Reklama
Wszystkie starsze artykuły z działu Wiedza
Na pomoc walce z cellulitem
Podnoszenie jakości i standardów życia poprzez troskę o ciało to ważny element w grafiku wielu osób. Kryje się za tym m.in. potrzeba pielęgnacji ciała, która stała się pewnego rodzaju wyznacznikiem ówczesnego świata urody. Smukłe kształty, wolne od jakichkolwiek defektów to cel jaki stawia sobie wobec aktualnego nurtu wiele ludzi. Jednakże sposób osiągnięcia tego celu nie jest łatwy. Na pomoc przychodzi wieloletnie doświadczenie firm medycznych, których technologie obecnie znakomicie sprawdzają się w praktyce usług kosmetycznych. Tak właśnie jest w przypadku szwajcarskiej firmy STORZ MEDICAL, która od lat prowadzi badania nad falą uderzeniową w zastosowaniu jej w wielu dziedzinach medycznych. Teraz nowatorska technologia AWT® została wykorzystana również w walce w defektami ciała jakimi zajmuje się branża kosmetyczna. Tym samym szwajcarska firma zapoczątkowała nowe standardy w medycynie estetycznej i kosmetologii. W walce o gładką skórę Potocznie nazywany jest cellulitem choć jego prawidłowa, medyczna nazwa to lipodystrofia. Na jej rozwój wpływa wiele czynników, choć te najczęstsze to współczesny styl życia. Inne związane są z uwarunkowaniami organizmu. Objawy widoczne są w postaci defektów tkanki tłuszczowej objawiających się zmianami obrzękowo-włóknisto-stwardnieniowymi tkanki podskórnej. Dzieję się tak gdyż dochodzi do rozregulowania równowagi pomiędzy produkcją tłuszczów (lipogenezą) a ich rozkładaniem (lipolizą) w komórkach. Zachodzi proces powiększania się komórek tłuszczowych, które wędrują w kierunku powierzchni skóry tworząc nierówności charakterystyczne dla tak zwanej "pomarańczowej skórki". W trakcie powstawania cellulitu zachodzi wiele zmian patologicznych w skórze, jednak mają one znamiona defektu estetycznego. Niestety dla wielu kobiet zmiany wywołane przez to zjawisko są nie do zaakceptowania. Gładka, aksamitna skóra jest synonimem piękna i zdrowia. Dlatego też każda z pań dotknięta lipodystrofią podejmuje trud walki z jej objawami. Tu na pomoc przychodzi nowatorskie zastosowanie terapii falą akustyczną AWT ®, która do tej pory była wykorzystywana w świecie medycznym w dziedzinie urologii, ortopedii, medycyny sportowej, rehabilitacji, gastroenterologii, kardiologii i dermatologii. Czym jest AWT® i dlaczego skutecznie eliminuje cellulit? Terapia falą akustyczną (Acoustic Wave Therapy – AWT®) wykorzystuje działanie fal dźwiękowych, które są wytwarzane przez głowicę urządzenia a następnie kierowane na obszary ciała dotknięte cellulitem. Fale powodują zmniejszenie rozmiarów komórek tłuszczowych poprzez chwilowo zwiększoną przepuszczalność błon komórkowych, dzięki czemu poprawia się wymiana komórkowa. Dochodzi również do stymulacji kolagenu przez co skóra i tkanka łączna stają się ponownie elastyczne i jędrne. Rozluźnienie w trakcie zabiegu tkanki łącznej dodatkowo powoduje poprawę mikrokrążenia w obrębie tkanki łącznej oraz komórek tłuszczowych. Fala akustyczna poprzez swoje działanie idealnie nadaje się również do modelowania sylwetki. Stymulując pracę komórek tłuszczowych, poprzez zwiększanie przepuszczalności błony komórkowej, powoduje uwalnianie z komórek wolnych kwasów tłuszczowych i glicerolu. Produkty przemiany materii nagromadzone w przestrzeni międzykomórkowej są usuwane przez układ limfatyczny i krwionośny. Zabieg taki poprawia metabolizm tkanek i usprawnia transport produktów katabolizmu do wątroby, w celu wykorzystania ich w przemianie energii. Dodatkowe źródła energii, które powstały w organizmie w efekcie aktywacji komórek tłuszczowych należy usunąć poprzez zastosowanie odpowiedniej diety, ćwiczenia fizyczne oraz przyjmowanie dużej ilości płynów. Wszystkie te działania zostały uwzględnione w specjalnym programie STOP-CELLULIT, który łączy: • terapię falą akustyczną (AWT®) – urządzenie D-Actor® szwajcarskiej firmy STORZ MEDICAL, • usuwanie złogów oraz zasadowe pożywienie – zasadowe produkty P. Jentschura, wspomagające rozpuszczanie złogów cellulitowych, • ruch bez przeciążenia. Fala akustyczna jest stosowana w medycynie już od 1980 roku do rozbijania kamieni nerkowych i od 1990 roku w leczeniu schorzeń ścięgien i mięśni. Terapia falą akustyczną znajduje zastosowanie przy: • redukcji cellulitu • modelowaniu sylwetki • redukowaniu rozstępów po ciąży • drenażu limfatycznym • poprawie napięcia tkanki łącznej • masażu relaksacyjnym Współtwórcą programu STOP-CELLULIT jest Gregor Zieleznik, fizjoterapeuta Polskiej Reprezentacji Piłki Nożnej.
Menedżer we współczesnym SPA – jaki powinien być?
