Reklama
Lojalność klienta – wartość bezcenna

Uroda1

Klasyczne kampanie reklamowe przy użyciu narzędzi ATL nie przynoszą już tak spektakularnych efektów jak w latach 90-tych. Firmy zrozumiały, że oczywistym stało się postrzeganie relacji rynkowych w kategoriach długofalowych. Jednorazowa transakcja nie jest rozpatrywana jako docelowa korzyść organizacji dlatego zaczęto w działaniach wykraczać poza sam akt zakupu.

Wyrazem tego jest poszukiwanie nowych metod komunikacji z rynkiem bazujących na budowaniu lojalności klienta. W związku z tym pojawiło się wiele nowych narzędzi, które łączy cel jakim jest przywiązanie konsumentów do określonej marki. Korzyści są obustronne. Firma pozyskuje lojalnego klienta, a klient produkt (lub usługę), który jest powtarzalny i prezentuje konkretne cechy, bliskie ich odbiorcy. W ten sposób nawiązuje się więź emocjonalna, która wykracza już poza obszar korzyści, a wkracza w sferę psychologiczną. Taki związek trudno rozerwać, dlatego wiele marek stara się przyciągnąć do siebie jak najszersze grono zwolenników i wczepić w nich lojalność. Niestety obecnie sam fakt, że coś jest "bardzo dobre" przestaje być wystarczające. Dotyczy to głównie marek z wyższych półek. Co nie oznacza, że budowanie lojalności jest domeną wyłącznie produktów ekskluzywnych. Dlatego w celu dostarczenia nabywcą satysfakcji z kontaktu z firmą, jego produktu lub usługi, producenci wykorzystują instrumenty budujące lojalność.

Odpowiedzią na to są między innymi tzw. programy lojalnościowe. Niestety nie ma jednego takiego programu, który pasował by do każdego przypadku. Dla danej marki/firmy taki program powstaje indywidualnie. Powód tego jest oczywisty – rozpatrywane elementy będą różniły się w pewnych etapach powstawania i funkcjonowania programu lojalnościowego, a przede wszystkim powinno nam zależeć aby stworzyć dla naszych klientów coś co będzie unikatowe i odróżni nas od konkurencji. A więc na co zwrócić uwagę?

Po pierwsze: program powinien być wykorzystany w sposób zaplanowany i skoordynowany z innymi działaniami marketingowymi, a więc dostosowany zarówno do ogólnej strategii marketingowej, jak i charakterystyki rynku docelowego, cech sprzedawanego produktu czy sieci dystrybucji. Po drugie: program taki nie powinien służyć tylko do osiągnięcia krótkotrwałego wzrostu sprzedaży, ale przede wszystkim do budowania i podtrzymywania długotrwałych, pozytywnych relacji z wybranymi, czyli najbardziej atrakcyjnymi dla firmy, klientami.

Przed przystąpieniem do projektowania elementów programu konieczne są następujące czynności:

• Określenie celów programu

• Identyfikacja adresatów programu

• Określenie korzyści dla uczestników programu

• Oszacowanie budżetu

• Wybór kanałów komunikacji z obecnymi i przyszłymi uczestnikami programu

• Plan wdrażania programu

• Analizowanie funkcjonowania programu i wprowadzanie odpowiednich korekt.

Branża FMCG to segment rynku, który najczęściej do tej pory wykorzystywał programy lojalnościowe. Jednak w związku z rozwojem innych gałęzi rynkowych, to narzędzie znajduje zastosowanie również na innych rynkach. W ostatnich latach nastąpił rozkwit na rynku usług. Pomimo, że jest on stosunkowo młody, jego przedstawiciele śmiało i chętnie sięgają po rozwiązania innych branż. Karty stałego klienta, kluby konsumenckie, eventy, konkursy z nagrodami czy rabaty to instrumenty, które coraz częściej widzimy jako odbiorcy różnych usług.

Ciekawe jaki kolejny krok wykonają usługodawcy, aby przywiązać nas do swoich usług?

Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj na przełomie roku 2019/20 punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

REGENERATING
BODY BALM
Regenerujący
balsam do ciała

Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

NOURISHING SHOWER GEL Odżywczy żel
pod prysznic
Lemon Grass
& Gardenia

Pojemność:
300 ml

Wiadomości branżowe

Kongres ma na celu ukazanie w szerokim ujęciu tematyki urody, określanej także jako rynek lub branżą beauty. Przede wszystkim firma COSMED Consulting, właściciel portalu serwisuroda.pl, pragnie poruszyć m.in. tematy nadal mało jeszcze popularne oraz zapoznać konsumentów oraz specjalistów branży beauty z nowościami różnych...
Koniec lutego to idealny moment na kolejne zakupy i przygotowania do nadchodzącego sezonu wiosna-lato 2020, ale również uzupełnienie garderoby o perełki z sezonu jesień-zima 2019/2020. Powoli, z nadzieją na szybką wiosnę i zielone pąki kwiatów na drzewach, kozaki będą ustępować lżejszym botkom, mokasynom, balerinom oraz...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Zbliża się wiosna! Ciepło, kolory, ruch na powietrzu, świeże warzywa, słońce. Jesteście gotowi na wiosenne zmiany? Może w tym roku warto zadbać o zdrowie i urodę jednocześnie? Fundacja...
Czytaj więcej

Dla Niego

Pomimo nieopisanego postępu, jaki dokonał się przez lata w dziedzinie stomatologii oraz faktu, że ból w czasie leczenia to już przeszłość, ogromna liczba Polaków nadal panicznie boi się...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

Kampania Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Małych i Średnich Przedsiębiorstw (EASME) Sektor tekstylny, odzieżowy, skórzany i obuwniczy (TCLF) to europejski potentat, źródło nowych trendów i innowacji. Szacuje się, że roczny obrót w Europie wynosi ponad 200 mld euro, a około 225 000 firm zatrudnia...Czytaj więcej

Miasto Żyje Modą – 17-23.02.2020 Miasto Żyje Modą to projekt „miejski”, towarzyszący odbywającym się w dniach 19-20.02.2020 Targom Mody Poznań. Jego głównym założeniem jest promocja projektantów, marek modowych, miejsc oraz wydarzeń, które łączy jedno – moda i najnowsze...Czytaj więcej

Sezon na lody nie kończy się na lecie Badanie przeprowadzone przez instytut Kantar Public na zlecenie firmy Koral pokazało, że ponad trzy piąte Polaków (68%) je lody zimą. Co ciekawe lody zimą zdecydowanie chętniej jedzą młodsze pokolenia – wśród młodzieży w wieku 15-17 lat jedzenie lodów zimą...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2020 COSMED Consulting / serwisuroda.pl