Cafe News

Paweł Ochman, autor bloga Weganon, wydaje książkę „Pyszności z roślin”
Pasjonat zielonej, wegańskiej kuchni, przyjaciel chlorelli i ambasador Purella Food - Paweł Ochman z bloga Weganon – wydaje swoją pierwszą książkę kucharską „Pyszności z roślin”. To pozycja, która koniecznie musi znaleźć się na półce każdego smakosza, pełna nowatorskich przepisów na wegańskie słodkości. Ciasta, tarty, lody, sorbety i słodkie śniadania to tylko niektóre z nich. Oparte na roślinnych składnikach z dodatkiem superfoods zawierają witaminy, minerały i przeciwutleniacze, dostarczają energii i odżywiają organizm.


Książka „Pyszności z roślin” dostępna jest już online. Na półkach w księgarniach EMPIK pojawi się od 11 października br.



„Let’s talk aboutgarbage”, czyli design na rzecz ekologii
Świadome zarządzanie i gospodarowanie odpadami to obecnie jedna z najważniejszych kwestii poruszanych na wielu płaszczyznach życia, także w architekturze. O tym, że ekologia idzie w parze z projektowaniem przekonują twórcy wystawy „Let’s talk aboutgarbage”, Hugon Kowalski i Marcin Szczelina. Wraz z IKEA, mecenasem projektu, poruszyli temat odpadów, pokazując, jak architektura może się przyczynić do ich redukcji. Tym razem projekt, w nowej odsłonie, zostanie zaprezentowany w październiku podczas tegorocznej edycji Łódź Design Festival.

„Porozmawiajmy o śmieciach” to projekt, który reprezentował Polskę na głównej wystawie 15. Międzynarodowego Biennale Architektury w Wenecji. W kwietniu – w zmienionej formie – instalacja znajdowała się przez kilka dni w Parlamencie Europejskim w Brukseli, natomiast w maju można było ją oglądać podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. W lipcu autorzy wraz z projektem gościli również na Gdynia Design Days. Imponująca instalacja z Wenecji została stworzona z materiałów, które mogą być poddane recyklingowi – np. butelki PET, aluminiowe puszki, pocięte tkaniny sprasowane, tekturowe kartony.



Polskie vlogerki na The Master Class w Nowym Jorku z Kim Kardashian
Mario Dedivanovic - jeden z najbardziej wpływowych makijażystów na świecie, oraz Kim Kardashian West - najczęściej fotografowana ikona piękna, poprowadzili w Nowym Jorku warsztaty The Master Class z zakresu kreowania wizerunku w sieci. Podczas kilkugodzinnego spotkania zdradzili gościom sekretne techniki wykonywania make-up’u gwiazd i omówili najnowsze trendy w makijażu. Udzielili też porad z zakresu budowania wizerunku, działań marketingowych związanych z kreowaniem marki osobistej oraz opowiedzieli o sukcesie wspólnej, kilkuletniej współpracy. Makijażysta pokazał polecane przez siebie akcesoria do pielęgnacji twarzy, wśród których znajdował się polski produkt – innowacyjna rękawiczka do demakijażu wyłącznie za pomocą wody GLOV. Światowej sławy makijażysta już kolejny raz podjął bliską współpracę z naszą polską marką. Mario jest fanem GLOV i chętnie prezentuje działanie rękawiczek. W trakcie poprzedniej edycji The Master Class, która odbyła się w Dubaju, Mario demonstrował działanie innowacyjnej metody demakijażu przy użyciu GLOV na samej Kim Kardashian.

Na specjalne zaproszenie producenta marki GLOV, w wydarzeniu wzięły udział dwie polskie influencerki. W warsztatach miała okazję uczestniczyć Angelika Mucha, jedna z najbardziej znanych polskich vlogerek z kanału littlemooonster96, a także Ola Nowak, współzałożycielka i prowadząca popularny kanał na YouTube – BEKSY.



Polacy coraz częściej doceniają lokalne rzemiosło
Artystyczna ceramika, ręcznie barwione obrusy czy ozdabiane unikatowymi intarsjami stoły. W polskich domach coraz częściej możemy spotkać przedmioty wykonane tradycyjnymi metodami rzemieślniczymi. Dlaczego? W dobie nachalnego konsumpcjonizmu i półek uginających się od produktów, które niczym się od siebie nie różnią, zaczynamy zwracać uwagę na przedmioty unikatowe. Zwrot ten związany jest z trendem, który umacnia się w polskim i światowym wzornictwie. Slow design, bo tak się nazywa – to powrót do korzeni. Chcemy otaczać się niepowtarzalnym rękodziełem, czerpiącym z wielowiekowej tradycji, przygotowanym specjalnie dla nas, solidnie i z poszanowaniem otoczenia.

Po latach dobrej passy dla wyrobów plastikowych i masowej produkcji przyszedł czas na docenienie tradycyjnego rzemiosła. Zmiana ta wpisuje się w coraz częściej praktykowaną ideę slow design, czyli zamiłowania do lokalnych materiałów i produktów wykonywanych ręcznie. Wyplatane kilimy, narzuty czy naczynia lepione na tradycyjnym kole garncarskim to w obecnych czasach dobra pożądane. Zastawy stołowe produkowane według najstarszych metod i receptur w Zakładach Ceramicznych „Bolesławiec” czy Zakładach Porcelany „Ćmielów” przechodzą prawdziwy renesans.


Ponad 70 proc. Polaków uważa, że rehabilitacja przeznaczona jest jedynie dla osób niepełnosprawnych ruchowo
To wniosek z badania opinii przeprowadzonego w ramach kampanii „Otwarcie dla rehabilitacji”. Mimo, że większość dorosłych osób chociaż raz w życiu korzystało z usług rehabilitacyjnych, nadal wiele z nich nie wie, dla kogo przeznaczone są zabiegi fizjoterapeutyczne, a rehabilitację utożsamia zwykle z masażem czy gimnastyką leczniczą. Zadaniem ruszającej właśnie kampanii edukacyjnej jest obalenie wciąż funkcjonujących w tym zakresie mitów, edukowanie Polaków na temat konieczności korzystania z usług rehabilitacyjnych oraz uświadamianie potrzeby profesjonalnej pomocy.

Głównym celem kampanii edukacyjnej jest zwiększenie świadomości społeczeństwa na temat fizjoterapii, jej znaczenia w przywracaniu i utrzymywaniu sprawności fizycznej i psychicznej u pacjentów w różnym wieku, z różnym rodzajem dysfunkcji jak również możliwości zastosowania fizjoprofilaktyki. Dodatkowo, działania podjęte w ramach akcji propagować będą zdrowy i aktywny tryb życia, a także istotną rolę profilaktyki w sporcie. W kampanię zaangażowały się wiodące instytucje i stowarzyszenia działające w obszarze rehabilitacji, m.in. Polskie Towarzystwo Fizjoterapii, Polskie Towarzystwo Medycyny Sportowej oraz Polskie Towarzystwo Rehabilitacji Neurologicznej. Inicjatorem programu „Otwarcie dla rehabilitacji” jest Vratislavia Medica, Szpital im. Św. Jana Pawła II (dawniej Wrocławskie Centrum Rehabilitacji i Medycyny Sportowej), który jest częścią Grupy Hasco.


Perły Rynku Kosmetycznego rozdane
6 czerwca br. w Warszawie podczas uroczystej gali zostały wręczone prestiżowe odznaczenia – Perły Rynku Kosmetycznego. Te statuetki stanowią dowód uznania dla marek z branży beauty, których produkty zostały okrzyknięte przez jury najlepszymi nowościami w ściśle określonych kategoriach. Branżowe odznaczenia przyznane są produktom, które są najlepiej rokującymi nowościami. W tegorocznej edycji produkty marki Golden Rose, słynącej z kosmetyków kolorowych, zdobyły statuetki w trzech kategoriach. To wyróżnienie stanowi dowód uznania firm zajmujących solidną pozycję w konkurencyjnym świecie branży kosmetycznej.

 

Ranking Perły Rynku Kosmetycznego 2017 klasyfikuje produkty według ich potencjału sprzedażowego, a także utrzymania przez marki jakości i wysokich standardów obsługi klienta. W rezultacie badanie wyłania najbardziej obiecujące, najlepiej prosperujące i innowacyjne produkty kosmetyczne. W tym największym badaniu tendencji rynkowej branży beauty swoje głosy oddaje jury, składające się z przedstawicieli sieci drogeryjnych. Kapituła wybiera produkty w oparciu o wyznaczone kryteria badania i wyłania zwycięskie kosmetyki w 34 kategoriach.




Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki na przełomie roku 2020/2021!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

C+ Strategy
Stymulator
gładkiej skóry,
krem pod oczy
AVA

Pojemność:
15 ml

C+ Strategy
Multi-aktywny lifting,
krem na dzień

AVA

Pojemność:
50 ml

Wiadomości branżowe

​6 września 2021 roku Warszawa będzie polską stolicą piękna. Makijaże, profesjonalne porady, najlepsze oferty, bieżące trendy i merytoryczne wykłady – to wszystko znajdziesz na B2Beauty Trends Show. Niewiele jest eventów w branży beauty, które przyciągają nie tylko szerokim gronem wystawców, najnowszymi ofertami i...
Nowa rzeczywistość to duże wyzwanie dla branży usług beauty, ale także dla organizatorów specjalistycznych wydarzeń skierowanych do przedstawicieli tego rynku. Zdobywaj wiedzę, poznawaj ofertę firm w nowej formule. Kongres BEAUTY FORUM ONLINE to rozbudowana formuła zapewniająca dostęp do aktualnej wiedzy merytorycznej w...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Jak pokazuje opublikowany w 2021 roku Raport Instytutu Zamenhofa, to głównie mężczyźni wypowiadają się w polskich mediach w charakterze ekspertów. Powodów wymienia się wiele od...
Czytaj więcej

Dla Niego

Dbanie o cerę nie jest już domeną kobiet, ale niektórzy mężczyźni nadal omijają półki z kosmetykami do twarzy szerokim łukiem. Badania pokazują, że co prawda dla większości Polaków...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

"Świadoma Bogini. Jak zdobyć wszystko i być szczęśliwą" Stan portfela może odzwierciedlać przejęte schematy funkcjonowania rodziców i sposoby gospodarowania budżetem domowym. Przyjrzenie się im i zachowanie tych, które służą dobrej passie, pozwoli zwiększyć stan konta. Błędne przekonania...Czytaj więcej

Dbanie o planetę – tego powinniśmy uczyć się od małego „Uczniowskie Ekonawyki” oraz „Czysta Ziemia: ekodedektywi na tropie domowych nawyków” to dwa projekty przygotowane dla uczniów szkół podstawowych przez Fundację Nasza Ziemia oraz Procter & Gamble, wraz...Czytaj więcej

AstraZeneca i Uniwersytet Warszawski podpisują porozumienie o strategicznej współpracy Koncern biofarmaceutyczny i wiodąca polska uczelnia podpisały porozumienie, którego celem jest strategiczna współpraca w obszarze wdrażania nowych rozwiązań z zakresu...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2021 COSMED Consulting / serwisuroda.pl