Teraz Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego

Nowa nazwa przyjęta przez Nadzwyczajne Ogólne Zgromadzenie Polskiego Stowarzyszenia Producentów Kosmetyków i Środków Czystości została wpisana przez Sąd Rejonowy dla m. st.  Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego. Obecnie Stowarzyszenie funkcjonuje już pod nazwą Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego (Polish Association of Cosmetic and Detergent Industry). Stowarzyszenie będzie posługiwało się także skrótem PSPKD oraz nowym logotypem.

 

 


Decyzję o zmianie nazwy podjęliśmy w związku z dynamicznym rozwojem Stowarzyszenia. Stajemy się reprezentacją już nie tylko producentów lecz szeroko pojętego przemysłu kosmetycznego i detergentowego. Stowarzyszenie rośnie, bo coraz więcej firm rozumie, że działanie w grupie branżowej jest bardziej skuteczne niż działanie jako indywidualna firma – wyjaśnia Hanna Jabłońska, Przewodnicząca Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego. W ostatnich latach  dołączają do nas, oprócz producentów kosmetyków i detergentów także dystrybutorzy, dostawcy surowców i inne firmy w łańcuchu dostaw w ramach branż, zwiększając naszą reprezentatywność – dodaje.

Stowarzyszenie obecnie zrzesza:

• firmy o zróżnicowanym profilu działania: producentów, dystrybutorów, importerów kosmetyków i detergentów, a także dostawców surowców i inne firmy działające w branży, np. świadczące usługi (laboratoria);

• firmy o zróżnicowanej wielkości – małe i średnie, a także duże przedsiębiorstwa, przy czym małe i średnie firmy stanowią zdecydowaną przewagę liczebną;

• firmy o zróżnicowanej strukturze kapitału: rdzennie polskie oraz firmy z kapitałem zagranicznym.

 

W związku z rozwojem Stowarzyszenia oraz rozszerzeniem działalności w zakresie aerozoli, Europejska Federacja Aerozolowa (FEA) przyjęła Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego jako polską reprezentację do swoich struktur. Formalne członkostwo Stowarzyszenia rozpoczęło się 1 stycznia 2016 roku.

To bardzo dobra informacja dla wszystkich działających w Polsce producentów aerozoli. Ta przynależność oznacza dla Stowarzyszenia bezpośredni dostęp do europejskiej informacji – tę wiedzę przekazujemy naszym członkom. Zachęcamy ich także do uczestnictwa w konsultacjach oraz przekazywania opinii na temat ważnych dla branży aktów prawnych. W ten sposób stanowisko polskiej branży aerozolowej dociera do FEA, a za jej pośrednictwem - do Komisji Europejskiej. To oznacza, że  możemy wpływać na kształt prawa i jego zmiany. W tym celu w strukturze Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego powołana została Grupa Robocza ds. Aerozoli – informuje Hanna Jabłońska.

 

 

O Stowarzyszeniu

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego działa od roku 1992. Do kwietnia roku 2016 jako Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości. Członkowie Stowarzyszenia to uznani producenci i dystrybutorzy, a także sieci handlowe, dostawcy surowców oraz inne firmy współpracujące z branżami kosmetyczną i detergentową. Dzięki przynależności do Stowarzyszenia zyskali realny wpływ na funkcjonowanie branży kosmetycznej  i środków czystości – w Polsce i Unii Europejskiej.

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego jest członkiem międzynarodowych organizacji branżowych: Cosmetics Europe,  Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Mydeł, Detergentów i Środków Czystości (The International Association for Soaps, Detergents and  Maintenance Products) A.I.S.E. oraz Europejskiej Federacji Aerozolowej (European Aerosol Federation) FEA.

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego jest jedyną organizacją w Polsce działającą w oparciu o synergię przemysłu kosmetycznego i środków czystości. Reprezentuje ponad 300 marek kosmetycznych i detergentowych. W firmach członków Stowarzyszenia pracuje około 100 tys. pracowników. Jego głos dociera tam, gdzie zapadają najważniejsze decyzje legislacyjne i gospodarcze dla przemysłu kosmetycznego oraz detergentowego.

Członkostwo w Stowarzyszeniu gwarantuje  dostęp do aktualnej wiedzy eksperckiej, pomoc w sytuacjach kryzysowych, wsparcie w obliczu nieuzasadnionych ograniczeń, a także atrakcyjne warunki udziału w branżowych konferencjach i szkoleniach. Więcej informacji na stronie www.kosmetyki-detergenty.pl





Komentarze

Akcja KONKURS ZABAWA

Czytelniku: Zdobywaj punkty i wymieniaj je na ulubione kosmetyki na przełomie roku 2020/2021!

Czytaj więcej

Przetestowaliśmy

C+ Strategy
Stymulator
gładkiej skóry,
krem pod oczy
AVA

Pojemność:
15 ml

C+ Strategy
Multi-aktywny lifting,
krem na dzień

AVA

Pojemność:
50 ml

Wiadomości branżowe

​6 września 2021 roku Warszawa będzie polską stolicą piękna. Makijaże, profesjonalne porady, najlepsze oferty, bieżące trendy i merytoryczne wykłady – to wszystko znajdziesz na B2Beauty Trends Show. Niewiele jest eventów w branży beauty, które przyciągają nie tylko szerokim gronem wystawców, najnowszymi ofertami i...
Nowa rzeczywistość to duże wyzwanie dla branży usług beauty, ale także dla organizatorów specjalistycznych wydarzeń skierowanych do przedstawicieli tego rynku. Zdobywaj wiedzę, poznawaj ofertę firm w nowej formule. Kongres BEAUTY FORUM ONLINE to rozbudowana formuła zapewniająca dostęp do aktualnej wiedzy merytorycznej w...
Czytaj więcej

Mapa Salon & Spa

Salon kosmetyczny?
A może Spa ?
Znajdź na mapie swoje miejsce!
Czytaj więcej
.
Reklama

Dla Niej

Jak pokazuje opublikowany w 2021 roku Raport Instytutu Zamenhofa, to głównie mężczyźni wypowiadają się w polskich mediach w charakterze ekspertów. Powodów wymienia się wiele od...
Czytaj więcej

Dla Niego

Dbanie o cerę nie jest już domeną kobiet, ale niektórzy mężczyźni nadal omijają półki z kosmetykami do twarzy szerokim łukiem. Badania pokazują, że co prawda dla większości Polaków...
Czytaj więcej

Porady

Poznaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Czytaj więcej
.

Cafe News

"Świadoma Bogini. Jak zdobyć wszystko i być szczęśliwą" Stan portfela może odzwierciedlać przejęte schematy funkcjonowania rodziców i sposoby gospodarowania budżetem domowym. Przyjrzenie się im i zachowanie tych, które służą dobrej passie, pozwoli zwiększyć stan konta. Błędne przekonania...Czytaj więcej

Dbanie o planetę – tego powinniśmy uczyć się od małego „Uczniowskie Ekonawyki” oraz „Czysta Ziemia: ekodedektywi na tropie domowych nawyków” to dwa projekty przygotowane dla uczniów szkół podstawowych przez Fundację Nasza Ziemia oraz Procter & Gamble, wraz...Czytaj więcej

AstraZeneca i Uniwersytet Warszawski podpisują porozumienie o strategicznej współpracy Koncern biofarmaceutyczny i wiodąca polska uczelnia podpisały porozumienie, którego celem jest strategiczna współpraca w obszarze wdrażania nowych rozwiązań z zakresu...Czytaj więcej

Copyright © 2008 - 2021 COSMED Consulting / serwisuroda.pl