Reklama
EKO kosmetyczni

eco

Nabywca XXI wieku staje się coraz bardziej wymagający. Poszukuje produktów, które będą odpowiadały jego indywidualnym potrzebom oraz również będą odzwierciedlały najnowsze trendy. Ostatnio za sprawą wielu firm oraz samych mediów coraz częściej słyszymy słowo EKO. Trend ekologiczny poszerza swój zasięg i obecnie obejmuje coraz większą grupę segmentów rynku.

Nasuwa się jednak pytanie czy ten eko trend nie okaże się chwilową zachcianką konsumentów, marketingowo wykreowaną przez samych przedsiębiorców?

Patrząc na nabywców oraz panujące na rynku uwarunkowania gospodarczo-społeczne można powiedzieć, że zdecydowanie nie będzie to potrzeba chwili, a pewien wyznacznik życia. Mamy na to wiele przykładów i można zacząć od motoryzacji, gdzie firmy tej branży od jakiegoś już czasu inwestują w nowe linie samochodów przyjazne dla środowiska. Tu należy się ukłon w stronę koncernów samochodowych gdyż to one jako jedne z pierwszych rozpoczęły poszukiwać alternatywnych rozwiązań w postaci ekologicznych form napędu. Jednak to nie jedyny przykład. Firmy zajmujące się produkcją i dostawą energii elektrycznej również od dawna inwestują w źródła energii naturalnej. No i w końcu producenci żywności również mocno zaangażowali się w ekologię i tak naprawdę jako pierwsi świadomie użyli słowa 'eko' w odniesieniu do swoich wyrobów. To jednocześnie sprawia, że mają oni dziś najbogatsze doświadczenie w tym zagadnieniu, dlatego też niektóre branże i firmy bardzo chętnie czerpią wiedzę z tego doświadczenia. Takim dobrym przykładem może być właśnie branża kosmetyczna, która zaczerpnęła rygorystyczne standardy normujące żywność ekologiczną na własne potrzeby certyfikacji wyrobów kosmetycznych. Niestety nie zmienia to faktu, że przy tym wielkim bum na eko kosmetyki pojawiło się na drodze wielu nieuczciwych producentów wykorzystujących niewiedzę konsumentów i chaos wokół określeń kosmetyk ekologiczny, naturalny czy organiczny. Wynika to niestety z takiego faktu, że nadal brak jest regulacji prawnych, które jasno określały by te zagadnienia.

W odpowiedzi na to firmy, które chcą potwierdzić ekologiczny bądź organiczny charakter swoich kosmetyków poddają je odpowiedniej certyfikacji, która jednocześnie podawana jest na opakowaniu produktu. W ten sposób zaczęto walczyć z nieuczciwymi producentami kosmetyków, którzy deklarowali ekologiczny charakter produktu pomimo, że nie posiadali odpowiednich certyfikatów. Przykładem instytucji, które wydają taki certyfikat jest m.in. stowarzyszenie ECOCERT z Francji, Cosmebio czy Demeter.

Mimo wszystko samo zamieszanie wokół określenia ekologiczny nie odstraszyło nabywców i zainteresowanie konsumentów tego typu kosmetykami nadal regularnie rośnie. W odpowiedzi na ten nowy trend rynku kosmetycznego, powstają monoekologiczne obiekty sprzedające tylko takie produkty. Dotyczy to tradycyjnych punktów sprzedażowych jak również obecnych w internecie. W tradycyjnych drogeriach pojawiają się też działy z regałami na których można znaleźć tylko kosmetyki ekologiczne. Nowy nurt nie ominął również usług kosmetycznych. Ekologiczne zabiegi kosmetyczne robią się coraz bardziej popularne. Według danych Organic Monitor w 2010 roku segment EKO w branży kosmetycznej w Europie wzrósł średnio 14 procent. Tendencja ta najmocniej zarysowuje się we Francji i Niemczech. Międzynarodowe targi kosmetyczne z roku na rok podbijane są przez marki eko kosmetyków, które zdobywają coraz więcej targowych nagród. Jak widać więc eko zdecydowanie nie będzie chwilową modą, czy kaprysem, a świadomym wyborem dużej grupy konsumentów.

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

OH! my LIPS Zestaw do makijażu ust
Eveline Cosmetics

Extension Volume Push Up Tusz do rzęs
Eveline Cosmetics

Wiadomości branżowe

Spółka Centrum Targowo-Kongresowe, zarządzająca obiektem Global Expo wybudowanym na dawnych terenach FSO, podpisała 5-letnią umowę o współpracy z Health and Beauty Media należącą do wiodącego organizatora targów kosmetycznych w Europie – Health and Beauty Group. W ramach kontraktu w latach 2019-2023 na terenie niedawno...
Szeroko pojęta pomoc w zakresie opieki kosmetologicznej nad osobami znajdującymi się na różnych etapach choroby nowotworowej określana jest jako kosmetologia onkologiczna. To trudna i wymagająca subdyscyplina kosmetologii, obejmująca zabiegi pielęgnacyjne i upiększające, wymagająca dużej wiedzy, ciągłego dokształcania,...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Deser, telefon komórkowy, a może sen? Od dawna wiadomo, że włosy odgrywają istotną rolę w kwestii poczucia własnej wartości. Czy sposób w jaki utrzymujesz relacje z innymi oraz twoje...
Czytaj więcej

Dla Niego

Skóra mężczyzny różni się od kobiecej – głównie ze względu na różnice w gospodarkach hormonalnych obydwu płci. U panów jest ona o około 20% grubsza i wydziela dwa razy więcej sebum,...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

O czterech takich, co mają wizję Wielkie firmy nie powstają przypadkiem. Twórcy takich gigantów, jak Apple czy Google przebyli długą drogę i zanim osiągnęli sukces, wiele razy się potknęli. Zaczynali w przysłowiowym garażu, z minimalnymi środkami na rozruch, ale towarzyszyła im jasna wizja,...Czytaj więcej

#ZmieńMyślenie z AVON Polki czują się bezpiecznie w swoim otoczeniu, ale tylko niewiele więcej niż połowa z nich wierzy w skuteczność systemu prawnego, gdy doświadcza niefizycznych form przemocy – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji AVON w 15 krajach świata.     Dlatego od...Czytaj więcej

KEVIN.MURPHY pierwszą marką kosmetyczną na świecie, wykorzystującą OWP Każdy kawałek plastiku, jaki kiedykolwiek został wyprodukowany, w dalszym ciągu znajduje się na Ziemi. Proces rozkładu tworzyw sztucznych wynosi nawet do 1000 lat. W wodach oceanicznych znajduje się już ponad 5...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2019 COSMED Consulting / serwisuroda.pl