Reklama
Lojalność klienta – wartość bezcenna

Uroda1

Klasyczne kampanie reklamowe przy użyciu narzędzi ATL nie przynoszą już tak spektakularnych efektów jak w latach 90-tych. Firmy zrozumiały, że oczywistym stało się postrzeganie relacji rynkowych w kategoriach długofalowych. Jednorazowa transakcja nie jest rozpatrywana jako docelowa korzyść organizacji dlatego zaczęto w działaniach wykraczać poza sam akt zakupu.

Wyrazem tego jest poszukiwanie nowych metod komunikacji z rynkiem bazujących na budowaniu lojalności klienta. W związku z tym pojawiło się wiele nowych narzędzi, które łączy cel jakim jest przywiązanie konsumentów do określonej marki. Korzyści są obustronne. Firma pozyskuje lojalnego klienta, a klient produkt (lub usługę), który jest powtarzalny i prezentuje konkretne cechy, bliskie ich odbiorcy. W ten sposób nawiązuje się więź emocjonalna, która wykracza już poza obszar korzyści, a wkracza w sferę psychologiczną. Taki związek trudno rozerwać, dlatego wiele marek stara się przyciągnąć do siebie jak najszersze grono zwolenników i wczepić w nich lojalność. Niestety obecnie sam fakt, że coś jest "bardzo dobre" przestaje być wystarczające. Dotyczy to głównie marek z wyższych półek. Co nie oznacza, że budowanie lojalności jest domeną wyłącznie produktów ekskluzywnych. Dlatego w celu dostarczenia nabywcą satysfakcji z kontaktu z firmą, jego produktu lub usługi, producenci wykorzystują instrumenty budujące lojalność.

Odpowiedzią na to są między innymi tzw. programy lojalnościowe. Niestety nie ma jednego takiego programu, który pasował by do każdego przypadku. Dla danej marki/firmy taki program powstaje indywidualnie. Powód tego jest oczywisty – rozpatrywane elementy będą różniły się w pewnych etapach powstawania i funkcjonowania programu lojalnościowego, a przede wszystkim powinno nam zależeć aby stworzyć dla naszych klientów coś co będzie unikatowe i odróżni nas od konkurencji. A więc na co zwrócić uwagę?

Po pierwsze: program powinien być wykorzystany w sposób zaplanowany i skoordynowany z innymi działaniami marketingowymi, a więc dostosowany zarówno do ogólnej strategii marketingowej, jak i charakterystyki rynku docelowego, cech sprzedawanego produktu czy sieci dystrybucji. Po drugie: program taki nie powinien służyć tylko do osiągnięcia krótkotrwałego wzrostu sprzedaży, ale przede wszystkim do budowania i podtrzymywania długotrwałych, pozytywnych relacji z wybranymi, czyli najbardziej atrakcyjnymi dla firmy, klientami.

Przed przystąpieniem do projektowania elementów programu konieczne są następujące czynności:

• Określenie celów programu

• Identyfikacja adresatów programu

• Określenie korzyści dla uczestników programu

• Oszacowanie budżetu

• Wybór kanałów komunikacji z obecnymi i przyszłymi uczestnikami programu

• Plan wdrażania programu

• Analizowanie funkcjonowania programu i wprowadzanie odpowiednich korekt.

Branża FMCG to segment rynku, który najczęściej do tej pory wykorzystywał programy lojalnościowe. Jednak w związku z rozwojem innych gałęzi rynkowych, to narzędzie znajduje zastosowanie również na innych rynkach. W ostatnich latach nastąpił rozkwit na rynku usług. Pomimo, że jest on stosunkowo młody, jego przedstawiciele śmiało i chętnie sięgają po rozwiązania innych branż. Karty stałego klienta, kluby konsumenckie, eventy, konkursy z nagrodami czy rabaty to instrumenty, które coraz częściej widzimy jako odbiorcy różnych usług.

Ciekawe jaki kolejny krok wykonają usługodawcy, aby przywiązać nas do swoich usług?

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Bądź aktywny, bierz udział w życiu naszego portalu i jego fanpage. Ciesz się profitami Fun & More CLUB.

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Foodie Miód Manuka Regenerujące Masło do ciała
Soraya

Regenerujące masło do ciała z Miodem Manuka, pochodzącego z najczystszych regionów Nowej Zelandii.

Ujędrniający Krem-Serum Intensywna Depigmentacja
Dermika

Ujędrniający krem-serum z wysokim stężeniem składnika depigmentacyjnego skutecznie walczy z przebarwieniami.

Wiadomości branżowe

Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Branża usług beauty jak nigdy do tej pory podlega wielu i jednocześnie szybkim zmianom. Czynników, które wpływają na ten stan rzeczy jest kilka. Przede wszystkim najważniejszym jest sam konsument, który jest świadomy swoich potrzeb, co należy w tym przypadku rozumieć iż ma on w stosunku do wizyty w salonie konkretne...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Miesiączka to nieodłączny element życia każdej kobiety. Kojarzona z bólem i dyskomfortem jest jednak oznaką prawidłowego rozwoju i zdrowia. Podczas menstruacji większość kobiet skarży...
Czytaj więcej

Dla Niego

Korzystanie z zabiegów medycyny estetycznej przez mężczyzn nie jest już w Polsce tematem tabu. Coraz więcej panów chce wyglądać młodziej i lepiej czuć się we własnej skórze. Z jakich...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Pobiegli wspólnie dla podopiecznych domów dziecka 13 października 2018 r. odbył się 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok, organizowany z okazji obchodów Światowego Dnia Wzroku. Wyjątkowe wydarzenie miało charakter sportowy i rodzinny, ale przede wszystkim – charytatywny....Czytaj więcej

Wyjątkowa lekcja WF-u w Poznaniu dzięki Always i Fundacji Otylii Ruch, to zdrowie – o prawdziwości tego powiedzenia mogły się przekonać uczennice z Wielkopolski, które 12 października 2018 r. wzięły udział w niezwykłej lekcji wychowania fizycznego. Młode Wielkopolanki  ćwiczyły pod okiem polskich...Czytaj więcej

Targi Mody Poznań Za nami kolejna edycja Targów Mody Poznań, a tym samym największych w Polsce targów dla branży fashion o charakterze kontraktacyjnym. Przypadający na ostatnie dni wakacji termin targów, upłynął pod znakiem umów handlowych, prezentacji trendów na najbliższe sezony...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl