Reklama
Lojalność klienta – wartość bezcenna

Uroda1

Klasyczne kampanie reklamowe przy użyciu narzędzi ATL nie przynoszą już tak spektakularnych efektów jak w latach 90-tych. Firmy zrozumiały, że oczywistym stało się postrzeganie relacji rynkowych w kategoriach długofalowych. Jednorazowa transakcja nie jest rozpatrywana jako docelowa korzyść organizacji dlatego zaczęto w działaniach wykraczać poza sam akt zakupu.

Wyrazem tego jest poszukiwanie nowych metod komunikacji z rynkiem bazujących na budowaniu lojalności klienta. W związku z tym pojawiło się wiele nowych narzędzi, które łączy cel jakim jest przywiązanie konsumentów do określonej marki. Korzyści są obustronne. Firma pozyskuje lojalnego klienta, a klient produkt (lub usługę), który jest powtarzalny i prezentuje konkretne cechy, bliskie ich odbiorcy. W ten sposób nawiązuje się więź emocjonalna, która wykracza już poza obszar korzyści, a wkracza w sferę psychologiczną. Taki związek trudno rozerwać, dlatego wiele marek stara się przyciągnąć do siebie jak najszersze grono zwolenników i wczepić w nich lojalność. Niestety obecnie sam fakt, że coś jest "bardzo dobre" przestaje być wystarczające. Dotyczy to głównie marek z wyższych półek. Co nie oznacza, że budowanie lojalności jest domeną wyłącznie produktów ekskluzywnych. Dlatego w celu dostarczenia nabywcą satysfakcji z kontaktu z firmą, jego produktu lub usługi, producenci wykorzystują instrumenty budujące lojalność.

Odpowiedzią na to są między innymi tzw. programy lojalnościowe. Niestety nie ma jednego takiego programu, który pasował by do każdego przypadku. Dla danej marki/firmy taki program powstaje indywidualnie. Powód tego jest oczywisty – rozpatrywane elementy będą różniły się w pewnych etapach powstawania i funkcjonowania programu lojalnościowego, a przede wszystkim powinno nam zależeć aby stworzyć dla naszych klientów coś co będzie unikatowe i odróżni nas od konkurencji. A więc na co zwrócić uwagę?

Po pierwsze: program powinien być wykorzystany w sposób zaplanowany i skoordynowany z innymi działaniami marketingowymi, a więc dostosowany zarówno do ogólnej strategii marketingowej, jak i charakterystyki rynku docelowego, cech sprzedawanego produktu czy sieci dystrybucji. Po drugie: program taki nie powinien służyć tylko do osiągnięcia krótkotrwałego wzrostu sprzedaży, ale przede wszystkim do budowania i podtrzymywania długotrwałych, pozytywnych relacji z wybranymi, czyli najbardziej atrakcyjnymi dla firmy, klientami.

Przed przystąpieniem do projektowania elementów programu konieczne są następujące czynności:

• Określenie celów programu

• Identyfikacja adresatów programu

• Określenie korzyści dla uczestników programu

• Oszacowanie budżetu

• Wybór kanałów komunikacji z obecnymi i przyszłymi uczestnikami programu

• Plan wdrażania programu

• Analizowanie funkcjonowania programu i wprowadzanie odpowiednich korekt.

Branża FMCG to segment rynku, który najczęściej do tej pory wykorzystywał programy lojalnościowe. Jednak w związku z rozwojem innych gałęzi rynkowych, to narzędzie znajduje zastosowanie również na innych rynkach. W ostatnich latach nastąpił rozkwit na rynku usług. Pomimo, że jest on stosunkowo młody, jego przedstawiciele śmiało i chętnie sięgają po rozwiązania innych branż. Karty stałego klienta, kluby konsumenckie, eventy, konkursy z nagrodami czy rabaty to instrumenty, które coraz częściej widzimy jako odbiorcy różnych usług.

Ciekawe jaki kolejny krok wykonają usługodawcy, aby przywiązać nas do swoich usług?

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Bądź aktywny, bierz udział w życiu naszego portalu i jego fanpage. Ciesz się profitami Fun & More CLUB.

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

MASKA HIALURONOWA
L’Biotica

Maska w postaci nasączonej tkaniny z kwasem hialuronowym. Intensywnie nawilża, nadaje uczucie świeżości i sprężystości, a także hamuje proces powstawania zmarszczek.

MASKA DO STÓP ZŁUSZCZAJĄCA
L’Biotica

Wypełniona jest aktywnie działającym płynem na bazie kwasów roślinnych. Maska skutecznie usuwa martwy, zrogowaciały naskórek, odciski oraz zgrubienia skóry.

Wiadomości branżowe

27 i 28 października 2018 roku wydawca magazynu Art of Beauty organizuje dwa branżowe wydarzenia. Są to dwa kongresy o zróżnicowanym profilu tematycznym. Jeden poświęcony jest pielęgnacji skóry problematycznej, drugi zaś podejmuje zagadnienia kosmetologii estetycznej. Adresatami konferencji są kosmetolodzy i właściciele...
Lider Biznesu Beauty, czyli największa biznesowa konferencja dla managerów obiektów beauty, spa i medycyny estetycznej w tym roku odbędzie się 28 i 29 maja. Tradycyjnie już wydarzenie będzie miało miejsce w warszawskim hotelu AirPort Okęcie. Temat wiodący tegorocznej edycji konferencji to - zarządzanie, motywowanie i...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Codzienność potrafi przyprawić nas o ból głowy. Życie w ciągłym biegu, problemy w pracy i goniące terminy powodują permanentny stres, który negatywnie odciska się nie tylko na naszej...
Czytaj więcej

Dla Niego

Golenie ciała jest już dla wielu mężczyzn codziennym nawykiem. Współczesny mężczyzna coraz częściej sięga po maszynkę do golenia, nie tylko po to by zgolić wąsy czy brodę, ale by...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

KEVIN.MURPHY dla MMC – pokaz jesień-zima 2018/19 W poniedziałek 4 czerwca w warszawskiej Królikarni, odbył się pokaz kolekcji jesień-zima 2018/19 duetu MMC. W klasycznym wnętrzu pałacu i muzeum rzeźby, MMC Studio zaprezentowało najnowszą kolekcję. Dopełnieniem kreacji, które cechowały niebanalne...Czytaj więcej

#CREATEYOURSTYLE - pod tym hasłem Schwarzkopf obchodzi w tym roku 120 urodziny Indywidualizm, pewność siebie, własny styl. I oczywiście modne, autentyczne fryzury do noszenia na co dzień, które idealnie odzwierciedlają osobowość. Tak w 2018 roku Schwarzkopf świętuje 120-lecie marki....Czytaj więcej

Parlamentarzyści kontra choroby tarczycy 25 maja 2018 r. obchodzony jest Światowy Dzień Tarczycy. Z tej okazji organizacja Polskie Amazonki Ruch Społeczny pod patronatem Marszałka Sejmu RP przygotowała akcję profilaktyczną, w ramach której Parlamentarzyści skorzystali z badań USG tarczycy i poznali...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl