzo dużym stopniu skupia się również na męskich dłoniach. Nawet najlepiej ubrany mężczyzna przestaje być atrakcyjny, kiedy ma niezadbane dłonie. Taką opinię wyraziło niemal 74% kobiet, które wzięło udział w badaniu sprawdzającym czynniki wpływające na atrakcyjność mężczyzn w oczach żeńskiej części społeczeństwa.

 

 

 

 

Badania oraz eksperyment przeprowadzony przez markę Semilac pokazują, jak duży związek z atrakcyjnością mężczyzn mają ich zadbane ręce i paznokcie.

 

Pierwsze wrażenie zaczyna się od dłoni

Badania przeprowadzone w kwietniu 2017 roku przez IRC wskazują, że 68,8% z nas najbardziej ceni u mężczyzn schludny wygląd, którego nieodłącznym elementem są również zadbane dłonie. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się odpowiednio: kultura osobista (66,7%) oraz inteligencja (56,3%). Ponadto blisko 74% Polek deklaruje, iż niezadbane dłonie sprawiają, że nawet najlepiej ubrany mężczyzna przestaje być atrakcyjny. Kolejne wyniki z badania utwierdzają tylko w przekonaniu, że wizerunek mężczyzny zależy bardzo często od stanu jego dłoni i paznokci - dla prawie 72% pań wypielęgnowane dłonie to ważny wyznacznik męskiej atrakcyjności, a nawet 70% z nich uważa, że zadbane męskie dłonie są po prostu sexy.

 

Poddane surowej ocenie

Marka Semilac wraz z psycholog Magdaleną Chorzewską przeprowadziła eksperyment. Miał on sprawdzić, czy kobiety faktycznie będą oceniały atrakcyjność mężczyzn poprzez pryzmat zadbanych dłoni. W tym celu psycholog przeprowadziła szereg rozmów z mężczyznami i kobietami. Zapytała ich m.in. o czynniki wpływające na atrakcyjność mężczyzn i o to, która część ciała ich zdaniem jest dla kobiet najważniejsza. Kobiety w przeciwieństwie do panów bardzo często wskazywały na zadbane dłonie. Następnie mężczyźni korzystali z usług profesjonalnej stylistki paznokci, która zadbała o nienaganny wygląd ich dłoni. Do kolejnej części społecznego eksperymentu zaproszono kobiety. Spośród zdjęć dwóch dłoni miały one wskazać tę, która należy do bardziej atrakcyjnego mężczyzny, do takiego z którym chciałyby się spotkać. Uczestniczki były przekonane, że obie dłonie należą do dwóch różnych mężczyzn, podczas gdy były to ręce jednego uczestnika – z tym że jedna przed, a druga – po manicure.

Wyniki eksperymentu potwierdziły płynącą z badań tezę – większość pań wybierała dłoń zadbaną, po zabiegu pielęgnacji paznokci. Kobiety oceniały właścicieli wypielęgnowanych dłoni, jako przystojniejszych, bardziej opiekuńczych i osiągających większe sukcesy w życiu zawodowym i prywatnym.

 

Wyniki eksperymentu można zobaczyć na tym nagraniu.

Atrakcyjna dłoń jest bodźcem uruchamiającym wyobraźnię i całą masę projekcji. W trakcie naszego eksperymentu okazało się, że wypielęgnowana, zadbana ręka zazwyczaj jest przypisywana mężczyźnie w garniturze, lekarzowi, prawnikowi, managerowi lub projektantowi. Wiąże się także silnie z poczuciem bezpieczeństwa, lojalnością i atrakcyjnością – tłumaczy eksperyment psycholog i psychoterapeutka poznawczo-behawioralna Magdalena Chorzewska.

Co ciekawe, dłonie nie tylko pozwalają przypisać innym wykonywany zawód, ale także mogą świadczyć o zainteresowaniach. Panie zapytane podczas eksperymentu o pasje właściciela bardziej zadbanej dłoni, częściej odpowiadały, że może to być aktywność sportowa, natomiast właściciele niezadbanych dłoni zazwyczaj kojarzeni byli z biernością, dużym brzuchem i pracą fizyczną.





Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj na przełomie roku 2019/20 punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

REGENERATING
BODY BALM
Regenerujący
balsam do ciała

Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

NOURISHING SHOWER GEL Odżywczy żel
pod prysznic
Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

Wiadomości branżowe

150 wystawców, 12 czołowych branż beauty, 10 wydarzeń towarzyszących, 30 gwiazd i jedno miejsce – targi B2Beauty Trends Show. Już 16 lutego 2021 roku zapraszamy na PGE Narodowy, by poznać piękną i biznesową stronę Warszawy. Najnowsze trendy w sektorze beauty, warsztaty eksperckie i największe gwiazdy branży. To wszystko...
Koniec lutego to idealny moment na kolejne zakupy i przygotowania do nadchodzącego sezonu wiosna-lato 2020, ale również uzupełnienie garderoby o perełki z sezonu jesień-zima 2019/2020. Powoli, z nadzieją na szybką wiosnę i zielone pąki kwiatów na drzewach, kozaki będą ustępować lżejszym botkom, mokasynom, balerinom oraz...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Ciąża to radosny czas oczekiwania na dziecko - cieszą się nim zwykle nie tylko przyszli rodzice, ale także ich przyjaciele. Na Zachodzie bardzo popularne jest urządzanie przyjęć przed...
Czytaj więcej

Dla Niego

Często osoby, które starają się żyć zdrowo i aktywnie, zastanawiają się, czy mogą pozwolić sobie na słodką przekąskę. Jak poradzić sobie z zapotrzebowaniem na „coś słodkiego”?...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Kampania Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) Sektor tekstylny, odzieżowy, skórzany i obuwniczy (TCLF) to europejski potentat, źródło nowych trendów i innowacji. Szacuje się, że roczny obrót w Europie wynosi ponad 200 mld euro, a około 225 000 firm zatrudnia...Czytaj więcej

Miasto Żyje Modą – 17-23.02.2020 Miasto Żyje Modą to projekt „miejski”, towarzyszący odbywającym się w dniach 19-20.02.2020 Targom Mody Poznań. Jego głównym założeniem jest promocja projektantów, marek modowych, miejsc oraz wydarzeń, które łączy jedno – moda i najnowsze...Czytaj więcej

Sezon na lody nie kończy się na lecie Badanie przeprowadzone przez instytut Kantar Public na zlecenie firmy Koral pokazało, że ponad trzy piąte Polaków (68%) je lody zimą. Co ciekawe lody zimą zdecydowanie chętniej jedzą młodsze pokolenia – wśród młodzieży w wieku 15-17 lat jedzenie lodów zimą...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2020 COSMED Consulting / serwisuroda.pl