Reklama
EKO kosmetyczni

eco

Nabywca XXI wieku staje się coraz bardziej wymagający. Poszukuje produktów, które będą odpowiadały jego indywidualnym potrzebom oraz również będą odzwierciedlały najnowsze trendy. Ostatnio za sprawą wielu firm oraz samych mediów coraz częściej słyszymy słowo EKO. Trend ekologiczny poszerza swój zasięg i obecnie obejmuje coraz większą grupę segmentów rynku.

Nasuwa się jednak pytanie czy ten eko trend nie okaże się chwilową zachcianką konsumentów, marketingowo wykreowaną przez samych przedsiębiorców?

Patrząc na nabywców oraz panujące na rynku uwarunkowania gospodarczo-społeczne można powiedzieć, że zdecydowanie nie będzie to potrzeba chwili, a pewien wyznacznik życia. Mamy na to wiele przykładów i można zacząć od motoryzacji, gdzie firmy tej branży od jakiegoś już czasu inwestują w nowe linie samochodów przyjazne dla środowiska. Tu należy się ukłon w stronę koncernów samochodowych gdyż to one jako jedne z pierwszych rozpoczęły poszukiwać alternatywnych rozwiązań w postaci ekologicznych form napędu. Jednak to nie jedyny przykład. Firmy zajmujące się produkcją i dostawą energii elektrycznej również od dawna inwestują w źródła energii naturalnej. No i w końcu producenci żywności również mocno zaangażowali się w ekologię i tak naprawdę jako pierwsi świadomie użyli słowa 'eko' w odniesieniu do swoich wyrobów. To jednocześnie sprawia, że mają oni dziś najbogatsze doświadczenie w tym zagadnieniu, dlatego też niektóre branże i firmy bardzo chętnie czerpią wiedzę z tego doświadczenia. Takim dobrym przykładem może być właśnie branża kosmetyczna, która zaczerpnęła rygorystyczne standardy normujące żywność ekologiczną na własne potrzeby certyfikacji wyrobów kosmetycznych. Niestety nie zmienia to faktu, że przy tym wielkim bum na eko kosmetyki pojawiło się na drodze wielu nieuczciwych producentów wykorzystujących niewiedzę konsumentów i chaos wokół określeń kosmetyk ekologiczny, naturalny czy organiczny. Wynika to niestety z takiego faktu, że nadal brak jest regulacji prawnych, które jasno określały by te zagadnienia.

W odpowiedzi na to firmy, które chcą potwierdzić ekologiczny bądź organiczny charakter swoich kosmetyków poddają je odpowiedniej certyfikacji, która jednocześnie podawana jest na opakowaniu produktu. W ten sposób zaczęto walczyć z nieuczciwymi producentami kosmetyków, którzy deklarowali ekologiczny charakter produktu pomimo, że nie posiadali odpowiednich certyfikatów. Przykładem instytucji, które wydają taki certyfikat jest m.in. stowarzyszenie ECOCERT z Francji, Cosmebio czy Demeter.

Mimo wszystko samo zamieszanie wokół określenia ekologiczny nie odstraszyło nabywców i zainteresowanie konsumentów tego typu kosmetykami nadal regularnie rośnie. W odpowiedzi na ten nowy trend rynku kosmetycznego, powstają monoekologiczne obiekty sprzedające tylko takie produkty. Dotyczy to tradycyjnych punktów sprzedażowych jak również obecnych w internecie. W tradycyjnych drogeriach pojawiają się też działy z regałami na których można znaleźć tylko kosmetyki ekologiczne. Nowy nurt nie ominął również usług kosmetycznych. Ekologiczne zabiegi kosmetyczne robią się coraz bardziej popularne. Według danych Organic Monitor w 2010 roku segment EKO w branży kosmetycznej w Europie wzrósł średnio 14 procent. Tendencja ta najmocniej zarysowuje się we Francji i Niemczech. Międzynarodowe targi kosmetyczne z roku na rok podbijane są przez marki eko kosmetyków, które zdobywają coraz więcej targowych nagród. Jak widać więc eko zdecydowanie nie będzie chwilową modą, czy kaprysem, a świadomym wyborem dużej grupy konsumentów.

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Bądź aktywny, bierz udział w życiu naszego portalu i jego fanpage. Ciesz się profitami Fun & More CLUB.

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

Eliksir myjący
PACZULA WONNA
ODŻYWCZO
-REGENERUJĄCY

● papaja ● mango
● marakuja ● keratyna
WS ACADEMY

Esencja odżywcza
PACZULA WONNA
ODŻYWCZO-REGENERUJĄCA
● papaja ● mango
● marakuja ● keratyna
WS ACADEMY

Wiadomości branżowe

25 marca 2018 roku przy współpracy z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi w ramach targów Beauty Vision, odbędzie się VI edycja Kongresu Salon Kosmetyczny XXI wieku, organizowanego przez wydawcę magazynu „art of BEAUTY”. W tegorocznej edycji wzięto pod uwagę tematy, które najczęściej pojawiały się w badaniu gabinetów...
18 marca 2018 roku w Warszawie, przy ulicy Bobrowieckiej 9, odbędzie się VII Kongresie Anti-Aging, organizowanym przez wydawcę magazynu „art of BEAUTY”. W siódmej już edycji tego wydarzenia wzięto  pod uwagę takie tematy, które najczęściej pojawiały się w badaniu gabinetów kosmetologicznych, które zrealizowano w...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Wśród przyszłych mam krąży wiele sprzecznych opinii na temat wpływu zabiegów stomatologicznych na ciążę oraz odwrotnie – wpływu ciąży na kondycję jamy ustnej. Wiele z nich odkłada...
Czytaj więcej

Dla Niego

Jaki jest szykowny mężczyzna? Zazwyczaj w swoich stylizacjach kieruje się klasyką. Dba o to, by mieć zawsze świetnie skrojony garnitur. Z kurtuazją dobiera dodatki. Choć to nie wszystko....
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Olimpijski rower Mai Włoszczowskiej z Rio zlicytowany na aukcji WOŚP za ponad 50 tys. zł. Najpierw dwa kółka, które towarzyszyły jej w 2016 r. w drodze po srebrny medal, sprzedano podczas styczniowej aukcji charytatywnej na Gali Mistrzów Sportu. Następnie rower został wystawiony na licytacji Wielkiej...Czytaj więcej

Motywacja, empatia, odpowiedzialność, odwaga i determinacja. To kluczowe cechy charakteryzujące silne kobiety. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez markę Vichy wśród liderek polskich organizacji działających w sferze pożytku publicznego. W ramach programu Vichy...Czytaj więcej

Pod koniec lutego odbędą się w Poznaniu Targi Mody Przedsiębiorcy z branży fashion spotykają się dwa razy w roku na Targach Mody Poznań – największym w kraju evencie dla sektora mody – aby poznać nowe trendy i zainwestować w towar, który będzie pożądany przez klientów. Wydarzenie odbywające...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2018 COSMED Consulting / serwisuroda.pl