Stanowisko menedżera Spa dla większości z nas kojarzy się raczej z dużym obiektem, wielokondygnacyjnym, z wieloma usługami. Współcześnie okazuj się jednak iż menedżer coraz częściej obecny jest również w mniejszych salonach, gdzie pełni również bardzo istotną rolę. Rozpowszechnienie tej funkcji w branży beauty & SPA wiąże się z oczywistymi korzyściami dla salonu – manager koordynuje i organizuje, sprawia, że polityka naszego salonu jest spójna. Czyli jest osobą o szeroko zakreślonych, ale jednak mimo wszystko przejrzystych kompetencjach. Sukces menedżera zależy od tego, w jakim stopniu potrafi on pogodzić wrodzone i wypracowane cechy osobowości z oczekiwaniami ze strony przełożonych i podwładnych, a także zmianami sytuacji kierowania wynikającymi z okoliczności zewnętrznych. W salonie, w którym funkcjonuje dobry menedżer nie ma mowy o tym, by któryś z pracowników wychodził poza swoje kompetencje, a również sam właściciel ma mniej na głowie i dzięki temu może poświęcić czas nie tylko na nowe przedsięwzięcia, ale również na życie prywatne.Najważniejszym kryterium sprawności menedżera są stosunki z ludźmi. Skuteczne kierowanie ludźmi to właściwe postępowanie i słuszne decyzje a nade wszystko pobudzanie ich inwencji twórczych i rozwoju osobowości, czyli kierowanie przez przewodzenie. Kim zatem jest menedżer? Przypomina on "spinacz", który trzyma biznes w ryzach.To bardzo ważne i odpowiedzialne stanowisko, dlatego w celu zrozumienia jego specyfiki, należy przeanalizować następujące elementy: • Osobowość• Rola• Zadania Poniżej przejdziemy pokrótce przez te elementy aby pokazać ich najistotniejsze zagadnienia. 1. OSOBOWOŚĆ Menedżer = wizytówka SPAPocząwszy od klientów, skończywszy na pracownikach i współpracownikach kojarzyć będą nasz salon właśnie z menedżerem, który musi być wyznacznikiem jakości obiektu SPA. Ważne jest, by na tym stanowisku znalazła się osoba dobrze zorganizowana i kompetentna, bo od jej umiejętności będzie zależał prestiż i koordynacja działań SPA.Cechy dobrego menadżera:• dobry przywódca;• optymista, pewny siebie;• solidny i uczciwy; • zorientowany na stały rozwój i aktywność; • aktywny w podejmowanych działaniach; • odpowiedzialny za skutki własnych decyzji. Poza tym menedżer powinien charakteryzować się takimi umiejętnościami jak:• zdolność przewidywania;• zdolność adaptacji do zmieniających się warunków; • łatwość komunikowania się z ludźmi; • motywowanie pracowników. 2. ROLAMenedżer nie musi mieć wykształcenia kosmetycznego. Na pewno jest ono pomocne w tej branży. Jednak osoba z doświadczeniem w zarządzaniu, która drogą odbytych kursów, szkoleń i własnych zainteresowań zdołała poznać branżę kosmetyczną, może być bardzo dobrą alternatywą. menedżer = negocjatorDobry menedżer nie tylko wynajdzie dla salonu optymalną ofertę, ale również wynegocjuje atrakcyjne ceny i zadba o dobry kontakt z dostawcami.Menedżer SPA w relacjach z personelem pełni dwojaką funkcję:• z jednej strony kontroluje przebieg i jakość pracy, może prowadzić rekrutacje, • z drugiej ma za zadanie motywować zespół, może być rozjemcą w sytuacjach konfliktowych. Generalnie powinien dbać o to, by zarówno atmosfera, jak i poziom pracy były w salonie nienaganne.3.ZADANIAPraca menedżera w dużej mierze opiera się o kontakt z ludźmi – w tym z naszymi pracownikami, ale również z klientami, partnerami handlowymi, firmami dostarczającymi nam potrzebne produkty. Menedżer może zajmować się szeroko pojętymi działaniami marketingowymi i reklamowymi – może planować przebieg akcji promocyjnych salonu, projektować programy lojalnościowe, zniżki, plan dni otwartych. Wie, gdzie warto się reklamować i utrzymuje stałe relacje z reklamobiorcami salonu. W pracy menedżera przeważnie dużą rolę odgrywa komputer, w tym specjalistyczne oprogramowanie dedykowane gabinetom kosmetycznym i SPA. W związku z tym powinien on wykazywać umiejętności analityczne, ważne w nakreślaniu celów gabinetu na najbliższy czas.Warto zwrócić uwagę na to, że na rynku pojawiły się firmy, które świadczą usługi zarządzania różnymi obiektami w tym salonami kosmetycznymi. Te większe zaczęły korzystać z oferty takich firm. Czy to oznacza, że menedżerowie powinni się obawiać? Na pewno nie. Takie osoby są dedykowane wyłącznie danemu obiektowi, znają jego specyfikę i mogą bezpośrednio reagować na wiele sytuacji.
Trendy SPA w 2010 roku
Trendy SPA w 2010 roku W przeciągu ostatnich 10 lat rynek usług kosmetycznych dynamicznie rozwija się. Obecnie branża kosmetyczna jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki w Polsce zarówno pod względem edukacyjnym jak również z punktu widzenia innowacyjności, wprowadzanych technologii, a także adaptacji nowości pochodzących z zagranicy. Zmiany jednak dotykają również klientów usług kosmetycznych. Czas jaki mogą przeznaczyć na ten rodzaj usług coraz bardziej skraca się. Dla branży usług kosmetycznych będzie wiązało się to z faktem, że będzie ona rynkiem dużo bardziej wymagającym i konkurencyjnym niż obecnie. Należy również zaznaczyć, że rozpoczęty 10 lat temu rozwój rynku przyczynił się do wykreowania marek kosmetycznych, które zaistniały głęboko w świadomości Polaków. To spowoduje, że coraz trudniej mogą mieć nowe marki, które będą chciały zaistnieć na rynku. Co działo się na rynku usług kosmetycznych w tym roku? Przeanalizowaliśmy oferty obiektów Spa z 2010 roku. Na tej podstawie zaobserwowaliśmy pewne trendy. 1. Holistyczne ujęcie usług SPA Wizyta nie tylko związana z pielęgnacją ale również w kontekście chęci zrelaksowania i odstresowania. W tym celu coraz częściej w salonach pojawiają się dodatkowe elementy usług jak np. fitness, porady dietetyczne czy odsprzedaż preparatów takich jak suplementy diety. Jeśli obiekt nie może zapewnić dodatkowych usług, często nawiązuje współpracę i łączy siły z inną instytucją o profilu pro-zdrowotnym. 2. Wspólnota SPA Traktujmy ten rodzaj usług coraz poważniej w wyniku czego wizytacje są regularne a nie przypadkowe. Pojawił się trend „należeć do Spa a nie chodzić do Spa”. Ma to również odzwierciedlenie w ofercie salonów. Specjalne oferty pakietowe, rabaty dla stałych klientów czy karty członkowskie. 3. Dla każdegoDosłownie rzecz ujmując nie tylko dla kobiet chcących dbać o siebie. Oferta usług Spa została mocno poszerzona o mężczyzn ale również zwrócono uwagę na młodzież i seniorów. 4. Na każdą okazjęSpa stało się miejscem gdzie nie tylko pielęgnuje się ciało ale również świętuje się prywatne okazje jak urodziny czy wieczory panieńskie. Wizyty w Spa stały się nagrodami w konkursach organizowanych przez firmy lub narzędziem budowy relacji z partnerami handlowymi. 5. Siła w Internecie Coraz większa liczba salonów SPA promuje się w Internecie. Na facebook’u pojawiły się profile, które dają możliwość budowania społeczności i komunikowanie się z nią. Jednocześnie zaczęto dbać o własne strony Internetowe. Na ich łamach prócz oferty zaczęto prezentować galerie zdjęć prezentujących wnętrze obiektu, prezentować informacje o charakterze edukacyjno-informacyjnych ale również dają możliwość umówienie się na wizytę czy zakupić kosmetyki. 6. Nie tylko w kraju Modne stały się wyjazdy do ośrodków Spa za granicą. Rosnące ceny w kraju otworzyły drzwi innym państwom. Biura podróży szybko zauważyły ten trend, wprowadzając do swoich ofert wyjazdy do zagranicznych kurortów Spa & Wellness.
Wybrzeże Wschodnie
Wybrzeże Wschodnie - czyli odpoczynek między mierzejami. Relaks na plaży, rowerowe wycieczki, surfing i żeglarstwo, a może zwiedzanie zabytków, kojące spacery po parkach krajobrazowych i podglądanie fok? A może nocne klubowe życie? Niezależnie od odpowiedzi, wszystko to możemy znaleźć na Wybrzeżu Wschodnim. Mimo nazwy, Wybrzeże Wschodnie jest regionem w północnej części Polski . Otacza półkolem Zatokę Gdańską i obejmuje charakterystyczne długie piaszczyste mierzeje - Helską i Wiślaną. Warto wspomnieć, że Mierzeja Helska, to jedyne w Polsce miejsce, gdzie plaże skierowane są na południe. Swoimi walorami kusi Perła Pomorza - Gdańsk, lecz wiele mniejszych miejscowości również nie pozostaje w tyle. Dużym atutem regionu jest dosyć dogodna komunikacja z innymi obszarami kraju, nic więc dziwnego, że region ten przyciąga corocznie setki tysięcy turystów. Samolotem oczywiście najszybciej, port lotniczy im. Lecha Wałęsy w Rębiechowie oddalony jest od Gdańska i Sopotu o 10 km, a od Gdyni 23 kilometrów. Dojazd na i z lotniska nie jest skomplikowany, można trasę tą pokonać samochodem w mniej więcej 30 minut, lub też autobusami: nr. 110 z Gdańska Wrzeszcza, B z centrum Gdańska i 510 z Gdyni. Najwięcej połączeń do Gdańska oferuje linia Wizzair, ale przylatuje tu też m.in. Lot, Lufthansa czy Ryanair. Gdańsk stanowi ważny punkt komunikacji torowej, a więc pociąg to też dobry wybór, gdy chce się wygodnie i szybko dojechać na Pomorze. Zwłaszcza, gdy podróżuje się z okolic Warszawy. Do wyboru jest kilkanaście różnych opcji, od szybkiego Intercity - wtedy dystans ten pokonuje się w mniej więcej w cztery godziny, do zwykłego i tańszego pociągu osobowego. Dla każdego coś miłego Wybrzeże to doskonałe miejsce do surfowania i żeglowania, jeżdżenia na rowerze czy pieszych wędrówek. Z licznych portów rybackich można natomiast wypłynąć na wycieczkę po morzu. Nie zawiodą się ci, którzy przy okazji wypoczynku nad morzem lub zalewem będą chcieli pozwiedzać. Przede wszystkim Trójmiasto, czyli Gdańsk, Sopot i Gdynia, ale nastawieni na łyk historii turyści powinni koniecznie zobaczyć Malbork, Frombork oraz Elbląg. Do największych atrakcji turystycznych tego regionu należą niewątpliwie zabytki Gdańska, z jego piękną starówką i Pomnikiem Neptuna czy Katedrą Oliwską i jej słynnymi organami. Młodzież powinna odwiedzić Westerplatte, by zobaczyć, gdzie rozpoczęła się najkrwawsza wojna XX wieku. Nie zobaczy Sopotu z kolei ten, kto nie przejedzie się najdłuższym w tej części Europy drewnianym molem. Będąc w Gdyni, koniecznie wybierzmy się na Skwer Kościuszki do którego przycumowany jest okręt-muzeum ORP Błyskawica oraz żaglowiec Dar Pomorza. Jeżeli będziemy mieli szczęście, w porcie cumować będzie jeden z najpiękniejszych na świecie żaglowców – Dar Młodzieży. Wśród innych miejscowości Wybrzeża Gdańskiego warto wymienić Puck, Rzucewo i Swarzewo. Panoramę Trójmiasta, a także Zatokę Pucką, Gdańską i Półwysep Helski warto zobaczyć z rozpościerających się na północ od Gdyni wzgórz, z ich wznoszącą się 70 m.n.p.m. Kamienną Górą. Wiele miejscowości położonych na terenie Zalewu Wiślanego czy Mierzei Helskiej kryje ponadto wiele architektonicznych i zabytkowych obiektów godnych uwagi. Miłośnicy przyrody nie zawiodą się zwiedzając Parki Krajobrazowe z rzadkimi gatunkami fauny i flory - bogate lęgi ptaków morskich oraz obszary występowania roślin chronionych. A po wycieczce czekać na nas będzie basowy huk fal, stada rozkrzyczanych mew szybujących nad wypływającym w morze statkiem, a także tętniące życiem trójmiejskie ulice i porty. Wielbiciele pustych plaż i wschodów słońca nad morzem nie mogą stracić okazji, by przeżyć to choć raz nad Bałtykiem. Warto wówczas poczuć na twarzy ostry północno-zachodni wiatr, który zaciekle smaga plażę. To właśnie wiatr i morze wyznaczają rytm tamtejszego życia. Od miejscowości uśpionych morską kołysanką, zdanych na łaskę kapryśnego Bałtyku po sztormy, uniemożliwiające kutrom wypłynięcie na połowy. Najwięcej słońca w Polsce Półwysep Helski to obszar o największej liczbie dni słonecznych i jednocześnie najsilniejszych wiatrach, co powoduje, że jest to region wyjątkowo chętnie odwiedzany przez windsurferów. Nic więc dziwnego, że latem cały półwysep tętni życiem, a miasta takie jak Władysławowo, Jurata czy Jastrzębia Góra pełne są barów, dyskotek, sklepów z pamiątkami. Najstarszym miastem powiatu puckiego, jest Hel, od którego nazwano cały półwysep. Położone na samym jego końcu , już ok. 1260 r. uzyskał prawa miejskie nadane przez księcia gdańskiego Świętopałka. Czasy współczesne przyniosły Helowi opinię popularnego kurortu wypoczynkowego. Unikalne walory klimatyczne, przyrodnicze i krajobrazowe przyciągały letników z całej Polski, szukających wypoczynku i rekreacji. Wyjątkowe położenie w centralnym rejonie Zatoki Gdańskiej uczyniło z Helu idealny ośrodek badawczy. W 1923 r. z inicjatywy Uniwersytetu Poznańskiego powstało Morskie Laboratorium Rybackie, pierwsza polska naukowa placówka badań biologii morza. Dała ona początek dzisiejszej Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego, słynącej z jedynego w naszym kraju fokarium. Obecnie zajmuje się ono projektem przywrócenia foki szarej na obszarze Bałtyku. Godnym polecenia na Helu jest muzeum rybołówstwa. Turyści pragnący odmienności od wielkich miast, powinni zwiedzić inne miast półwyspu. Jastarnia oferuje muzeum "Pod Strzechą", a wraz z Rozewiem i Helem tworzy ciąg godnych uwagi latarni morskich. Jastarnia szczyci się pięknym, neobarokowym kościołem, a także rybackim muzeum "Chata rybacka". Usytuowana w centrum miasta zachowała swój wystrój i wyposażenie z końca XIX wieku Jastarnia oddzielona jest od Bałtyku pasem przepięknego lasu, który daje schronienie przed smagającym plażę wiatrem. W samej osadzie nasze oczy cieszą piękne zabytkowe rybackie chaty, wąskie malownicze uliczki no i oczywiście port rybacki (od strony Małego Morza). W pasie lasu tuż przy plaży od 1949 roku stoi latarnia morska o wysokości 17 metrów. Port jastarnicki, z pewnością, jest doskonałą bazą dla amatorów sportów wodnych. Sama miejscowość była już przed II wojną światową, ośrodkiem szkoleniowym żeglarzy. W okolicy istnieje wiele szkół windsurfingu. Pobliska wieś Chałupy, uzyskała wśród znawców, prestiżową klasę A0, oznaczającą doskonale warunki do uprawiania tego pięknego sportu. Luksus wśród wód Oazą luksusu na półwyspie jest z kolei Jurata. W sosnowym lesie kryją się nowoczesne apartamenty, wille, pensjonaty i hotele. Letnisko rozwija się z wielkim rozmachem, powstają nowe kompleksy apartamentów, których nie powstydziłaby się żadna ze światowych metropolii. Skryte za drzewami budynki prezentują się naprawdę okazale i estetycznie. Od strony Zatoki Puckiej jest molo z pięknym widokiem za zatokę. Warto tu odpocząć, nasycić się widokiem lasu, morskim zapachem, a także zebrać dary morza - bursztyny. Miejsce Hallera i Żeromskiego Miastem kończącym (lub otwierającym) helski półwysep jest Władysławowo. Turystów kusi czystymi plażami, przestrzenią morza, najodowanym powietrzem a także bogatym życiem towarzyskim. To właśnie we Władysławowie możemy pójść na dyskotekę na plaży i czule objęci w tańcu podziwiać wschody słońca. Władysławowo powstało z połączenia wioski rybackiej Wielka Wieś i kąpieliska Hallerowa. Warta zobaczenia jest tam willa gen. Józefa Hallera tzw. "Hallerówka". Znajduje się tam również ekspozycja fauny i flory Nadmorskiego Parku Krajobrazowego. Kilka kilometrów na zachód od Władysławowa, leży Rozewie, znane przede wszystkim, z najstarszej działającej na polskim wybrzeżu latarni morskiej – znajduje się tam również ekspozycja poświęcona tej profesji. Podobno w latarni rozewskiej tworzył Stefan Żeromski.
Jaki system do zarządzania SPA lub klubem fitness wybrać?
Czasy, kiedy ośrodki SPA i kluby fitness funkcjonowały "na zeszyty" powoli odchodzą do lamusa. Dziś, coraz więcej obiektów korzysta z profesjonalnych systemów do zarządzania i obsługi klienta. Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka. Po pierwsze, branża fitness i wellness się profesjonalizuje. Oznacza to, że efektywność i optymalizacja kosztów zaczynają odgrywać pierwszorzędną rolę. Po drugie, najlepsze programy do zarządzania pozwalają kontrolować biznes w najdrobniejszych szczegółach. Już nie chodzi tylko o szybkość i jakość obsługi klienta, ale także o analizy sprzedaży, czy kontrolę czasu pracy pracowników.- W ciągu ostatnich kilku lat, branża SPA i fitness zrobiła ogromny postęp. Coraz częściej w klubach można spotkać profesjonalnych menadżerów, którzy mają świadomość, jak ważne jest efektywne zarządzanie i kontrola zysków. To tylko kwestia czasu, kiedy systemy zarządzania staną się standardem – mówi Jarosław Pilarczyk, prezes firmy TA Group, która jest producentem oprogramowania SPA&Fitness Manager.Na polskim rynku jest kilka rozwiązań przeznaczonych dla obiektów SPA, klubów fitness i ośrodków rekreacji. Decydując się na zakup oprogramowania do naszego obiektu, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka rzeczy, o których często zapominają właściciele klubów. Chodzi przede wszystkim o wsparcie techniczne i obsługę posprzedażową. W przypadku niespodziewanej awarii, musimy mieć pewność, że nie zostaniemy sami z naszym problemem. Równie ważny jest szybki dostęp do bazy danych klientów oraz możliwość dokonywania rezerwacji poszczególnych powierzchni ośrodka. Podstawą jest także dowolna konfiguracja karnetów klientów oraz tworzenie grafików zajęć.Najlepsze systemy współpracują z tzw. urządzeniami kontroli dostępu. Chodzi o wszelkiego rodzaju bramki obrotowe, czytniki kart zbliżeniowych i linii papilarnych. Takie rozwiązania powoli stają się normą w największych klubach. Automatyzacja obsługi to nie tylko komfort dla klienta, ale także oszczędność czasu pracowników. Na czym to dokładnie polega? Wystarczy, że klient odbije swoją kartę lub przyłoży kciuk do odpowiedniego czytnika, a bramka dostępu wpuści klienta do danej sali. Czytniki linii papilarnych bardzo dobrze zdają egzamin w przypadku klubowych sklepików, w których klient może zakupić dany towar niejako na kredyt, przykładając kciuk do czytnika i płacąc za niego dopiero przy wyjściu. Kompleksowy system powinien umożliwiać nam także prowadzenie sklepu na terenie obiektu oraz wystawianie faktur. Dobrze też, gdy program potrafi generować raporty i analizy sprzedaży, karnetów, rezerwacji, etc. Może się to okazać nieocenionym źródłem informacji o kondycji naszego biznesu i dostarczyć cennych wskazówek na temat optymalizacji jego kosztów. Niestety, tego rodzaju funkcjonalności wciąż oferują tylko nieliczne aplikacje. Przy wyborze odpowiedniego systemu do zarządzania, powinniśmy się kierować przede wszystkim swoimi potrzebami. Z pewnością mały ośrodek fitness lub SPA będzie mieć inne potrzeby niż ośrodek-gigant z kilkunastoma salami. Pamiętajmy także, żeby zwracać uwagę na stabilność aplikacji i bezpieczeństwo naszych danych. Pod tym względem aplikacje stacjonarne, instalowane bezpośrednio na naszym komputerze, wciąż mają przewagę nad rozwiązaniami webowymi. Jeśli nie potrafimy sami podjąć decyzji o wyborze odpowiedniego dla nas systemu, poprośmy o opinie na temat danego produktu w ośrodkach, gdzie dany program jest już używany. Taka rekomendacja może okazać się o wiele cenniejsza niż dziesiątki godzin spędzonych na rozmowach z przedstawicielami handlowymi firm dostarczających takich aplikacji.
Kryteria doboru wyposażenia i kosmetyków do koncepcji ośrodka Spa
Kryteria doboru wyposażenia i kosmetyków do koncepcji ośrodka Spa Zainteresowanie tematyką usług Spa rośnie z roku na rok coraz bardziej. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie firmy kosmetyczne wyprzedzają się w propozycjach nowych marek kosmetycznych oraz sprzętu. Taka sytuacja powoduje, że powstaje wiele pytań m. in. jaki sprzęt wybrać, aby był najlepiej opłacalny? Która marka kosmetyczna jest najlepsza i spełni oczekiwania inwestora, managera oraz samych klientów? To sprawia, że otwarcie Spa jest niezwykle trudnym i pracochłonnym wyzwaniem, nawet dla tych którzy doskonale tą branżę znają. Beata AdamczykSpecjalista Spa Konsulting www.spa-konsulting.pl Poszukiwania i ostateczny wybór wyposażenia do ośrodka Spa to etap inwestycji do którego inwestorzy powinni podejść ze szczególna starannością. Fakt ten nie powinien dziwić gdyż bez podstawowych sprzętów i kosmetyków Spa w ogóle nie miałoby szansy zaistnieć. Poświęcenie tej kwestii znacznej ilości czasu nie oznacza, że wybór sprzętu oraz marki będzie dobry i optymalny dla danego ośrodka. Często z powodu niewiedzy, osoby analizujące oferty dystrybutorów i producentów nie zwracają uwagi na najistotniejsze aspekty, kierując się jedynie własnymi upodobaniami, a nie tym co będzie najatrakcyjniejsze dla klienta. Wielu inwestorów zaczyna tworzenie swojej inwestycji od projektu architektonicznego, a to niestety jest podstawowym błędem. Kluczem do sukcesu w tej kwestii jest rozpoczęcie działań od opracowania koncepcji Spa, przy której tworzeniu pamiętajmy o tym aby nie być "wszystkim dla wszystkich". Dobra koncepcja powinna uwzględniać uwarunkowania geograficzne, gospodarcze, ekonomiczne oraz demograficzne. Daje to możliwość wykorzystania naturalnych dóbr, od których może też zależeć wybór marki kosmetycznej. Dla przykładu w ofercie Spa w Ciechocinku, czy też w Busku Zdroju powinny znaleźć się zabiegi z wykorzystaniem solanek. Dokument zawierający opis koncepcji Spa powinien również obejmować strategie oraz założenia architektoniczne i terapeutyczne ośrodka, które są niezwykle ważne i stanowią podstawę do planu marketingowego oraz biznesowego, jak i samej polityki kadrowej. Nie można przy tym pominąć badania konkurencji. Szczegółowa analiza rynku pod tym kątem pozwoli nam podpatrzeć co ma konkurencja, dzięki czemu będziemy wiedzieć czego nie powielać , jaka jest polityka cenowa oraz zapotrzebowanie rynku w danym regionie. Pomoże nam to zbudować atrakcyjne menu Spa oraz zapewni nowe usługi atrakcyjne dla potencjalnych klientów. Niezbędnym warunkiem w doborze wyposażenia do Spa jest ustalenie specyfikacji ośrodka.Poszczególne cechy strefy wellness mają zasadniczy wpływ na układ, rodzaj oraz liczę urządzeń. Istotna jest również specyfikacja grupy potencjalnych klientów do których będzie adresowana oferta Spa. W miejscach gdzie znajduje się basen oraz kompleks łaźni i saun, kapsuła Spa nie będzie atrakcyjnym elementem uzupełniającym ofertę. Natomiast tam gdzie zabrakło miejsca na taką infrastrukturę, kapsuła idealnie uzupełni menu. Miejsca bazujące na filozofii wellness w ścisłym tego słowa znaczeniu powinny skupić się na wyborze komfortowych leżanek oraz kosmetyków bazujących na składnikach organicznych. Z kolei Spa o profilu medycznym powinno wyróżniać się zaawansowanym sprzętem z medycyny estetycznej. Wyznacznikiem w wyborze marki oraz sprzętu będzie również nazwa ośrodka, dla przykładu ośrodek o nazwie Eco Spa powinien budować swoją ofertę wyłącznie w oparciu o naturalne surowce. Istotne jest aby nie rozbudowywać oferty w nieskończoność, ale wyraźnie skupić się na profilu Spa i co za tym idzie jego wyjątkowości. Oferta powinna wyróżniać się spośród wielu innych w danym regionie. Nie możemy na plan dalszy przesunąć kwestii finansowych. Zanim podejmiemy decyzję o zakupie sprzętu musimy mieć jasno określony budżet. Przygotowanie dobrego planu biznesowego i sprawdzenie jego realności to podstawa, to również moment kiedy tworzymy swoją wizję działania, precyzujemy strategie biznesowe. Elementem, na który również warto zwrócić uwagę jest informacja o liczbie marek jakie mają w swojej ofercie firmy dystrybuujące sprzęt i kosmetyki. Informacja ta może znacznie wpłynąć na warunki współpracy, gdyż jeżeli będziemy zamawiać kosmetyki i sprzęt od jednego dostawcy możemy liczyć na dodatkowe bonusy w postaci rabatów czy dodatkowych szkoleń. Z drugiej strony jest to o tyle ważne, ponieważ ograniczenie oferty do jednej marki kosmetyków może nie być mile widziane przez gości, którzy mogą ocenić ją jako mało atrakcyjną. Ważnych szczegółów na które należałoby zwrócić uwagę przy wyborze produktów oraz sprzętu mamy długą listę, dlatego też z pewnością nie będzie to łatwe zadanie. Mając to na uwadze wielu inwestorów pozostawia to zadanie profesjonalistom, którzy są dobrze zorientowani w ofertach oraz warunkach proponowanych przez producentów i dystrybutorów. Do wyboru mamy firmy konsultingowe wyspecjalizowane w branży salonów i Spa lub doradców handlowych pracujących dla firm oferujących określone markami. Zanim jednak skorzystamy z usług proponowanych przez profesjonalistów zwróćmy uwagę na to czy: - patrzą globalnie, - uwzględniają koncepcję ośrodka, - celem jest klient Spa a nie menedżer czy właściciel, - nie traktują konkurencji jako "wroga", - są świadomi, że to wspólny biznes, - informują o zasadach współpracy z danym dostawcą tj. terminy oraz sposoby płatności, serwis sprzętu, szkolenia dla personelu, terminy realizacji zamówień. Jak widać sukces takiego przedsięwzięcia jakim jest dobór usług, a co za tym idzie sprzętu i marki kosmetycznej do zamysłu każdego obiektu, w którym będą świadczone usługi kosmetyczne, jest bez wątpienia wieloetapowym procesem, gdzie każdy z etapów jest niezmiernie ważny i jednocześnie zależny od pozostałych. Konsekwencja jest określeniem, które znakomicie oddaje ten proces. Jej efektem jest powstanie przemyślanych rozwiązań, które tworzą spójny układ. Dzięki temu klienci w takim obiekcie mogą odnaleźć spokój i doświadczyć stanu relaksu. To sprawia, że widać iż wszystko zostało tu dobrze przemyślane i nic nie zostało oddane przypadkowi.
Holistyczna filozofia Comfort Day Spa
Holistyczna filozofia Comfort Day Spa W dzisiejszym społeczeństwie, a szczególnie w pracy zawodowej, coraz ważniejszy staje się wygląd. Nadmiar kilogramów, zwiotczenie i poczucie niekształtności stanowią nie tylko problemy estetyczne, lecz często i psychologiczne. Nadwaga ma wpływ na ogólne zdrowie, własny wizerunek, samoakceptację i nastrój. To nie jest tylko kwestia naszego zewnętrznego image, a ogólnego samopoczucia. Należy holistycznie spojrzeć na to zagadnienie, czyli całościowo. W obecnym świecie brakuje świadomości zdrowia. Zdrowie to równowaga całego organizmu, duszy i psyche, to nie tylko brak choroby. Wystarczy, że jedna cząstka nas jest zachwiana a odbija się to na pozostałych. Jest to wzajemne oddziaływanie wszystkich funkcji. Nadwaga i wszelkie niedoskonałości ciała wynikające z poddawania się skutkom nowoczesnej cywilizacji, to wierzchołek góry lodowej, za którą kryją się emocje, myśli i spustoszenie organów wewnętrznych organizmu. Kompleksowe spojrzenie W Comfort Day Spa, prestiżowym salonie na warszawskiej Saskiej Kępie, stworzono holistyczny program odchudzający oraz antycellulitowy. Jest to kompleksowa rehabilitacja ciała, umysłu i duszy. Oprócz zabiegów, które są wykonywane w ciągu miesiące, klientom daje się wiedzę. Otrzymują oni przykładowy miesięczny jadłospis, który jest opracowywany na podstawie wyliczeń pokazujących jakie proporcje białka, węglowodanów oraz tłuszczy, witamin, mikroelementów powinna przyjmować dana osoba. W formie pisemnej przekazywana jest wiedza na temat dbania o swój wygląd, o swoje samopoczucie oraz na temat zdrowego odżywiania. Świadomość pracy naszych organizmów oraz wpływ jaki mają nasze decyzje, przyczyniają się do zrozumienia siebie jako wyjątkowej istoty, która zasługuje na miłość i dobro. Nasze emocje, myśli, samopoczucie i wygląd mają wpływ na nasze reakcje fizyczne, zdrowotne, psychiczne oraz psychologiczne. Wszystkie te kwestie łączą się tworząc nierozerwalną całość. Musimy zatem zadbać o siebie, bo nikt inny za nas tego nie zrobi. Klient, który zechce czegoś więcej może liczyć na wsparcie i ukazanie nowych możliwości. Współpraca z "Projekt życie - Wspierania rozwoju osobowości" daje szanse na osiągnięcie przez klienta kolejnych etapów rozwoju swojej świadomości, świadomości życia. Oferta skierowana jest do tych, których nurtują różne pytania i refleksje; do tych którzy czują, że "coś jest nie tak"; do tych, którzy wysoko cenią rozwój i chcą od życia czegoś więcej. Współpraca z takimi specjalistami jak terapeuta, konsultant, lekarz medycyny holistycznej, dietetyk, prawnik, aktor – trener, stylista i fotograf dają pełną gamę możliwości pracy nad sobą i swoim życiem. Bowiem życie jest psychicznym i duchowym stałym rozwojem aż do śmierci, w dobrym zdrowiu fizycznym. Program zabiegów odchudzających oraz antycellulitowych odbywa się na specjalistycznej aparaturze oraz na wybranych masażach. Obecnie wiadomo, że krążenie limfatyczne i jego zaburzenia często są główną przyczyną niedoskonałości i wielu poważniejszych stanów. Kluczowym jest w tych programach rozpoczęcie od wspomagania krążenia limfatycznego w celu przywrócenia fundamentów zdrowia tkanki oraz na zakończenie sesji drenażem. Zabieg wykonywany jest za pomocą urządzenia Biopress 2000. Działa on szybko i bezpiecznie, zapewniając doskonałe rezultaty. Dzięki zabiegom VIP Complex można zadziałać: szybkie miejscowe odchudzanie, ujędrnienie mięśni, modelowanie ciała, bioaktywacja komórek i metabolizmu w celu rozproszenia tłuszczu w danym rejonie lub w całym ciele. Utrata wagi i redukcja kilku centymetrów zauważalna jest już po pierwszej sesji. Jak to działa? Można porównać to do ćwiczeń na siłowni. Bowiem poprzez specjalne zestawy prostokątnych przebiegów faradycznych wywołany jest ruch skrętny wiązek mięśni. Dokładne zachowania mięśni mają miejsce podczas wykonywanych ćwiczeń fizycznych. Ruch skrętny jest unikalny ponieważ wraz z kurczeniem i rozciąganiem mięśni powoduje "efekt ściskania i wyciskania". Dodatkowo, praca mięśniowa uaktywnia procesy metaboliczne zużywania rezerw organizmu. Ponieważ mięśnie potrzebują energii do wykonania ruchu, jest ona pozyskiwana z tkanek tłuszczowych otaczających stymulowane miejsca, powodując, natychmiastowe spalanie węglowodorów, a następnie tłuszczów. Skupisko dużej ilości powiększonych komórek tłuszczowych w warstwie podskórnej (nagromadzenie tłuszczu powoduje ucisk od wewnątrz na skóry a przez to powstanie tzw. efektu "skórki pomarańczowej") możemy zredukować dzięki aparaturze Med Sculpt. Jest jedynym systemem wyszczuplającym w którym sterowany komputerowo proces łączy dwie metody: redukcji tkanki tłuszczowej i cellulitu. Jest to bezpieczna i nieinwazyjna metoda redukcji obwodu ciała i walki z cellulitem. Zabieg Med Sculpt rozbija komórki tłuszczowe za pomocą ultradźwięków. Specjalna membrana elastomeryczna odprowadza z nich tłuszcz jednocześnie modelując ciało, aby stało się jędrne. W obu programach wykonywane są masaże. Jest to wpisane w holistyczną filozofię salonu. Dzięki dotykowi rąk można przekazać energię, zbudować relację oraz zbliżyć się do klienta. Takie niekonwencjonalne podejście w znacznym stopniu odnosi się nie tylko do zdrowych zasad życia, ale przede wszystkim do życia w zgodzie z naturą i własnym organizmem. Masaże są jedną z najstarszych form chińskiej medycyny, jak i filozofii czy religii wschodu. Wykonywane masaże w programach to masaż modelujący oraz antycellulitowy RAM. Zadaniem tego rodzaju masażu jest rozbicie i rozdrobnienie podskórnej tkanki tłuszczowej, usunięcie toksyn z organizmu, ujędrnienie skóry i wygładzenie cellulitu, polepszenie ukrwienia skóry i mięśni, przez co przyspiesza się przemianę materii. Patrzeć na siebie i na świat holistycznie to zrozumieć, że nic nie jest oddzielone od nas. Wszystkie nasze zdarzenia pochodzą z naszych emocji, przekonań, intencji, energii, stanu zdrowia, myśli. Nie ma nikogo, kto mógłby zdecydować o kształcie naszego życia i akceptując tę tezę uczynimy wielki krok do wolności w "Czystej Naturze". www.comfortdayspa.pl
Widać pustki w Twoim salonie!
□ Widać pustki w Twoim salonie? □ Nie zakładaj rąk bezczynnie!Większość miejskich salonów kosmetycznych, Spa w okresie letnim cierpi z powodu braku klientów. Taki już urok wakacyjnego sezonu. Właściciele i menedżerowie wysyłają więc personel na urlop w odpowiedzi na brak pracy.Czy oznacza to, że nie ma nic do zrobienia? Nic bardziej mylnego! To znakomity okres aby przygotować się na powrót klientów z wakacji oraz pozyskać nowych. Jak?Krok 1. Przygotuj specjalną ofertę skierowaną głównie na powakacyjne zabiegi. Słońce, promieniowanie UV, słona woda to elementy, które uszkadzają barierę hydrolipidową skóry. Staje się ona wysuszona, szara, matowa i często pojawiają się na niej przebarwienia. W widoczny sposób przedstaw ofertę, która będzie odpowiedzią na te problemy - wypromuj ją! Krok 2. W trakcie urlopu wypoczywamy między innemu dzięki zmianie otoczenia. Nie lubimy wracać z urlopu, ponieważ z góry wiemy co nas czeka i jak to będzie wyglądać. Wprowadź zmianę w swoim salonie. Nie chodzi od razu o przebudowę, wystarczy jakiś jeden akcent w jednym strategicznym dla lokalu miejscu - recepcja, poczekalnia. Może to być nowy obraz, elegancki kwiat doniczkowy, lub jakiś większy element dekoracyjny, który zmieni i odświeży nieco znany wygląd pomieszczenia. Krok 3. Letni przestój wykorzystaj na zaplanowanie oferty oraz akcji specjalnych dla klientów. W kalendarzu do końca roku jest jeszcze wiele różnych okoliczności, które możesz wykorzystać do zorganizowania specjalnych akcji. Pamiętaj wakacyjny okres jest idealny aby zastanowić się czy nie warto wprowadzić zmian i nowości. Należy przeanalizować czy aktualna oferta nadal jest atrakcyjna dla Twoich klientów. Jak to zrobić? Jeśli nie robimy tego regularnie, warto zacząć od zajrzenia do konkurencji. Warto też zrobić wewnętrzny audyt, który pokaże słabe ale i mocne strony salonu lub Spa.Polecam wykonanie takich działań przez firmę zewnętrzną, która jest w stanie obiektywnie oraz profesjonalnym okiem spojrzeć na funkcjonowanie całego obiektu. Audyt powinien objąć m. in. takie obszary jak:• kontakt klienta z salonem (telefon, mail, bezpośredni),• oferta,• wykonywanie zabiegów,• personel,• ogólne wrażenie w trakcie wizyty. Sebastian Tatarek Project Manager COSMED Consulting www.cosmedconsulting.pl

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Bądź aktywny, bierz udział w życiu naszego portalu i jego fanpage. Ciesz się profitami Fun & More CLUB.

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Foodie Miód Manuka Regenerujące Masło do ciała
Soraya

Regenerujące masło do ciała z Miodem Manuka, pochodzącego z najczystszych regionów Nowej Zelandii.

Ujędrniający Krem-Serum Intensywna Depigmentacja
Dermika

Ujędrniający krem-serum z wysokim stężeniem składnika depigmentacyjnego skutecznie walczy z przebarwieniami.

Wiadomości branżowe

Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Branża usług beauty jak nigdy do tej pory podlega wielu i jednocześnie szybkim zmianom. Czynników, które wpływają na ten stan rzeczy jest kilka. Przede wszystkim najważniejszym jest sam konsument, który jest świadomy swoich potrzeb, co należy w tym przypadku rozumieć iż ma on w stosunku do wizyty w salonie konkretne...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Miesiączka to nieodłączny element życia każdej kobiety. Kojarzona z bólem i dyskomfortem jest jednak oznaką prawidłowego rozwoju i zdrowia. Podczas menstruacji większość kobiet skarży...
Czytaj więcej

Dla Niego

Korzystanie z zabiegów medycyny estetycznej przez mężczyzn nie jest już w Polsce tematem tabu. Coraz więcej panów chce wyglądać młodziej i lepiej czuć się we własnej skórze. Z jakich...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Pobiegli wspólnie dla podopiecznych domów dziecka 13 października 2018 r. odbył się 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok, organizowany z okazji obchodów Światowego Dnia Wzroku. Wyjątkowe wydarzenie miało charakter sportowy i rodzinny, ale przede wszystkim – charytatywny....Czytaj więcej

Wyjątkowa lekcja WF-u w Poznaniu dzięki Always i Fundacji Otylii Ruch, to zdrowie – o prawdziwości tego powiedzenia mogły się przekonać uczennice z Wielkopolski, które 12 października 2018 r. wzięły udział w niezwykłej lekcji wychowania fizycznego. Młode Wielkopolanki  ćwiczyły pod okiem polskich...Czytaj więcej

Targi Mody Poznań Za nami kolejna edycja Targów Mody Poznań, a tym samym największych w Polsce targów dla branży fashion o charakterze kontraktacyjnym. Przypadający na ostatnie dni wakacji termin targów, upłynął pod znakiem umów handlowych, prezentacji trendów na najbliższe sezony...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl